VW Polo 9N 2003 гори масло
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: Чет 30 ное 2017 15:39
- Автомобил: VW Polo 9N 2003
- Двигател:
- Местоположение: град Лясковец
VW Polo 9N 2003 гори масло
Здравейте,отново колеги!Откакто купих въпросното поло,съм изминал около 1200км и ми прави впечатление,че маслото се губи или двигателят го гори.Четох разни теми във форума и се натъкнах на темата с pcv клапана,където се препоръчва да се смени и на доста от колегите им се е решил проблемът с горенето на масло.Казах си,добре като трябва ще се смени,но по магазините този клапан е доста скъп.Обявяват ми цена от 115 лева чисто нов оригинален клапан.Също така от единият магазин ми казаха,че няма как да гори масло от този клапан,и също така че въпросният двигател със излизането си от завода бил недодялан и еднодневка и ме съветваха да си сипвам масло и да карам,докато не започне да гори много масло.Тук е момента да споделя,че моето поло не гори много масло,за тези 1200км пробег е изгорило около 300-400мл масло.Със закупуването на колата са сменени всички филтри и маслото на двигателя.Маслото е Total 10W40.По принцип не ме бърка да карам и да наливам,но някак си ме човърка че колата ми гори масло.Иначе като цяло нямам никакви ядове с колата и съм много доволен поне за сега.Не пуши от ауспуха,въздушният филтър не се омаслява,от щеката ми се струва,че духа но много слабо.Антифриз не губи,върви си доста,пали от раз,дори зимата на -10 запали от 3-4 оборота на стартера.И стигаме до другото нещо което,прочетох във форумите и пробвах на полото.Свързано е с капачката за наливане на масло в двигателя.Първо,като махна капачката и по нея има образувана някаква кафява гняс,която ще видите по-долу в прикачено клипче.И следващото нещо е,че при загрял двигател,работещ на празен ход на място,при отваряне на капачката за маслото,двигателят си намаля оборотите и започва да тресе,също така се чува звук подобен на засмукване на въздух,НО в момента в който реша да затворя капачката,двигателят изгасва.Дори без да завивам капачката само я слагам на мястото си без да я завъртам и двигателят изгасва.Направил съм и клипче.А при студен двигател поведението е подобно с единствената разлика,че когато тръгна да затварям капачката на маслото,двигателят не изгасва,вдига си оборотите,намаля ги и накрая си ги стабилизира и си работи както трябва,и това е при напълно студен двигател,запален току що.При работещ двигател и отворена капачка за маслото,не усещам да духа,по-скоро засмуква въздух,а някои колеги твърдят че е нормално да духа слабо от отвора.Е,колеги кажете си вашето мнение,тези симптоми нормални ли са,има ли за какво да се притеснявам и т.н. Всякаква информация ще ми бъде полезна.Ето и клипчето при загрял двигател https://www.youtube.com/watch?v=dJgBQinR_oU
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: Чет 30 ное 2017 15:39
- Автомобил: VW Polo 9N 2003
- Двигател:
- Местоположение: град Лясковец
Re: VW Polo 9N 2003 гори масло
Никой ли няма идея ?Добре,поне кажете този клапан за картерните газове на този двигател какво представлява.Аз си мисля че е една кръгла черна кутийка която е закрепена на капака на разпределителния вал и от клапана излиза гъвкав маркуч и отива към въздушния филтър.Възможно ли е да гори масло от този клапан,ако е неработещ,защото един казва че е от него,друг казва че не може изобщо да гори масло от него.Иначе ми е ясно че двигател може да гори масло от много неща,гумички на клапани,сегменти и т.н. ама ми се иска да почна от по-евтините варианти.
-
- Мнения: 155
- Регистриран на: Нед 22 май 2011 19:43
- Автомобил: polo 6n2
- Двигател: AHW
- Местоположение: sf
Re: VW Polo 9N 2003 гори масло
Колега,със сигурност не е от клапана. Като гледам,мотора ти е 1.2. 3-цилиндров. Слави се като доста голям боклук,но дано греша в твоя случай. Потърси,във форума има много изписано за него.
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: Чет 30 ное 2017 15:39
- Автомобил: VW Polo 9N 2003
- Двигател:
- Местоположение: град Лясковец
Re: VW Polo 9N 2003 гори масло
Да,мотора е три цилиндров 1,2.Още едно негативно мнение за този мотор. [emoji20][emoji53]
-
- Мнения: 155
- Регистриран на: Нед 22 май 2011 19:43
- Автомобил: polo 6n2
- Двигател: AHW
- Местоположение: sf
Re: VW Polo 9N 2003 гори масло
По принцип,поне аз така мисля,няма нещо което да не може да се оправи. В най-лошия случай сменяш едни сегменти,лагери,даваш главата да я обслужат и задължително смяна на верига,обтегачи,банани,зъбни колела и всичко става като ново.Зависи вече,дали си готов на това или ще си доливаш масло,докато положението не се влоши. Частите на тоя котър,с хубава отстъпка са доста евтини.Но най-важното е да намериш читав майстор за цялата галимация.
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: Чет 30 ное 2017 15:39
- Автомобил: VW Polo 9N 2003
- Двигател:
- Местоположение: град Лясковец
Re: VW Polo 9N 2003 гори масло
Да,аз това ми е ясно,а какво ще кажете за поведението при отваряне и затваряне на капачката за маслото,нормално ли е или не е и как да го тълкувам ако не е нормално.
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: Вто 29 ное 2016 19:06
- Автомобил: Volkswagen Polo 9n
- Двигател: BBY 2003
Re: VW Polo 9N 2003 гори масло
Аз карам също такова поло с разликата,че двигателят ми е 1.4, 4 цилиндров. Моята също си хапва масълце,но за сега е в границите на допустимото и си доливам. Истината е,че караме коли на по десет и кусур години и това е едно от неизбежните неща. Аз подкрепям съвета на съфорумеца. Карай така и след време едно цялостно ремонтче на двигателят,за да ти е мирно на главицата. Трудно е да се гадаеш от кое точно идва разхода на масло...
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: Чет 30 ное 2017 15:39
- Автомобил: VW Polo 9N 2003
- Двигател:
- Местоположение: град Лясковец
Re: VW Polo 9N 2003 гори масло
Така и ще правя.По-нататък ще го мисля.
- ВелкоКарагеоргиев
- Мнения: 17
- Регистриран на: Сря 08 ное 2017 21:00
- Автомобил: VW Polo 12V
- Двигател: AZQ 2003
Re: VW Polo 9N 2003 гори масло
КОПИРАНО ОТ ФОРУМИТЕ:
Разреждане на маслото с гориво – получава се когато двигателя работи с обогатена горивна смес и част от горивото преминава през сегментите в картера. Причините могат да бъдат много, но всички те, първо сигнализират с висок разход на гориво!
Износени основни лагери и шийки на коляновия вал - поради тази причина, голяма част от маслото изтича между шийката и лагера и облива обилно стената на цилиндъра!
Износени биелни лагери на коляновия вал – поради увеличения луфт, маслото изтича между лагера и шийката на коляновия вал и облива цилиндъра при което маслените сегменти не успяват напълно да го изчистят.
Пропуски и течове от гарнитури, уплътнения и маслопроводи – обикновено тези течове са видими, лесно се локализират и по миризмата на маслото се преценява дали е двигателно или трансмисионно.
Семеринги и уплътнения на коляновия и разпределителния вал – в повечето случай изтичането започва със сълзене и бързо се увеличава, а откриването на мястото е лесно, понеже от мястото което изтича се завихря от маховик, ремъчна шайба, колело… и остава следи по статични детайли.
Износени лагери на разпределителния вал - изтичайки, маслото облива водачите на клапаните, трудно се локализира и обикновено се свързва с тракането на разпределителния вал.
Износени или надрани стени на цилиндровия блок - обикновено се установява с измерване на компресията в цилиндрите и промяната на показанията след наливане на малко масло или визуално при демонтирана цилиндрова глава.
Износени сегменти или повредени канали в буталото – установява се визуално при демонтирани бутала или опитно с наливане на масло в цилиндрите и промяната на компресията.
Износени водачи на клапаните и амортизирани гумички на клапаните – много честа причина , особено с уплътнителите (гумичките) на клапаните, при което след подмяна разхода на масло влиза в норми.
Износени лагери на турбината на турбокомпресора – при тази причина, обикновено се забелязва значително количество на масло във въздуховодите на турбопътищата, единственото решение е ремонт или смяна на турбокомпресора.
Неподходящо масло за двигателя или значително просрочен момент на смяна – всяко масло си има определен ресурс при който си запазва смазочните характеристики и всяка просрочена смяна води до повишен разход. Всеки двигател си има препоръчано от производителя масло, което трябва да се съобразява при избора.
Запушена система за вентилация на картера – причината идва от запушен с нагар маркуч, клапан или отдушник от системата за вентилация, при което се повишава налягането в картера, а от там и обилното обливане на цилиндрите с масло.
На практика обаче, най-често срещаната причина за повишен разход на масло в двигателя се явяват гумичките на клапани и износените сегменти! Уплътнителните гумички на клапаните са уязвима част, предвид средата в която работят. От маслото и високата температура губят своята еластичност, втвърдяват се и започват да пропускат масло в горивната камера. Основно, когато двигателя работи в режим на "принудителен празен ход" /спускане по наклон на скорост с отнета газ/ подналягането /вакуума/ в смукателния колектор се повишава понеже дроселовата клапа е напълно затворена и се създава възможност за засмукване на масло през уплътнителите на клапаните!
Разреждане на маслото с гориво – получава се когато двигателя работи с обогатена горивна смес и част от горивото преминава през сегментите в картера. Причините могат да бъдат много, но всички те, първо сигнализират с висок разход на гориво!
Износени основни лагери и шийки на коляновия вал - поради тази причина, голяма част от маслото изтича между шийката и лагера и облива обилно стената на цилиндъра!
Износени биелни лагери на коляновия вал – поради увеличения луфт, маслото изтича между лагера и шийката на коляновия вал и облива цилиндъра при което маслените сегменти не успяват напълно да го изчистят.
Пропуски и течове от гарнитури, уплътнения и маслопроводи – обикновено тези течове са видими, лесно се локализират и по миризмата на маслото се преценява дали е двигателно или трансмисионно.
Семеринги и уплътнения на коляновия и разпределителния вал – в повечето случай изтичането започва със сълзене и бързо се увеличава, а откриването на мястото е лесно, понеже от мястото което изтича се завихря от маховик, ремъчна шайба, колело… и остава следи по статични детайли.
Износени лагери на разпределителния вал - изтичайки, маслото облива водачите на клапаните, трудно се локализира и обикновено се свързва с тракането на разпределителния вал.
Износени или надрани стени на цилиндровия блок - обикновено се установява с измерване на компресията в цилиндрите и промяната на показанията след наливане на малко масло или визуално при демонтирана цилиндрова глава.
Износени сегменти или повредени канали в буталото – установява се визуално при демонтирани бутала или опитно с наливане на масло в цилиндрите и промяната на компресията.
Износени водачи на клапаните и амортизирани гумички на клапаните – много честа причина , особено с уплътнителите (гумичките) на клапаните, при което след подмяна разхода на масло влиза в норми.
Износени лагери на турбината на турбокомпресора – при тази причина, обикновено се забелязва значително количество на масло във въздуховодите на турбопътищата, единственото решение е ремонт или смяна на турбокомпресора.
Неподходящо масло за двигателя или значително просрочен момент на смяна – всяко масло си има определен ресурс при който си запазва смазочните характеристики и всяка просрочена смяна води до повишен разход. Всеки двигател си има препоръчано от производителя масло, което трябва да се съобразява при избора.
Запушена система за вентилация на картера – причината идва от запушен с нагар маркуч, клапан или отдушник от системата за вентилация, при което се повишава налягането в картера, а от там и обилното обливане на цилиндрите с масло.
На практика обаче, най-често срещаната причина за повишен разход на масло в двигателя се явяват гумичките на клапани и износените сегменти! Уплътнителните гумички на клапаните са уязвима част, предвид средата в която работят. От маслото и високата температура губят своята еластичност, втвърдяват се и започват да пропускат масло в горивната камера. Основно, когато двигателя работи в режим на "принудителен празен ход" /спускане по наклон на скорост с отнета газ/ подналягането /вакуума/ в смукателния колектор се повишава понеже дроселовата клапа е напълно затворена и се създава възможност за засмукване на масло през уплътнителите на клапаните!
Последна промяна от ВелкоКарагеоргиев на Вто 12 фев 2019 19:13, променено общо 2 пъти.
-
- Мнения: 155
- Регистриран на: Нед 22 май 2011 19:43
- Автомобил: polo 6n2
- Двигател: AHW
- Местоположение: sf
Re: VW Polo 9N 2003 гори масло
За пръв път чувам,кола да гори масло от лагери... Това с обливането на цилиндрите с масло от лагерите? За какво говориш? Няма такава глупост. Много мотори имат допълнителни дюзи, монтирани на маслената магистрала,на биелата,точно за да пръскат масло в цилиндрите,под буталото.Обясни как от лагерите,маслото отива в цилиндъра?
- hooligans
- Мнения: 18718
- Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
- Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
- Двигател: 1.6 AEE
- Местоположение: София
Re: VW Polo 9N 2003 гори масло
Оправи си заглавието според шаблона!
viewtopic.php?f=7&t=422478
viewtopic.php?f=7&t=422478
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта