Polo 6N2 2000 г. 1.4 MPI АUD - гаснене и други проблеми

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
sektor2006
Мнения: 2
Регистриран на: Вто 15 яну 2019 21:12
Автомобил: VW Polo 6N2
Двигател:
Местоположение: Варна

Polo 6N2 2000 г. 1.4 MPI АUD - гаснене и други проблеми

Мнениеот sektor2006 » Нед 24 фев 2019 13:50


Колеги, здравейте.

Нов съм във форума и се надявам да намеря помощ за моето Поло.
Както е видно от заглавието колата e VW Polo, 6N2, 2000 г., с двигател AUD 1.4 MPI 60 конски сили. Колата се кара само на бензин А-95Н и няма газова уредба.

Имам колата от 3 години и досега имам няколко проблема с нея, които ме тормозят, и които не успявам да разреша. Искам да кажа, че не разбирам много от коли и се надявам някой да ме насочи към решението на тези проблеми. Позволявам си да пусна нова тема, тъй като не успях да открия решението на проблемите си с търсачката, а е възможно и да са навързани един за друг. Та ето ги и тях:

1. Багажникът ми се мокри. Не мога да разбера как става това, но много често като го отворя, тапицерията от лявата страна и по дъното е мокра. Водата е чиста, няма кал в нея, тоест едва ли имам дупка в багажника, откъдето да влиза вода от локви, канавки и т.н. Принуждавам се да вадя тапицерията и да я суша до следващото мокрене. Лошото е, че заради това багажникът ми е почти неизползваем. Огледах колата, но не видях откъде би могла да влиза тази вода - стъклото не е пукнато, няма нацепени/паднали уплътнения, вратата на багажника се затваря добре, всичко изглежда наред. Голяма мистерия. Някакви насоки?

2. Колата гасне, когато двигателят е студен. Сядам, паля, оставям на празен ход и след 5-6 секунди двигателят изгасва сам. Пак паля и трябва да държа обороти с газ, за да не изгасне колата пак. На топъл двигател този проблем го няма - сядам, паля, оставям на празен ход и колата не гасне.

3. На няколко пъти вече ми се случва колата да изгасне в движение. Както карам, изведнъж двигателят изгасва и толкова. Паля пак и продължавам. Един път изгасна така и докато чаках на светофар.

4. При нормално шофиране, колата изведнъж започва да се дави и да придърпва за няколко секунди, след което тръгва пак нормално, но светва лампата Check Engine. Забелязах, че след такава случка, не мога да вдигна повече от 3000 оборота. За да накарам лампата да спре да свети, свалям минуса на акумулатора за няколко часа, след което вече пак мога да вдигам над 3000 оборота. Обикновено това придърпване става веднъж на по 80-100 км. на градско движение, на извънградско става доста по-рядко. Най-странното е, че напоследък лампата започна да изгасва сама. Загасям колата със светеща лампа, паля я след няколко часа - лампата не свети вече до новото придърпване и повтаряне на историята.

Иначе колата като цяло върви добре с изключение на тези премеждия. Навъртях й вече 10 000 км и съм ходил и на дълъг път с нея и дори и със светеща лампа Check Engine, колата върви добре с изключение на това, че съм ограничен до 3000 оборота на двигателя. Полото не се кара душмански - със 90-100 км макс и то рядко и се поддържа добре- масла и филтри се сменят редовно. На колата са сменени всички ремъци, ролки, масла, филтри, сложени са нови свещи, но проблемите остават.

Ходих и до официалния представител на VW за Варна - Автотрейд - но и там не успяха да се справят с теча в багажника, както и с това гаснене. Казаха ми, че са сложили нов въздушен филтър и са изчистили дроселовата клапа, но това не реши проблема с гасненето.

Може ли някой да ме насочи и към читав сервиз във Варна, за редовно обслужване - смяна на ролки, ремъци, масла, филтри, антифриз и други?

Сигурно постът ми е малко дълъг, но се опитах да бъда максимално подробен с цел по-ясна ситуация на по-знаещите съфорумници от мен. Ако все пак имате нужда от повече информация, пишете, и аз ще отговоря.

Благодаря на всички за помощта!

П.С. Защо контролният панел не ми позволява да въведа какъв двигател има колата?




svetlik
Мнения: 18
Регистриран на: Сря 07 ное 2012 11:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo 6N2 2000 г. 1.4 MPI АUD - гаснене и други проблеми

Мнениеот svetlik » Нед 24 фев 2019 22:35


По въпроса ти за мокренето в багажника - недей да чакаш да завали дъжд и тогава да търсиш откъде идва водата. Взимаш бутилка с вода и първо обливаш единия заден стоп и след това другия. Междувременно отместваш колкото можеш тапицерията и гледаш дали е мокро отзад на стопа, където се сменят крушките. При мен това беше причината. Дори на водоструйка най-добре ще си проличи. Сменят се уплътненията на двата стопа. Има ги в Порше Запад София, отначало ще ти кажат че ти е стара колата и вече не се поддържа наличност, но след 2-3 дни ги доставят отнякъде в Европа. 25 кинта и вече няма теч. Ако това е причинатта. Някои направо си залепват стоповете със силикон и пак резултата е добър.


Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
Местоположение: Перник

Re: Polo 6N2 2000 г. 1.4 MPI АUD - гаснене и други проблеми

Мнениеот ivuchev » Пон 25 фев 2019 8:53


От прочетеното разбирам че нямаш кабел за диагностика . Тука повечето си имат и с помоща на лаптоп си четат грешките и си оправят проблемите.
В случая ти трябва да отидеш да направиш една диагностика да видиш за какво свети чека , но най напред да я обслужиш .
Ремъци , ролки , масла , филтри, свещи и евентуално кабели.
За гасненето виновника при тези модели е най вече дросела, за съжаление трябва да се смени в твоя случай тъй като няма промяна след чистене.
Но преди това да огледаш хубаво всички маркучи за кяртерната вентилация и вакууми.
За теча няма да коментирам там уплътнения на стоповете и т.н.т. ще си го видиш.
Стара е колата и ако не е поддържана трябва да се сменят доста работи за да я вкараш в релси.
Лошото е че ако не е сменяван бензиновия филтър откакто е произведена се започва затлачване на бенз. Дюзи , а до колкото знам и те са малко капризни. Затова винаги съм казвал не е важно колко е стара а кой и как я е паддържал и експлоатирал.

Личен съвет : провери нивото на маслото в кутията , ако има теч смени семеринга на избирача ,4лв. Е.
Иначе са корави зверчета.


sektor2006
Мнения: 2
Регистриран на: Вто 15 яну 2019 21:12
Автомобил: VW Polo 6N2
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Polo 6N2 2000 г. 1.4 MPI АUD - гаснене и други проблеми

Мнениеот sektor2006 » Вто 26 фев 2019 21:36


Първо, благодаря за мненията!

[quote=ivuchev]От прочетеното разбирам че нямаш кабел за диагностика . Тука повечето си имат и с помоща на лаптоп си четат грешките и си оправят проблемите. [/quote]

Къде мога да си купя такъв кабел, колко струва горе-долу и няма ли да трябва и софтуерна програма, която да ми казва какви грешки са открити и къде? Нея откъде да я взема?

[quote=ivuchev]В случая ти трябва да отидеш да направиш една диагностика да видиш за какво свети чека , но най напред да я обслужиш .[/quote]

Колата беше напълно обслужена при закупуването й през март 2015-та година (значи преди 4 години) и й предстои ново пълно обслужване след 2-3 месеца. Въпреки, че всичко и тогава и сега й бе ново - филтри, ролки, ремъци, масло, свещи, гарнитура и т.н. (за 4 години съм навъртял 10 000 км) проблемите си остават.

Дроселите за този модел Поло наистина ли са по няколкостотин лева или аз нещо не съм разбрал? :eek И смяната му ще реши ли проблема с гасненето?


m135
Мнения: 226
Регистриран на: Нед 24 юли 2011 22:05
Автомобил: vw polo 1.4mpi
Двигател: AUD 2000
Местоположение: svishtov

Re: Polo 6N2 2000 г. 1.4 MPI АUD - гаснене и други проблеми

Мнениеот m135 » Вто 26 фев 2019 22:25


Здравей колега, освен свещите провери ли и бобина и кабели, обикновено лоши свещи скапват бобина и кабели, най проста проверка е напръскване с пръскало за прозорци с вода, или с едната ръка държиш маса а с другата кабел по кабел близо до бобината и като те разтресе тока значи имаш проблем / това при работещ двигател, но ако не носиш, не пипай кабелите/ !!!
Има доста писано за тези полота, особено от колегата от Казанлък, при него се оправи след смяна на о пръстени на смукателни колектори, друг колега след смяна на бензиностанция, при мен го прави от време на време гаснене при първо палене, и при сипване на бензин с по висок октан се оправя, а бе коли с характер. Искат каране, за 4 години 10 000 са малко, и аз не карам много но ги правя около 8 - 10 000 за година.


Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
Местоположение: Перник

Re: Polo 6N2 2000 г. 1.4 MPI АUD - гаснене и други проблеми

Мнениеот ivuchev » Сря 27 фев 2019 22:22


Например кабел можеш да си вземеш от тук . В сайта можеш да прочетеш по подробно , също така с кабела ти пристига и софт с обяснение на бг. Как се инсталира. Трябва да разполагаш и с лаптоп. Дроселите не са евтини затова първо виж дали са ти здрави всички маркучи за картерна вентилация и вакууми. Определено дросела играе важна роля за оборотите и празния ход защото е електронна.
Това дето е написал колегата на горния пост с проверка на кабелите не ти го препоръчвам освен ако не си някой мазохист. Вземи и свещи NJK double platinum. Верно са малко скъпички но няма да си познаеш колата. В никакъв случай не взимай бош.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 2000 г. 1.4 MPI АUD - гаснене и други проблеми

Мнениеот freelancer » Пет 01 мар 2019 9:59


Здравей колега, вярно е, че съм писал доста по темата, но все пак ще ти дам някои идеи, пък може и да се оправят нещата, кой знае, щом си решил да се занимаваш с малкия гурел.
Първо за водата в багажника:
Ясно е, че и моят се пълнеше, нормално за тези полота. Водата влиза покрай стоповете или под самия стоп има едно "каналче", ако колата има лек удар или точно там има някакъв уплътнител, като маджун, който старее и пада. Ако имаш малка дупчица водата си влиза, защото се отича точно от там. Най-сигурно е да вземеш една кофа, махни мокета в багажника и поливай на зони, примерно покрай самия стоп и виж, откъде ще влезе, няма как да не я хванеш.
Гасненето е по-големият проблем на тези двигатели, склонни са да гаснат.
Обикновено проблемът не е в дросела, а във вакуумите, дърпа въздух отнякъде. Започваш наред, първо от PCV клапана, като една малка гъбка е, и влиза маркуча в дросела, другият край е към картерната вентилация, всички вакууми трябва да са здрави!
Друг вариант са "О" пръстените на всмукателния колектор, евтини са и смяната е лесна. Грешките не пречат на двигателя и не се нулират при махане на акумулатора! Дроселът се адаптира и сам, но е добре да се пусне адаптация с кабел, за да се види дали въобще работи, макар, че ако не работи, както трябва не дава грешки.
Гасненето е мистерия, даже има вариант и за софтуерен дефект, което при мен е твърде вероятно.
Примерно:
6-7 месеца стабилен празен ход, обаче при голяма разлика в температурите, примерно е било жега през деня, после температурата пада и на сутринта празния ход не е особено стабилен, аз го усещам веднага, защото си познавам колата, не гасне, но ако в определен момент, точно, когато падат оборотите, това става за секунди, ако и набия консуматори или завъртя волана, може и да изгасне. Последния път, паля и тръгвам и започна да придърпва, това се случва много рядко, все едно не стига горивото, което пък ме навежда на мисълта, че може и да е от кофти гориво, зареждам само от Шел, обаче, ако са решили да измаганят горивото се случва точно това.
Много вероятно проблемът да е от кофти гориво, невероятно, но ако и сложиш 100 октана си работи по съвсем различен начин, явно октановото число нещо не и харесва, има нок сензор, за детонациите и е възможно при детонации да променя ъгъла на запалване.
Друга причина за гаснене освен горивото е кофти дросел, болната тема, но пък, как да го хванеш тоя дросел!? Не може да набиеш 600 лв и после пак да изгасне с новия дросел, сменяй части, само ако си сигурен, че не работят!
Други варианти са инжекторите, които се подпушват лесно, прекалено финни са.
На първо време провери всички вакууми и и специално PCV клапанчето, ЕГР клапан, ако имаш, покарай после и виж дали има промяна.
Това с ограничението до 3000 оборота ми направи силно впечатление!
Свети ти чека? Каква е грешката, нали са я гледали в Автотрейд????? Пари взеха ли ти, за какво, като даже и грешката не са ти казали!?
Тази кола според мен НЯМА лимп моуд, авариен режим, странна работа?
За да свети чека означава, че е нещо по сериозно, може и да е датчика на коляновия вал! Колата гасне и на загрял двигател, доколкото разбирам?
Явно трябва сам да се оправиш, няма, кой да ти помогне, за това давай инфо тук във форума и аз и колегите ще помагаме, както можем. Ако имаш минаване през Казанлък може да ми се обадиш да я видя, имам дросел и някои други части, имам и кабел, пиши ми на лични, ако минаваш насам.
На първо време публикувай грешката или питай тия фенове от Автотрейд, поне, каква е била грешката, така или иначе нищо не са направили, може би, защото колата ти е стара и не ги интересува, ама пари са взели със сигурност.


gamena666
Мнения: 112
Регистриран на: Съб 04 юни 2011 17:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Polo 6N2 2000 г. 1.4 MPI АUD - гаснене и други проблеми

Мнениеот gamena666 » Сря 07 авг 2019 12:21


Виж си дюзите, ако са пикливи, имам 2-3 останали и мога да ти ги пратя. Дросела не винаги забива грешка, ако е в него проблема. При мен като се развали бобината и не можеше да запали. Пали и изгасва на секундата. Не можеш да я мръднеш колата и 100 м. Провери си и свещите - Дали са чисти, ако са омаслени, може да не пали и от тях. Провери си и MAP сензора. Ако тръгнеш на сляпо да сменяш части като мен, почни от МАП-а че е по - евтин, имам го и него.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта