Polo III Classic /2001г./- AUA-1.4/16V - Егер или друго

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Emicha1
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 22 мар 2019 21:09
Автомобил: Polo Classic III 2001
Двигател: AUA

Polo III Classic /2001г./- AUA-1.4/16V - Егер или друго

Мнениеот Emicha1 » Сря 03 апр 2019 17:25


Здравейте отново.
Пускам тази тема с мисълта, че някой може да помогне , или има идея - естествено ако е имал такъв проблем и е намерил решение.
Та, след изчистване на чека и каране в градски условия около 20-на километра, чека отново светка ( няма промяна в поведението на колата - работи си и върви нормално), но при диагностика показва бедна смес.
На живи данни, ламбда сондата работи перфектно и коректно - така че проблема най-вероятно не е от нея.
Обаче относно работата на Егера, има някакво забавяне (мудност), един вид бавно отчита и възстановява данните.
Днес го свалих и почистих. Като цяло, нямаше кой знае колко нагар , но външната метална гарнитура, беше изпускала и имаше доста ръждица по нея.
Не можах да купя нови гарнитури, но зачистих с шкурка старите и мисля че се получиха нещата.
Сглобих, огледах и вакумна (всички маркучета и връзки бяха добре), след което тествах,но след 10-на км., пак светна чека.
Пак казвам - колата си върви нормално също работи равномерно, без каквито и да е прекъсвания и нетипични шумове.

Сега въпроса е, от къде може да идва проблема?
От електрическата част на Егера?
От въпросните гарнитурки (макар да са почистени)?
От стар бензин в резервоара ( беше пълен до половината и колата не е карана от октомври)?
Или от нещо друго,съвсем различно?

Последна промяна от Emicha1 на Сря 03 апр 2019 18:23, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10401
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Re: Поло 1.4 16V 2001г. - Егер

Мнениеот IvanMan » Сря 03 апр 2019 17:54


Коригирай заглавието според шаблона:

пример: Polo 6n 1996 г. 1.6 АЕЕ - бензиновата помпа не работи


Добави модела POLO (6N2) или POLO (9N_), както и кода на двигателя.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo III Classic /2001г./- AUA-1.4/16V - Егер или друго

Мнениеот freelancer » Сря 10 апр 2019 15:20


На кое казваш ЕГР? Да не е дросел клапата, защото тя ти възстановява оборотите? На празен ход ли ти е бедна или в движение? За да ти дава бедна смес излиза, че и идва в повече въздуха, смуче отнякъде допълнително въздух.
Ламбдата не е проблем, щом отчита, пробвай да запушиш някоя тръбичка към дросела, все едно и намаляш въздуха и ще видиш, откъде е проблемът. После остава да намериш, откъде дърпа.


Потребителски аватар
Emicha1
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 22 мар 2019 21:09
Автомобил: Polo Classic III 2001
Двигател: AUA

Re: Polo III Classic /2001г./- AUA-1.4/16V - Егер или друго

Мнениеот Emicha1 » Чет 11 апр 2019 11:15


Благодаря за включването колега (вече си мислех, че този форум още е в зимен сън :wink ).

ЕГР казвам, на EGR клапана , който връща/пропуска част от неизгорелите газове, отново за да доизгорят.
EG1029412B1.jpg
EG1029412B1.jpg (8.89 KиБ) Видяна 2368 пъти

maxresdefault.jpg
maxresdefault.jpg (51.75 KиБ) Видяна 2368 пъти


Оборотите на празен ход са добри и не играят, при движение на колата , не се усеща нито придърпване, нито претрисане -върви си нормално и си набира по същия начин, но по някое време просто от нищото и без видими причини, светва чека.
Както казах, в сервиза я закачихме няколко пъти на диагностика и първите пъти показваше бедна смес,(реално колата не беше карана няколко месеца). Чистим грешката и пак карам докато се появи отново, като последните два пъти, буквално си пишеше ,че има проблема с рециркулацията на отработените газове (точния номер на грешката не си го спомням ) но според монтьора, грешката води към ЕГР клапана. При гледане на живи данни, самия клапан работи мудно , затова го свалих и почистих.
Огледах и маркучетата , да не смуче от някъде въздух, но всички са изправни.
Имам съмнение в гарнитурите на егера, въпреки че и тях ги почистих с фина шкурка, но търся да купя нови, за да елиминирам и тази възможност.
Днес ще я покарам пак , да видя дали ще светне отново и ако светне, ще я закача пак на диагностика, да запиша точния номер на грешката.
Питам, защото не ми се дават излишни 100/200 лв. за нов ЕГР - на принципа проба/грешка.


Потребителски аватар
Emicha1
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 22 мар 2019 21:09
Автомобил: Polo Classic III 2001
Двигател: AUA

Re: Polo III Classic /2001г./- AUA-1.4/16V - Егер или друго

Мнениеот Emicha1 » Пет 12 апр 2019 20:54


Днес след каране (около 60 км.) чека пак светна и като я закачих на диагностика показа тази грешка:

16785 - Поток на рециркулация на изгорелите газове засечен недостатъчно
-прекъсва

Някакви идеи или насоки - от къде да се почне ?


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo III Classic /2001г./- AUA-1.4/16V - Егер или друго

Мнениеот freelancer » Вто 16 апр 2019 14:51


Имаш ли кабел, личен? Виж адаптациите как са, да, така прекъсва, тръът и падат оборотите, на мен ми го правеше на празен ход. Според мен компа си я вади тази грешка на произволен принцип, не знае, какво става и айде ЕГР-а виновен. На мен по аналогичен начин ми даваше грешка за канистър клапана, а ми беше пробит PCV клапана, аз нямам ЕГР.
Отделно, грешката временна ли е или постоянна????
Ако е временна, значи проблемът не е в ЕГР или куплунгът му прекъсва нещо, може да го огледаш и него и да го пръснеш с контактен спрей, но според мен проблемът е на друго място.
Така, че огледай и другите клапани и клапанчета.
Между другото, не знам твоят двигател дали има един датчик на маркуча на каретрната вентилация. Огледай този дебелия маркуч, който влиза в масления сепаратор.
Вакуумната система е едно цяло и някой датчик, може би мап сензора отчита потока (вакуума) и неще не му излизат сметките и записва грешка.
Между другото оборотите не играят, просто падат, рязко и иска да гасне.
Гледат се на VCDS краткосрочните адаптации, по точно техните проценти, дали е в плюс, добавя гориво или имаш минус, държи по кратко време инжекторите, защото сместа е много богата.
При тези двигатели няма постоянна игра на обороти, при старите съм виждал стрелката да се движи постоянно, тука само претръсква, падат оборотите и пак се вдига. Смятам, че това се дължи на факта, че, ако примерно сместа е много бедна за повече от 20 секунди, компа спира ламбда сондата, излиза от ламбда регулация, не я гледа повече и си кара на някакви си усреднени стойности, това е заложено в софтуера.
Този двигател също така е адаптивен.


Потребителски аватар
Emicha1
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 22 мар 2019 21:09
Автомобил: Polo Classic III 2001
Двигател: AUA

Re: Polo III Classic /2001г./- AUA-1.4/16V - Егер или друго

Мнениеот Emicha1 » Чет 18 апр 2019 12:06


Нямам личен кабел , просто я чета в сервиза на приятел.
Ами относно грешката - първата която изкара беше: 17559- дългосрочна настройка на горивната смес банка 1, обхват 1: бедна смес - постоянно.
Изчистихме я и покарах 10-на км. и не светна. На следващия ден, след 4/5 км. светна пак чека но грешката беше: 16785-потока на рециркулация на изгорелите газове засечен недостатъчно - прекъсва
Айде пак я изчистихме, сипах добавка за горивото и 10-на км. пак нямаше проблем.
На следващия ден, забелязах че стрелката на оборотомера притреперва леко, но колата си вървеше прилично и чека светна чак след около 60 км. пробег.
На диагностиката излезнаха и двете горни грешки.
Ще напръскам буксата на Егера, макар че от вътре свети всичко.
Иначе има датчик на маркуча за картерната вентилация и неговата букса я гледах и вътрешно си беше идеална, но около самия датчик където влиза в маркуча, имаше леко омасляване и го почистих със спрей за целта.
Оборотите не падат рязко, а както казах само стрелката леко притреперва след като сложих добавката, но не се усеща и няма промяна в самата работа на мотора - работи си тихо и равномерно без каквито и да е отклонения.
Лошото е нямам много време да се занимавам с колата, а вече я дадох и на баща ми да си я кара - просто исках да оправя този проблем преди да му я дам, ама така се получи.
Ако пак светнат грешките, ще я закарам при някой монтьор който познава и ремонтира точно тази марка коли.
Ще пиша ако нещо излезе.


gamena666
Мнения: 112
Регистриран на: Съб 04 юни 2011 17:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Polo III Classic /2001г./- AUA-1.4/16V - Егер или друго

Мнениеот gamena666 » Сря 07 авг 2019 12:09


Установи ли от къде е проблема? Да не и някоя дюза да не доставя достатъчно гориво и да "пикае"?


Потребителски аватар
Emicha1
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 22 мар 2019 21:09
Автомобил: Polo Classic III 2001
Двигател: AUA

Re: Polo III Classic /2001г./- AUA-1.4/16V - Егер или друго

Мнениеот Emicha1 » Пон 07 окт 2019 21:41


Ами все още не.
Така си я кара ( доста рядко) , на него не му пречи, а аз нямам време да се разправям.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта