Мерих компресия и сърцето ме заболя!!!

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
minimiro
Мнения: 676
Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот minimiro » Чет 21 юни 2007 16:08


Без да претендирам да съм разбирач в цените на сервизите ма доколкото аз имам инфо комплект сегменти е между 90 и 120 кинта, требе се райбероват и напаснат клапаните, да се подменат пулове на разпределитела, гумички мумички, кат туриш и 3 гарнитури за картер, глава, генерациа и ново масло и то амен амен ги докара 300 за 4аркаляци само.......

мене по-скоро винаги ми е било просто любопитно дали и доколко решава проблема само подмяната на сегментите......

некой ако има преки наблюдения над тази материя нека сподели....




Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 21 юни 2007 17:15


.::Volkov::. написа:П.П. Вили настигам те с външния вид на "зрънчовците" на некоя среща требе ги снимаме за календар :lol:

за сметка на това аз работя по вътрешният ;)

ами ако ще го отварят и отдолу.. 300 лв са малко..
щото само гарнитурата на картера ти е 40 кинта..
а си е занимавка..

според мен пичовете се опитват да те кроткат.. да им додеш..


Потребителски аватар
minimiro
Мнения: 676
Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот minimiro » Чет 21 юни 2007 18:02


без да съм спец....

извадка от ПДФ-а разпространяван тука - аналог на "аз ремонтирам поло" :-P

Изображение
стр.31

та както е видно според производителя за нов двигател параметъра е от 10 до 15 бара ;)
нов !!!

тъй че....
аз моито кат го зимах беше 12,5 равно
при моито юркане и 85 000 по-късно сигур е и под 10... ма на върви си още... е верно разхода на калории е значително завишен спрямо тогава ма нема как :)

затва питам аджеба ако реша да му сурна сегментите ше ли и доколко би повлияло това в положителен смисъл


Потребителски аватар
BastunSelski
Мнения: 600
Регистриран на: Вто 20 мар 2007 10:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сеат Ибиза 1.4 АЕХ у Софето
Контакти:

Мнениеот BastunSelski » Пет 22 юни 2007 11:20


А аз кво да кажа? при мене на 4-те цилиндъра са с еднаква компресия,но ми се струва ,че е височка 15. Не знам,нещо маи не е както требе.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 22 юни 2007 23:48


Айде и аз малко да вкарам акъл доколкото ми се разпростират познанията - като за начало винаги при всеки двигател съсз драва гарнитура и права глава най-износен е 4-ти цилиндър заради най-лошото охлаждане (при него постъпва охлдаителна течност,която вече е охладила цели 3 цилиндъра) и показанието на компресията там ще е най-ниско.
Както колегата описва проблема ми прилича на нагорял клапан ама може без да сваля каквото и да е да си провериш колата ;)
Технологията е следната - притискаш си маркуча за картерните газове (ако има такъв ама предполагам има) за да не минава нищо през него.След това си развиваш капачката за наливане на маслото в двигателя и си слагаш отгоре ръката.На ниските обороти ще подухва леко ама като си сложиш ръката няма да надува.След това си стъпваш здраво на газта и оборотомера на колко 4000 оборота....ако усетиш надуване под ръката (съвсем леко е нормално ама лекинко) говорим за компресионни сегменти а ако не надува - гарнитура на главата или клапанче.
Този опит се базира на елементарна логика - ако няма компресия има два варианта - или я издухва в блока покрай сегментите или през главата (дали клапан или гарнитура няма значение в случая).Ако издухва към блока иска не иска налягането попада в картера и оттам вече има два пътя да излезе навън - или през картерните газове (маркуч от блока или картера до всмукателната система) или през отвинтената капачка.При положение че маркуча сме го запушили няма друг избор освен да се опита да ти избута дланта ;)
Малко налягане ще има винаги защото самото движение на елементите в картера предизвикв движение и на маслото и оттам леко духане ама като сложиш ръката няма да я побутва ;)
Наскоро си правих подобни експериметни с другата ми кола и разни ремонти по тея неща така че ако имаш въпроси пиши на ЛС
По повод шлайфа ако копаят още в леглата на клапаните самата ос на клапана се скъсява с толкова,колкото са изкопали за да няма проблеми с повдигачите (дефакто се получава така,че клапана след шлайф-а застава по-високо т.е. стърчи повече и повдигача не може да компенсира разликата и като позагрее колата ще остава леко отворен което ще го съсипе за нула време понеже компресията пак ще е ниска а около него ще изфирясва горящата горивна смес и пак ще пука от ауспух-а).
Успех!


Потребителски аватар
LORD KilleR
Мнения: 48
Регистриран на: Сря 19 юли 2006 8:36
Автомобил: VW Polo
Двигател: AAU 1993
Местоположение: Русе

Мнениеот LORD KilleR » Съб 23 юни 2007 9:13


E аз правих основен ремонт! Излезе на "скромната" сума от около 1250,00лв.


Потребителски аватар
minimiro
Мнения: 676
Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот minimiro » Съб 23 юни 2007 19:25


Въпроса по скоро е при издухани сегменти, подмяната им с нови доколко решава проблема ......

Щот сички сме чували за елипсовдното износване на цилиндъра.... та ми е любопитно при едни нормални условиа на експлоатациа а не идеални такива доколко тази смяна решава проблема на такъв двигател и доколко му удължава евентуално ресурса.....

Щот не че нещо ама 1300 кинта основен ремонт....че то добавяш още малко и си взимаш едно ново такова или па за 4-500 леа си зимаш направо друг двигател баси


Потребителски аватар
ventor
Мнения: 152
Регистриран на: Пон 17 юли 2006 16:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ventor » Нед 24 юни 2007 8:02


minimiro написа:
Щот не че нещо ама 1300 кинта основен ремонт....че то добавяш още малко и си взимаш едно ново такова или па за 4-500 леа си зимаш направо друг двигател баси


взимаш друг двигател, ама знаеш ли го кво представлява,а?

един колега правил основен ремонт на 1,4 96г. 3000лв, не са му сменили само коляновия вал..... :shock


Потребителски аватар
minimiro
Мнения: 676
Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот minimiro » Нед 24 юни 2007 14:02


ба му мамата :shock
той да беше продал неговото да ги беше добавил тез 3 бона и да си беше зимал 3-ка от последните бе баси...

де е киро на кирия :shock

тва го разбирам ма да кайш че е по времето на ладите га ти е ясно че друга кола нема имаш....


Потребителски аватар
ventor
Мнения: 152
Регистриран на: Пон 17 юли 2006 16:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ventor » Нед 24 юни 2007 14:06


е да ама нали се сещаш,че отиваш на майстор за да види що чука двг-то, отваря и се почва- едно...второ..трето....пето....


Потребителски аватар
minimiro
Мнения: 676
Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот minimiro » Нед 24 юни 2007 14:31


В продължение на темата ето какво е написал немеца в менюала...

Изображение

Изображение

Забележете разликата!
Нашите майстори твърдят че компресия се мери на студен двигател, а немеца казва загрейте двигателя до работна температура и тогава мерете!!!... нъл са сещате че таз невинна подробност ще доведе до сериозни разлики в отчетените стойности

По-надолу четем, ако при завъртането отчитането вдигне бързо стойност още на първото превъртане значи двигателя е наред.

Ако при първото завъртане стойността е ниска и се покачва плавно при следващите превъртания то проблема е от сегменти.

Ако при първо превъртане стойността е ниска и остане такава и при следващите превъртания то проблема е от изпускателни клапани, пробив в гарнитурата на главата или дори пукната глава.

Нататъка обясняват някои прости методи за локализиране на проблема
т.е. номера с маслото в цилиндъра за проверка на сегментите
Ако два съседни цилиндъра са с ниска компресия то почти сигурно е че става въпрос за пробив в гарнитурата....
Както и наличието на охладител в маслото е симптом за това.

Ако един цилиндър е средно с 20% по ниска компресия от останалите то проблема е от разпределителен вал... по скоро имат предвид пуловете си мисля тука аз..

В завършек хората обесняват, ако компресията е необичайно висока (вероятно имат в предвид компресия 14-15 на двигател на 300 000км ;) ) то проблема е от въглероден нагар по клапаните - тогава главата трябва да бъде свалена и нагара почистен...

С други думи колегата дето го заболяло сърцето... отиди примерно при ваското первии и направете ново замерване по схемата дадена от производителя и тогава го мисли


Потребителски аватар
ventor
Мнения: 152
Регистриран на: Пон 17 юли 2006 16:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ventor » Нед 24 юни 2007 18:17


браво колега, много полезен и изчерпателен отговор :bowdown


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Нед 24 юни 2007 22:31


Благораря на всички колеги за съветите и особено на minimiro който е отделил доста време да внесе по-голяма светлина по въпроса !!!
Та какво реших в крайна сметка.... : Понеже колата нито гасне нито пали трудно (за сега ), а и понеже не съм състезател (иначе по-рано щях да усетя проблема) реших за сега да не предпиемам никакви мерки по ремонт ,а да си я карам докато не започне да ми създава проблеми. А междувпрочем и сложих едно листче ,че се продава за 2000 лв без коментар в цената и съм убеден ,че за тези пари като зная общото и състояние , новият и собственик няма да е много набутан. Кофти ми е за него ,но какво да правя - едва ли новото (старото 6N) поло което ще си взема ,ще е имало такъв "честен" собственик. От два дни стои с обявата и вече имам уговорка за утре с една жена (СУПЕР ШАНС).
Щях да пиша още много неща ,ама все пак тук е технически форум и не върви да го избивам на чуства и мъка по първата ми кола :cry:

Колата не се продава на хора от форума.. :wink: ..( за малко да набутам един от тях на времето ,ама знам ли ,че ще стане така.....)


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Мнениеот Ronin » Нед 24 юни 2007 23:44


Според мен първо разбери какво е клапан или сегменти...и тогавай продавай освен ако не си намразил колата си .... :roll:

Прати тая схемичка с 2N3055 за третия стоп че ми стана интересно какво разтяга импулсите !!


Потребителски аватар
LORD KilleR
Мнения: 48
Регистриран на: Сря 19 юли 2006 8:36
Автомобил: VW Polo
Двигател: AAU 1993
Местоположение: Русе

Мнениеот LORD KilleR » Пон 25 юни 2007 9:07


Моят съвет е ако ти се занимава все пак да си отвориш двигателя, да разбереш от къде е проблема.
Моите бутала бяха разтопени, от калпав бензин и карана на детонация, спечени сегменти и т.н. абе ужас!!!(Мразя присадките на 3L. масло с около 1L. Химия.)
В повечето случаи ако ти са наред буталата и не са разбити каналчетата на сегментите можеш да се оттържеш само със сегменти, цена около 100.00-120.00лв.+ цена на труда.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта