Без да претендирам да съм разбирач в цените на сервизите ма доколкото аз имам инфо комплект сегменти е между 90 и 120 кинта, требе се райбероват и напаснат клапаните, да се подменат пулове на разпределитела, гумички мумички, кат туриш и 3 гарнитури за картер, глава, генерациа и ново масло и то амен амен ги докара 300 за 4аркаляци само.......
мене по-скоро винаги ми е било просто любопитно дали и доколко решава проблема само подмяната на сегментите......
некой ако има преки наблюдения над тази материя нека сподели....
Мерих компресия и сърцето ме заболя!!!
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
.::Volkov::. написа:П.П. Вили настигам те с външния вид на "зрънчовците" на некоя среща требе ги снимаме за календар
за сметка на това аз работя по вътрешният
ами ако ще го отварят и отдолу.. 300 лв са малко..
щото само гарнитурата на картера ти е 40 кинта..
а си е занимавка..
според мен пичовете се опитват да те кроткат.. да им додеш..
- minimiro
- Мнения: 676
- Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
- Автомобил: Audi A3
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
без да съм спец....
извадка от ПДФ-а разпространяван тука - аналог на "аз ремонтирам поло"
стр.31
та както е видно според производителя за нов двигател параметъра е от 10 до 15 бара
нов !!!
тъй че....
аз моито кат го зимах беше 12,5 равно
при моито юркане и 85 000 по-късно сигур е и под 10... ма на върви си още... е верно разхода на калории е значително завишен спрямо тогава ма нема как
затва питам аджеба ако реша да му сурна сегментите ше ли и доколко би повлияло това в положителен смисъл
извадка от ПДФ-а разпространяван тука - аналог на "аз ремонтирам поло"
стр.31
та както е видно според производителя за нов двигател параметъра е от 10 до 15 бара
нов !!!
тъй че....
аз моито кат го зимах беше 12,5 равно
при моито юркане и 85 000 по-късно сигур е и под 10... ма на върви си още... е верно разхода на калории е значително завишен спрямо тогава ма нема как
затва питам аджеба ако реша да му сурна сегментите ше ли и доколко би повлияло това в положителен смисъл
- BastunSelski
- Мнения: 600
- Регистриран на: Вто 20 мар 2007 10:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сеат Ибиза 1.4 АЕХ у Софето
- Контакти:
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Айде и аз малко да вкарам акъл доколкото ми се разпростират познанията - като за начало винаги при всеки двигател съсз драва гарнитура и права глава най-износен е 4-ти цилиндър заради най-лошото охлаждане (при него постъпва охлдаителна течност,която вече е охладила цели 3 цилиндъра) и показанието на компресията там ще е най-ниско.
Както колегата описва проблема ми прилича на нагорял клапан ама може без да сваля каквото и да е да си провериш колата
Технологията е следната - притискаш си маркуча за картерните газове (ако има такъв ама предполагам има) за да не минава нищо през него.След това си развиваш капачката за наливане на маслото в двигателя и си слагаш отгоре ръката.На ниските обороти ще подухва леко ама като си сложиш ръката няма да надува.След това си стъпваш здраво на газта и оборотомера на колко 4000 оборота....ако усетиш надуване под ръката (съвсем леко е нормално ама лекинко) говорим за компресионни сегменти а ако не надува - гарнитура на главата или клапанче.
Този опит се базира на елементарна логика - ако няма компресия има два варианта - или я издухва в блока покрай сегментите или през главата (дали клапан или гарнитура няма значение в случая).Ако издухва към блока иска не иска налягането попада в картера и оттам вече има два пътя да излезе навън - или през картерните газове (маркуч от блока или картера до всмукателната система) или през отвинтената капачка.При положение че маркуча сме го запушили няма друг избор освен да се опита да ти избута дланта
Малко налягане ще има винаги защото самото движение на елементите в картера предизвикв движение и на маслото и оттам леко духане ама като сложиш ръката няма да я побутва
Наскоро си правих подобни експериметни с другата ми кола и разни ремонти по тея неща така че ако имаш въпроси пиши на ЛС
По повод шлайфа ако копаят още в леглата на клапаните самата ос на клапана се скъсява с толкова,колкото са изкопали за да няма проблеми с повдигачите (дефакто се получава така,че клапана след шлайф-а застава по-високо т.е. стърчи повече и повдигача не може да компенсира разликата и като позагрее колата ще остава леко отворен което ще го съсипе за нула време понеже компресията пак ще е ниска а около него ще изфирясва горящата горивна смес и пак ще пука от ауспух-а).
Успех!
Както колегата описва проблема ми прилича на нагорял клапан ама може без да сваля каквото и да е да си провериш колата
Технологията е следната - притискаш си маркуча за картерните газове (ако има такъв ама предполагам има) за да не минава нищо през него.След това си развиваш капачката за наливане на маслото в двигателя и си слагаш отгоре ръката.На ниските обороти ще подухва леко ама като си сложиш ръката няма да надува.След това си стъпваш здраво на газта и оборотомера на колко 4000 оборота....ако усетиш надуване под ръката (съвсем леко е нормално ама лекинко) говорим за компресионни сегменти а ако не надува - гарнитура на главата или клапанче.
Този опит се базира на елементарна логика - ако няма компресия има два варианта - или я издухва в блока покрай сегментите или през главата (дали клапан или гарнитура няма значение в случая).Ако издухва към блока иска не иска налягането попада в картера и оттам вече има два пътя да излезе навън - или през картерните газове (маркуч от блока или картера до всмукателната система) или през отвинтената капачка.При положение че маркуча сме го запушили няма друг избор освен да се опита да ти избута дланта
Малко налягане ще има винаги защото самото движение на елементите в картера предизвикв движение и на маслото и оттам леко духане ама като сложиш ръката няма да я побутва
Наскоро си правих подобни експериметни с другата ми кола и разни ремонти по тея неща така че ако имаш въпроси пиши на ЛС
По повод шлайфа ако копаят още в леглата на клапаните самата ос на клапана се скъсява с толкова,колкото са изкопали за да няма проблеми с повдигачите (дефакто се получава така,че клапана след шлайф-а застава по-високо т.е. стърчи повече и повдигача не може да компенсира разликата и като позагрее колата ще остава леко отворен което ще го съсипе за нула време понеже компресията пак ще е ниска а около него ще изфирясва горящата горивна смес и пак ще пука от ауспух-а).
Успех!
- LORD KilleR
- Мнения: 48
- Регистриран на: Сря 19 юли 2006 8:36
- Автомобил: VW Polo
- Двигател: AAU 1993
- Местоположение: Русе
- minimiro
- Мнения: 676
- Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
- Автомобил: Audi A3
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Въпроса по скоро е при издухани сегменти, подмяната им с нови доколко решава проблема ......
Щот сички сме чували за елипсовдното износване на цилиндъра.... та ми е любопитно при едни нормални условиа на експлоатациа а не идеални такива доколко тази смяна решава проблема на такъв двигател и доколко му удължава евентуално ресурса.....
Щот не че нещо ама 1300 кинта основен ремонт....че то добавяш още малко и си взимаш едно ново такова или па за 4-500 леа си зимаш направо друг двигател баси
Щот сички сме чували за елипсовдното износване на цилиндъра.... та ми е любопитно при едни нормални условиа на експлоатациа а не идеални такива доколко тази смяна решава проблема на такъв двигател и доколко му удължава евентуално ресурса.....
Щот не че нещо ама 1300 кинта основен ремонт....че то добавяш още малко и си взимаш едно ново такова или па за 4-500 леа си зимаш направо друг двигател баси
minimiro написа:
Щот не че нещо ама 1300 кинта основен ремонт....че то добавяш още малко и си взимаш едно ново такова или па за 4-500 леа си зимаш направо друг двигател баси
взимаш друг двигател, ама знаеш ли го кво представлява,а?
един колега правил основен ремонт на 1,4 96г. 3000лв, не са му сменили само коляновия вал.....
- minimiro
- Мнения: 676
- Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
- Автомобил: Audi A3
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
В продължение на темата ето какво е написал немеца в менюала...
Забележете разликата!
Нашите майстори твърдят че компресия се мери на студен двигател, а немеца казва загрейте двигателя до работна температура и тогава мерете!!!... нъл са сещате че таз невинна подробност ще доведе до сериозни разлики в отчетените стойности
По-надолу четем, ако при завъртането отчитането вдигне бързо стойност още на първото превъртане значи двигателя е наред.
Ако при първото завъртане стойността е ниска и се покачва плавно при следващите превъртания то проблема е от сегменти.
Ако при първо превъртане стойността е ниска и остане такава и при следващите превъртания то проблема е от изпускателни клапани, пробив в гарнитурата на главата или дори пукната глава.
Нататъка обясняват някои прости методи за локализиране на проблема
т.е. номера с маслото в цилиндъра за проверка на сегментите
Ако два съседни цилиндъра са с ниска компресия то почти сигурно е че става въпрос за пробив в гарнитурата....
Както и наличието на охладител в маслото е симптом за това.
Ако един цилиндър е средно с 20% по ниска компресия от останалите то проблема е от разпределителен вал... по скоро имат предвид пуловете си мисля тука аз..
В завършек хората обесняват, ако компресията е необичайно висока (вероятно имат в предвид компресия 14-15 на двигател на 300 000км ) то проблема е от въглероден нагар по клапаните - тогава главата трябва да бъде свалена и нагара почистен...
С други думи колегата дето го заболяло сърцето... отиди примерно при ваското первии и направете ново замерване по схемата дадена от производителя и тогава го мисли
Забележете разликата!
Нашите майстори твърдят че компресия се мери на студен двигател, а немеца казва загрейте двигателя до работна температура и тогава мерете!!!... нъл са сещате че таз невинна подробност ще доведе до сериозни разлики в отчетените стойности
По-надолу четем, ако при завъртането отчитането вдигне бързо стойност още на първото превъртане значи двигателя е наред.
Ако при първото завъртане стойността е ниска и се покачва плавно при следващите превъртания то проблема е от сегменти.
Ако при първо превъртане стойността е ниска и остане такава и при следващите превъртания то проблема е от изпускателни клапани, пробив в гарнитурата на главата или дори пукната глава.
Нататъка обясняват някои прости методи за локализиране на проблема
т.е. номера с маслото в цилиндъра за проверка на сегментите
Ако два съседни цилиндъра са с ниска компресия то почти сигурно е че става въпрос за пробив в гарнитурата....
Както и наличието на охладител в маслото е симптом за това.
Ако един цилиндър е средно с 20% по ниска компресия от останалите то проблема е от разпределителен вал... по скоро имат предвид пуловете си мисля тука аз..
В завършек хората обесняват, ако компресията е необичайно висока (вероятно имат в предвид компресия 14-15 на двигател на 300 000км ) то проблема е от въглероден нагар по клапаните - тогава главата трябва да бъде свалена и нагара почистен...
С други думи колегата дето го заболяло сърцето... отиди примерно при ваското первии и направете ново замерване по схемата дадена от производителя и тогава го мисли
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Благораря на всички колеги за съветите и особено на minimiro който е отделил доста време да внесе по-голяма светлина по въпроса !!!
Та какво реших в крайна сметка.... : Понеже колата нито гасне нито пали трудно (за сега ), а и понеже не съм състезател (иначе по-рано щях да усетя проблема) реших за сега да не предпиемам никакви мерки по ремонт ,а да си я карам докато не започне да ми създава проблеми. А междувпрочем и сложих едно листче ,че се продава за 2000 лв без коментар в цената и съм убеден ,че за тези пари като зная общото и състояние , новият и собственик няма да е много набутан. Кофти ми е за него ,но какво да правя - едва ли новото (старото 6N) поло което ще си взема ,ще е имало такъв "честен" собственик. От два дни стои с обявата и вече имам уговорка за утре с една жена (СУПЕР ШАНС).
Щях да пиша още много неща ,ама все пак тук е технически форум и не върви да го избивам на чуства и мъка по първата ми кола
Колата не се продава на хора от форума.. ..( за малко да набутам един от тях на времето ,ама знам ли ,че ще стане така.....)
Та какво реших в крайна сметка.... : Понеже колата нито гасне нито пали трудно (за сега ), а и понеже не съм състезател (иначе по-рано щях да усетя проблема) реших за сега да не предпиемам никакви мерки по ремонт ,а да си я карам докато не започне да ми създава проблеми. А междувпрочем и сложих едно листче ,че се продава за 2000 лв без коментар в цената и съм убеден ,че за тези пари като зная общото и състояние , новият и собственик няма да е много набутан. Кофти ми е за него ,но какво да правя - едва ли новото (старото 6N) поло което ще си взема ,ще е имало такъв "честен" собственик. От два дни стои с обявата и вече имам уговорка за утре с една жена (СУПЕР ШАНС).
Щях да пиша още много неща ,ама все пак тук е технически форум и не върви да го избивам на чуства и мъка по първата ми кола
Колата не се продава на хора от форума.. ..( за малко да набутам един от тях на времето ,ама знам ли ,че ще стане така.....)
- LORD KilleR
- Мнения: 48
- Регистриран на: Сря 19 юли 2006 8:36
- Автомобил: VW Polo
- Двигател: AAU 1993
- Местоположение: Русе
Моят съвет е ако ти се занимава все пак да си отвориш двигателя, да разбереш от къде е проблема.
Моите бутала бяха разтопени, от калпав бензин и карана на детонация, спечени сегменти и т.н. абе ужас!!!(Мразя присадките на 3L. масло с около 1L. Химия.)
В повечето случаи ако ти са наред буталата и не са разбити каналчетата на сегментите можеш да се оттържеш само със сегменти, цена около 100.00-120.00лв.+ цена на труда.
Моите бутала бяха разтопени, от калпав бензин и карана на детонация, спечени сегменти и т.н. абе ужас!!!(Мразя присадките на 3L. масло с около 1L. Химия.)
В повечето случаи ако ти са наред буталата и не са разбити каналчетата на сегментите можеш да се оттържеш само със сегменти, цена около 100.00-120.00лв.+ цена на труда.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта