Реших да пусна тази тема заради един колега който беше платил 40 лв на някакви "майстори"за почистване на дроселна клапа. Не че повечето от вас не знаят как се почиства дросел ама срамота бе.... 40 лв .На един да му ги спестя поне си е файда....
Моята не беше чак толкова замърсена ,но все пак при натискане на съединителя за превключване на друга предавка, вместо да ми се повишат леко оборотите те падаха от раз. След почистването нещата се нормализираха. Също така сутрин като я паля оборотите вместо да скочат на 1300 и тогава да паднат се вдигаха само до 1100.Това също се оправи.Иначе полото нямаше никакви проблеми и си държеше нормално обороти на празен ход.
Трябват ви парцали и спрей за почистване на карбуратори (не ,че с WD-40 няма да стане).Моят го взех от OMW за 7лв. Трябва да се внимава с тези продукти защото са силни разтворители и са опасни при попадане в очите и устата!
Няма нищо сложно и цялата процедура трае 10-15 мин
Първо сваляте кутията на въздушният филтър и отдолу гледката е:
Както вече споменах, моята не беше чак толкова замърсена:
Най-голямото замърсяване е под самата клапа по стените на цилиндъра на клапата (на снимката по-долу не се виждат добре, защото,замърсяванията са черни и все едно са сянка за фотоапарата ) За да имате възможност да ги избършете,завъртете на ръка "макарата" за която е захванато жилото на газта по посока на часовниковата стрелка:
Процедурата е пръскате,изчаквате няколко секунди и после търкате с парцала! При мен резултата беше следният:
Така и така сте свалили кутията на въздушният филтър ,отворете я и я почистете от масло ако има вътре в нея ,че то доста зацапва дроселната клапа:
Ако след чистенето оборотите започнат да се вдигат или падат на празен ход ще имате нужда от малко теория:
И сега малко теория за дроселите: Щом клапата ви е била замърсена компютърът е отчел грешка - "дроселна клапа" Затова дросела се управлява посредством авариен режим фабрично зададен в компютъра. След като сте почистили дросела вече нещата се променят и този авариен режим може да доведе до много високи обороти на празен ход.Затова откачете плюса на акумулатора за 20 мин (за да се изтрие грешката в паметта на компютъра) и после го свържете отново. Сега вече би трябвало всичко да е наред обаче компютъра за да работи правилно с дроселната клапа трябва предварително да я "обучи" защото сме му изтрили цялата памет. За целта колата се запалва да работи на место около 5 мин без да подаваме газ или пипаме каквото и да било. Ако и след това се случват някакви аномалии на празен ход (високи или ниски обороти) тогава вече отивайте на компютърна диагностика където ще ви настроят дросела (това последното се случва най-вече при двигатели АЕЕ 1.6 75коня)
При мен не се наложи да откачам акумулатора защото оборотите си ми бяха нормални след чистенето Откачал съм акумулатора на моето поло АЕХ много пъти и то за дълго. Досега не се е налагало да ходя на диагностика за центровка на дросела!
Почистване на дроселна клапа !
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Почистване на дроселна клапа !
Последна промяна от Anbuch на Нед 27 юли 2008 14:59, променено общо 1 път.
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
todor_dj написа:Да попитам, не пръскаш ли със шпрея при запален двигател и повишаване на оборотите му?
НЕ
По този начин се завърта клапата за да може да се изчистят стените на цилиндъра! Аз постигам това при загасен двигател като завъртам на ръка "макарата". На спрея си пише ,че се пръска и след това се форсира двигателя за да се почистят и дюзите ,ама кто го видях как чисти дросела.... да ви кажа без пърцал не става работата. Както и само с пърцал без спрея! Това да чистиш дюзи със спрей или някакви добавки си е молко мит. И да почистят ,чистят малко и ефекта е кратковременен. Дюзите се чистят с ултразвук
-
- Мнения: 327
- Регистриран на: Сря 26 сеп 2007 9:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Благодарско Да си го караш с кеф Нямам проблеми с оборотите,ама като ми сменяха консумативите видях ,че има масло по кутията на в.филтър/при другите ми коли не е имало,но при поло явно е нормално/,ще се възползвам от съвета ти.Но имам въпрос:набира ми като на стълбичка/не от веднъж,а на степени/,иначе не прекъсва,нормално ли е така? 1.4-60кс,APQ,98г.
- Joro_Markov
- Мнения: 107
- Регистриран на: Сря 28 юли 2004 13:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Lizard
- Мнения: 940
- Регистриран на: Чет 27 юли 2006 8:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Варна
- Контакти:
а аз да питам: Проблеми със дросела имаше ли, че реши да го чистиш или просто ей така за профилактика?
И ефект положителен отрицателен? След тази ти намеса.
На мен тази процедура ми я извърши ваското1 и аз я приемам като профилактика тъй като според мен моят проблем с оборотите не идваше от дросела или поне неизчезна след тази процедура.
И ефект положителен отрицателен? След тази ти намеса.
На мен тази процедура ми я извърши ваското1 и аз я приемам като профилактика тъй като според мен моят проблем с оборотите не идваше от дросела или поне неизчезна след тази процедура.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 153 госта