Жив и здрав да е колегата който е започнал темата с пояснението. И при мен се наблюдаваше същия проблем със по-ниски обороти при изключване на предавка, даже загасна 2-3 пъти колата.
Като отворих да погледна клапата си беше обилно почернена отвсякъде.
След почистване и сваляне на акумулатор има коренна разлика в оборотите, все едно карам друга кола....
Преди ->
След->
Почистване на дроселна клапа !
- EmilDinkov
- Мнения: 43
- Регистриран на: Съб 06 фев 2016 12:57
- Автомобил: Polo
- Двигател: APQ
Re: Почистване на дроселна клапа !
Сега чак виждам темата, не знам колко ще е замърсен, но.... тези дни ще чистя дросел! Скоро снимки! :D
Жив и здрав да е автора! За такива хора като мен, които сега навлизат в тази материя тези уроци са супер!
П.С След час и 30 мин, четене... успях да прочета цялата тема : . Аз съм с Поло 99г (Модел: 6N10F4 ) 1.4 APQ. Проблеми с обороти имам само рано сутрин при студено време и то като подам газ, т.е ... като запаля си е на 800-900, но при лекото натискане на педала пада към 700-600-500-400 и ако не си махна крака от педала ще загасне. Забелязах, че и при пускането на климатик (топло време навън, колата е на 90 градуса), колата се натоварва и губи малко обороти, може би 50 или максимум 100, но това не е ли нормално? Колата е малко коне и... един климатик не си ли оказва такова влияние? Проблема с това гаснене рано сутрин ми казаха, че може да е от всичко. Смених бобина и се оправи гасненето при мокро време :. Преди със старата бобина, като преминавах през локва, ми се е случвало да загасне колата.
Сега отивам към колата и ще развия тези болчета да видя какво е положението и ще направя снимки на дросела... и да чуя вашите съвети :)
П.С 2 Така, бях до колата, но още двигателя топъл и реших да не се правя на майстор като не съм
Та... как става махането от + (на акумулатора), не са като едно време на Дачия - 2 клеми и махаш слагаш, тука гледам на + са има капак .
Това със стрелката е някакво бутонче, натискам го и му излиза клемата ли? Разхлабвам я с някакъв ключ 10тка? и толкова ли? Да не ме бие ток... лоши спомени имам
Отделно... предполагам под тези 8 болчета се намира и Дросела :Р . Защо са номерирани 1,2,3,4.. та даже и стрелки навън има?
Много въпроси ама няма кой да питам :)
Жив и здрав да е автора! За такива хора като мен, които сега навлизат в тази материя тези уроци са супер!
П.С След час и 30 мин, четене... успях да прочета цялата тема : . Аз съм с Поло 99г (Модел: 6N10F4 ) 1.4 APQ. Проблеми с обороти имам само рано сутрин при студено време и то като подам газ, т.е ... като запаля си е на 800-900, но при лекото натискане на педала пада към 700-600-500-400 и ако не си махна крака от педала ще загасне. Забелязах, че и при пускането на климатик (топло време навън, колата е на 90 градуса), колата се натоварва и губи малко обороти, може би 50 или максимум 100, но това не е ли нормално? Колата е малко коне и... един климатик не си ли оказва такова влияние? Проблема с това гаснене рано сутрин ми казаха, че може да е от всичко. Смених бобина и се оправи гасненето при мокро време :. Преди със старата бобина, като преминавах през локва, ми се е случвало да загасне колата.
Сега отивам към колата и ще развия тези болчета да видя какво е положението и ще направя снимки на дросела... и да чуя вашите съвети :)
П.С 2 Така, бях до колата, но още двигателя топъл и реших да не се правя на майстор като не съм
Та... как става махането от + (на акумулатора), не са като едно време на Дачия - 2 клеми и махаш слагаш, тука гледам на + са има капак .
Това със стрелката е някакво бутонче, натискам го и му излиза клемата ли? Разхлабвам я с някакъв ключ 10тка? и толкова ли? Да не ме бие ток... лоши спомени имам
Отделно... предполагам под тези 8 болчета се намира и Дросела :Р . Защо са номерирани 1,2,3,4.. та даже и стрелки навън има?
Много въпроси ама няма кой да питам :)
- shotik
- Мнения: 349
- Регистриран на: Пон 09 юли 2007 21:07
- Автомобил: Seat Cordoba Vario 2000
- Двигател: ALM 1.6 MPI 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Почистване на дроселна клапа !
Първо трябва да махнеш предната част, трите тапи се махат с отвертка и под тях има гайки за 10 мм ключе, после отвиваш по ред само означените болтове, отдолу може да имаш и маркуч ,който сваляш и повдигаш целия въздушен филтър.
След почистване по обратния начин монтираш на място.
След почистване по обратния начин монтираш на място.
- EmilDinkov
- Мнения: 43
- Регистриран на: Съб 06 фев 2016 12:57
- Автомобил: Polo
- Двигател: APQ
Re: Почистване на дроселна клапа !
Здравейте, отново :)
Днес по родното място е приятно и слънчево и реших да се правя на домашен майстор .
Въоръжих се с един обезмаслител Медикс от магазина за 2.30 + парцал и започнах да търкам до :
Имаше много... как да кажа, като масло или мазни остатъци в кутията с въздушния филтър. След почистване излежда много добре. Ще сменя филтър + ново почистване на клапата като сменям масло, т.е след още 3-4-5к км :)
След почистането не забелязах промяна в оборотите, но ще ходя да покарам да видя как е.
Поздрави за темата и още веднъж благодаря!
Днес по родното място е приятно и слънчево и реших да се правя на домашен майстор .
Въоръжих се с един обезмаслител Медикс от магазина за 2.30 + парцал и започнах да търкам до :
Имаше много... как да кажа, като масло или мазни остатъци в кутията с въздушния филтър. След почистване излежда много добре. Ще сменя филтър + ново почистване на клапата като сменям масло, т.е след още 3-4-5к км :)
След почистането не забелязах промяна в оборотите, но ще ходя да покарам да видя как е.
Поздрави за темата и още веднъж благодаря!
-
- Мнения: 367
- Регистриран на: Нед 29 апр 2012 20:30
- Автомобил: Vento 1.9TDI Smart 600cc 1999
- Двигател: AHU 1997
- Местоположение: Asenovgrad,Plovdiv
Re: Почистване на дроселна клапа !
Колеги почистих дросела,но клапата пак седи леко притворена.Като натисна с пръст с доста усилия се затваря,но като пусна пак се отваря леко.Това е на другата ми кола-Smart Fortwo и няма жило.Това нормално ли е?Преди почистването придърпваше много,сега по-малко ,но пак придърпва при настъпване.
- Каспър
- Мнения: 2212
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Почистване на дроселна клапа !
На празен ход е отворена около 6-8 градуса за да осигури необходимото количество въздух за работа на празен ход..
Re: Почистване на дроселна клапа !
за да достигна до дросел клапата трябва ли да махам въздушния филтър или може да махна направо скобата която свързва дросел клапата с другия маркуч :D
Re: Почистване на дроселна клапа !
Моята я бях чистел с обезмаслител меглио преди 3 месеца.сега мисля да си купя спрей за карбуратори да видим с него дали ще има по голям ефект
- Каспър
- Мнения: 2212
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Почистване на дроселна клапа !
Ако си я свалил и с меглио си я изчистил хубаво до метал, със спрея какво очакваш да се случи ? Излишни пари според мен.
Re: Почистване на дроселна клапа !
Каспър написа:Ако си я свалил и с меглио си я изчистил хубаво до метал, със спрея какво очакваш да се случи ? Излишни пари според мен.
Не съм я свалял ,така я чистих..
- Каспър
- Мнения: 2212
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Почистване на дроселна клапа !
Трябва да я свалиш за да я изчистиш хубаво. Може и на място, но трябва някой да ти държи отворен дросела или ти да го отвориш с едната ръка, а с другата да бъркаш надолу с някакъв напоен тампон. По удобно е ако се свали тамън ще видиш и гумения пръстен който уплътнява към колектора в какво състояние е.
- Каспър
- Мнения: 2212
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Почистване на дроселна клапа !
Не съм свалял на четворка, но мисля че не е по-различно от тройка 1.6. Откачаш въздуховода или махаш филтъра ако е върху дросела, после откачаш жилото за газта и датчиците от дросела. Дросела е захванат с няколко винта към колектора.
- zografski
- Мнения: 2589
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Почистване на дроселна клапа !
За 4ката не сваляй, че после да не страдаш. Само сваляш въздуховода и чистиш хубаво с WD или подобен спрей, но не сваляй целия дросел, че ако разместиш TPS-а ще страдаш. Следващ ХИНТ, след като поизчистиш квот можеш, запали колата и с ръка отваряй клапата, чисти и впръскай малко вътре. След това сглоби всичко обратно и изчисти грешките, за финал правиш адаптация на дросела с VCDS или подобен софт. и си готов.
ПП Някой голфове, като моя например, си адаптират дросела автоматично, всеки път при поддаване на контакт, но тва мисля че го имат само тия с електронните дросели, ако си с жило, задължително ще ти трябва адаптация със софт.
ПП2- ако нямаш софт за адаптация и да чистиш грешките, махаш клемите за 30тина мин, това ще изчисти грешките. За адаптацията... най-добре иди и дай на някой сервиз 20лв да ти я адаптират, инак караш около 100тина км докато се самоадаптира, но това не винаги е добър вариант, предпоръчвам ти адаптацията да мине през софтуер!
ПП Някой голфове, като моя например, си адаптират дросела автоматично, всеки път при поддаване на контакт, но тва мисля че го имат само тия с електронните дросели, ако си с жило, задължително ще ти трябва адаптация със софт.
ПП2- ако нямаш софт за адаптация и да чистиш грешките, махаш клемите за 30тина мин, това ще изчисти грешките. За адаптацията... най-добре иди и дай на някой сервиз 20лв да ти я адаптират, инак караш около 100тина км докато се самоадаптира, но това не винаги е добър вариант, предпоръчвам ти адаптацията да мине през софтуер!
- Каспър
- Мнения: 2212
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Почистване на дроселна клапа !
ТПС-а при 1.6 не е ли в един корпус с дросела ? Как точно ще го размести ? Отварянето на клапата докрай за да се бръкне и чисти при запален двигател означава да чисти при максимално засмукване на въздух и 6000 оборота на двигателя, как се чисти при тези условия ? Адаптация може и въобще да не се наложи и зависи от това колко е била зацапана клапата преди почистването и до какви стойности е стигнал компа в компенсацията си. Колегата казва че преди три месеца е чистил, което при кадърно изчистена клапа обезмисля сегашното почистване, но ако не я е изчистил хубаво отдолу предния път почистването сега има смисъл. Почистване веднъж годишно е достатъчно и зависи от състоянието на двигателя и колко маслени пари се връщат през маркуча за доизгаряне. Ако маркуча се изкара под колата или в oil catch tank дросела не се цапа.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 154 госта