Почистване на дроселна клапа !

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
misho_GTI
Мнения: 1987
Регистриран на: Чет 13 сеп 2007 11:29
Автомобил: 1990 Golf GTI + 1991 Country
Двигател: PB 112 + 1P 98
Местоположение: София

Мнениеот misho_GTI » Сря 05 мар 2008 16:45


Браво колега!




Потребителски аватар
traficanta
Мнения: 81
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе;Видин

Мнениеот traficanta » Сря 05 мар 2008 21:22


не браво а отличен направо Благодаря


maznia
Мнения: 870
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 16:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот maznia » Сря 05 мар 2008 22:18


радвам се че помагам и на мен хора от форума ми помагат и спестих доста кинти дано и други които намерят полезни неща ги качат тук като мен --за повече Яснота ги качваите със по обширни и точни заглавия по лесно турсене със тарсачката не гмуркане във четене на безброи теми и коментари и завършващи бе логичен отговор повечето изобщо не пишат от какво е било след ремонта на даден проблем че хората след тях да се лутат ли лутат без отговор


Dalia
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 11:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Anbuch blagodaria mnogo!

Мнениеот Dalia » Пет 07 мар 2008 13:09


Ефектът е много добър наистина!!! :lol:


maznia
Мнения: 870
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 16:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот maznia » Нед 09 мар 2008 13:43


а за това какво ще кажете има ли доза истина за тази настроика.Или евентуално бъркам с друга тема друг проблем -даите инфо за кво точно иде реч ------

TPS-а ти капсулован ли е?
знаеш ли аз смених компа за проба с друг и с моето моно държеше много ниски обороти.
Вероятно се различават стойностите на различните ТПС спрямо компютрите.
За всеки случай провери какво съпротивление дава датчика на температурата студен - трябва да е 2250-3000 ома при 20 градуса, ориентирай се първо за външната температура Smile
Пали ли лесно сутрин?

Ти заедно с моторчето ли я купи долната част на моното?
Ако е без - има настройка на моторчето, която трябва да се направи.
Най - лесно това става така.
Позагрял малко двигател - даваме контакт
натискаме с ръка леко лоста на газта и при отворена дросел клапа натискаме степ мотора - той се прибира до долу. Без да отпускаме газта изваждаме буксата на степ мотора, съответно пускаме газта и след това гасим контакта.
Така дроселната клапа е опряла във заводски фиксирания стопорен винт, който е със пломба и не трябва да се разкалсулова !!!
след което с хлабиномерна пластина или тънка отверка мерим 0,5мм разтояние между болчето опиращо в моторчето и самото степ моторче - ако има разлика в разстоянието коригираме. Така е настроен оптимално хода на моторчето.


Дано съм бил полезен на някой.


maznia
Мнения: 870
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 16:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот maznia » Вто 11 мар 2008 1:49


ето и още идеи и варианти ---

провери ли как е дроселната клапа - може да е превъртяла върху осичката и ЕКУ-то да се сърди че получава погрешни данни и ТПС-а трябва да се калибрира правилно. колата може да е имала проблеми с празния ход и някой да се е опитвал да повдига оборотите като е завъртял клапата



имам предвид клапата вътре в тротъла а не потенциометъра на ТПС-а - пеперудката, дето пуска въздуха, тя няма отношение към напрежението на клемите на ТПС-а. ако тази клапа не е както по стандарт, ЕКУ-то пак може да отчита грешка. при мен беше така и с въртене на ТПС-а бяха изчистили грешката, но центровката и празния ход не бяха както трябва. като оправих центровката и калибрирах ТПС-а ЕКУ-то показа грешка. отворих дросела и клапата беше леко завъртяна. оправих я и грешката изчезна, след това оправих празния ход и нещата заспаха.

щом ТПС-а си мери правилно, подава сигнал отворен/затворен дросел и напрежение в нормите, значи проблемът не е в него, а или механичен(калибровка) или някъде около него. щом и кабелите към ЕКУ-то са в ред - разглобете дросела и му проверете клапата - ако е в ред поне ще си я почистиш и ще и смажеш осичката


Потребителски аватар
offside
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 29 апр 2007 20:42
Автомобил: Passat B5 1997
Двигател: 1.8 20v ADR
Местоположение: гр.София

Мнениеот offside » Чет 13 мар 2008 22:55


Колеги , за да не пускам нова тема реших да пиша направо тук , защото е по въпроса ;) Днеска реших че ще се позанимавам с колата и си почистих дроселовата клапа :) Не ми е давала проблеми но забелязах че почти не се вижда от мръсотия и малко профилактика ще и дойде добре , но явно съм сгрешил .. проблема е следния .. запалих колата след определено време си нормализира оборотите и заспа перфектно .. но като пуснах климатика колата вдигна на 1100 и почна да варира до 1500 и така постоянно .. закачих я на компютър но той си показва че всичко си е нормал и дросела си е в нормално положение ... прави го само на включен климатик (да отбележа че преди операцията проблема го нямаше) ще се радвам ако някой може да помогне с нещо :)
пп: прегледах темите с проблемите с оборотите , но не си намерих отговор .. благодаря предварително :)


Потребителски аватар
chy
Мнения: 1585
Регистриран на: Пет 02 фев 2007 23:04
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот chy » Чет 13 мар 2008 23:28


алтернатор-зарежда ли в нормите....
аку-бива ли?
оттечки някакви?
преди да пипкаш-правеше ли белята?
самия климатик-обслужване...?


Потребителски аватар
offside
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 29 апр 2007 20:42
Автомобил: Passat B5 1997
Двигател: 1.8 20v ADR
Местоположение: гр.София

Мнениеот offside » Чет 13 мар 2008 23:33


Преди чистенето проблема го нямаше (пускам климатика сяка седмица да подухва по малко и сичко си е било нормално) :roll: прави го само като включа климата .. иначе си е съвсем наред без климатик :cry: оттечки и зареждане са в нормата (досега 1 год вече го имам , никакви проблеми с акумулатора нямам )


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Пет 14 мар 2008 0:33


оффффф АЕЕ, след 200 км ако не се оправи пиши отново в темата


maznia
Мнения: 870
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 16:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот maznia » Пет 14 мар 2008 2:17


колега пуснал съм централна тема на нов глас,---- със същиа проблем сме доста хора ------караме двеста километра и чакаме. Един савет земи жената качи я в колата и се раходете до някои град да се продухат тенекиите и хубаво и след 200 км виш как ще е на връщане пусни климата да повеи малко 10 мин и го спри


ето виш аз ко напраих тук


http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=83039


maznia
Мнения: 870
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 16:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот maznia » Пет 14 мар 2008 2:23


остава да сменя сички маркучи по вакумите с нови стегнати и да чакам адаптирането ----бреииии да иба аз тез компрутри технологиии добре си беше стариа ми фордец не мрудна на ход го закарах до металекса зорна зорна


maznia
Мнения: 870
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 16:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот maznia » Вто 18 мар 2008 1:15


адаптиране ето как
оправих оборотите вече не са високи. Ето как - след почистването на дросела оборотите се дигнаха на 1250 по инерциа и спадаха чак на светофара. проблема го оправих така .---

Рестарт на компа. Извадих миноса и плюса - кабелите и ги свързах един кам друг дадох на контакт и стояха така 20 мин изгасих контакта.
След това закачих акомулатора и смених сички вакумни маркучи. И гърлото на дросела го оплатних с малко навит излирбан около него че оплатнението на пласмасата на филтара кръглия гумен пръстен се бе поотпуснал след това оплатниx и маркучите на ваэдушния филтар чак до дебитомера или там както му се вика л---затворих системата стегнах сичко и запалих .Оставих колата да работи 20 мин на миасто без да пипам нищо ни гас ни мас. След 20-те минути запалих климатика да поработи 6- минути спрях го. След това пуснах фаровете и пак пуснах климатика чуваше се едно чаткане вклучване на климатика което преди туи не сум чувал да щрака. се едно вклучва стара хладилна витрина поразходих колата 10 мин из града и на другиа ден Пак эагряване 10 минути всичко беше вече наред оботротките си спят като на нов автомобил - ТАКА ОПРАВИX ТОЭИ ГОЛЯМ ВЕЛИК ПРОБЛЕМ
ВАЖНОТО Е ЧЕ УСПЯX MОЙ СИ НАЧИН

Последна промяна от maznia на Сря 19 мар 2008 1:50, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Scout
Мнения: 109
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 10:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Scout » Вто 18 мар 2008 9:48


Колега Anbuch , мерси за хубавата тема :)
след едно почистване (говоря сериозно) разхода ми падна, колата тръгна по друг начин и се оказа ,че проблема не е в инжекциона :)
Мерси много :)
[/b]


Потребителски аватар
swatkat
Мнения: 22
Регистриран на: Пет 24 ное 2006 19:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот swatkat » Вто 18 мар 2008 22:18


сууууууууупер, браво братле. и аз така преди 3 години на два пъти ме дераха във ФВ на околовръстното (овча купел) с по 30 и неколко си кинта и накрая нищо, нормализация за 1-2 месеца и после пак ядове... (мноо са зле тия от ФВ-то където бях)
скоро и аз ще се присъединя и ще почистя котура...



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 154 госта