Почистване на дроселна клапа !

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo и Fox
peshunski
Мнения: 37
Регистриран на: Вто 18 ное 2008 21:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот peshunski » Пет 25 юли 2014 18:42


Къде се намира дроселовата клапа на vw passat 1.8 20v 125 коня 1997година ?




mokata7
Мнения: 35
Регистриран на: Съб 28 апр 2012 8:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria, Troyan

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот mokata7 » Нед 27 юли 2014 9:05


Здравейте колеги,решил съм да си почистя дроселовата клапа,тъй като сега закупих автомобила/Сеат Ароса 1.0 2004г/.По само почистване нямам въпроси,но незнам как да си отворя клапата, за да мога да я изчистя хубаво и от двете страни./газта не е с жило/.Този дебитомер как се чиисти.
Предварително блогодаря!




BGNikiPetrov
Мнения: 12
Регистриран на: Съб 28 юни 2014 22:38
Автомобил: VW Bora
Двигател: 2.0 1J2
Местоположение: Луковит/София

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот BGNikiPetrov » Пет 08 авг 2014 22:48


Здравейте колеги, свалих дросела да го изчистя, така изглежда почистен, неуспях да го снимам мръсен, но си представете един черен куб, лепнещ и мажещ....
Имам въпрос и той е следният: Под клапата има отвор към двигателя, той също е много мръсен, как да го почистя, така че да не прецакам мотора, ако го пръскам с WD40 или спрей за чистене на карборатори, няма да е много уместно. Нали? само на сухо и яко жулене?

Drosel 1.jpg

Drosel 2.jpg




Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 7490
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Golf III
Двигател: 2.0 AGG
Местоположение: Пазарджик

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот Bai Sando » Съб 09 авг 2014 7:42


Сигурно имаш предвид всмукателните колектори?Ако са мръсни,можеш да ги почистиш колкото можеш,по-важното е дросела да е чист,че от него зависят оборотите на празен ход.Като гледам на снимката си се справил идеално :biggrin




BGNikiPetrov
Мнения: 12
Регистриран на: Съб 28 юни 2014 22:38
Автомобил: VW Bora
Двигател: 2.0 1J2
Местоположение: Луковит/София

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот BGNikiPetrov » Съб 09 авг 2014 8:47


Благодаря, отивам да ичситя всмукателните колектори ( благодаря че ми го каза как се казва ) и я закачвам и после ще й правя всичките бабини баената на света, че да заработи както трябва, защото искам да се повозя вече :( имам я от 2 месеца а нямам и 1000 км минати общо :( само седи по сервизите и пред блока .........
Както казва един приятел :a045 " Очи гледали - Очи плакали " :banghead :banghead :banghead Иначе много ми харесава колата и ми даде 4.5 извънградско, много се зарадвах и така




Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 1746
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Peugeot 406
Двигател: 2.0 16V 1997
Местоположение: София

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот Каспър » Съб 09 авг 2014 9:22


Колекторите без да се свалят трудно се почистват само през отвора за дросела. Не можеш да стигнеш до най-голямата мизерия в извивките. Не ти препоръчвам сваляне обаче, защото за едното почистване можеш да си навлечеш куп главоболия като скъсани болтове, нови о-пръстени, пукнат колектор и други. Затова забърши през отвора колкото можеш и наред :th_up




Потребителски аватар
martin4o5
Мнения: 2
Регистриран на: Пон 06 окт 2014 11:34
Автомобил: VW Polo
Двигател: 1.0 AER 1997
Местоположение: София, България

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот martin4o5 » Пон 06 окт 2014 11:51


Здравейте колеги!
Благодаря за темата и перфектното описание на целия процес!
Въпреки скромните ми познания и възможности относно двигателите, успях лесно да почистя дросел клапата на моето Polo.
Имах проблем, за който видях, че и други колеги са писали, а именно рязко спадане на оборотите и понякога дори гаснене при изключване от скорост в движение. След почистване на дросел клапата проблема се оправи и сега колата работи нормално. Единственият проблем, който все още имам (минах 500км.) е, че в движение на свободен ход оборотите ми са постоянни около 1500. При палене държи нормални обороти, след като съм в спряло положение също са нормални, но единствено в движение когато не съм на скорост държи високи обороти. Направих всичко като следвах стъпките, включително и момента с откачване на акумулатора. Видях, че някои колеги препоръчват да се отиде на диагностика ако проблема не се оправи след 100-200 километра, а аз вече минах 500, та сега мисля да я закарам на диагностика. Колата е VW Polo 1997г. 1.0 AER двигател. Ако мислите, че има нещо което съм пропуснал или бих могъл да направя, ще се радвам да го споделите. Ще пиша какъв е бил резултата от диагностиката и дали проблема е бил решен така!
Благодаря! :beer




slimshady1309
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 16 мар 2014 23:26
Автомобил: Vw Golf Mk4
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот slimshady1309 » Пон 06 окт 2014 14:54


Същата ли е процедурата при карбуратор ? Колата е Голф мк1 1.5 70коня и клапата е доста замърсена.. гасне понякога при изключване от скорост.




Потребителски аватар
martin4o5
Мнения: 2
Регистриран на: Пон 06 окт 2014 11:34
Автомобил: VW Polo
Двигател: 1.0 AER 1997
Местоположение: София, България

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот martin4o5 » Сря 08 окт 2014 11:32


Здравейте пак!
Ходих днес на диагностика и се оказа, че това, че колата ми държи по-високи обороти на свободен ход в движение е нормално. Било за да се товари по-малко двигателя, защото се предполага, че след като си изключил от скорост и си в движение, отново ще включиш предавка и така оборотите ще имат по-малко разлика.




Потребителски аватар
ostavime
Мнения: 547
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот ostavime » Чет 09 окт 2014 6:41


Кажи му на тоя майстор, дето ти е казал това, да смени професията и да стане сладкар.




Потребителски аватар
dbanchev
Мнения: 342
Регистриран на: Чет 28 юни 2007 10:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот dbanchev » Чет 09 окт 2014 10:20


Не е нормално да са такива оборотите колега............. Ей ама много майстори се навъдиха дето и за овчари не стават, ама това е друг въпрос.......
За клапата, аз я чистих на лупото като я натопихме в кофичка с керосин за 10тина мин- става като нова, после смазване на зъбните колелца с финна грес и всички боклуци и мазнотии са навън. А за прецакан дорсел най- евтиното лечение е да се подложи някаква пластинка на рамото с жилото на клапата за да не може да затвори до край и да гасне. Според дебелината на пластинката, най- добре метална да не се смачка се нагласят и оборотите. Знам, че е малко цигания ама върши работа, на един приятел на полото така спасихме нещата, че не се караше тая гад, а кола за 1000лв да набие 200 за дросел.......... :death




Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот maslinkov » Пет 10 окт 2014 8:08


martin4o5 написа:Здравейте пак!
Ходих днес на диагностика и се оказа, че това, че колата ми държи по-високи обороти на свободен ход в движение е нормално. Било за да се товари по-малко двигателя, защото се предполага, че след като си изключил от скорост и си в движение, отново ще включиш предавка и така оборотите ще имат по-малко разлика.

Правилно ти е казал майстора. И моята е така - взема данни от датчика за движение. Не ги слушай тия с гоуфовете.




Потребителски аватар
durvodelcho
Мнения: 25
Регистриран на: Пет 19 сеп 2014 15:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот durvodelcho » Сря 17 дек 2014 23:12


Здравейте колеги пиша отекчен от изчетеното навсякъде.Обръщам се към по компетентните тук да кажат за какво иде реч.Е имам голф 3 1.6 75 коня пълна инжекция ААЕ колата се кара само на бензин.От два дни насам след първото палене сутрин оборотите скачат на 2000 , днес свалихме дросела и се видя че пистите са заминали.Та има ли смисъл да пробвам работата със спрея или да търся нов дросел.Колата я имам от 1 година и не е правила никога така просто менеше оборотите доста и е имало моменти в които гасне.Помагайте че мамата си джаса :D




Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2308
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот zografski » Чет 18 дек 2014 10:02


Колега, едно чистене и обучение е работа за 15 мин, нищо не ти пречи да пробваш безплатния 15 мин вариант, вместо 200-250лв за нов дросел. Вместо да питаш дали ще има подобрение, да беше го пробвал! Аз лично нищи неразбрах от написаното, как така скачат оборотите на 2000, задържат ли се там или само като палнеш се вдигат до толкова и после си падат в нормалния диапазон? Ако успееш да си намериш дросел 2ра ръка слагай смело за тест и те така ама първо пробвай безплатния вариант :c020




Потребителски аватар
durvodelcho
Мнения: 25
Регистриран на: Пет 19 сеп 2014 15:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот durvodelcho » Чет 18 дек 2014 18:32


Пробвах го така наречения ти безплатен вариант :biggrin но не стана както казах пистите са заминали и да колата като се запали зацепва 2000 оборота на място няма топла няма студена се тея обороти си държи . Дросел за проба нямам това е лошото ако има някой колега от София в района Дружба 1,2 , Младост , Слатина който има читав в излишък да драсне едно ЛС.





Върни се в “Polo, Lupo & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта