Почистване на дроселна клапа !

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот Anbuch » Нед 14 окт 2007 2:13


Реших да пусна тази тема заради един колега който беше платил 40 лв на някакви "майстори"за почистване на дроселна клапа. :evil: Не че повечето от вас не знаят как се почиства дросел ама срамота бе.... 40 лв :screwy .На един да му ги спестя поне си е файда....

Моята не беше чак толкова замърсена ,но все пак при натискане на съединителя за превключване на друга предавка, вместо да ми се повишат леко оборотите те падаха от раз. След почистването нещата се нормализираха. Също така сутрин като я паля оборотите вместо да скочат на 1300 и тогава да паднат се вдигаха само до 1100.Това също се оправи.Иначе полото нямаше никакви проблеми и си държеше нормално обороти на празен ход.
Трябват ви парцали и спрей за почистване на карбуратори (не ,че с WD-40 няма да стане).Моят го взех от OMW за 7лв. Трябва да се внимава с тези продукти защото са силни разтворители и са опасни при попадане в очите и устата!
Няма нищо сложно и цялата процедура трае 10-15 мин
Изображение
Първо сваляте кутията на въздушният филтър и отдолу гледката е:
Изображение
Както вече споменах, моята не беше чак толкова замърсена:
Изображение
Изображение
Най-голямото замърсяване е под самата клапа по стените на цилиндъра на клапата (на снимката по-долу не се виждат добре, защото,замърсяванията са черни и все едно са сянка за фотоапарата :lol: ) За да имате възможност да ги избършете,завъртете на ръка "макарата" за която е захванато жилото на газта по посока на часовниковата стрелка:
Изображение
Процедурата е пръскате,изчаквате няколко секунди и после търкате с парцала! При мен резултата беше следният:
Изображение
Изображение
Така и така сте свалили кутията на въздушният филтър ,отворете я и я почистете от масло ако има вътре в нея ,че то доста зацапва дроселната клапа:
Изображение

Ако след чистенето оборотите започнат да се вдигат или падат на празен ход ще имате нужда от малко теория:

И сега малко теория за дроселите: Щом клапата ви е била замърсена компютърът е отчел грешка - "дроселна клапа" Затова дросела се управлява посредством авариен режим фабрично зададен в компютъра. След като сте почистили дросела вече нещата се променят и този авариен режим може да доведе до много високи обороти на празен ход.Затова откачете плюса на акумулатора за 20 мин (за да се изтрие грешката в паметта на компютъра) и после го свържете отново. Сега вече би трябвало всичко да е наред обаче компютъра за да работи правилно с дроселната клапа трябва предварително да я "обучи" защото сме му изтрили цялата памет. За целта колата се запалва да работи на место около 5 мин без да подаваме газ или пипаме каквото и да било. Ако и след това се случват някакви аномалии на празен ход (високи или ниски обороти) тогава вече отивайте на компютърна диагностика където ще ви настроят дросела (това последното се случва най-вече при двигатели АЕЕ 1.6 75коня)
При мен не се наложи да откачам акумулатора защото оборотите си ми бяха нормални след чистенето :!: Откачал съм акумулатора на моето поло АЕХ много пъти и то за дълго. Досега не се е налагало да ходя на диагностика за центровка на дросела!

Последна промяна от Anbuch на Нед 27 юли 2008 14:59, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
The Red Guy
Мнения: 2402
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот The Red Guy » Нед 14 окт 2007 7:53


Moга само да кажа - БРАВО! Това ще е полезно на доста от форумците!


Потребителски аватар
groznika
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
Автомобил: Bora 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: София

Мнениеот groznika » Нед 14 окт 2007 8:10


Мерси, мерси :D
Преди време имах проблем с колата и ми върна доста масло в кутията на филтъра. Едно почистване няма да ми се отрази зле.


Потребителски аватар
zmz
Мнения: 19
Регистриран на: Пет 24 авг 2007 19:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот zmz » Нед 14 окт 2007 9:02


браво колега :applause:


todor_dj
Мнения: 21
Регистриран на: Чет 31 май 2007 17:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот todor_dj » Пон 15 окт 2007 20:44


Да попитам, не пръскаш ли със шпрея при запален двигател и повишаване на оборотите му?


Потребителски аватар
B12Gold
Мнения: 317
Регистриран на: Пон 28 май 2007 9:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот B12Gold » Пон 15 окт 2007 22:11


:bowdown :bowdown :bowdown :applause: :applause: :applause: :bowdown :bowdown :bowdown
Много голямо Браво колега


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Пон 15 окт 2007 22:45


todor_dj написа:Да попитам, не пръскаш ли със шпрея при запален двигател и повишаване на оборотите му?

НЕ :!:
По този начин се завърта клапата за да може да се изчистят стените на цилиндъра! Аз постигам това при загасен двигател като завъртам на ръка "макарата". На спрея си пише ,че се пръска и след това се форсира двигателя за да се почистят и дюзите ,ама кто го видях как чисти дросела.... да ви кажа без пърцал не става работата. Както и само с пърцал без спрея! Това да чистиш дюзи със спрей или някакви добавки си е молко мит. И да почистят ,чистят малко и ефекта е кратковременен. Дюзите се чистят с ултразвук :!:


siso92
Мнения: 327
Регистриран на: Сря 26 сеп 2007 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот siso92 » Вто 16 окт 2007 9:04


:D Благодарско :!: Да си го караш с кеф :!: Нямам проблеми с оборотите,ама като ми сменяха консумативите видях ,че има масло по кутията на в.филтър/при другите ми коли не е имало,но при поло явно е нормално/,ще се възползвам от съвета ти.Но имам въпрос:набира ми като на стълбичка/не от веднъж,а на степени/,иначе не прекъсва,нормално ли е така? 1.4-60кс,APQ,98г.


Потребителски аватар
Joro_Markov
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 28 юли 2004 13:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Joro_Markov » Вто 16 окт 2007 13:33


Благодарности и от мен за колегата Anbuch :D За протокола : имах на разположение WD-40 и ефекта беше налице! Дроселовата ми клапа определено беше по-замърсена от тази на снимките. Не се наложи да да откача акумулатора,оборотите след процедурата бяха стабилни.


Потребителски аватар
remax
Мнения: 73
Регистриран на: Съб 27 яну 2007 18:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот remax » Вто 16 окт 2007 20:06


:applause:


Потребителски аватар
Marto
Мнения: 355
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 10:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил

Мнениеот Marto » Сря 17 окт 2007 22:24


Браво колега, това е наистина полезна информация. :beer


Потребителски аватар
kockatakk
Мнения: 82
Регистриран на: Пон 16 юли 2007 23:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот kockatakk » Чет 18 окт 2007 9:17


Браве полезна информацич


Потребителски аватар
Lizard
Мнения: 940
Регистриран на: Чет 27 юли 2006 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Варна
Контакти:

Мнениеот Lizard » Чет 18 окт 2007 10:29


а аз да питам: Проблеми със дросела имаше ли, че реши да го чистиш или просто ей така за профилактика?

И ефект положителен отрицателен? След тази ти намеса.

На мен тази процедура ми я извърши ваското1 и аз я приемам като профилактика тъй като според мен моят проблем с оборотите не идваше от дросела или поне неизчезна след тази процедура.


Потребителски аватар
N1P0
Мнения: 1228
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: | София | | 6N2 - 1.6 16V - GTi |
Контакти:

Мнениеот N1P0 » Чет 18 окт 2007 12:48


:ahoy :applause:


Потребителски аватар
anonimko
Мнения: 1236
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот anonimko » Чет 18 окт 2007 13:04


браво колега



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта