Почистване на дроселна клапа !

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот freelancer » Чет 27 мар 2014 8:12


Колега, намери си друг дросел или стъпково за проба(не знам как е при теб), не си давай парите за мними диагностики!




joint_1551
Мнения: 89
Регистриран на: Вто 04 дек 2012 0:32
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABS
Местоположение: Кюстендил

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот joint_1551 » Чет 27 мар 2014 10:51


Доколкото съм прочел, разбрах че дросела е стъпковото моторче са едно, и няма да мога да ги взема поотделно.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот freelancer » Чет 03 апр 2014 12:00


Ами значи и при мен е така, 2 в 1! Аз от дълго ходене по диагнсотики и четене на теми пуснати от колеги със сходни проблеми останах с впечатлението, че тия дросели са трудни за диагностициране и само проба с друг работещ(надявам се) може да реши проблема.
Иначе при мен симптомите с гасненето при студеният старт са на лице, ако включа консуматори или тръгна веднага, но пък конкретно дросела не записва грешки, а ми светва ЕРС то и дава, че мапа отчита някаква аномалия в налягането при определени условия. Най вероятно самият дросел не работи коректно, така, че върви го хвани, няма хващане.
По някой път грешките не показват причината, а са обикновено следствие от проблемната част.
Та така, като взема дросела ще се похваля и ще пиша какво е станало, надявам се да не се набутам за пореден път, но първо ще пробвам с втора употреба, уж работещ, че дроселите са по 520 лв в ибей Германия + 34 лева за доставка до България.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот maslinkov » Пон 14 апр 2014 9:29


Потърси в нета. Вече има дросели и за нас по 236 лв. - ВДО, полски.


dobri810604
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 13 юни 2008 21:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот dobri810604 » Съб 17 май 2014 22:48


здравейте имам следния проблем след запалване ми вдига 1200 оборота и като загрее се нормализира ако почистя клапата ще има ли някакъв ефект? vw polo 1.6 75hp injekcion


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2588
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот zografski » Нед 18 май 2014 23:10


Това е нормално, освен ако не ти играят оборотите.


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот Uneek » Пон 19 май 2014 20:51


Днес и аз махнах дросела за да го почистя изцяло от 2те страни, успях да го лъсна доста добре със спрей за карбуратори, доста беше затлачен. Най-хубавата част от всичко е че колата си става за каране :mhihi Не се прецака нищо, което е добре. При първото палене ми запали на високи обороти около 1400, но веднага след това се нормализира. Оставих колата да работи 15ина минути без да и давам газ. Причината да го почистя беше че ми държеше нестабилни обороти, особено при включен климатик - при спиране на кръстовище особено падаха под 700 и колата се форсираше за да не угасне (но не гаснеше). Ще изчакам няколко дни за да и дам време да видя дали има подобрение. То хубаво чистим дросели, но като погледнах какво е под дросела - вътре в колектора лошо ми стана - страхотни мазни отлагания, които няма как да се изчистят.

едит: вързах частта която се свързва с педала за газта със свинска опашка - така дросела е в отворено положение - и много по-лесно се чисти, иначе усилието е доста по-голямо да го придържаш, може да е полезно на някой, който иска да прави процедурата, затова и направих снимки. А трудните места ги чистих с тампончета за уши - свършиха много добра работа
Прикачени файлове
drosel mrusen.jpg
drosel chist.jpg
drosel chist2.jpg
drosel chist3.jpg


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот Uneek » Чет 22 май 2014 15:50


Много съм доволен от интервенцията, вече няколко дни си карам колата и си е друго... Преди почистването постоянно ми даваше грешка 00533, сега вече 100 и нещо км. няма никакъв проблем и грешки, и оборотите са абсолютно стабилни и не иска да гасне/форсира при спиране. Искам да направя същата интервенция и на колата на жена ми - Сеат ибиза 2003 1.4 16v, само че тя е с електронна газ и нямам идея как се действа със самото отваряне и затваряне на клапата - а точно по ръбовете се събира най-много нагар. :rolleyes


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2588
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот zografski » Пет 23 май 2014 8:53


Най-добра на жена ти на колата не сваляй целия дросел, а само го почисти колкото можеш в отворено положение. Ако го свалиш, после има голяма вероятност да имаш много главоболия! Откриваш дросела, чистиш хубаво колкото можеш отгоре, чистиш дебитомера (само като впръскваш WD или там какъвто препарат имаш, без да пипаш жичката вътре! Само го продухваш с шпрея, издухваш, изчкаваш за момент да поизсъхне и си готов) и като за десерт си сменяш въздушния филтър в кутията и си готов :beer
П.П. Може да се появят грешки, след разкачането на дебитомера и ако чистиш дросела на запален мотор с поддаване на газ, което не е лоша идея. Като ти си готов ако ти свети чека, просто откачаш акумулатора за 30тина мин и си готов. Ако имаш познат с VCDS най-добре да ти адаптира и дросела и да изчисти грешките, вместо махането на акумулатора. Аз на мойта 4ка така правя, като дойде време за пране на филтъра, направо си чистя и дебитомера и дросела, дано съм ти бил полезен. :love.vwclub
Поздрави :beer


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот hitman0013 » Пон 09 юни 2014 14:27




miskinin
Мнения: 2
Регистриран на: Сря 11 юни 2014 17:12
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот miskinin » Сря 11 юни 2014 17:23


Колеги, моля който може да помага ... полудях с това Поло ....


Купих за детето Поло 1999 1 000 кубика, 50 коня. Дотук добре, след смяна на консумативите на магистралата за София 15 км. преди столицата хвърлих двигателя. На 3ти цилиндър биелните лагери се бяха заварили на биелата. И това го преглътнах. Основен ремонт на двигателя - неизбежно. НО!!!! Проблемът с променящите се обороти на празен ход ....

Много моля, прочетете ВНИМАТЕЛНО какво точно се случва. Когато колата е студена няма никакви ядове. Позагрее ли обаче започва да мени обороти. Изчетох тук цялата тема, почистих дросела - ефекта 0. Ок, взех друг дросел, почистих и него - ефекта абсолютно същия. На компютърна диагностика не дава никаква друга грешка освен - бавно затваряне на дроселовата клапа. И с това се съгласявам, защото го виждах с очите си.

И сега интересния момент - махаме плюса на генератора и ... ИЗНЕНАДААААААААААА оборотите заспаха!!!!
10 пъти подред го правихме този експеримент ефекта е един и същ. Свалих генератора, отидох да го погледнат, момчетата го сложиха на товар - перфектен бил.!!?!?!?!?!?!?!? Зарежда тъпия генератор, в акумулатора има и ток.

МОЛЯ ЗА ПОМОЩ, щото полудях вече!!!!

:( :( :(


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2588
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот zografski » Сря 11 юни 2014 22:42


Датчик на разпределителния вал (ХОЛ). Обикновено при полотата на загрял двигател ако ти играят оборотите гледай там :c020 Ако на студено ти го прави, тогава гледаш дросела. Не е гаранция, че е от него, но доста често явление. Ако можеш пробвай с 2ра ръка за тест и ако заспи тогава го плати (ако има от къде).


miskinin
Мнения: 2
Регистриран на: Сря 11 юни 2014 17:12
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот miskinin » Чет 12 юни 2014 8:10


Колега, къде се намира тва чудо и защо, когато генератора е откачен не променя обороти? Не мисля, че този датчик би следвало да се влияе от наличието/липсата на генератор ... все пак, благодаря за информацията ще се пробвам да го подменя ...


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот hitman0013 » Чет 12 юни 2014 10:53


При читав температурен датчик трудно ще се хване проблем от дросела при студен двигател.


SIbiza
Мнения: 4
Регистриран на: Пон 09 фев 2009 16:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: SF

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот SIbiza » Съб 12 юли 2014 9:14


Здравейте момчета,

Видях темата и реших да напиша за проблема, който имам (препочетох да не отварям нова тема). Надявам се някой да може да съдейства.

Колата е Seat Ibiza 2004г, 1.4, 16v - 101 кс. От време на време (напоследък доста често) не иска да запали. Върти си стартера, но не пали. След няколко опита захапва, но отначало оборотите са много ниски, колата тресе по-силничко и така десетина-петнадесет секунди или нормализира, или след 5-6 си гасне сама. Ако "захапе" си вдига оборотите, загрява си и върви нормално. Отидох при едни майстори, уж с читава машина. Закачиха я и казаха, че дросела ми е за смяна. Казаха ми, че има вариант за почистване, но предпочетох да го сменя с нов, защото приятели с подобен проблем на друг тип автомобили (Митсубиши например) ги чистят по 4-5 пъти в годината. Взех клапата от Тех Ко, но в последствие я монтираха в Технопарт, защото майсторите, при които отидох първоначално не можаха да я обучат и светеха всички лампи на таблото (до Технопарт стигнах с монтирана старата клапа). Технопарт тествали частите на Тех Ко за дефекти. Момчетата там я нагласиха, работеше си нормално. Но ми казаха, че не са засекли грешка на дросела, само ЕГР клапана давал грешка. Два дена карах без проблем (близо 40 км.) колата работеше различно,нямаше го вдигането на обороти когато съм по инерция, като я настъпя вървеше значително по-добре, с две думи усети се разлика наистина. Днес сутринта обаче отново същия проблем. Колата върти, тресе на ниските, след което изгасна сама. Взех другата кола и отидох да си върша работа, повече не съм я мъчил.

Предварително се извинявам ако съм нарушил някое правило на форума за неправилен пост и прочие. :neutral

Надявам се по-скоро да реша проблема.
Поздрави. :smile



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта