Почистване на дроселна клапа !

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo и Fox
blim87
Мнения: 4
Регистриран на: Пон 19 ное 2012 14:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот blim87 » Пет 05 авг 2016 14:02


Жив и здрав да е колегата който е започнал темата с пояснението. И при мен се наблюдаваше същия проблем със по-ниски обороти при изключване на предавка, даже загасна 2-3 пъти колата.
Като отворих да погледна клапата си беше обилно почернена отвсякъде.
След почистване и сваляне на акумулатор има коренна разлика в оборотите, все едно карам друга кола....

Преди ->
13900301_10206224958095206_2321734390029045881_n.jpg


След->
13901603_10206224956335162_1618943244080218918_n.jpg
13903411_10206224955975153_7667956063581912431_n.jpg




Потребителски аватар
EmilDinkov
Мнения: 34
Регистриран на: Съб 06 фев 2016 12:57
Автомобил: Polo
Двигател: APQ

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот EmilDinkov » Вто 16 авг 2016 14:42


Сега чак виждам темата, не знам колко ще е замърсен, но.... тези дни ще чистя дросел! Скоро снимки! :D

Жив и здрав да е автора! За такива хора като мен, които сега навлизат в тази материя тези уроци са супер!

П.С След час и 30 мин, четене... успях да прочета цялата тема :lol: . Аз съм с Поло 99г (Модел: 6N10F4 ) 1.4 APQ. Проблеми с обороти имам само рано сутрин при студено време и то като подам газ, т.е ... като запаля си е на 800-900, но при лекото натискане на педала пада към 700-600-500-400 и ако не си махна крака от педала ще загасне. Забелязах, че и при пускането на климатик (топло време навън, колата е на 90 градуса), колата се натоварва и губи малко обороти, може би 50 или максимум 100, но това не е ли нормално? Колата е малко коне и... един климатик не си ли оказва такова влияние? Проблема с това гаснене рано сутрин ми казаха, че може да е от всичко. Смених бобина и се оправи гасненето при мокро време :lol:. Преди със старата бобина, като преминавах през локва, ми се е случвало да загасне колата.

Сега отивам към колата и ще развия тези болчета да видя какво е положението и ще направя снимки на дросела... и да чуя вашите съвети :)

П.С 2 Така, бях до колата, но още двигателя топъл и реших да не се правя на майстор като не съм :icon_lol

Изображение

Та... как става махането от + (на акумулатора), не са като едно време на Дачия - 2 клеми и махаш слагаш, тука гледам на + са има капак :icon_lol .

Това със стрелката е някакво бутонче, натискам го и му излиза клемата ли? Разхлабвам я с някакъв ключ 10тка? :rolleyes и толкова ли? Да не ме бие ток... лоши спомени имам :icon_lol

Отделно... предполагам под тези 8 болчета се намира и Дросела :Р . Защо са номерирани 1,2,3,4.. та даже и стрелки навън има? :icon_lol

Изображение

Много въпроси ама няма кой да питам :)


Потребителски аватар
shotik
Мнения: 321
Регистриран на: Пон 09 юли 2007 21:07
Автомобил: Seat Cordoba Vario 2000
Двигател: ALM 1.6 MPI 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот shotik » Вто 16 авг 2016 19:37


Първо трябва да махнеш предната част, трите тапи се махат с отвертка и под тях има гайки за 10 мм ключе, после отвиваш по ред само означените болтове, отдолу може да имаш и маркуч ,който сваляш и повдигаш целия въздушен филтър.
След почистване по обратния начин монтираш на място.


Потребителски аватар
EmilDinkov
Мнения: 34
Регистриран на: Съб 06 фев 2016 12:57
Автомобил: Polo
Двигател: APQ

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот EmilDinkov » Нед 04 сеп 2016 14:25


Здравейте, отново :)

Днес по родното място е приятно и слънчево и реших да се правя на домашен майстор :cool .

Snimka1.jpg
Така изглежда моята дросел клапа преди чистене. Не е безбожно зле, но има замърсявания.


Въоръжих се с един обезмаслител Медикс от магазина за 2.30 + парцал и започнах да търкам до :

snimka 2.jpg
Така излежда крайния резултат


Имаше много... как да кажа, като масло или мазни остатъци в кутията с въздушния филтър. След почистване излежда много добре. Ще сменя филтър + ново почистване на клапата като сменям масло, т.е след още 3-4-5к км :)

След почистането не забелязах промяна в оборотите, но ще ходя да покарам да видя как е.

Поздрави за темата и още веднъж благодаря! :th_up


nanobanano
Мнения: 355
Регистриран на: Нед 29 апр 2012 20:30
Автомобил: Vento 1.9TDI Smart 600cc 1999
Двигател: AHU 1997
Местоположение: Asenovgrad,Plovdiv

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот nanobanano » Нед 23 окт 2016 13:39


Колеги почистих дросела,но клапата пак седи леко притворена.Като натисна с пръст с доста усилия се затваря,но като пусна пак се отваря леко.Това е на другата ми кола-Smart Fortwo и няма жило.Това нормално ли е?Преди почистването придърпваше много,сега по-малко ,но пак придърпва при настъпване.


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 1830
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Peugeot 406
Двигател: 2.0 16V 1997
Местоположение: София

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот Каспър » Нед 23 окт 2016 21:48


На празен ход е отворена около 6-8 градуса за да осигури необходимото количество въздух за работа на празен ход..


wasntmeer
Мнения: 222
Регистриран на: Вто 08 дек 2015 21:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот wasntmeer » Вто 30 май 2017 7:38


за да достигна до дросел клапата трябва ли да махам въздушния филтър или може да махна направо скобата която свързва дросел клапата с другия маркуч :D


wasntmeer
Мнения: 222
Регистриран на: Вто 08 дек 2015 21:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот wasntmeer » Сря 23 авг 2017 7:40


Моята я бях чистел с обезмаслител меглио преди 3 месеца.сега мисля да си купя спрей за карбуратори да видим с него дали ще има по голям ефект


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 1830
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Peugeot 406
Двигател: 2.0 16V 1997
Местоположение: София

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот Каспър » Сря 23 авг 2017 8:54


Ако си я свалил и с меглио си я изчистил хубаво до метал, със спрея какво очакваш да се случи ? Излишни пари според мен.


wasntmeer
Мнения: 222
Регистриран на: Вто 08 дек 2015 21:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот wasntmeer » Сря 23 авг 2017 20:02


Каспър написа:Ако си я свалил и с меглио си я изчистил хубаво до метал, със спрея какво очакваш да се случи ? Излишни пари според мен.

Не съм я свалял ,така я чистих..


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 1830
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Peugeot 406
Двигател: 2.0 16V 1997
Местоположение: София

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот Каспър » Сря 23 авг 2017 22:09


Трябва да я свалиш за да я изчистиш хубаво. Може и на място, но трябва някой да ти държи отворен дросела или ти да го отвориш с едната ръка, а с другата да бъркаш надолу с някакъв напоен тампон. По удобно е ако се свали тамън ще видиш и гумения пръстен който уплътнява към колектора в какво състояние е.


wasntmeer
Мнения: 222
Регистриран на: Вто 08 дек 2015 21:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот wasntmeer » Чет 24 авг 2017 21:16


Трудно ли се сваля ,колата е голф 4 1.6


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 1830
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Peugeot 406
Двигател: 2.0 16V 1997
Местоположение: София

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот Каспър » Чет 24 авг 2017 22:48


Не съм свалял на четворка, но мисля че не е по-различно от тройка 1.6. Откачаш въздуховода или махаш филтъра ако е върху дросела, после откачаш жилото за газта и датчиците от дросела. Дросела е захванат с няколко винта към колектора.


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2394
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот zografski » Пет 25 авг 2017 9:46


За 4ката не сваляй, че после да не страдаш. Само сваляш въздуховода и чистиш хубаво с WD или подобен спрей, но не сваляй целия дросел, че ако разместиш TPS-а ще страдаш. Следващ ХИНТ, след като поизчистиш квот можеш, запали колата и с ръка отваряй клапата, чисти и впръскай малко вътре. След това сглоби всичко обратно и изчисти грешките, за финал правиш адаптация на дросела с VCDS или подобен софт. и си готов.
ПП Някой голфове, като моя например, си адаптират дросела автоматично, всеки път при поддаване на контакт, но тва мисля че го имат само тия с електронните дросели, ако си с жило, задължително ще ти трябва адаптация със софт.
ПП2- ако нямаш софт за адаптация и да чистиш грешките, махаш клемите за 30тина мин, това ще изчисти грешките. За адаптацията... най-добре иди и дай на някой сервиз 20лв да ти я адаптират, инак караш около 100тина км докато се самоадаптира, но това не винаги е добър вариант, предпоръчвам ти адаптацията да мине през софтуер!


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 1830
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Peugeot 406
Двигател: 2.0 16V 1997
Местоположение: София

Re: Почистване на дроселна клапа !

Мнениеот Каспър » Пет 25 авг 2017 10:29


ТПС-а при 1.6 не е ли в един корпус с дросела ? Как точно ще го размести ? Отварянето на клапата докрай за да се бръкне и чисти при запален двигател означава да чисти при максимално засмукване на въздух и 6000 оборота на двигателя, как се чисти при тези условия ? Адаптация може и въобще да не се наложи и зависи от това колко е била зацапана клапата преди почистването и до какви стойности е стигнал компа в компенсацията си. Колегата казва че преди три месеца е чистил, което при кадърно изчистена клапа обезмисля сегашното почистване, но ако не я е изчистил хубаво отдолу предния път почистването сега има смисъл. Почистване веднъж годишно е достатъчно и зависи от състоянието на двигателя и колко маслени пари се връщат през маркуча за доизгаряне. Ако маркуча се изкара под колата или в oil catch tank дросела не се цапа.



Върни се в “Polo, Lupo & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта