Здравейте всички
Този състезателен уикенд определено късмета не беше на моя страна и отпаднах от състезанието поради технически проблеми. Ще се опитам да представя нещата в хронологичен ред за да добиете представа.
Тренировъчния ден в събота започна нормално с подготовка на автомобила от екипа ми в който се включи
Боби (
Bobby_ ).
Проблемите започнаха още с извеждането на групата за опознавателна обиколка преди първа тренировка. На правата отсечка проверявах буста на автомобила и от налягането моментално се разкачи един от маркучите на търбо пътищата. Наложи се да мина през бързият бокс за да бъде отстранен проблема. Допуснах грешка като не изчаках групата да стартира преди да постъпя в бокса и ми бе наложено наказание от комисарите като не ми се зачита измереното време от тази тренировъчна и квалификационна сесия. За щастие ме допуснаха да довърша тренировката. На трета обиколка се появи нов проблем. Изби маркуч на охладителната система и мотора остана без вода. Това се случи в момент в който температурата беше 105 градуса на водата и 127градуса на маслото. Напуснах моментално пистата за да охладим мотора и да отстраним проблема за следващата тренировъчна/ квалификационна сесия, но реално се наложи да измина 600м без вода. В бокса отстранихме проблема и се надявахме да няма поражения по мотора от високата температура. За съжаление не беше така и при извеждането на автомобилите за втора сесия, това пролича още на четвърта обиколка. Светна предупредителните лампа за вода (105градуса) а уреда показа, че температурата се покачва. От писта Русе знам, че това първоначално не е проблем и мога да продължа, защото на правата отсечка при леко връщане на газта тя може да спадне, но малко по-късно видях и маслото на 140градуса. След няколко секунди на правата отсечка при пълно натоварване на мотора скъсах и предна дясна полуоска и това окончателно ме накара да прекратя тренировката, но вече имах зачетено време и се надявах на добро място в стартовата решетка. Закарахме колата в бокса и разглобихме за ремонт. Вече беше ясно, че мотора е прегрят от избиването на водата при първата сесия. Единственото което можеше да се направи е притягане на ARP шпилките на главата с килограм повече тоест на 120Nm. Обадих се на
Краси (
neon ) , които е мой основен екип, но за съжаление нямаше как да присъства в събота. Той беше все още в София и се нае да докара нова полуоска и консумативи за отстраняването на проблемите. По късно в екипа се включиха и
Вяра (
Persefona ) която не само даде всичко от себе си в борбата с една гарнитура, но и помагаше с всичко останало до последно.
Жоро (
Kasapina ) изработи в своя
VAG Сервиз нужната ми втулка за да може новата полуоска по къса с 20мм да пасне и доказа отново, че е номер 1
. Благодарение на този екип успяхме да приключим до 4часа сутринта на 3-ти.
Няколко часа сън и отново бяхме на пистата.
Запалихме мотора , направихме нужните настройки и зачакахме старта.
От седма позиция в стартовата решетка зад Атанас Божилов всичко изглеждаше обнадеждаващо, но моментално след светването на зеления светофар проблемите заваляха отново. Разкачи се отново маркуч на турбото и се наложи да направя цяла обиколка в атмосферен режим преди да мина в бързият бокс за да може екипа да отстрани проблема. Включих се отново от последна позиция и започнах да догонвам. Отново температурите започнаха да се покачват и се видя, че притягането на главата не е дало резултат а малко по-късно буст контрола отказа и колата започна да върви на 2+бара налягане което вече доста извън 1,7бара холд буст. Автомобила е мапнат до 1,75 бара и нагоре реално няма изградена карта за адекватно управление от ЕКУ-то. Това наложи прекратяване на участието ми с цел да съхраня мотора за ревизия с възможно по-малко щети.
Благодаря отново на невероятния екип за оказаната помощ и всички посетили и подкрепили ме в това предизвикателство. Извинявам се на онзи на които не съм покрил очакванията, но това е автомобилен спорт и всичко се случва а проблемите са част от него. Надявам се да се видим отново скоро на трасето.
Поздрави,
Пламен Ангелов