Национален VAG Събор 2015 Калояново - Класовете на пистата

Всичко, свързано със състезания с автомобили, мотори и други
Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Национален VAG Събор 2015 Калояново - Класовете на писта

Мнениеот Vlad777 » Пет 01 май 2015 9:17


Защото фабричните дизели TDI до 90 к.с. доста лесно стават 120-130 к.с. без никакви видими промени. А бензина колкото и да го чипваш като е атмосферка нищо не се случва.

Клас бензин 2001см3+-3000см3 атмосферни
В този клас сам ли ще караш? Защото миналата година на пистата от 150 участника имаше не повече от 2 автомобила бензин с обем от 2.0 до 3.0. Поне аз се сещам за 1, но може да е имало и още един. Няма как да се прави отделен клас за 2 автомобила.

Разбирам, че вски иска класовете да са направени за неговата кола, но все пак нека бъдем реалисти и да се съобразяваме и с останалите.




Dakata_B4
Мнения: 20
Регистриран на: Вто 10 юни 2014 14:04
Автомобил: audi B4 2.6 R5 mod.5 cill
Двигател:

Re: Национален VAG Събор 2015 Калояново - Класовете на писта

Мнениеот Dakata_B4 » Пет 01 май 2015 10:09


Аз реално съм до 3000см3, но съм със доста доработки и автоматично съм при състезателни. Просто идеята е да могат и най-маломощните да карат за победа във "собствен клас". Сърдити винаги ще има, дали, че е карал при "големите" или при слабите е имало кола със доработки.
Във момента ще се получи така, че всички които са се били във гърдите как от 90 к.с. Са изкарали 150, ще ревнат, че са стокови със 90 коня 20-се от които са умрели.


Dakata_B4
Мнения: 20
Регистриран на: Вто 10 юни 2014 14:04
Автомобил: audi B4 2.6 R5 mod.5 cill
Двигател:

Re: Национален VAG Събор 2015 Калояново - Класовете на писта

Мнениеот Dakata_B4 » Пет 01 май 2015 10:30


Може и дрго разделение ПРИМЕРНО
Клас 1- до 145-150 кс. (колко 1.8Т има останали БЕЗ чип)
Клас 2-До 200-250 кс. Тук си мълча,нямам си на идея без видими интервенции колко може да се изкара
Клас 3 дизел - До 130-150 к.с. Пак заради причината от предишния клас.
Клас 4 дизел -над 150????
Клас 5 всички останали


Потребителски аватар
DUDEto
Мнения: 105
Регистриран на: Чет 22 ное 2007 18:41
Автомобил: Golf 2 GTI 16v ITB 1990
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Национален VAG Събор 2015 Калояново - Класовете на писта

Мнениеот DUDEto » Пет 01 май 2015 10:59


Темата не е лоша, но няма да се угоди на всеки....

Най-голямата пречка е, че няма как колите за драг и пистово каране да се разделят в еднакви класове. Примера е много простичък, миналата година колегата Stenly се класира на 4та позиция от всички на пистовото, а е 92-93 коня... Няма как кола 300-400 коня за драг да е конкурентна на тази на Bobby_ да речем и обратното...

Моето мнение е да се направят класовете както е на повечето шампионати, а именно по кубатура:

1. Клас Малък - до 1600 куб.см.
2. Клас Среден - от 1601 до 2000 куб.см.
3. Клас Голям - над 2001 куб.см.
4. Клас Спорт - Коли с доработки :18b

Колите с турбо и нитро се умножават по коефициент 1.7

Естествено ще има и други условия но това е за начало...

И пак казвам трудно ще се угоди на всички, а и не е това целта. Събора е за забавление, който има претенции за купи и медали, има си федерация и шампионати за това. Не е коректно да се ходи с калашник в детската градина - 1,9 TDI 90 коня (ровен до безумие) да иска да кара срещу 1,6 75 коня на газ....

Поздрави


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Национален VAG Събор 2015 Калояново - Класовете на писта

Мнениеот Vlad777 » Пет 01 май 2015 11:12


Dakata_B4 написа:Клас 1- до 145-150 кс. (колко 1.8Т има останали БЕЗ чип)

Тук се обединяват в малкия клас Golf 2 16v и Golf 3 2.0 16v, което не е оферта, защото разликата е огромна и фрапираща.

Границата не е случайно сложена на 128 к.с. за малкия клас. Така в този клас влизат:
- Golf 1, Golf 2 и Golf 3, Audi 80 с 8 клапана - ..., 90, 98, 107, 115 к.с.
- 1.6 16 клапановите със 101 к.с.
- Golf 4 (Audi A3, Skoda Octavia, Seat..) 1.8 20 клапана 125 к.с., който обаче, дори по-мощен и с повече клапани, поради теглото си не е конкурентен.

Dakata_B4 написа:Клас 2-До 200-250 кс. Тук си мълча,нямам си на идея без видими интервенции колко може да се изкара
Този клас и сега е такъв - атмосферни до 200 к.с. или турбо до 150.
Тук влизат:
- Golf 2, Golf 3, Audi 80/B4 16v
- Golf 4 1.8T, Golf 4 VR5 и т.н.
Тези с турбото умишлено са ограничени до 150 к.с., защото при тях чипосването има голям ефект.

Dakata_B4 написа:Клас 3 дизел - До 130-150 к.с. Пак заради причината от предишния клас.
Клас 4 дизел -над 150????

Тук разделението е направено до "малкото" 2.0 TDI, което има няколко варианта до 143 к.с. Монтира се в голям брой модели от VAG групата.

Извън този клас остават 1.9 TDI 150 HP, 2.0 TDI 170 HP и нагоре двигателите на Audi 3.0 TDI и т.н., които обаче са рядкост на пистата.

Общо взето виждам, че май не си чел на предната страница мнението как е било миналата година, което е доста подобно на това, което предлагаш, просто е по-прецизирано.

DUDEto написа:Моето мнение е да се направят класовете както е на повечето шампионати, а именно по кубатура
Нека не забравяме, че това не е шампионат и карането на пистата е насочено изключително към фенове на марката. Освен това разпределението в шампионатите не е правено за стокови двигатели и най-вече за VAG групата. До 1.6 коли почти липват на пистата. Реално разпределението, което съм посочил общо взето обединява предложеното разделение от теб "до 1.6 и до 2000", като просто изключва от тях 16 винтиловите версии на голф 2 и голф 3, които просто са много по-бързи от среностатистическите автомобили в този клас на събора в Калояново и са силно конкурентни на Голф 4 и подобните му с 1.8 Т


Dakata_B4
Мнения: 20
Регистриран на: Вто 10 юни 2014 14:04
Автомобил: audi B4 2.6 R5 mod.5 cill
Двигател:

Re: Национален VAG Събор 2015 Калояново - Класовете на писта

Мнениеот Dakata_B4 » Пет 01 май 2015 11:36


Мнението го четох,просто предложих ПРИМЕРЕН вариант на разделението по класове,не съм толко навътре във материята на чиповете и незнам колко максимално може да се "изцеди" от двигател хез да се личи (кулер,турбина и т.н.),но да се сложат карбуратор 80-90-100 коня заедно със ABF-150 и АСЕ 140 дори и NM който е 1998см3 и е 160 коня заедно, според мен ще откаже доста от хората със "малките" мотори.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Национален VAG Събор 2015 Калояново - Класовете на писта

Мнениеот Vlad777 » Пет 01 май 2015 11:47


Щом си го чел мнението, значи си видял, че:
карбуратор 80-90-100 коня заедно със ABF-150 и АСЕ 140 дори и NM който е 1998см3 и е 160 коня заедно
не са заедно. icon_idea

Единте са в клас до 128 к.с., а другите са в горния клас. Не виждам за какво е спора при положение, че точно на предишната страница е обяснено абсолютно същото нещо?


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Национален VAG Събор 2015 Калояново - Класовете на писта

Мнениеот Bobby_ » Пет 01 май 2015 12:16


Владо, няма как да изравниш всички класове като посещаемост щото това е стрелба на тъмно....
за изравняването като мощности е ..... почти невъзможно. Коментирали сме защо!

клас Б Макс.... има смисъл.... но според мен ще е слабо посетен.

Дизелите ..... там е доста тежка ситуацията......


Потребителски аватар
ico_one
Мнения: 62
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 19:37
Автомобил: golf mk2 G40
Двигател: PY
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: Национален VAG Събор 2015 Калояново - Класовете на писта

Мнениеот ico_one » Пет 01 май 2015 12:30


Аз пък всяка година карам в най-големия клас и не мрънкам.
Повечето знаят колата ми е 1272 кубика 8 клапана с принудително пълнене. 113 конски сили- заводски!
Все си мисля,че класовете трябва да са на заводски конски сили за до може да види кой какво е направил.
:biggrin


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Национален VAG Събор 2015 Калояново - Класовете на писта

Мнениеот Vlad777 » Пет 01 май 2015 14:48


Ице, има смисъл, но все пак съборът не е само за тези, които си правят колите.

И в рали шампионата до скоро класовете бяха 8:
- 4 за "стокови" автомобили с минимални доработки - група N
- 4 за "тунинговани" автомобили - група A

За съжаление ние не разполагаме с такъв ресурс да проверяваме кой какво е правил и какво не му е сток под капака на клапаните. На всяко рали колите отиват поне ден по рано и има цял ден само технически прегледи, хомологационни листове и т.н., които се проверяват за съответствие на автомобила. Прекалено много се усложнява процедурата и става неприложима за нашия вид мероприятие, където все пак основната цел е масовата достъпност на пистата за всеки.


Потребителски аватар
ico_one
Мнения: 62
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 19:37
Автомобил: golf mk2 G40
Двигател: PY
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: Национален VAG Събор 2015 Калояново - Класовете на писта

Мнениеот ico_one » Пет 01 май 2015 17:00


Да Влади наясно съм с абсолютно всичко.Просто Изказвам мнение :th_up

п.п.С моята малолитражка,тази година пак ли ще съм в клас Макси :Mr Green Fun


Plamskii
Мнения: 10
Регистриран на: Пон 06 апр 2015 13:21
Автомобил:
Двигател:

Re: Национален VAG Събор 2015 Калояново - Класовете на писта

Мнениеот Plamskii » Пет 01 май 2015 17:39


Наистина ще е добре да има клас 4x4


Потребителски аватар
RISTEE
Мнения: 219
Регистриран на: Пет 09 юли 2010 20:11
Автомобил: Vw mk2 GT special
Двигател: 1.8 RP
Местоположение: riogrande

Re: Национален VAG Събор 2015 Калояново - Класовете на писта

Мнениеот RISTEE » Пет 01 май 2015 18:01


На пистата мощността не е от значение, там класовете могат да са като миналата година но за драга алтернативата е да се разделят по време класовете, така няма да има мърдане....


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Национален VAG Събор 2015 Калояново - Класовете на писта

Мнениеот radotom » Пет 01 май 2015 21:36


RISTEE написа:за драга алтернативата е да се разделят по време класовете...

Би ли пояснил какво имаш предвид?

Bobby_ написа:клас Б Макс.... има смисъл.... но според мен ще е слабо посетен.

:th_up Така и беше, Боби.
Точно за това предложих обединението на Б Макс с Д 3.
Bobby_ написа:Дизелите ..... там е доста тежка ситуацията......

Аслъ!, де'т се вика.
Особено сега, с големите печки на АУДИ става великото мазало...


Потребителски аватар
genobuldoka
Мнения: 132
Регистриран на: Нед 03 яну 2010 21:04
Автомобил: vw golf 7
Двигател: CUNA 2017
Местоположение: Plovdiv

Re: Национален VAG Събор 2015 Калояново - Класовете на писта

Мнениеот genobuldoka » Пет 01 май 2015 23:06


Точно това си мислех и аз. Класовете да останат както бяха миналата година с изключение на Б 3 и да се направи клас макс който да е общ за бензин и дизел, към който може да се добави и идеята на колегата (абаа) за елиминациите. Мисля че и публиката ще има повече интерес към такъв тип клас. През годините съм забелязал че точно дисциплината драг е с най - голяма интерес за публиката, предполагам и за самите участници, но времето винаги не стига, та идеята ми: Може ли да се увеличи времето за дисциплината драг за сметка на друга дисциплина, като например да се намали времето за свободно каране на пистата? От време на време се усеща напрежение, но без спор няма да се решат тези неща, но въпреки това го карайте по кротко колеги тук сме за да си помагаме все пак. Със сигурност не им е лесно на организаторите да угодят на всички, пожелавам им успех в организацията и със сигурност ще подберат най - добрите ни предложения. Поздрави



Върни се в “Motorsport”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 85 госта