Въпрос за Газ + Air Cooled
- alex_zazy
- Мнения: 1045
- Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!
Въпрос за Газ + Air Cooled
Някой правил ли е въздухарка на газ (LPG). Много ми е любопитно защото баща ми има ЗАЗ и иска да му сложи газ и се чудим как да стоплим изпарителя. Викам си да пусна една тема тука може някой да го е измислил преди мене!
Последна промяна от alex_zazy на Пет 24 апр 2009 21:06, променено общо 1 път.
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Въпрос за въздухарка
alex_zazy написа:Някой правил ли е въздухарка на газ (LPG). Много ми е любопитно защото баща ми има ЗАЗ и иска да му сложи газ и се чудим как да стоплим изпарителя. Викам си да пусна една тема тука може някой да го е измислил преди мене!
Измислено е, слага се патрон в ауспуха и от изгорелите газове стопляш газта.
Re: Въпрос за Газ + Air Cooled
Сега, тази тема ми е болната! Според мен има два работещи начина да се подкара костенур на газ. подробностите около монтажа на бутилка, тръби и др. ще ги пропусна. Интересното е затоплянето на изпарителя.
1. Изготвя се серпентина около долната част на гърнето от медна тръба с диаметър 16мм и чрез електрическа водна циркулационна помпа от МБ се създава принудителна циркулация на антифриз-концетрат през серпентината и изпарителя /видях скоро в един магази едни малки с диаметър около 100мм/. системата следва да работи под налягане от 0,9-1,1бара, с цел предотвратяване на кипене. Мисля, че компенсаторен съд от ФВ със съответната капачка /от кръглите/ ще свърши работа. работната температура на изпарителя би трябвало да бъде между 40-90 градуса.
2. два броя радиаторчета от парно - с подходящи размери, разбира се монтират в подходящи кутии от двата края на двигателя и през тях се прекарва вуздуха от турбината. останалото по системата е едно и също.
Палите, регулирате 3% СО на празен ход и 0,3% СО на 3000 оборота, казвате сбогом на карбуратора и газ Манчо! успех на всички мераклии и ако някой го направи преди мен да вика, че и аз да видя, пък и да почерпи!!!
1. Изготвя се серпентина около долната част на гърнето от медна тръба с диаметър 16мм и чрез електрическа водна циркулационна помпа от МБ се създава принудителна циркулация на антифриз-концетрат през серпентината и изпарителя /видях скоро в един магази едни малки с диаметър около 100мм/. системата следва да работи под налягане от 0,9-1,1бара, с цел предотвратяване на кипене. Мисля, че компенсаторен съд от ФВ със съответната капачка /от кръглите/ ще свърши работа. работната температура на изпарителя би трябвало да бъде между 40-90 градуса.
2. два броя радиаторчета от парно - с подходящи размери, разбира се монтират в подходящи кутии от двата края на двигателя и през тях се прекарва вуздуха от турбината. останалото по системата е едно и също.
Палите, регулирате 3% СО на празен ход и 0,3% СО на 3000 оборота, казвате сбогом на карбуратора и газ Манчо! успех на всички мераклии и ако някой го направи преди мен да вика, че и аз да видя, пък и да почерпи!!!
Re: Въпрос за Газ + Air Cooled
Сега, тази тема ми е болната! Според мен има два работещи начина да се подкара костенур на газ. подробностите около монтажа на бутилка, тръби и др. ще ги пропусна. Интересното е затоплянето на изпарителя.
1. Изготвя се серпентина около долната част на гърнето от медна тръба с диаметър 16мм и чрез електрическа водна циркулационна помпа от МБ се създава принудителна циркулация на антифриз-концетрат през серпентината и изпарителя /видях скоро в един магази едни малки с диаметър около 100мм/. системата следва да работи под налягане от 0,9-1,1бара, с цел предотвратяване на кипене. Мисля, че компенсаторен съд от ФВ със съответната капачка /от кръглите/ ще свърши работа. работната температура на изпарителя би трябвало да бъде между 40-90 градуса.
2. два броя радиаторчета от парно - с подходящи размери, разбира се монтират в подходящи кутии от двата края на двигателя и през тях се прекарва вуздуха от турбината. останалото по системата е едно и също.
Палите, регулирате 3% СО на празен ход и 0,3% СО на 3000 оборота, казвате сбогом на карбуратора и газ Манчо! успех на всички мераклии и ако някой го направи преди мен да вика, че и аз да видя, пък и да почерпи!!!
1. Изготвя се серпентина около долната част на гърнето от медна тръба с диаметър 16мм и чрез електрическа водна циркулационна помпа от МБ се създава принудителна циркулация на антифриз-концетрат през серпентината и изпарителя /видях скоро в един магази едни малки с диаметър около 100мм/. системата следва да работи под налягане от 0,9-1,1бара, с цел предотвратяване на кипене. Мисля, че компенсаторен съд от ФВ със съответната капачка /от кръглите/ ще свърши работа. работната температура на изпарителя би трябвало да бъде между 40-90 градуса.
2. два броя радиаторчета от парно - с подходящи размери, разбира се монтират в подходящи кутии от двата края на двигателя и през тях се прекарва вуздуха от турбината. останалото по системата е едно и също.
Палите, регулирате 3% СО на празен ход и 0,3% СО на 3000 оборота, казвате сбогом на карбуратора и газ Манчо! успех на всички мераклии и ако някой го направи преди мен да вика, че и аз да видя, пък и да почерпи!!!
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Въпрос за Газ + Air Cooled
Много сложна и груба ми се струва тая система, някъде бях писъл за системата с патрона(доколкото знам, такъв патрон се е продавал на времето специално за наще), който представлява вкарана в задната част на гърнето, странично една неръждаема тръба Ф20-25 в която има медна ф12-16, надупчена с отвори от 1 и 2мм. и всъщност ползваш изпарителят само за дозатор, защото газтта си отива достатъчно изпарена в него - тва е. В Бургас има поне 3 въздухара на тая система от години имам чертеж и мога да ти направя такъв, ако не ти е ясно. Друг вариант е да се сложи реотан в изпарителя, който да нагрява някаква течност вътре и да изключва на зададена температура. Тея дни, че и аз мисля за газ на някоя да сложа - ми хрумна трети вариант: да се направи още една тръбичка, като тая дето заграва смукателният колектор да и се навие медната тръбичка, да се изолира отвън за да не изтива зимата и тва ти е...
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за Газ + Air Cooled
а някой мислил ли е за изпарител, пълен с масло?
една магистралка, като за турбинка и да си го топли масълцето?
е сега ми хрумна...
една магистралка, като за турбинка и да си го топли масълцето?
е сега ми хрумна...
Re: Въпрос за Газ + Air Cooled
Това за патрона е много интересно. Ако има готово решение оше по добре - знаеш, че с газта шега не бива и трябва сигурността да е на първо място. Така, че даите да съберем малко инфо и да видим какво ще излезе? Що се отнася до нагревателя, мисля, че някои голфове имат такава система с подгряващи свещи. Тук проблема е ампеража и консумацията на ток на този нагревател. Хм трябва да го сметна с фарове и други консуматори, да видим какъв резерв има динамото - ако въобще има някакъв? Що се отнася до маслото мисля, че няма проблеми, освен два и то нерешими. 1. Сложния монтаж и 2. Мноко високата температура на маслото - 140 градуса при натоварване на мотора. Старгаз имат изпарител без мембрана между газта и охладителната течност - там е с алуминиева стена. Даите още да съберем информация. Който знае нещо нека да сподели тук, защото много фенове ще го прочетат и ползват вбъдеще.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Въпрос за Газ + Air Cooled
Мисля, че и с маслото ще стане, едва ли ще е проблем температурата му, то в гърнето едва ли е по хладно , мисля си, обаче, че в гърнето по-бързо ще се загрява газтта и от тва по-малки загуби на гориво. Варианта с реотан според газаджията с когото щяхме да го мислим щеше да консумира колкото 50 ватова крушка, но ще иска и датчик за термореле и реле и друг термодатчик с реле за изключване на системата при прекомерна температура и т.н. та май е по добрия вариант да се спрем на загравянето чрез изгорелите газове. Въпроса е дали ще работи изпарителя ако използваме системата за подгряване на смукателя или патрона все пак е най-добото решение...
- stingray
- Мнения: 582
- Регистриран на: Пет 25 авг 2006 20:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Въпрос за Газ + Air Cooled
Аз си реших проблема с газовото на костенура като станах уотъркуулд
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за Газ + Air Cooled
има изпарители за въздухари х 250 лв. е парчето но са до 600 сс
т.е. ти трябват 2
т.е. ти трябват 2
Re: Въпрос за Газ + Air Cooled
Прати някаква информация за този изпарител! Марка, модел или нещо по конкретно. Неможе да няма готоворешение! Поздрави!
- stenly_r
- Мнения: 323
- Регистриран на: Чет 05 май 2005 14:24
- Автомобил: VW 1300
- Двигател: F
- Местоположение: Банкя
- Контакти:
Re: Въпрос за Газ + Air Cooled
vaskoto1 написа:а някой мислил ли е за изпарител, пълен с масло?
една магистралка, като за турбинка и да си го топли масълцето?
е сега ми хрумна...
Не става. На студено маслото е много гъсто и мембраните стават на г.з
Пробвано.
- alex_zazy
- Мнения: 1045
- Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!
Re: Въпрос за Газ + Air Cooled
Аз попаднах на това. Нямаше нищо обяснено или контакт с човека дето го е правил!
човека и филтър за масло си е сложил и изпаритела си работи явно!
човека и филтър за масло си е сложил и изпаритела си работи явно!
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: Сря 30 май 2007 17:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпрос за Газ + Air Cooled
Много сложна сте я намислили..Пробива се отвор в началото на колектора,(който си изберете)и се заваря на аргон или CO2 едно коляно,отворът на тръбичката насочено така че,топлите изгорели газове да влизат веднага в него....А от там е ясно на всеки!
Аз съм си сложил метанова уредба и вече повече от 3 г.си карам колицата без никакви проблеми.А Проп.бутана само ядове ще берети със него!
Аз съм си сложил метанова уредба и вече повече от 3 г.си карам колицата без никакви проблеми.А Проп.бутана само ядове ще берети със него!
Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта