Въпрос за Газ + Air Cooled

Форум за всички "въздушни" Volkswagen-и
Потребителски аватар
alex_zazy
Мнения: 1045
Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!

Въпрос за Газ + Air Cooled

Мнениеот alex_zazy » Пон 20 апр 2009 14:19


Някой правил ли е въздухарка на газ (LPG). Много ми е любопитно защото баща ми има ЗАЗ и иска да му сложи газ и се чудим как да стоплим изпарителя. Викам си да пусна една тема тука може някой да го е измислил преди мене!

Последна промяна от alex_zazy на Пет 24 апр 2009 21:06, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Въпрос за въздухарка

Мнениеот PACH » Пон 20 апр 2009 15:37


alex_zazy написа:Някой правил ли е въздухарка на газ (LPG). Много ми е любопитно защото баща ми има ЗАЗ и иска да му сложи газ и се чудим как да стоплим изпарителя. Викам си да пусна една тема тука може някой да го е измислил преди мене!


Измислено е, слага се патрон в ауспуха и от изгорелите газове стопляш газта.


Потребителски аватар
alex_zazy
Мнения: 1045
Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!

Re: Въпрос за въздухарка

Мнениеот alex_zazy » Пон 20 апр 2009 22:09




Потребителски аватар
pool
Мнения: 64
Регистриран на: Вто 24 юни 2008 22:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за Газ + Air Cooled

Мнениеот pool » Пет 24 апр 2009 21:59


Сега, тази тема ми е болната! Според мен има два работещи начина да се подкара костенур на газ. подробностите около монтажа на бутилка, тръби и др. ще ги пропусна. Интересното е затоплянето на изпарителя.
1. Изготвя се серпентина около долната част на гърнето от медна тръба с диаметър 16мм и чрез електрическа водна циркулационна помпа от МБ се създава принудителна циркулация на антифриз-концетрат през серпентината и изпарителя /видях скоро в един магази едни малки с диаметър около 100мм/. системата следва да работи под налягане от 0,9-1,1бара, с цел предотвратяване на кипене. Мисля, че компенсаторен съд от ФВ със съответната капачка /от кръглите/ ще свърши работа. работната температура на изпарителя би трябвало да бъде между 40-90 градуса.
2. два броя радиаторчета от парно - с подходящи размери, разбира се монтират в подходящи кутии от двата края на двигателя и през тях се прекарва вуздуха от турбината. останалото по системата е едно и също.

Палите, регулирате 3% СО на празен ход и 0,3% СО на 3000 оборота, казвате сбогом на карбуратора и газ Манчо! :applause: успех на всички мераклии и ако някой го направи преди мен да вика, че и аз да видя, пък и да почерпи!!! :beer


Потребителски аватар
pool
Мнения: 64
Регистриран на: Вто 24 юни 2008 22:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за Газ + Air Cooled

Мнениеот pool » Пет 24 апр 2009 22:04


Сега, тази тема ми е болната! Според мен има два работещи начина да се подкара костенур на газ. подробностите около монтажа на бутилка, тръби и др. ще ги пропусна. Интересното е затоплянето на изпарителя.
1. Изготвя се серпентина около долната част на гърнето от медна тръба с диаметър 16мм и чрез електрическа водна циркулационна помпа от МБ се създава принудителна циркулация на антифриз-концетрат през серпентината и изпарителя /видях скоро в един магази едни малки с диаметър около 100мм/. системата следва да работи под налягане от 0,9-1,1бара, с цел предотвратяване на кипене. Мисля, че компенсаторен съд от ФВ със съответната капачка /от кръглите/ ще свърши работа. работната температура на изпарителя би трябвало да бъде между 40-90 градуса.
2. два броя радиаторчета от парно - с подходящи размери, разбира се монтират в подходящи кутии от двата края на двигателя и през тях се прекарва вуздуха от турбината. останалото по системата е едно и също.

Палите, регулирате 3% СО на празен ход и 0,3% СО на 3000 оборота, казвате сбогом на карбуратора и газ Манчо! :applause: успех на всички мераклии и ако някой го направи преди мен да вика, че и аз да видя, пък и да почерпи!!! :beer


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Въпрос за Газ + Air Cooled

Мнениеот BuGmaN » Съб 25 апр 2009 10:38


Много сложна и груба ми се струва тая система, някъде бях писъл за системата с патрона(доколкото знам, такъв патрон се е продавал на времето специално за наще), който представлява вкарана в задната част на гърнето, странично една неръждаема тръба Ф20-25 в която има медна ф12-16, надупчена с отвори от 1 и 2мм. и всъщност ползваш изпарителят само за дозатор, защото газтта си отива достатъчно изпарена в него - тва е. В Бургас има поне 3 въздухара на тая система от години имам чертеж и мога да ти направя такъв, ако не ти е ясно. Друг вариант е да се сложи реотан в изпарителя, който да нагрява някаква течност вътре и да изключва на зададена температура. Тея дни, че и аз мисля за газ на някоя да сложа - ми хрумна трети вариант: да се направи още една тръбичка, като тая дето заграва смукателният колектор да и се навие медната тръбичка, да се изолира отвън за да не изтива зимата и тва ти е... :wink:


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за Газ + Air Cooled

Мнениеот vaskoto1 » Съб 25 апр 2009 10:49


а някой мислил ли е за изпарител, пълен с масло?
една магистралка, като за турбинка и да си го топли масълцето?
е сега ми хрумна... :roll:


Потребителски аватар
pool
Мнения: 64
Регистриран на: Вто 24 юни 2008 22:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за Газ + Air Cooled

Мнениеот pool » Съб 25 апр 2009 21:26


Това за патрона е много интересно. Ако има готово решение оше по добре - знаеш, че с газта шега не бива и трябва сигурността да е на първо място. Така, че даите да съберем малко инфо и да видим какво ще излезе? Що се отнася до нагревателя, мисля, че някои голфове имат такава система с подгряващи свещи. Тук проблема е ампеража и консумацията на ток на този нагревател. Хм трябва да го сметна с фарове и други консуматори, да видим какъв резерв има динамото - ако въобще има някакъв? Що се отнася до маслото мисля, че няма проблеми, освен два и то нерешими. 1. Сложния монтаж и 2. Мноко високата температура на маслото - 140 градуса при натоварване на мотора. Старгаз имат изпарител без мембрана между газта и охладителната течност - там е с алуминиева стена. Даите още да съберем информация. Който знае нещо нека да сподели тук, защото много фенове ще го прочетат и ползват вбъдеще.


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Въпрос за Газ + Air Cooled

Мнениеот BuGmaN » Нед 26 апр 2009 14:56


Мисля, че и с маслото ще стане, едва ли ще е проблем температурата му, то в гърнето едва ли е по хладно :lol: , мисля си, обаче, че в гърнето по-бързо ще се загрява газтта и от тва по-малки загуби на гориво. Варианта с реотан според газаджията с когото щяхме да го мислим щеше да консумира колкото 50 ватова крушка, но ще иска и датчик за термореле и реле и друг термодатчик с реле за изключване на системата при прекомерна температура и т.н. та май е по добрия вариант да се спрем на загравянето чрез изгорелите газове. Въпроса е дали ще работи изпарителя ако използваме системата за подгряване на смукателя или патрона все пак е най-добото решение... :roll:


Потребителски аватар
stingray
Мнения: 582
Регистриран на: Пет 25 авг 2006 20:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Въпрос за Газ + Air Cooled

Мнениеот stingray » Нед 26 апр 2009 23:39


Аз си реших проблема с газовото на костенура като станах уотъркуулд :)


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за Газ + Air Cooled

Мнениеот asentm » Пон 27 апр 2009 17:08


има изпарители за въздухари х 250 лв. е парчето но са до 600 сс
т.е. ти трябват 2 :screwy


Потребителски аватар
pool
Мнения: 64
Регистриран на: Вто 24 юни 2008 22:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за Газ + Air Cooled

Мнениеот pool » Вто 28 апр 2009 23:50


Прати някаква информация за този изпарител! Марка, модел или нещо по конкретно. Неможе да няма готоворешение! Поздрави!


Потребителски аватар
stenly_r
Мнения: 323
Регистриран на: Чет 05 май 2005 14:24
Автомобил: VW 1300
Двигател: F
Местоположение: Банкя
Контакти:

Re: Въпрос за Газ + Air Cooled

Мнениеот stenly_r » Сря 29 апр 2009 22:45


vaskoto1 написа:а някой мислил ли е за изпарител, пълен с масло?
една магистралка, като за турбинка и да си го топли масълцето?
е сега ми хрумна... :roll:


Не става. На студено маслото е много гъсто и мембраните стават на г.з
Пробвано.


Потребителски аватар
alex_zazy
Мнения: 1045
Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!

Re: Въпрос за Газ + Air Cooled

Мнениеот alex_zazy » Нед 03 май 2009 13:33


Аз попаднах на това. Нямаше нищо обяснено или контакт с човека дето го е правил!
zaz_968-2.jpg

zaz_968-9.jpg

zaz_968-4.jpg

zaz_968-5.jpg

zaz_968-6.jpg


човека и филтър за масло си е сложил и изпаритела си работи явно!


Todi
Мнения: 119
Регистриран на: Сря 30 май 2007 17:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Въпрос за Газ + Air Cooled

Мнениеот Todi » Пет 05 юни 2009 8:03


Много сложна сте я намислили..Пробива се отвор в началото на колектора,(който си изберете)и се заваря на аргон или CO2 едно коляно,отворът на тръбичката насочено така че,топлите изгорели газове да влизат веднага в него....А от там е ясно на всеки!
Аз съм си сложил метанова уредба и вече повече от 3 г.си карам колицата без никакви проблеми.А Проп.бутана само ядове ще берети със него!



Върни се в “Air Cooled & Boxer”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта