Двигател тип4 в Костенурка/Карманн Джия

Форум за всички "въздушни" Volkswagen-и
Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Двигател тип4 в Костенурка/Карманн Джия

Мнениеот BuGmaN » Сря 19 сеп 2012 11:18


Имам някакви, бледи спомени, че на 6 Волта, кутията, тая до 67-ма, опира още в налалото - на "втулките" на болтовете и шпилките за монтажа, както и на втулката на стартерът, по-навътре - нямам спомен. На 12В опира по-навътре, там стържат самите болтове на притискателят, ако са с вътрешен шестограм или еврейска звезда, ако са нормални се стърже по-малко. При кутията с голите полуоски, опит нямам, но би трябвало, положението да е както при 12В.
Скоро, колега спомена, че при маховик от 1700 не се налагало стъргане на кутията, но ставаше въпрос за "Т2" кутия за 1600, но за кой вид - по-точно, не питах.
Най-лесно и сигурно, става по системата "проба-грешка" с гол и празен блок, само с колянов вал, маховик и притискател... :)




Потребителски аватар
stingray
Мнения: 582
Регистриран на: Пет 25 авг 2006 20:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Двигател тип4 в Костенурка/Карманн Джия

Мнениеот stingray » Сря 19 сеп 2012 14:00


аз мога да дам мнение от личен опит с два двигателя. единия е 1900DG на кутия с ръкави от 1300 и на 2100DJ на кутия с външни полуоси от 1303. и с двата двигателя имаше такова търкане на кутията, че може да ти омръзне. и тъкмо като си мислиш че ще стане иска още малко. на втория вариант, за да не прекаля с търкането, съм свалил и качил двигателя не по-малко от 13-14 пъти. тъй че смело с опитите :)


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Двигател тип4 в Костенурка/Карманн Джия

Мнениеот BuGmaN » Чет 20 сеп 2012 0:10


Не знам дали трябва да го пиша, щото е малко опасно за кутията, ама най-добри резултати на стъргане, съм постигал с пневматичен секач, на оптимално налягане и оптимално наточвате на секачът..., тогава при друг проект, доста използвах пневматичните секачи и бяхме много на "Ти", та не можах да повярвам, колко бързо стана работата, тоя път... :lol:


Потребителски аватар
danov_m
Мнения: 170
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 21:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Лом

Re: Двигател тип4 в Костенурка/Карманн Джия

Мнениеот danov_m » Пет 05 окт 2012 16:54


Аз да кажа че видях има 2 вида скоростни кутий на едните камбаната е отделно а другите се цепят целите на 2. На тия дето камбаната е сменяема никакви ядове една бусова камбана и всичко е ОК!


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигател тип4 в Костенурка/Карманн Джия

Мнениеот asentm » Пет 05 окт 2012 21:11


двигателите 1.7 /1.8 са с "готините" маховици, на които не им требе стъргане .... там става и кутия от Т2
в моя случай, трябва да сваля кутията от TL и да я заменя с 1303 заради лагера.
В другите случай ви трябва камбана от Т3, но тя не става на костенурковите, по простата причина, че тя не се дели и трябва или да стържете или да се набутате за нови маховици от 400 евра


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Двигател тип4 в Костенурка/Карманн Джия

Мнениеот BuGmaN » Пет 05 окт 2012 22:03


Преправял съм "ТЛ" ска кутия, като съм слагал вилка, лагер и водач от по-новите модели, тоест за диафрагмен притискател... Мисля, че ще ти е по-лесно, имаш 3 резби да направиш за болтовете на водача... Кажи на "ТЛ" ската станаха ли голи полуоски?


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигател тип4 в Костенурка/Карманн Джия

Мнениеот asentm » Съб 06 окт 2012 8:10


стават! имаше и ТЛи с голи полуоски.
челото при първичния вал /опашката/ на ТЛската е плоско и ще стане. аз ще пробвам да сложа 1303 само ще махна голите полуоски и ще сложа ръкавите.


Потребителски аватар
danov_m
Мнения: 170
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 21:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Лом

Re: Двигател тип4 в Костенурка/Карманн Джия

Мнениеот danov_m » Съб 20 окт 2012 19:06


Опа на бусовата кутия опашката е със същите шлици но е малко по дълга. Опита за палене на АВ мотор с бусовата кутия се провали!


Потребителски аватар
disc
Мнения: 146
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 19:49
Автомобил: Karmann Ghia x2
Двигател:
Местоположение: провинцията
Контакти:

Re: Двигател тип4 в Костенурка/Карманн Джия

Мнениеот disc » Вто 15 дек 2015 1:28


Знам, че въздухарската мания не се дава лесно, ама времената са такива, че трудно се поддържа...
Нали не сте си помислили, че съм се отказал???
Добреееее...
Нищо не съм писал по темета, щото беше малко безпредметно, но да направя рекапитулация на свършеното през паузата.
Първо - направихме тенекиите около цилиндрите и връзката към "колибката". После - всмукателни колектори и монтаж на дроселите:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Снимките са с кофти качество... знам. Няколко десетки лева за фланци, колена. Още нялко десетки лева за фрезова работа и горе-долу работата заприлича:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Направо двъхновяващо, а? Да ама не! От последната снимка до работещ модел имаше още 300-400 лв. работа/части (монтаж на горивни рейки, механизъм за жилото за газта, регулатор на налягането на горивото...)... а цената вече надвишаваше 400. Това са дросели от GSXR нещо си... Бяха 40 и нещо си милиметра, което направо щеше да омаже цялата динамика на двигателя... Задрасках ги (разбирай продадох ги успешно в Ebay.de!) и почнах отначало. Контраразузнаването докладва, че последната мода в USA са дросели от друга марка, които са много по-добре в отношение на дизайна, защото са от V-образен мотор! Набързо напазарувах няколко комплекта, ей така да има! И пак - фланци на лазер, колена, заварки, фреза...

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Днес довършиха фрезовата работа, до края на седмицата ще е готов и маркуча за горивото. Надявам се да пристигнат и жилата за да оправя подаването на газ. Ще снимам пак към края на седмицата.

Остава още работа и най-голямото харчене - бутала и цилиндри, разпределителен вал, лагери, повдигачи, пружини, водачи и каквото още се сети човек. Надявам се да финализирам донякъде харчовете ПРЕДИ Новата година.
Снимките са повечко, но всички обичат снимки!!


Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигател тип4 в Костенурка/Карманн Джия

Мнениеот rough » Вто 15 дек 2015 9:11


Тоя мотор ме възбужда :bowdown
ще има ли комарници на смукателите :rolleyes


Потребителски аватар
bonko
Мнения: 75
Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
Автомобил: Trike
Двигател: CU 2000
Местоположение: Враца

Re: Двигател тип4 в Костенурка/Карманн Джия

Мнениеот bonko » Вто 15 дек 2015 22:00


Здравей колега, наскоро правих основен ремонт на един мотор CU 2000 сс и сложих бутала 94, 5 ремонтни за модела, така си запазих оригиналните цилиндри и спестих някой лев та ако не си поръчал още частите може и ти да спестиш някой лев ако те устройва този вариант, а тези дросели новите колко мм са че и аз съм решил да слагам мотоциклетни карбуратори


Потребителски аватар
disc
Мнения: 146
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 19:49
Автомобил: Karmann Ghia x2
Двигател:
Местоположение: провинцията
Контакти:

Re: Двигател тип4 в Костенурка/Карманн Джия

Мнениеот disc » Сря 16 дек 2015 0:04


Ще има филтри. Някакъв такъв бичим:

Изображение

Новите дросели са 36мм. Бутала и цилиндри ще купувам 100%. Първо - сигурно са на цената на буталата които споменаваш (просто така се случи), второ - искам по-висока степен на сгъстяване. Няма друг начин.


Потребителски аватар
bonko
Мнения: 75
Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
Автомобил: Trike
Двигател: CU 2000
Местоположение: Враца

Re: Двигател тип4 в Костенурка/Карманн Джия

Мнениеот bonko » Сря 16 дек 2015 19:43


316 евро излизат буталата, иначе проекта ти се получава доста добре, правиш го с мерак което е хубаво, браво, ще го следя с удоволствие. PS м/у другото аз си търся термостата и планката за type 4 да не ти е останал излишен такъв? . Успех с проекта!


Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигател тип4 в Костенурка/Карманн Джия

Мнениеот rough » Нед 16 апр 2017 20:50


Туй запали ли вече ???


Потребителски аватар
bonko
Мнения: 75
Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
Автомобил: Trike
Двигател: CU 2000
Местоположение: Враца

Re: Двигател тип4 в Костенурка/Карманн Джия

Мнениеот bonko » Пон 17 апр 2017 19:38


И на мен ми е интересно !



Върни се в “Air Cooled & Boxer”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта