подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Форум за всички "въздушни" Volkswagen-и
Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот BuGmaN » Нед 26 яну 2014 19:10


martinfrit написа:при мен проблемът е с аванса много чука,а като врътна центровката не иска да върви,някои може ли да обясни как работи без-вакумното делко,т,е как се замества вакума..мерси


Без-вакумното делко няма вакум, както си пише, ама не и умно, както си пише! :c020 Тоест на карба или карбовете вакумните се запушват. Идеята му е че не му пука с колко карба си; колко вакуум произвежда двигателят; дали някой цилиндър не помага или пък пречи и т.н. и т.н. Тои дава предварение според оборотите на двигателят. Има си и разни минуси, ама не ми се пише за тях, ще спомена за може-би най-съществените: с обикновено чукче с наковалня е и предварението в ниските е прекалено-голямо. VW ги използват при някой от стационарните си двигатели защото те работят в малък диапазон. Най-известното е Бош 009 но е скъпо, има и разни имитации, къде по-евтини, къде по-скъпи и вършат работа, колко качествена, зависи от производителят...
Проблемите при стандартните двигатели, обаче рядко са от липсата на, такова делко, даже по-скоро обратното, дори имаме скорошен случай в който колега замени центробежното 009 със стандартно и проблема с центовката му се реши. На тези с два или четири карба не достига вакум за предварението в ниските, щото там не смучат 4-те цилиндри а само един или два и когато не можеш да си оптимизираш или преправиш стандартно или електронно най-лесният начин е центробежното...
Истината е, че един двигател като е хубав, той не избира много-много делка, пресен случай имам с мой двигател :mrgreen на който след авария със старото, бях сложил някакво изхакано електронно без да гледам номера и когато замерих със стробоскопът се оказа, че много-късно (5-6000об.) дава предварение, при звуковата настройка, това ми бе накарало да дам много предварение в ниските и средните, за да съч в час във високите, ма си караше с доста тяга и така, макар и шумничко... :Mr Green Fun Та когато не е наред нещо, тогава двигателят е по-претенциозен... :th_up




Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот rough » Нед 26 яну 2014 20:34


я да обсъдим как седят нещата със заваряване на ламелите при стандартната турбина с цел да не се разпадне при високи обороти!
някой има ли личен опит ???


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот BuGmaN » Пон 27 яну 2014 0:52


Е, само, това остава да счупим... :mhihi
Стандартните и на тип1 и на тип4 съм ги юркал до по 7500 и досега не е имало проблем, ако ще ходите над 10, то не само турбината ще иска перформанс, ами и почти всичко останало, да не кажа всичко - и всяко нещо ще е от 4 цифри нагоре, ама се съмнявам за някой с финассови възможности за нещо подобно, а и какъв е смисалът от 10000 об. при уличен Боксер незнам. :screwy Въприки, че съм фен на идеята, дори имам идеи в главата... :Mr Green Fun


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот asentm » Пон 27 яну 2014 9:05


rough написа:я да обсъдим как седят нещата със заваряване на ламелите при стандартната турбина с цел да не се разпадне при високи обороти!
някой има ли личен опит ???

да, после баланс
Прикачени файлове
IMGP4905.JPG


Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот rough » Пон 27 яну 2014 9:28


BuGmaN написа:Стандартните на тип1 съм ги юркал до по 7500 и досега не е имало проблем...


ти си комбинация от: ЛУД,БЕЗОТГОВОРЕН и КЪСМЕТЛИЯ :icon_lol

става въпрос за турбини който работят на 6000-7000 а не такива който са достигали моментно тези обороти !

чета по вносните форуми че при 6000 започват да се разпадат и хората пускат снимки при тези обороти какво се случва с оригиналната турбина...грозна гледка...трудно се познава какво е било купчината ламарини на снимките :Mr Green Fun


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот BuGmaN » Пон 27 яну 2014 10:30


За комбинацията - може и да си прав... :icon_lol
При настройките на смесите на новите мотори, в зависимост от оборотите за които се прави често се задържат 6 и 7000 за по 1-2 минути докато машината отчете газовете, така, че ако има нещо да става, то би се случило още при настройките... Има вариант, когато термостатът не е отворил клапите на турбината и налягането е повече от двойно, тогава, ако изпържиш може би няма да издържи... :screwy Балансът е много важен, няма ли го и при 4000 може да се чупи. Едно време си мислех, че маховиците не издържат при повече от 5-5500 щото често ми се лашкаха - днешно време всичко минава през баланс и съм забравил за тоя проблем... :wink
Имаше едни пичове, дето разбиваха легендите от рода, че стандартната Тип1 турбина спирала да охлажда след 4500 или нещо, такова, та бяха направили някакъв стенд и въртяха с електромотор мисля на 30000об. ... :icon_razz


martinfrit
Мнения: 310
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот martinfrit » Пон 27 яну 2014 22:12


мерси колеги за съветите някои ако има такова делко за продаване да свирка взимам го


Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот rough » Чет 06 фев 2014 20:49


"windage tray"
или малката ламаринка която пази мотора да не се удави в собствен сос!!

досега не съм срещал да се говори из нашия форум за тази малка екстра...или пък някой тайно крие космическите технологий използвани в неговия двигател :mhihi
тая дрънкулка държи маслото в картера и не му дава да се разплисква в завой и не кара колата ви да прилича на димка(каквато беше моята миналата година на Калояново)

някой има ли опит с това нещо??
ето за това говорим:
Прикачени файлове
imagesCAYA0V01.jpg
imagesCAYA0V01.jpg (4.52 KиБ) Видяна 4913 пъти


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот BuGmaN » Пет 07 фев 2014 0:21


Винаги съм искал тая ламаринка, обаче все забравям да я поръчам, мисля, че ще върши работа, пък ко не върши - едва ли ще пречи... :c020
Но, ако правя двигател за писта, бих използвал и някоя друга система... icon_idea


Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот rough » Пет 07 фев 2014 0:45


BuGmaN написа:Но, ако правя двигател за писта, бих използвал и някоя друга система... icon_idea


тя другата система струва колко целия ми двигател бре :horror
ако говориш за сух картер де...иначе двойния картер също е добър компромис но идва много ниско :th_up


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот asentm » Пет 07 фев 2014 9:50


Ламаринката е супер...проверено. Аз лично, ако я слагам още веднъж ще си поръчам и приставката под картера за повече масло. :th_up
Като нема пари за сух картер.


oryxster
Мнения: 76
Регистриран на: Съб 03 мар 2007 18:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот oryxster » Пет 14 фев 2014 0:47


Тази ламаринка не е за писта.ползва се при любителски ралита ,ако имаш подготвена кола.

Всичо друго е търговски трик. За съжаление ние не сме с най-подготвени машини. Пожелвм на всички да имаме възможност да ползваме такива или сух картер за по-сериозни бегачки на неравен терен или писта на Наскар.


Потребителски аватар
batbobo
Мнения: 193
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 11:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот batbobo » Пет 27 мар 2015 11:21


Така, да повдигна темата малко.
След години търсене не ми изпадна тип 4 и ще се хвърлям на Тип 1 1914 сс
Какъв вал според Вас ще е най-добре, като колата няма да е състезателна.
Ще си я карам, като летня заигравка.
карбураторите са делорто ДЛРА 40, като ще бъдат адаптирани спрямо обема на моторО.
Главите ще ги пипна също + олекотен маховик.
Още не съм поръчал цилиндрите и буталата така че може да изкажете мнение и за 1776 и 1835 сс
За изпускателна с-ма съм се спрял на това EMPI:
Изображение


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот BuGmaN » Нед 29 мар 2015 17:50


С това гърне ми се струва, че нищо съществено не може да се очаква, ако въобще е възможно да се докарат правилни смеси до 5000об. - дългите тръболяци и 4-те карба не са много съвместими...
Започни от глави - нови, спортни - струват си!


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот BuGmaN » Нед 29 мар 2015 17:53


Който ще ти прави моторът, той трябва да ти препоръча кубатура и съответните части, съобразени с проекта, бюджета и целите! icon_idea



Върни се в “Air Cooled & Boxer”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта