Може би сам ще си чупя главата. т.е ако не стане аз ще съм си виновен:-)
За сега съм се спрял на 284 ENGLE или 285 SCAT.
Един от двата вала ще е може би.
Относно изпускателната с-ма, като гледам тази си е направо с къси тръби сравнена с питонЯ на CSP примерно.
подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Тия "градуси" ги слагам на бусовете - за кола бих скочил един-два размера, нагоре, ама, не и със стокови глави - с тях си обречен, просто...
- bonko
- Мнения: 75
- Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
- Автомобил: Trike
- Двигател: CU 2000
- Местоположение: Враца
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Колеги я кажете, комплект съединител 210 мм на TYP 4 мотор, куплиран към скорости от TYP 1, ще трябва ли да се стърже от скоростите или ще влезне без стъргане, пуснал съм обява че търся 200 мм маховик но ако става и 210 мм ще си купя и такъв или ме отворете и на други варианти да куплирам двигателя и скоростите
- ivo teneketo
- Мнения: 311
- Регистриран на: Сря 05 яну 2011 21:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Май ще се наложи малко да я погалиш със флекса . Инъче имам някакви маховици 4бр. но незнам от кои са .2 са ми със ситни зъби и два със едрите зъби,но незнам колко мм. са. Днес ще ходя в гаража и ше ги изровя да ги видя.
- bonko
- Мнения: 75
- Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
- Автомобил: Trike
- Двигател: CU 2000
- Местоположение: Враца
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Еми пак е нещо, поне ще храня някаква надежда, то трябва да е със 130 зъба, 200 мм за диска и с пет дупки за TYP 4 мотор, дано да откриеш нещо такова
- ivo teneketo
- Мнения: 311
- Регистриран на: Сря 05 яну 2011 21:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
За typ1 са,сори .
- bonko
- Мнения: 75
- Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
- Автомобил: Trike
- Двигател: CU 2000
- Местоположение: Враца
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Здраве да е, ще продължавам да търся
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
bonko,
търси маховик от type 4, но от двигателите 1700/1800 сс. Те са плитки и ще влезнат иначе трябва да преправяш твой маховик и да набиваш т.н. огледален диск. Има и готови, но са над 300 евро.
После си търси скорости от 1303 и ще пилиш. Тези скорости имат водач за лагера. прехвърляш твоите полуоски на тази кутия.
търси маховик от type 4, но от двигателите 1700/1800 сс. Те са плитки и ще влезнат иначе трябва да преправяш твой маховик и да набиваш т.н. огледален диск. Има и готови, но са над 300 евро.
После си търси скорости от 1303 и ще пилиш. Тези скорости имат водач за лагера. прехвърляш твоите полуоски на тази кутия.
- bonko
- Мнения: 75
- Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
- Автомобил: Trike
- Двигател: CU 2000
- Местоположение: Враца
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Благодаря колега asentm че се отзова на питането ми, аз съм с кутия от 1302 S (супер биитъл) както ги водят, и казваш че ще стане от 1700,1800 typ 4 без преправяне така ли да разбирам, че не ми се иска да пиля по кутията или поне не много и какви са като размер (210, 215 мм), да знам какво да търся.
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
И в двата случая ще пилиш...чудо голямо.
Проблема е, че кутиите с цели полуоски, не са направени за водач на лагера на съединителя. Може да се направи, но трябва да е кутия от ТЛ и да се сложи прецизно. Просто при оста на първичния вал, костенурковата кутия не е права за да хванеш 3те болчета на водача.
Като си вземеш маховик, ще премериш за какъв съединител е..не помня
Проблема е, че кутиите с цели полуоски, не са направени за водач на лагера на съединителя. Може да се направи, но трябва да е кутия от ТЛ и да се сложи прецизно. Просто при оста на първичния вал, костенурковата кутия не е права за да хванеш 3те болчета на водача.
Като си вземеш маховик, ще премериш за какъв съединител е..не помня
- bonko
- Мнения: 75
- Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
- Автомобил: Trike
- Двигател: CU 2000
- Местоположение: Враца
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Днес след обяд ми съобщиха, че са ми намерили 200 мм маховик за typ 4 така че ще си сложа моя феродов и притискателен от typ 1 и надявам се всичко да е ОК, смятам че това е идеалния начин, а на теб ти благодаря много че се отзова на питането ми и ти желая много успехи, БЛАГОДАРЯ
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Ще е интересно да го видим тоя 200мм. за Тип4, аз не знам да има, токова чудо.
Моят тип4 на бус Т2, боксуваше доста със стандартният 228мм., изпече се бързо и съвсем забоксува, оставих го ужким да ме изкара по-дълго поредната скоростна кутия, ама нейсе: кутията оцеля, но феродовият, при едно "натискане" за излизане от завой на 2-ра и поомекнала гума - стана на сол и ме остави на пътя... Верно, че карам със зимни гуми целогодишно за да не боксува толкова, но те и летните, когато са широки си зацепват не-малко... Сега съм пак с 228, но с по-твърдият притискател от "водният" боксер 2100. Бая изкара, че и барабар с кутията, ама тепърва започвам офроуд сезонът... Обаче с 200мм., ако не е с някой спортен притискател - ще е мъка. Ако ще и на костенур да е, ако ще и да не е много в час мотора. Тип 4 си има бая въртящ момент и не разчитай, че това 200мм. ти е идеалният вариант...
Моят тип4 на бус Т2, боксуваше доста със стандартният 228мм., изпече се бързо и съвсем забоксува, оставих го ужким да ме изкара по-дълго поредната скоростна кутия, ама нейсе: кутията оцеля, но феродовият, при едно "натискане" за излизане от завой на 2-ра и поомекнала гума - стана на сол и ме остави на пътя... Верно, че карам със зимни гуми целогодишно за да не боксува толкова, но те и летните, когато са широки си зацепват не-малко... Сега съм пак с 228, но с по-твърдият притискател от "водният" боксер 2100. Бая изкара, че и барабар с кутията, ама тепърва започвам офроуд сезонът... Обаче с 200мм., ако не е с някой спортен притискател - ще е мъка. Ако ще и на костенур да е, ако ще и да не е много в час мотора. Тип 4 си има бая въртящ момент и не разчитай, че това 200мм. ти е идеалният вариант...
- bonko
- Мнения: 75
- Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
- Автомобил: Trike
- Двигател: CU 2000
- Местоположение: Враца
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=33169681550&rub1=Engine&rub2=Crankshaft%20and%20Flywheel%2CFlywheels&artnr=23384a&pn=0&sort=0&all= Има бе колега BuGmaN и си се произвежда точно за конверсия на TYP 4 мотор с TYP 1 кутия, даже ме учудва че си отдавна в сферата и не знаеш за тях, е, малко са скъпи но няма да пилиш, подлагаш, пригаждаш и т. н. просто го завиваш на вала и си готов, машината ми тежи 500 кг. така че няма да има проблем но и да е по тежка машината се продават пък притискателни за тази работа и да не ги търся сега по спомен бяха за около 800, 1000 и 1200 кг., така че както беше казал някой " има всичко, стига да извадиш някой лев"
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Да, да - такива, като тунинг елемент си има - ставаше въпрос за оригинален, защото ми си стори, че такъв търсиш, а и не ми се струва логично да бъде монтиран на машините на които е монтиран Тип-4 двигателят. Предполагам 200мм. се предлага защото при доста от състезанията има такъв регламент, вероятно, целящ да компенсира една от най-големите и съществени разлики между Тип-1 и Тип-4 двигателите.
Колкото до пилинето ня скоростната кутия - не е сложно: с пневматичен секач и малко опит става от първият път и за минутки. Външният диаметър е еднакъв, независимо дали е 200 или 228мм. разликата е в ширината и по-скоро в болтовете на притискателят. Най-мгого те стържат и може да се спести някой милиметър, като болтовете с вътрешен шестограм се заменят с такива с външен...
Колкото до пилинето ня скоростната кутия - не е сложно: с пневматичен секач и малко опит става от първият път и за минутки. Външният диаметър е еднакъв, независимо дали е 200 или 228мм. разликата е в ширината и по-скоро в болтовете на притискателят. Най-мгого те стържат и може да се спести някой милиметър, като болтовете с вътрешен шестограм се заменят с такива с външен...
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Цената която си дал за пример, нещо и на мен не ми хареса, по-добре, така:
Scarab.be: 55-130 FLYWHEEL T4 200mm BGN 408,17
Scarab.be: 55-130 FLYWHEEL T4 200mm BGN 408,17
Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта