подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Форум за всички "въздушни" Volkswagen-и
Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот rough » Пет 17 яну 2014 20:32


BuGmaN написа: с малко късмет и знания можеш да махнеш делкото и да си си сбереш система при която ще имаш максимална искра с предварение, контролирано от компютър.


като вдигна капака искам карбуратор и делко :Mr Green Fun
за по съвременни забавления си имам това http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=52&t=384199 :th_up

всъщност като се поразровя из форумите доста хора слагат такова магнитно запалване на съвременно-напомпани животни минаващи 400м под 8 секунди...почвам да се зарибявам още повече :11




Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3026
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот BuGmaN » Съб 18 яну 2014 10:53


То всеки си знае него си..., а драгстерите карат на най-малък диапазон обороти и съответно най-малко ги бърка делкото. При уличните машини, трябва да осигуриш оптимално предварение още от 1000, та до 5-6-7000. Затова се налага да се търси най-доброто решение. Преди време имише интересен случай с колега, със стандартен двигател, който не можа да получи прилична работа с не-небезизвестният, особено в драгстерските среди - Бош 009, който, както знаем е изцяло центробежен... Проблемите му се решиха с оригиналният за модела дистрибутор с вакумно-центробежно предварение, случаят е интересен, щото в повечето случай е обратното... :icon_lol Аз също не съм фен на вакумно-центобежните, но най-добрите резултати съм постигал с тях, обаче играчката да ги оптимизираш за някакъв тунинг е не-малка, с чисто центробежният или вакумният е най-лесният вариант. :th_up




Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот asentm » Съб 18 яну 2014 11:00


Аз като лаик съм решил въпроса така - тайванска реплика на 009 с чукче и наковалня от магазина на Жоро за около 60 лв. Без вакум е. Центровката е 33-35 градуса предверение на 3000 об/мин.
Колата върви ли върви




Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот rough » Съб 18 яну 2014 19:38


ще се помисли още малко...тоя път няма да се избързва
но за чук и наковалня неща и да чуя :Mr Green Fun

друг варянт е електронно запалване да се попрестърже повечко органичителя на предварението и да се махне вакума ???
знае ли човек може и да стане нещо!

но първо още малко да почета за магнитите че са ми в главата :mhihi

а дали има разлика при делкото на водния боксер DG и делкото на въздухар т4 CU
на външен вид са еднакви но предварението дали е различно ??
може и с тях да измисла нещо че ги имам налични




Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3026
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот BuGmaN » Нед 19 яну 2014 11:35


Делкото от DG е по-стегнато, тоест дава предварение на по-високи обороти, но тип4 има по-голям въртящ момент, който и е по-рано, ако е сгъстен и с някакви екстри като "Груув-канали" (препоръчвам на всеки) - още повече, та си мисля, че оптимизирането на тип4 делкото си е по-добрият вариант. Вакумите, особенно двойните, каквито са на DG и CU имат екстрата да връщат предварението в доста ниски-граници и улесняват паленето, щото като сгъстиш на 10-12 и тия 94мм бутала налягането на стартер става към 14-16 бара и за стандартният стартер си е проблем...
Може-би най удачният вариант е да си подготвиш двете делка, като едното оставиш на по-малко предварение и с по-малък наклон на кривата, другото обратно, като поразработиш и усетиш къде и колко предварение иска моторът с центровка на двете делка отиваш на диното и тестваш, което даде по-добра графика остава...
За база може да ползваш някакви графики от дино на подобни мотори, където има и предварение (може да постнеш и тук, че и мен ме интересуват)...
Всъщност, ако моторът ти е достатъчно-добър, няма да го бъркат, толкова предваренията, затова заложи на другото и последното нещо остави на делкото... icon_idea




Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот rough » Нед 19 яну 2014 22:42


BuGmaN написа:като сгъстиш на 10-12 и тия 94мм бутала налягането на стартер става към 14-16 бара


случвало ми се е да згъстя на 9към1 и компресията да ми е 3.5бара ама това е друга тема дето ме е срам да разправям :dummy
BuGmaN написа:някакви екстри като "Груув-канали"


каква е тая екстра ??не съм чувал за такова нещо :gruebel




Потребителски аватар
ztdmp
Мнения: 165
Регистриран на: Чет 30 юли 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот ztdmp » Пон 20 яну 2014 0:59


rough написа:каква е тая екстра ??не съм чувал за такова нещо :gruebel

цък
пак цък
отново цък




Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот rough » Пон 20 яну 2014 9:15


тия канали ако се комбинират със това: http://picts.atspace.com/index_files/Page367.htm
и една магнитна наколенка на доктор Ливайн в резервоара ще правят чудеса :bishop




Потребителски аватар
batbobo
Мнения: 193
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 11:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот batbobo » Пон 20 яну 2014 20:28


Изображение

Преди време беше зачекната темата за дросели, инжекции и т.н.

Снимката е от ТУК

Използват дросели и дюзи от GSX-R




Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот rough » Пон 20 яну 2014 23:19


малко инфо за груув каналите:
http://www.revsearch.com/grooves/grooves.html
някой си е направил труда да го тества с дино и резултата е положителен
около 1% повишение на мощноста в ниските обороти 2200-3500 :11 което е толкова малко че може да се отчете и като грешка в диното :gruebel
по форумите пише че при по старите мотори ефекта е по голям заради по лошия дизайн на горивната камера !
въпреки неубедителните резултати от по-горния линк ще го приложа в следващия ми мотор защото си мисла че при опита каналите не са направени правилно и при малко по различен дизайн биха работили по-добре :gruebel




Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3026
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот BuGmaN » Вто 21 яну 2014 12:04


Тука каналите са незначителни, аз съм направил по 3 и са доста по-широки. Спрямо даненият проект разликата може и да е 1:10 и ако при него е 1% при мен може и да е 10, което си е пре-достатъчно за тая дребна и евтина операцийка... :c020




Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот rough » Вто 21 яну 2014 20:13


според мен каналите НЕтрябва да са прекалено големи за да има повече скорост избутваната горивна смес и да се получи бърза циркулация

мисла да заложа на тънки но дълбоки канали пък ще видим

нещо такова съм го намислил....притеб как са ?
Прикачени файлове
bus2_0_chamber-detail.jpg
bus2_0_chamber-detail.jpg (53.56 KиБ) Видяна 902 пъти




Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3026
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот BuGmaN » Сря 22 яну 2014 11:49


Аз съм ги правил към 3-4мм. дълбоки и широки, като и трите са насочени към свеща!
Целта ми бе да получа подобрено изгаряне в ниските обороти, щото във високите не съм сигурен, че ще вършат кой-знай
ква работа... Не знам благодарение, само на "Groove" каналите или не, но ниските ми обороти, дори на газ могат да бъдат около 300, въпреки, че маховикът е -2кг., разхода е малък, динамиката в целият диапазон е добра. Сега се сещам, че в още в началото, когато качих двигателят на буса и още се мъчех да настроя карбовете да работят във всички режими на бензин, се учудих от прекалено големият въртящ момент в ниските и малко съжалих, че не съм олекотявал още. Сега, вече съм му свикнал и мисля, че си е съвсем добре и в калищата и стръмни изкачвания по лош терен, където се налага да се кара на ниски - ми помага.




martinfrit
Мнения: 306
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот martinfrit » Чет 23 яну 2014 23:42


60лв е безвакомното делко ли колеги?че и аз маи имам нужда от такова.при мен проблемът е с аванса много чука,а като врътна центровката не иска да върви,някои може ли да обясни как работи безвакумното делко,т,е как се замества вакума..мерси




Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот asentm » Нед 26 яну 2014 12:03


виж на снимката как е вързано
Прикачени файлове
IMG_5151.JPG





Върни се в “Air Cooled & Boxer”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост