За да не каже някой, че деля феновете по форуми, пускам темата на 2 места:
Проектът е реставрация на VW 1300 1974г. Целта е Костенурка за всекидневно каране в София, а Уйкендите из пътищата на страната със скорости според настилката, но спокойно движеща се със 120-130км/ч. , като средният разход на гориво да е приемлив. Понеже колата ще се кара постоянно и няма да стои в гараж, някой панели и детайли ще бъдат променени за по-голямо удобство и по-дълъг живот, като ще се пооправят и заводските компромиси и недостатъци.
Забравих да спомена, че галерията ще бъде на: http://s769.photobucket.com/albums/xx33 ... et%201700/
Ето и донорът и неговото състояние на влизане в боксът :
Проект - VW 1300 - 1678cc. DAILY DRIVER
- Ivaile
- Мнения: 552
- Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSE 2008
- Местоположение: Пловдив
Re: Проект - VW 1300 - 1678cc. DAILY DRIVER
Желая ти успех!
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проект - VW 1300 - 1678cc. DAILY DRIVER
Благодаря ...
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проект - VW 1300 - 1678cc. DAILY DRIVER
И така - решаваме, че оригиналните доказали се покрития са в големия си процент запазени и ще сваляме само втората боя до оригиналните химий , където има някакви ръжди, те се виждат добре и само частично ще има пясъкоструй , студено поцинковане и епоксиден грунд, полиуретанов уплътнител и т.н. - ще става пак на въпрос...
Свалянето само на горната боя става 95% на ръка, без да се ползват химий, без телени четки, шкурки или някакъв друг абразив, нагряването също не е позволено, машинки разни няма . Ползват се само една дузина джаги: разни ширини и дебелини шпатули, длета, различно заточени листове от механична ножовка, специални инструменти и специално направени приспособления се сменят непрестанно за да не се драска, дълбае и слиза под оригиналният металик, а него самият сваляме със ситни шкурки на машинка за шкуркане (ако намате професионална по-добре на ръка, останалите дълбаят), внимателно до достигане на оригиналната основа ... Това и вероятно най-бавният и труден начин за сваляне на боя, но и най нежен за оригиналните покрития, които в този проект ще ценим и запазим максимално. Предупреждавам, че работата освен, че е пипкава и си иска известин опит е трудна за вършене, болките в мускулите са по цялато тяло и се запознаваме с болящи мускули на места, дето не сме знаели, че има. Няма да казвам колко време отне, защото не е за вярване, а и все пак ми се иска някой да се хване на токова хоро, не шегичка - по-добре не правете това в къщи , а и не само...
Чистейки старата боя почиваме с оставащо разглобяване на купето и шасито, възтановяване на някое друго детайлче, сортирайки и надписвайки старите части и писане в тефтерът кои части и детайли са за смяна или липсват за да се поръчат своевременно...
Мръсната работа и разглобяването ще ги поприключим в старите гаражи, после отиваме на новата база в гаража с белите плочки...
Шасито е почти готово за навите дана:
Макро фотография на буцата кабели, забавлявам се гледайки я и предполагайки какво ме чака, като зема да я възтановявам, но пък веднъж да се стигне до тях...
Тая предница е страдала от удър поне веднъж и са се опитвали поне 2-ма "майстора" да я оправят, но по-скоро са я погубили окончателно и я записвам в списъка с части.
И тука системата е същата, като с предната престилка...
Пореден прецакан панел - подминавам и записвам за нов...
Много удобно полужение за възтановяването на части от десен, външен заден подкалник и ляв, вътрешен...
Свалянето само на горната боя става 95% на ръка, без да се ползват химий, без телени четки, шкурки или някакъв друг абразив, нагряването също не е позволено, машинки разни няма . Ползват се само една дузина джаги: разни ширини и дебелини шпатули, длета, различно заточени листове от механична ножовка, специални инструменти и специално направени приспособления се сменят непрестанно за да не се драска, дълбае и слиза под оригиналният металик, а него самият сваляме със ситни шкурки на машинка за шкуркане (ако намате професионална по-добре на ръка, останалите дълбаят), внимателно до достигане на оригиналната основа ... Това и вероятно най-бавният и труден начин за сваляне на боя, но и най нежен за оригиналните покрития, които в този проект ще ценим и запазим максимално. Предупреждавам, че работата освен, че е пипкава и си иска известин опит е трудна за вършене, болките в мускулите са по цялато тяло и се запознаваме с болящи мускули на места, дето не сме знаели, че има. Няма да казвам колко време отне, защото не е за вярване, а и все пак ми се иска някой да се хване на токова хоро, не шегичка - по-добре не правете това в къщи , а и не само...
Чистейки старата боя почиваме с оставащо разглобяване на купето и шасито, възтановяване на някое друго детайлче, сортирайки и надписвайки старите части и писане в тефтерът кои части и детайли са за смяна или липсват за да се поръчат своевременно...
Мръсната работа и разглобяването ще ги поприключим в старите гаражи, после отиваме на новата база в гаража с белите плочки...
Шасито е почти готово за навите дана:
Макро фотография на буцата кабели, забавлявам се гледайки я и предполагайки какво ме чака, като зема да я възтановявам, но пък веднъж да се стигне до тях...
Тая предница е страдала от удър поне веднъж и са се опитвали поне 2-ма "майстора" да я оправят, но по-скоро са я погубили окончателно и я записвам в списъка с части.
И тука системата е същата, като с предната престилка...
Пореден прецакан панел - подминавам и записвам за нов...
Много удобно полужение за възтановяването на части от десен, външен заден подкалник и ляв, вътрешен...
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проект - VW 1300 - 1678cc. DAILY DRIVER
Тези снимки май съм ги правил с телефона и нямат особенно качество, за което се извинявам...
И възтановяването на едно ъгалче, чиито детайл е с шантава форма и за да стане от цяло парче си е игра, въпреки, че на снимките не личи, но не го подценявайте...
Поради дублиращите се ламарини там и слабо място, затова решението на проблема е премахването на дублажа, в случая е възможно с двойно по-дебела ламарина за да запазим и здравината на мястото, което всъщност е ключово и многи трябва да се внимава с формата на детайла и самото заваряване, което пък се прави и от двете страни...
Това следващото е много лесен за правене детайл, но на средното парче което възтановяваме също внимаваме със заварките да няма после свиване или измятане, бавенето е в това, че има застъпване на ламарини (тоя път неизбежно), където преди да се завари се маже с Цинк, чака се 24часа и после се грундира с Епоксиден грунд, който пак "дърпа" за ден. Преди точковите заварки се зачиства само там, където ще се заварява, накрая пак Цинк и Грунд и "излизаме" засега от детайлът.
Следващо детайлче е външната част на предна дясна колонка и предният подкалник, от където е свален кит към 2см., правя съвсем импровизиран инструмент, колкото за да избутам, около 3см. хлънналата част за да отпусне колонката и работя по долната и част и монтажа на прага, а самия детайл ще възтановявам след като е заварен прага, защото ще се налага рязяне, изправяне и заваряване...
...
И възтановяването на едно ъгалче, чиито детайл е с шантава форма и за да стане от цяло парче си е игра, въпреки, че на снимките не личи, но не го подценявайте...
Поради дублиращите се ламарини там и слабо място, затова решението на проблема е премахването на дублажа, в случая е възможно с двойно по-дебела ламарина за да запазим и здравината на мястото, което всъщност е ключово и многи трябва да се внимава с формата на детайла и самото заваряване, което пък се прави и от двете страни...
Това следващото е много лесен за правене детайл, но на средното парче което възтановяваме също внимаваме със заварките да няма после свиване или измятане, бавенето е в това, че има застъпване на ламарини (тоя път неизбежно), където преди да се завари се маже с Цинк, чака се 24часа и после се грундира с Епоксиден грунд, който пак "дърпа" за ден. Преди точковите заварки се зачиства само там, където ще се заварява, накрая пак Цинк и Грунд и "излизаме" засега от детайлът.
Следващо детайлче е външната част на предна дясна колонка и предният подкалник, от където е свален кит към 2см., правя съвсем импровизиран инструмент, колкото за да избутам, около 3см. хлънналата част за да отпусне колонката и работя по долната и част и монтажа на прага, а самия детайл ще възтановявам след като е заварен прага, защото ще се налага рязяне, изправяне и заваряване...
...
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проект - VW 1300 - 1678cc. DAILY DRIVER
тренирай, тренирай, че карман те чака
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проект - VW 1300 - 1678cc. DAILY DRIVER
Тренирам, тренирам , даже и на едно друго произведение на Карман... Ще поема отговорността и честа да възстановя на световно ниво - най-дъртият Карман в България! Междо другото съм решил проблема с Rat-фейсът - художникът ни ще нарисува, колкото и каквато ръжда (и не само) му кажем ...
-
- Мнения: 310
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Проект - VW 1300 - 1678cc. DAILY DRIVER
този проект до къде го докарахте?аиде бе хора за всичко ли трябва да се припомня даите нещо да пълним душите
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проект - VW 1300 - 1678cc. DAILY DRIVER
Има матрял да куп странице напред, ма, нещо няма време да качвам снимки, тия дни ще пусна, извенявам се за забавянето...
-
- Мнения: 310
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проект - VW 1300 - 1678cc. DAILY DRIVER
...повтарящо се
Последна промяна от BuGmaN на Пет 01 юли 2011 23:32, променено общо 1 път.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проект - VW 1300 - 1678cc. DAILY DRIVER
И така, продължаваме с шасито, сигурен съм, че имаше още снимков материал, преди тоя, обаче ми изгърмя един хард и един Уин. и май снимките са изчезнали...
Та вече разглобеното, възтановеното, където е имало проблемни детайли и грубо почистено от смоли и меки материали, пречещи на пясъка шаси, се изтърква с телена четка само на местата, където ще бъде облепено за да не влиза пясък в тунела, като остава 90% от оригиналната изолация на тунелът, краищата и ъглите, които са отлепени или има ръжда под тях, премахваме и ще възтановим в по-късен етап :
Там, където има следи от свалянето на точковити заварки на старите дъна, наваряваме и шлайфаме:
Решихме новите дъна да са от евтините и тънките, защото ще наблегнем на изолацията им и няма нужда да са "топ-куалити" или както е на английски. Предварително си подготвят и поцинковат студено, само местата, където ще има точкови заварки и тези, които при сглобено полужение пясъкът трудно би почистил:
Така и с тунелът - първо почистваме после поцинковаме и грундираме:
Накрая зявяряваме, цинк и грунд, където е необнодимо и затваряме всичко с полиуретанов уплътнител:
Шасито е готово за предварителин монтаж и допълнителна обработка преди пясъкострия, грундирането и монтажът, но след доста работа преди това...
Та вече разглобеното, възтановеното, където е имало проблемни детайли и грубо почистено от смоли и меки материали, пречещи на пясъка шаси, се изтърква с телена четка само на местата, където ще бъде облепено за да не влиза пясък в тунела, като остава 90% от оригиналната изолация на тунелът, краищата и ъглите, които са отлепени или има ръжда под тях, премахваме и ще възтановим в по-късен етап :
Там, където има следи от свалянето на точковити заварки на старите дъна, наваряваме и шлайфаме:
Решихме новите дъна да са от евтините и тънките, защото ще наблегнем на изолацията им и няма нужда да са "топ-куалити" или както е на английски. Предварително си подготвят и поцинковат студено, само местата, където ще има точкови заварки и тези, които при сглобено полужение пясъкът трудно би почистил:
Така и с тунелът - първо почистваме после поцинковаме и грундираме:
Накрая зявяряваме, цинк и грунд, където е необнодимо и затваряме всичко с полиуретанов уплътнител:
Шасито е готово за предварителин монтаж и допълнителна обработка преди пясъкострия, грундирането и монтажът, но след доста работа преди това...
-
- Мнения: 310
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Проект - VW 1300 - 1678cc. DAILY DRIVER
какво става с този интересен проект не е имало включване скоро
- aylin78
- Мнения: 403
- Регистриран на: Сря 13 яну 2010 16:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
Re: Проект - VW 1300 - 1678cc. DAILY DRIVER
В бургас има зима сега ,малко си почиват колегите преди старфиналната права Очаквам с интерес
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Проект - VW 1300 - 1678cc. DAILY DRIVER
Жестоко ще стане! Поздравления и стискам палци, определено ще следя!
Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта