Съжалявам за забавянето и благодаря за подкрепата, та с помоща на един летен вирус се "отвори" малко време да кача няколко, вече ръждясали снимки... И се сещам, че преди да започне основната работа по купето е добре да се подменят пантите, тука се правиха на струг, щото бяха доста износени, но се продават и ремонтни + 0,2мм., важно е и да се направят и канали за смазване...
И започваме разглобяването на праговете, забелязва се интересен стил на опит за тяхното възтановяване, като долните им части са "обшити" с ламарина, само причукана по ръбовете, колкото да пази завет , вироятно поцинкована за да е вечно , но уви - ни се е получило:
И странично облечени с ламаринка, тоя път поне прекапвано тук-там:
Става ясно, че няма кой-знай кво останало от праговете и продължаваме с подготовката за пясъкоструй със другите детайли, където предварително изчистваме оригиналните уплътнители и разните други битумни и прочие мазила, които бавят бластирането на и без това неудобни за чистене места.
Започвам първа ръка бластиране, но с фин пясък, отдалеч, свалайки 2-та пласта боя, ако отдолу има дори малки ръждички те се открояват на светлите чветове и задържаме струята пясък само там, на здравите места се опитвам да останем на оригиналните антикорозионни защити:
ето как се виждат петната наченала ръждица:
Краят на бластирането на задната час започва да се заформя, задната престилка е претърпяла няколко удъра и е "явна" и просто я заобикаляме...
Я тука има дозаваряване с бронз...
... което ме кара да се сетя, че при 1200, то е 10-15мм. и често там ламарината и скъсана.
Тия лайснички изчиствам с телена четка на дрелка или флекс, тоест и с 2-те с по няколко вида четки за да не излизам извън необходимото:
Мацам критичните места, като застъпването на панелите и заварките с Цинк, а отворилите се малки дупчици, където е била изтънялата ламарина - заварявам и шлайфам:
Междувременно продължавам с пясъка и, ако някоя ръждичка не е изчистена тотално вече се е показала за да я убием тотално:
Налагат се и някой "кърпежи" в движение изпълнени по технологията, която използваме:
И накрая затварям всичко с грунд, който оцветявам защото цвета му е прекалено близък до пясъкоструеното и поцинкованото и има голяма вероятност да останат не-добре грундирани детайли...
Тука забелязвам, че съм пропуснал да опаковам кабеляците и ще има бая търкане докато се изчистят от това епокси, дето почти нищо не го разтваря...
Ама го докарах на свеж чвят еииии,...
Ей вече няма и следа от "кърпежите"...
Ето и изодзадзе:
Повдигам задницата за да нанеса полиуретана на местата, където не трябва да попада никаква влага:
Карам пак на минимум 2 ръце и за да бъдат сигурни, работя с 2 цвята полиуретан, примерно първо черен и после отгоре с бял, докато скрием черния:
Има места на които съм оставил и част от оригиналният и мажа частично....
И белият...
Има и места, където от VW не са сложили, че е голяма игра и бави производството, но ние гоним качества, не количества и уплътняваме и лайсните за монтажа на гумените уплътнения:
Проект - VW 1300 - 1678cc. DAILY DRIVER
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проект - VW 1300 - 1678cc. DAILY DRIVER
ей, (ак ми се доработи..........с бира в ръка
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проект - VW 1300 - 1678cc. DAILY DRIVER
Проекта е (уж) на последен "закучен" детайл, останалото ще може да се работи на бира... , имам и работещ ретро-хладилник и ретро климатик, само нямам бира ...
- bai vicho
- Мнения: 223
- Регистриран на: Вто 12 окт 2010 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dobrich
Re: Проект - VW 1300 - 1678cc. DAILY DRIVER
Искренно ти завиждам за интосиазма,колкото до бирата става за по 1,
ама с много бира и кибици работата не варви поне при мен беше така.
ама с много бира и кибици работата не варви поне при мен беше така.
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проект - VW 1300 - 1678cc. DAILY DRIVER
идваме на 16 ти с Бобо да ти помогнем
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проект - VW 1300 - 1678cc. DAILY DRIVER
bai vicho даже и една бира ми е много - ама си мечтая за сили и лесна работа, които да я позволят ...
Асене добре сте дошли, мое да направим някой плаж с Бобо и моя, а и на VW-базата ще има с какво да се забавляват...
Асене добре сте дошли, мое да направим някой плаж с Бобо и моя, а и на VW-базата ще има с какво да се забавляват...
- bai vicho
- Мнения: 223
- Регистриран на: Вто 12 окт 2010 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dobrich
Re: Проект - VW 1300 - 1678cc. DAILY DRIVER
Аз да питам почистването с пясък колко струва на цяло копе колко или на детаил.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проект - VW 1300 - 1678cc. DAILY DRIVER
Пясъкоенето, обикновенно се заплаща на час, тоест, колкото повече кит, бои и ръжда има, толкова по-скъпо ти излиза почистването, зависи и с какъв вид абразив се работи, колкото е по-фин той, качеството е по-високо, но и цената също, малката дюза оставя най-малко поражение по металът, голямата е по-груба и често огъва ламарината, но е бърза, има и колеги, които имат тарифа на "квадрат", но вместо кварцов пясък бластират с метална шлака, която е по-невредна за човека зад струйника, но прекалено груба за автомобили и подобни. Например днес препратих клиент за пясъкоструене към колега, защото щеше да му струва скъпо почистването на шасито на камион със ситен кварц, но с шлака и корабна пясъкоструйка ще стане за часове и ще му е по-изгодно...
- bai vicho
- Мнения: 223
- Регистриран на: Вто 12 окт 2010 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dobrich
Re: Проект - VW 1300 - 1678cc. DAILY DRIVER
Голямо мерси за инфото.
Re: Проект - VW 1300 - 1678cc. DAILY DRIVER
Понеже не видях по-горе нито една конкретна цифра за цена, а само "СПОРЕД ЗАВИСИ" - в Плевен взимат по 12 лв./кв.м за песъкоструене с кварцов пясък 0.63.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проект - VW 1300 - 1678cc. DAILY DRIVER
Правилно е написано, проверих си го - нещо не си го разбрал... Тая цена е добра, но се получава само, ако дюзата е от 7мм. нагоре, а според моите тестове с дюзи от 3 до 7мм., използването на над 4мм. дюза е нездравословно за ламарината, а когато бластираш ретро-автомобил, това е от съществено значение, щото накривят ли ти ламарините връщане назад няма. Нали се сещате за 12лв/кв. с каква скорост трябва да се чисти за да е рентабилно, а тая скорост става само с голяма дюза и налягане... Опитът показва, също и съществени разлики в цената на бластирането при различни автомобили и панели, затова, ако някой се навие да Ви даде цена на квадрат с малка дюза и ситен абразив - скачайте в "кошницата"... Преди години, когато се занимавах с метални конструкций за една (ВИП) ограда бях договорил цена - 16лв/кв. пясъкоструене+прахово, ама и качеството, като цената - след година изби ръжда...
Безплатен обяд няма!!!
Безплатен обяд няма!!!
- Pacho B
- Мнения: 720
- Регистриран на: Съб 24 юли 2010 16:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Проект - VW 1300 - 1678cc. DAILY DRIVER
Еее @pavko не е сам в играта
Браво
Браво
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проект - VW 1300 - 1678cc. DAILY DRIVER
Не само, че не е сам, ами в играта за съжаление сме повечето , та отново да си пожелаем скорошно завършване на проектите.
Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта