някой каза TURBO !?
някой каза TURBO !?
Да турбо колкото и странно да звучи в нашите среди. След много размисли/и страсти/реших да турбинирам един /дръще се/ 1200 кубиков мотор. За целта се снабдих с някои нужни ми в бъдеще части, някои нови и накои стари.Проекта е подобен на този http://www.youtube.com/watch?v=OD380WOs ... re=related и изцяло ще се придържам към него /с малки изменения/ . Тук че пускам снимки /така и не се научих да ги качвам директно/ http://plamisp.snimka.bg/tuning/turbo.563617 . Турбото е марка GARET модел Т15 ще надува след 3000оборота ,като смятам да се кара на 0,5-0,6 бара налягане тъй като ще се ползва оригиналната карантия, турбото е идеално за кубатури до 1600 кубика, за храненето с гориво ще се грижи двойка хоризонтален карборатор. Много хора сигурно ще ме критикуват и ще ми се присмеят но смятам че предвит ниската степен на сгъстяване и след ревизия на коляновия вал ,нови лагери комплект , подобрения в маслената магистрала и добро охлаждане на маслото, този мотор ще издържи голямо претоварване от порядъка на 1,0 бара/е смалко късмет /.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: някой каза TURBO !?
Много свеж проект - надявам се да се получи , ако ли не ще имаме ценен опит в турбинирането на 1200 , че хамериканците го правят от 50-те и няма много останало инфо ...
Аз бих започнал с по-висок клас лагери и разпределител с градуси за турбо, но и е въпрос на бюджет, а и може-би, така ще е по-интересен резултата. Не забравяй да сложеш по-големи чопове на маховика (имам дилема дали да се улекотява) или пък 8бр.(имам при мен) и всичко да мине баланс(уреждам те на добра-цена). Ако успееш да пригодиш охлаждане тип 1300-1600 има голяма вероятност да се получи иначе 3-ти цил. едва ли ще го бъде... Дано нямаш нужда от помощ, но съм насреща с квот мога.
Аз бих започнал с по-висок клас лагери и разпределител с градуси за турбо, но и е въпрос на бюджет, а и може-би, така ще е по-интересен резултата. Не забравяй да сложеш по-големи чопове на маховика (имам дилема дали да се улекотява) или пък 8бр.(имам при мен) и всичко да мине баланс(уреждам те на добра-цена). Ако успееш да пригодиш охлаждане тип 1300-1600 има голяма вероятност да се получи иначе 3-ти цил. едва ли ще го бъде... Дано нямаш нужда от помощ, но съм насреща с квот мога.
Re: някой каза TURBO !?
При турбиниране трява фазите на вала да не се застъпват а при този вал/и при турбо валовете е така/, охлаждането смятам да компенсирам с външен "оил кулер" с ел вентилатор с термо датчик, като единствено ме претиснява малкото количесво масло което събира мотора.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: някой каза TURBO !?
Това за фазите не го знаех, дано се получи. За охлаждането, това е по-добрият вариант, но и по-скъпият, ако ще купуваш частите, ако имаш маслен тирмостат под ръка си супер.Да - маслото верно е малко, може да се мисли двойно дъно на картера или като на 356 с дамаджаната...
Re: някой каза TURBO !?
Лагери взех от русе /много застоели/колбеншмид, вал имам нов и един перфектен/ще сложа ползвания защото вече е тестван/,някой ако има здрав нормален "кранк кейс" да вика. Сега по темата, предвид голямата повърхност на биелните лагери /и прочетеното в учебниците по сапромат/би трябвало да нямам проблем с тях. Място за притеснение представляват биелите които са прекалено меки за турбо и им превъртат втулките на буталните болтове , сега търся с какви да ги заменя/нови не/приемам предложения. Другата точка на голямо натоварване са естественно буталата, за тях за сега не съм мислил но аналози с диаметър 77мм има много, едно е сигурно оригиналите са абсолютно неприложими поради голямата им повърхност на триенеи широките сигменти . Предложения по проекта приемам от всеки технически грамотен.
- disc
- Мнения: 146
- Регистриран на: Пет 09 дек 2005 19:49
- Автомобил: Karmann Ghia x2
- Двигател:
- Местоположение: провинцията
- Контакти:
Re: някой каза TURBO !?
Давай смело и не се притеснявай
0,5-0,6 Bar е сравнително малко налягане (говоря от опит разбира се), още повече при такава ниска степен на сгъстяване като при VW въздухарите, това налягане се равнява може би на 0,3 Bar при двигател с 9,5:1 степен примерно.
Правилно си се насочил към охлаждане на маслото и лагерите, особено ако мислиш да натоварваш дълго време двигателя.
Най-голямите ми опасения са за "храненето" на двигателя - работата с карбураторите по-принцип е "неконтролируем" процес както му казвам аз, а при принудително пълнене е направо "непредвидим" . Нямам идея как се справят в световен мащаб с този проблем (не съм се интересувал), дали преработват "нормални" карбуратори или пък ползват такива за принудително пълнене, но знам със сигурност, че не може да употребиш карбуратор който току що си свалил от някой друг твой (не турбо) двигател. Гориво-въздушната смес от от такова значение за дългия "живот" на двигателя, колкото и доброто смазване, охлаждане и т.н. - знам за случаи, при които турбо проекта спира още на първото сериозно подаване на газ, на първата права отсечка със продупчени бутала.
Друго нещо което не е за подценяване е съединителя! Мнооооого хора почват да се кефят, че са запалили, всичко е наред, няма течове на масло и т.н. и като почнат да дават газ, разбират, че пак ще сваят двигател заради съединителя/претискателя (включителни и аз ). Малко разочароващо.
Действай и не се притенявай.
0,5-0,6 Bar е сравнително малко налягане (говоря от опит разбира се), още повече при такава ниска степен на сгъстяване като при VW въздухарите, това налягане се равнява може би на 0,3 Bar при двигател с 9,5:1 степен примерно.
Правилно си се насочил към охлаждане на маслото и лагерите, особено ако мислиш да натоварваш дълго време двигателя.
Най-голямите ми опасения са за "храненето" на двигателя - работата с карбураторите по-принцип е "неконтролируем" процес както му казвам аз, а при принудително пълнене е направо "непредвидим" . Нямам идея как се справят в световен мащаб с този проблем (не съм се интересувал), дали преработват "нормални" карбуратори или пък ползват такива за принудително пълнене, но знам със сигурност, че не може да употребиш карбуратор който току що си свалил от някой друг твой (не турбо) двигател. Гориво-въздушната смес от от такова значение за дългия "живот" на двигателя, колкото и доброто смазване, охлаждане и т.н. - знам за случаи, при които турбо проекта спира още на първото сериозно подаване на газ, на първата права отсечка със продупчени бутала.
Друго нещо което не е за подценяване е съединителя! Мнооооого хора почват да се кефят, че са запалили, всичко е наред, няма течове на масло и т.н. и като почнат да дават газ, разбират, че пак ще сваят двигател заради съединителя/претискателя (включителни и аз ). Малко разочароващо.
Действай и не се притенявай.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: някой каза TURBO !?
Мисля си, че основните са слабите лагери, стари не знам дали е добра идия, защото алуминият старее и влошава качествата си, слабо място на тоя матор са основните лагери и особенно аксиалният, можеш да мислиш за подсилването му и . Кованите биели са скъпо удоволствие, незнам дали нама да искарат оригиналните, особенно с това налягане, а и ако сметката на disc е вярна - нямаш грижи там, иначе може да опиташ с биели 1300-1600, нищо, че са по-длъжки... За карбовете си има специален кит за турбо има си и смесители за турбо и с походящите жигльори ще въртиш на 3-та. Това със съединителят надявам се да ти се случи, щото е много приятно - означава, че тунинга е успешен , но ако не ти се изпитва, това удоволствие можеш да хакнеш 200 или 215мм. стоков, вторият държи донякъде на бус Т2 към 120 коня, но си заминава бързо, обаче на костенура ще искара доста повече...
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: някой каза TURBO !?
Ето какво са направили американците....
The Dyno Charts Don't Lie
The results speak for themselves. As you can see in this chart, the original engine without the turbo pulled 43.8hp with 65.7ft-lbs of torque at 4500rpms. Pretty good for a stock engine, but the turbo added 88.5 percent more power at the wheel with a pull of 82.6hp and 108.1ft.-lbs. of torque at only 4000rpm. Pretty impressive numbers considering we only turned a few bolts and added a few pipes.
т.е. заводските 44 кончета при 4500 оборота са почти удвоени до 82.6 коня и то при 4000 оборота. Ето как изглеждат нещата.......
Повече инфо на http://www.vwtrendsweb.com/tech/0211vwt ... to_20.html
The Dyno Charts Don't Lie
The results speak for themselves. As you can see in this chart, the original engine without the turbo pulled 43.8hp with 65.7ft-lbs of torque at 4500rpms. Pretty good for a stock engine, but the turbo added 88.5 percent more power at the wheel with a pull of 82.6hp and 108.1ft.-lbs. of torque at only 4000rpm. Pretty impressive numbers considering we only turned a few bolts and added a few pipes.
т.е. заводските 44 кончета при 4500 оборота са почти удвоени до 82.6 коня и то при 4000 оборота. Ето как изглеждат нещата.......
Повече инфо на http://www.vwtrendsweb.com/tech/0211vwt ... to_20.html
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: някой каза TURBO !?
я не се правете, вадете маркучите от турбината и ги бутайте в карбуратора
Re: някой каза TURBO !?
Съгласен съм с колегата диск, реглажа на сместа е много трудно при карбораторите /при инжекциите е друга бира/ за това съм се спрял на схемата с двоен карб през който да смуче турбото а не да надува, двете ускорителни помпи и големия дебит горивна смес която произвеждат този тип карбове /вебер делорто и някои японки/ смятам че ще предотвратят детонациите при ускорение и пълна гас, като смятам да се подсигуря и с аванс процесор /за всеки случай/.
- DEYAN IYI
- Мнения: 130
- Регистриран на: Вто 22 авг 2006 8:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: някой каза TURBO !?
Дака, какви са фазите на разпределителния вал, който ще ползваш?
Продават ли се специални костенурски валчета за турбо и компресор,
много са ми интересни характристиките и разликите в двата вида "гъчене"
Продават ли се специални костенурски валчета за турбо и компресор,
много са ми интересни характристиките и разликите в двата вида "гъчене"
Re: някой каза TURBO !?
Вала е 250 градуса, а вече имам готови еднопортови глави отнети 0,5мм/еднопортовите са идеални за турбо / ще проверя биелите от ST 1600 ,имам един комплект със сигурност ще са по здрави, дължината ще компенсирам с по къси бутала. Ако тези мотовилки станат и не опират никъде, само ще ги полирам и изравня на грамаж.
- 2002turbo
- Мнения: 33
- Регистриран на: Чет 28 сеп 2006 17:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: някой каза TURBO !?
И тези подготвят турбо проект http://vbox7.com/play:5e4bf334
Успех с 1200-ка, дано стане зъл боксер турбалан А за турбо валовете, при ниско налягане до 1 бар и малкото обороти, които върти въздухара, не са толкова важни и може да се мине без тях
Успех с 1200-ка, дано стане зъл боксер турбалан А за турбо валовете, при ниско налягане до 1 бар и малкото обороти, които върти въздухара, не са толкова важни и може да се мине без тях
Последна промяна от 2002turbo на Нед 16 яну 2011 1:25, променено общо 1 път.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: някой каза TURBO !?
Бе дай да не плашим хората с тия карбове - няколко дупки и тръбички кво сложно имат , искат си жигльори, дифузьори и сметители според двигателят, иначе просто няма начин да има добра смес във всички обороти.
Имаме си бая валчета и за турбо, на Engle малкото за улица и драг е TCS-10 с различен лифт и градуси за смукателни и изпускателни - 9,6 9,7 284-276" - за наще машини има почти всичко, само пари да имаш за харчене...
Дака въздухара веднъж само да го "изсушиш", понеже няма вода да го държи, вдигне ли градусите - сегментите свиват и некога вече не са същите...
Имаме си бая валчета и за турбо, на Engle малкото за улица и драг е TCS-10 с различен лифт и градуси за смукателни и изпускателни - 9,6 9,7 284-276" - за наще машини има почти всичко, само пари да имаш за харчене...
Дака въздухара веднъж само да го "изсушиш", понеже няма вода да го държи, вдигне ли градусите - сегментите свиват и некога вече не са същите...
- 2002turbo
- Мнения: 33
- Регистриран на: Чет 28 сеп 2006 17:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: някой каза TURBO !?
А дали е пробван вариант с карб от Рено 5 турбалан на въздухар Той е добър за 120+ кс и е мислен за 1400 кубика турбо. Добър познайник е на хора с проекти без електроника, най вече лададжии . Така отпада и архаичната схема с турбина смучеща смес от карба, която лишава двигателя и от кулер.
Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 130 госта