'71 Kansas beige Beetle 1302L Convertible

Форум за всички "въздушни" Volkswagen-и
Потребителски аватар
disc
Мнения: 146
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 19:49
Автомобил: Karmann Ghia x2
Двигател:
Местоположение: провинцията
Контакти:

'71 Kansas beige Beetle 1302L Convertible

Мнениеот disc » Пет 04 ное 2011 23:06


Съвсем спонтанно реших, че трябва да пусна поредният ни проект.
Този път е "Контенурка", за разнообразие :)
Купихме колата пълен комплект, със кофти боя, на много мeста подшупена, с мехурчета и откровена гнилоч, но на дадената цена нямаше как да купим комплектен автомобил, а такъв ни е нужен, защото до сега не сме правили Кифър кабрио и ни трябваше поне един фабричен екземпляр най-малкото за се запознаем с мaтерията. Било то, че ще го ползваме за кройки за мокета (всички мокети си ги изработваме на място, при нас), кройки за гюрука (гюруcите също си ги шием на място, собственоръчно ги монтирам), разположение на всички детайли, ел. инсталация и т.н. На някой от вас това може да му звучи странно, но по начина по който работим, искаме крайният резултат да е максимално близо до фабричният вариант, а при положение, че 90% от колите ни пристигат при нас във 6 кашона, 3 касетки, беизброим куп наелонови пакетчета, багажник пълен със стъкла, седалките нахвърляни в купето, двигателя на съставните си части е важно да имаш образец. И понеже Кифъра до сега не бе застъпван в работата ни, нужен ни беше такъв габаритен образец. Още повече, че на "опашката" чакат още 2 броя кабриолети Кифър. На пръв поглед нещата са доста сходни с Карман, но 1302 и 1303 да с друго предно окачване, интериор, ел. инсталация, гюрурк и т.н. и т.н.
Обикновено 6 часа са напълно достатъчни на двама души да "разфасоват" един въздухар на съставните му части (в добрият смисъл!) а в това вече сме задобряли :lol:. Още първият работен ден успяхме да разделим купето от шасито, шасито да остане абсолютно голо, както и купето, всички части да са систематизирани и подредени - за тази цел си имаме схема, пазим всички части до последнои по отделно. Например всички части от шасито се побират във кашон 1м. х 80 см. х 50 см., изключвам скоростмата кутия, двигателя и джантите. Следва разбор и поръчка на нужните части. Грубо сваляне на разни гадни покрития и песъкоструене на шасито. Нашият екземпляр се оказа с леки болки в задните части на дъната. Нищо което 2 ламарини да не могат да оправят.

Изображение

Изображение

Ден, ден и половина кърпене и отиваме на боя. Днес почнахме работа по шасито:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Всички части от шасито са песъкоструени, боядисани или подцинковани (според предназначението им).

Изображение

Изображение

Нова спирачна система, подцинковани стари детайли.

Изображение

Изображение

Изображение

През това време купето вече е оголено грубо и вече се кърпи. А за кърпене има "на корем" :oops: , но нищо неочаквано. Както винаги проблема е в долните 20 см. от купето, включващи прагове, задна маска, стойки на задна броня плюс работа върху всички стари кръпки, който чичо Ханс вече е поставил с краката си :x

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Тези снимки не са стана ли като хората, по някаква незнайна причина :oops: . Задните подкалници са направо дроб-сърма, затова имаме купени нови, както и ламарините под задната седалка:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Усилващата ламарина на задните подкалници рядко гние, а и купихме подкалници без такава ламарина, затова старата е свалена, изкърпена и готова за монтаж.

Изображение

Другите ламарини стоят временно с цел придобиване на представа за конструкцията. Голямата ламарина под задната седалка и гърба пред двигателя се оказаха истинско сито за сеене на брашно и един Карман утре ще донорствува за каузата (не се тревожете - Кармана е купен като донор със доста орязани ламарини).

Изображение




Потребителски аватар
disc
Мнения: 146
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 19:49
Автомобил: Karmann Ghia x2
Двигател:
Местоположение: провинцията
Контакти:

Re: '71 Kansas beige Beetle 1302L Convertible

Мнениеот disc » Пет 04 ное 2011 23:15


Другото нещо от днес е работата по двигателя. Отново всичко разглобено, песъкоструене, боядисване, подцинковане и обратно на двигателя. Самият двигател е 1300, работеше чудесно с минимален аксиален луфт, маслото беше сменяно наскоро, а като свлих капака и "цедката" нямаше обичайната "тиня" от 100 годишна НЕсмяна на маслото.
Фотоапарата се появи по-късно след като бях почнал сглобяването :oops:, така, че няма "голи" снимки на блока.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Подцинкованите части за двигателя и шасито:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

За днес толкова..


Потребителски аватар
kolbasara
Мнения: 497
Регистриран на: Съб 12 май 2007 22:35
Автомобил: Volkswagen Golf mk3
Двигател: ABF-Turbo
Местоположение: София

Re: '71 Kansas beige Beetle 1302L Convertible

Мнениеот kolbasara » Съб 05 ное 2011 0:50


Всички знаеме,че ще се получи едно чудо как от кола за скрап ще се получи нещо наистина красиво и стойностно,просто знаете какво правите.
Успех с новия проект :beer
п.п.А защо темата с темата за единичката така се получи,че не можахме да видиме резултата :roll:


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: '71 Kansas beige Beetle 1302L Convertible

Мнениеот asentm » Съб 05 ное 2011 6:49


:да:


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: '71 Kansas beige Beetle 1302L Convertible

Мнениеот parno » Съб 05 ное 2011 7:06


колега шапка свалям на теб и екипа ви :beer
само успехи в бизнеса!


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: '71 Kansas beige Beetle 1302L Convertible

Мнениеот BuGmaN » Съб 05 ное 2011 11:55


Шест часа разглобяване е невероятно бързо :bowdown , нашият рекорд е тридесет и няколко, а макса да не казвам, че звучи невероятно :drinking: ... маже-би щото нещата се сортират в повече кашони, а в тях малки пакети и разглобяването включва водене на записки, какво е за смяна 100%, кокво може и да се ползва и подобни, разглобяват се и окачването и вратите, някой панели се възтановяват преди колата да бъде разделена и се вадят болшинството от скъсаните болтове и гайки. Разглобяването включва и част от подготовката за пясъкоструенето, като свалянето на дебелите китове и меките покрития, където е удобно... :)
Колкото до произведенията на Карман, поне от, това, което ми е в гаража съм меко казано разочарован и от качество на сглобки и от заварки и от антикорозионна защита, последното май важи за 100% от продукцията им, но най ме дразни, затруднява и бави, това, че купето е зглобявано отвън/навътре, така ли е и при Джията и Битъла? :screwy
Малко бягаме от темата, ама покрай тея Кармани сигурно си чел и знаеш повече за фирмата, разкажи за някакви подробности, отностно историята и производството, ако е удобно, пък може и в нова тема да не цапаме тая... :beer


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2116
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: '71 Kansas beige Beetle 1302L Convertible

Мнениеот Petrolhead » Съб 05 ное 2011 12:00


една малка забележка,
пише се поцинковани :mrgreen:


Потребителски аватар
disc
Мнения: 146
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 19:49
Автомобил: Karmann Ghia x2
Двигател:
Местоположение: провинцията
Контакти:

Re: '71 Kansas beige Beetle 1302L Convertible

Мнениеот disc » Съб 05 ное 2011 18:01


Благодаря за добрите думи :) Стараем се както винаги - все пак заплатите от тук излизат...
За колегата kolbasara - Голф-а го направихме и пратихме, просто нещо се отплеснах и темата изостана, имам всичките снимки и ще я довърша.
Митак - Карманите са всичко на всичко 6 часа, както и да ги гледаме. Изключвам случаите на заварно шаси-купе. При натрупания опит съм сигурен, че като погледнеш в един кашон можеш веднага да кажеш коя пластинка, болтче и джаджа от къде е, когато нещата са отделени по групи така да се каже, една кола заема един-два палета изключвам едно габаритните детайли - двигател, скоростна кутия, седалки, стъкла - за тези части си имаме определени места и там стоят всички двигатели, стъкла и т.н. - всичко се надписва и следи.
Що се отнася до Карманн, Каросерии Карманн съществуват от началото на 20-ти век и общата продукция възлиза на над 3 милиона автомобила, различни марки и модели. Карманн е произвел някои доста известни модели за който едвали сте подозирали, наприер Порше 356, 911, 912, 914, 968, ФВ Корадо, Широко, БМВ 635CSi, BMW 2000C/CS, BMW 3.0CS, Ford Escort RS Cosworth. За отбелязване е че, Карманн е произвеждал само купетата, а колата е сглобявана в завода на съответната марка. Но истинският специалитет на Карманн са кабриолетите :) Кифър и Карманн Джия са ясни, но другите кабриолети които са произвеждани са Ауди80, Мерцедес CLK, Рено Меган, Рено 19, Рено Меган CC, Форд Ескорт, Голф 1,3 и 4.
Въпреки всички тези коли, Вилем Карман искал да има кола, която да носи неговото име. 1952-1953 година Каросерии Джия (Италия) се опитват да "пробутат" на ФВ техен дизайн за спортно купе, но ФВ не приемат. Джия и Карманн са в приятелски отношения и Карманн решава да се възползва от положението си спрямо ФВ (той вече произвежда купета на Кифър кабрио) и след малко изчистване на линиите предлагана ФВ прототипа на Карманн Джия. ФВ реагират добре на дизайна но отбелязват "Много красива кола, но цената е висока!", а Вилем казал "Но, аз още не съм ви казал цената!". В резултата си стискат ръцете и след няколко месеца Карманн е готов с първите работни прототипи. В началото на 1955г. първите Карманн Джия вече се доставят до дилърите за продажба, в средата на 1957 пускат в продажба и кабриолета. Цената е била мааалкко по-висока от цената на Кифър по онова време. Карманн Джия изцяло се е произвеждала в Оснабрук, в завода на Карманн, ФВ предоставяли оборудвани шасита с двигатели, без дъна. Бодисаните купета се слобявали с шаситата и на поточна линия се дооборудвали. За 18 години са произведени над 480 000 Карманн Джия, купе и кабриолет, като има четири така да се нарече поколения, различаващи се по външен вид и интериор. Карманн Джия е бил луксозното изпълнение на народният автомобил и се възползвал от всички нововъведения от Порше, преди те да са "монтирани" в Кифър, например предните дискови спирачки и преден мост с шарнири се монтира от '64 в Джия, докато в Кифър една годиан по-късно. Същото важи и за полуавтоматичната скоростна кутия и сухите полуоски.
Специално за изработването на купето - изработвало се е в последователност отвътре-навън,отпред-назад, и отдолу-нагоре. Това което говориш за BMW-то ми звучи странно, имаме такова купе и може да го разгледам, но явно има нещо което те кара да мислиш така. Карманн, за разлика от ФВ не е ползвал немска ламарина, а внесена от Македония, като антикорозионното покритие е било минимало, или почти никакво.Специално КАрманнДжия е произвеждана на ръка, като снадките между ламарините да кажем на предните калници са калайдисвани в завода и ръчно флайфани. За ранните Кифър кабриолет съм сигурен, че Карман е взимал полуготови купета от ФВ (без таван и рамка на предното стъкло), произвеждал е нужните части около гюрука отзад, както и рамката на предното стъкло, вратите, задният капак, отрязвал каквото не е нужно отзад и е правил купетата, и сгlобявал колите в собственият си завод. Ето един NOS детайл, на който ясно се вижда къде Карманн е работил:

Изображение

Както и други интересни снимки от време оно:


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/788752.jpg


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: '71 Kansas beige Beetle 1302L Convertible

Мнениеот BuGmaN » Съб 05 ное 2011 23:24


Браво, браво, страхотна история, благодаря, че си направи труда да ни напишеш тая статия. :D Теорията ми отностно производството на Карман се оправда... :mrgreen:
Колкото до BMW-то, съдя по праговете - външната им част е заварена за средната с апарат за точково заваряване, но нама как, то да се случи при монтирана вътрешна част и съответно под, а пода си е цяла част с долната част на купето, наложи се да измисля и изработя нов модел средна част, която да може да се монтира отвън и да реши проблема с корозията там, щото някой в близкото минало беше копирал Карманската система и пак гнилоч :banghead: ... налагало ми се е и други Кармански творения да зачерквам и мисля по друг начин и още ще ми се налага и затова не съм фен на качеството и изработката им, но за дизайна, нямам претенций и му се радвам винаги :bowdown ... :)


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: '71 Kansas beige Beetle 1302L Convertible

Мнениеот nik1302 » Нед 06 ное 2011 10:10


Чудесен проект и отлична работа колега!

Последна промяна от nik1302 на Нед 06 ное 2011 22:18, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: '71 Kansas beige Beetle 1302L Convertible

Мнениеот asentm » Нед 06 ное 2011 21:09


абе много разводнихте темата на човека :!: :!:
аз лично не бих се осмелил на му давам акъл, като виждам как работят.
Мога само да допълня малко историята ..... първообраза на Карман джия тип 14 е проектиран за Плимут, колата трябва да е с предем двигател и е с крила и задна гума отзад...накрая Плимут се отказва от проекта, което довежда до сериозни финансови затрудния Карман, може би това е причината и Джия да се включи......абе трябва си нова тема :idea:


Потребителски аватар
disc
Мнения: 146
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 19:49
Автомобил: Karmann Ghia x2
Двигател:
Местоположение: провинцията
Контакти:

Re: '71 Kansas beige Beetle 1302L Convertible

Мнениеот disc » Нед 06 ное 2011 23:54


Момчета... По-полека.
Акъл винаги взимам, стига да има кой да дава! Акъла е по-ценен от парите в доста случаи.
Колега nik1302, не реагирай така остро - добре, че по-рано през деня прочетох мнението ти иначе щах да се чудя какво толкова потребителят е променил във 5 думи. Не трябваше да търкаш написаното - ще се намери кой да се възползва!
Но вече го писах:
disc написа:...но по начина по който работим, искаме крайният резултат да е максимално близо до фабричният вариант...

Това е за което хората плащат, а ние пък искаме да им продадем каквото търсят. Аз лично съм фен на тунинга и се занимавам от 5-6 години (макар и на инжекционният фронт), имам си собствен проект (както кола, така и двигател), но точно в тези коли не намираме нужда да обезценяваме останалият положен труд. В недалечно бъдеще ще правим по-мощничък Тип1, както и Тип4 за които отново ще пиша, никой не е родил научен така че ще имам нужда от всяка идея, която би оправдала влагането на средства в иначе не толкова благодарният тунинг :)


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: '71 Kansas beige Beetle 1302L Convertible

Мнениеот nik1302 » Пон 07 ное 2011 8:58


Колега disc, далеч съм от мисълта да давам акъл на който и да било. Просто споделям скромния си опит (карам костенурки от 1993г.) и този на хора с наистина огромен опит и познания (напр. споменатия вече John Connolly). А изтрих по-голяма част от поста си понеже оставам с впечатлението, че на "простосмъртните" им е позволено само да ръкопляскат.
Написах всичко относно тези двупортови 1300сс двигатели защото в БГ има доста такива, а съм повече от убеден, че у нас не е правен такъв тунинг. И въпреки, че идеята беше моя, всичко е обсъждано със същия този John Connolly, на който лично аз се доверявам на 100%. Ето накратко този тунинг на двупортов 1300сс, както и линк към споменатата статия на John Connolly за т.нар. "bolt-on" модификация на въздухари.
1. Двойка Вебери 36 IDF с 26ци дифузьори. 26ци има нови ето тук http://www.dellorto.co.uk/merchandise/p ... ctionID=60, а предполагам могат и да се направят. Главните жигльори и тези за ниските (при 26ца дифузьори) следва да са от порядъка на 110/115 за главните и 50 за ниските. Хубавото на тези Вебери 36 IDF е, че могат да се ползват в целия диапазон от 1300 до 1800 кубика (с подходящи настройки, разбира се). Относно това един или два карбуратора - никой на запад не прави тунинг с един централен карбуратор! Освен на разни оф-роуд машини. Предимствата на двойка такива Вебери IDF (или Делорто DRLA) пред един централен карбуртор отдавна са известни и нямам намерение да убеждавам никой в това. Всъщност напоследък и у нас има "раздвижване" по отношение на двукарбураторния тунинг :) . Аз самият вече навъртях 5000+ километра за 5-6 месеца с двойка такива Вебери и съм повече от доволен.
2. "Развързана" изпускателна система - 4 към 1 колектори и прилично гърне.
3. Олекотен маховик (заводсктото изпълнение в момента най-често е 5.75 кг).
4. Повишена докъм 8.5/9 към 1 степен на сгъстяване.
5. Кобилички с отношение 1.25:1 или още по-добре 1.4:1.
Всичко това е "външна" (английският термин е "bolt-on") модификация (без "цепене" на мотора). С такава модификация през далечната 1969 от еднопортов 1500сс (който също е 44 кончета) са извадили едни 75-80 кончета!

И най-накрая за тези, които знаят английски нека попитат чичко Гугъл (или Самбата) кой е John Connolly и погледнат ето тази статия.Лично аз имах удоволствието да контактувам няколко пъти по интернет с него.

http://www.aircooled.net/gnrlsite/resou ... s/mods.htm

А ето и как "излизат" 100 кончета от 1600сс с двойка Делорто 36 DRLA (и с Веберите ще "излязат").



Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: '71 Kansas beige Beetle 1302L Convertible

Мнениеот asentm » Пон 07 ное 2011 13:29


Колега nik1302,
явно не можеш да ме разбереш! Тук не става дума за ръкопляскания, даване на акъл и така нататък. Форума е за това, ДА СИ ДАВАМЕ АКЪЛ, но да го правим в определени теми за това. Ето пример.... в тази тема става дума да тенекета и изведнъж хоп и започваме да си пишем какаво си сънуваме за двигатели, ей така. Дай отвори нова тема и да продължим, на мен също ми е интересно, но все пак трябва да спазваме и ред. Знаеш, че ние сме Богопомазаните в този форум, защото повечето правила не важат в нашата секция, но това не може да е за всичко.
Не се заяждам, хората които ме познават могат да ти го кажат. :wink:


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: '71 Kansas beige Beetle 1302L Convertible

Мнениеот BuGmaN » Вто 08 ное 2011 2:08


Даммм форумът е за даване на акъл, аз ся ше дам един :Mr Green Fun : Като лафим в тая тема за разни ламарини и прочие, аз днес (тая вечер) реших да наваксвам изгубеното време от понеделнишката лудница, с идеята да си "отворя" време за един личен проект и амбициран от колегата Disk, с разглобяването на Карман за 6 часа, решавам, че ще правя рекорд по сваляне на дъна от шаси на костенурка, та газ, газ и за 40мин. дъната дулу и тунелът готов за пясък, можеше и по-бързо, но вече имаше риск и от поражения по шасито, а и аматьорското кърпене на дъната наложи и по-груби мерки от предвидените... От цялата работа, акъла, който искам да дам е, че с такова темпо има голяма верястност от контузии, и 16-те градуса в гаража ми се сториха 36, но, ако някой, все пак е решил да прави подобно упръжнение, нека да започне при по-ниски температури... :lol: И все пак - не правете, това в къщи... :012:



Върни се в “Air Cooled & Boxer”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 92 госта