Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
Една година по-късно проектът отдавна е завършен и навъртя 6000-7000 км.
Донорът – двупортов 1300сс въздухар/44 кончета (АБ мотор – 1971 г.), а това което навъртя тези 6000-7000км (тунингован 1600сс) включва:
1) Нов (спортен) колянов вал на Street Stile and Power (SSP) - 69mm кован с противотежести – позволява развъртане до 6000+ оборота.
2) Нов спортен разпределителен вал C35 на SCAT (286гр). Комплект със зъбно колело, лифтери и усилени пружини.
3) Нови клапани (италиански на IVAM), нови водачи и куп други дребни карантии.
4) Повишена степен на сгъстяване до 8.4:1 ( донорът е със 7.5:1). Не сме пилили главите – увеличението идва от това, че вдигаме кубатурата от 1300 на 1600, но ползваме главите от 1300, които имат с 4-5 кубика по-малки горивни камери.
5) Нов 1600сс комплект ризи и бутала на Колбеншмит.
6) Нов комплект биели на SSP.
7) Нов 200мм олекотен маховик на SSP - 5.75 кг.
8 ) Двойка Вебери 36ци IDF с 30ки дифузьори, F11 емулсионни тръби, главни жигльори 125ци и жигльори за празен ход-55ци. Тук да са живи и здрави колегите алфисти. Разбира се без ремонтни комплекти обикновено няма как да стане, а замяната на оригиналните “алфаджийски” емулсионни тръби (най-често F50/F57) с F11 е почти задължителна.
9) Нови смукателни колектори и задвижващ механизъм за Веберите на Custom Speed Parts (CSP).
10) Нов (изцяло центробежен) 009 дистрибутор с електронно.
11) Нова маслена помпа на CB Performance с вход и изход за външен маслен филтър (оригинално имаме само една цедка на дъното на картера). Естествено имаме и вързан външен маслен филтър.
12) Спортна/разтоварваща изпускателна система на Bugpack – 4 към 1 хедър и единично гърне.
Какво да очакваме от подобен тунинг. При всички положения нещо в диапазона 80-100 кончета, като едни 85-90 кончета са напълно реалистични.
Как върви такъв мотор – повече отколкото много колеги изобщо предполагат.
Отлична динамика и запас по мощност. Почти забравяте за 3 при изпреварване на извънградско, както и по баирите. Боксерчето набира бързо и дърпа здраво в целия диапазон от 1000 до 6000 оборота. Никакви “чадъри”, “заслони” и т.н. На 2ра – 80км/ч ... на 3та – 130 км/ч ... на 4та–170 км/ч.
Охлаждането с вентилиран капак и/или леко отворен (заден!) капак (става лесно със специални панти) е ОК.
Обикновено температурата на маслото е под 100 градуса (приема се, че не трябва да минаваме 115 градуса) дори и при много здраво каране лятото.
Разход на гориво – отличен дори и при здраво каране, като при нормално/икономично каране слиза на около 7/100км извънградско.
И накрая – ясно е, че и тук важи принципа на мечо пух “колкото повече – толкова повече”. Но тази кубатура (1600сс) и тези 85-90 кончета са може би максимумът, при който все още можем да караме със стандартно окачване, трансмисия и спирачки (като предни дискови спирачки са почти задължителни и тук). Така, че оттук нагоре (т.е. по-голяма кубатура и мощност) на практика трябва да се пипне всичко по колата.
Донорът – двупортов 1300сс въздухар/44 кончета (АБ мотор – 1971 г.), а това което навъртя тези 6000-7000км (тунингован 1600сс) включва:
1) Нов (спортен) колянов вал на Street Stile and Power (SSP) - 69mm кован с противотежести – позволява развъртане до 6000+ оборота.
2) Нов спортен разпределителен вал C35 на SCAT (286гр). Комплект със зъбно колело, лифтери и усилени пружини.
3) Нови клапани (италиански на IVAM), нови водачи и куп други дребни карантии.
4) Повишена степен на сгъстяване до 8.4:1 ( донорът е със 7.5:1). Не сме пилили главите – увеличението идва от това, че вдигаме кубатурата от 1300 на 1600, но ползваме главите от 1300, които имат с 4-5 кубика по-малки горивни камери.
5) Нов 1600сс комплект ризи и бутала на Колбеншмит.
6) Нов комплект биели на SSP.
7) Нов 200мм олекотен маховик на SSP - 5.75 кг.
8 ) Двойка Вебери 36ци IDF с 30ки дифузьори, F11 емулсионни тръби, главни жигльори 125ци и жигльори за празен ход-55ци. Тук да са живи и здрави колегите алфисти. Разбира се без ремонтни комплекти обикновено няма как да стане, а замяната на оригиналните “алфаджийски” емулсионни тръби (най-често F50/F57) с F11 е почти задължителна.
9) Нови смукателни колектори и задвижващ механизъм за Веберите на Custom Speed Parts (CSP).
10) Нов (изцяло центробежен) 009 дистрибутор с електронно.
11) Нова маслена помпа на CB Performance с вход и изход за външен маслен филтър (оригинално имаме само една цедка на дъното на картера). Естествено имаме и вързан външен маслен филтър.
12) Спортна/разтоварваща изпускателна система на Bugpack – 4 към 1 хедър и единично гърне.
Какво да очакваме от подобен тунинг. При всички положения нещо в диапазона 80-100 кончета, като едни 85-90 кончета са напълно реалистични.
Как върви такъв мотор – повече отколкото много колеги изобщо предполагат.
Отлична динамика и запас по мощност. Почти забравяте за 3 при изпреварване на извънградско, както и по баирите. Боксерчето набира бързо и дърпа здраво в целия диапазон от 1000 до 6000 оборота. Никакви “чадъри”, “заслони” и т.н. На 2ра – 80км/ч ... на 3та – 130 км/ч ... на 4та–170 км/ч.
Охлаждането с вентилиран капак и/или леко отворен (заден!) капак (става лесно със специални панти) е ОК.
Обикновено температурата на маслото е под 100 градуса (приема се, че не трябва да минаваме 115 градуса) дори и при много здраво каране лятото.
Разход на гориво – отличен дори и при здраво каране, като при нормално/икономично каране слиза на около 7/100км извънградско.
И накрая – ясно е, че и тук важи принципа на мечо пух “колкото повече – толкова повече”. Но тази кубатура (1600сс) и тези 85-90 кончета са може би максимумът, при който все още можем да караме със стандартно окачване, трансмисия и спирачки (като предни дискови спирачки са почти задължителни и тук). Така, че оттук нагоре (т.е. по-голяма кубатура и мощност) на практика трябва да се пипне всичко по колата.
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
Браво за реализирания проект! Много е хубаво, когато нещо се завърши и се "търкаля".
Разбира се, най-хубавато е, че си намерил баланса. И понеже у нас мога да преброя на пръсти такива двигатели, т.е. нямаме опит имам няколко въпроса, които може би ще са полезни и на колегите :
1. Защо избра такъв колянов вал, при положение, че си в "заводските" 1600 сс? Разбира се има ефект, но заслужава ли си парите, при положение, че и с сток вала можеш да постигнеш същото? Според мен, мотора се развърта по-бързо, но за колко ?
2. Разпределителен вал - тези градуси позволяват и нормални пружини, какъв е ефекта от по-твърдите. както казах по-горе ти си в заводските параметри. Според теб какъв е ефекта?
3. С какво гърне си? В интерес на истината и аз правя 80 км/ч на 2ра /е разбира се мотора ще излети/ с нормален 1300 сс и отвързана изпускателна система.
4. как се държи колата със скорост над 130 км/ч. виждам, че си с нормално окачване и според мен е доста рисково. Как е колата в завой? Предницата "държи" ли при по -екстремно каране в завой? Задницата кака се държи ?
5. Спомена за спирачките. При тази мощност, според мен и заводските дискове не са ефективти. пробвал ли си да сложиш тежест, примерно 15 кг. отпред и да видиш как спира. Поради леката предница костенура има навика да блокира колелата.
6.С аккава бензинова помпа си? Ако е сток, не прегрява ли?
Ще се радвам да споделиш мнението си и впечатленията.
Разбира се, най-хубавато е, че си намерил баланса. И понеже у нас мога да преброя на пръсти такива двигатели, т.е. нямаме опит имам няколко въпроса, които може би ще са полезни и на колегите :
1. Защо избра такъв колянов вал, при положение, че си в "заводските" 1600 сс? Разбира се има ефект, но заслужава ли си парите, при положение, че и с сток вала можеш да постигнеш същото? Според мен, мотора се развърта по-бързо, но за колко ?
2. Разпределителен вал - тези градуси позволяват и нормални пружини, какъв е ефекта от по-твърдите. както казах по-горе ти си в заводските параметри. Според теб какъв е ефекта?
3. С какво гърне си? В интерес на истината и аз правя 80 км/ч на 2ра /е разбира се мотора ще излети/ с нормален 1300 сс и отвързана изпускателна система.
4. как се държи колата със скорост над 130 км/ч. виждам, че си с нормално окачване и според мен е доста рисково. Как е колата в завой? Предницата "държи" ли при по -екстремно каране в завой? Задницата кака се държи ?
5. Спомена за спирачките. При тази мощност, според мен и заводските дискове не са ефективти. пробвал ли си да сложиш тежест, примерно 15 кг. отпред и да видиш как спира. Поради леката предница костенура има навика да блокира колелата.
6.С аккава бензинова помпа си? Ако е сток, не прегрява ли?
Ще се радвам да споделиш мнението си и впечатленията.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
nik1302 много кратичко го "каза"... , направо като за списание, очаквах по-интересна история, повече снимков матрял и т.н., знам, че беше бърз-проект, ама, все пак - къде имаше проблеми, как се решаваха, обработка и напасване на частите и такива... Кефи ме обаче, тоя разход, 7/100, такъв давах с 1200-34коне навремето, много дълго трябва да натискаш през балон газта за да се получи с тва разпределителче... Не, хубаво е да умееш да пазиш, аз след 50000, като си отворя мотор и ... Сега конкретно - най-голяма забележка имам към сгъстяването, щото с това сгъстяване си за Америка - с 87, ли или колко карат там... Тука сме привилегировани и имаме, дори 100 октана, та 9,5:1 е минимума с който можем да наградим двигателите си... Другото, което, мисля, също ти скъсява живота на мотора е отвореният по тоя начин капак, за драк - да, ама за ежедневно каране си е добре да си е затворен, щото, когато всички ламаринки и гумени уплътнения са си здрави и по места, в движение се получава, допълнителен вакум, който е насочен и подобрява охлаждането, както и вкарва свеж въздух за филтрите... Аз също съм карал по тоя начин, но тогава нямах необходимите уплътнения (eй кви времена са били... , сега му е да караш костенурка... ), а и трудно се намира капак с решетки за купе 1200 ...
При подобен бюджет не бих събрал мотора по същият начин и за мен беше забавно да следя проекта, напомни ми, колко варианти има да се събере подобен двигател и колко е забавна цялата процедура, когато приключи всичко. Радвам се, че, твоят проект е приключил успешно и пожелавам подобни проекти да се случват все по-често...
При подобен бюджет не бих събрал мотора по същият начин и за мен беше забавно да следя проекта, напомни ми, колко варианти има да се събере подобен двигател и колко е забавна цялата процедура, когато приключи всичко. Радвам се, че, твоят проект е приключил успешно и пожелавам подобни проекти да се случват все по-често...
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
Здравейте колеги и благодаря за хубавите въпроси и препоръки. А сега ще се опитам да отговоря на по-голяма част от въпросите.
1.Относно коляновия вал. Първо, исках “дъното” да е перфектно и да не го “затварям” със стандартен колянов вал на N-ти шлайф. Още повече, че стоковият колянов вал е ефективен докъм 4500 (мах 5000) оборота, а с този мога да развъртам бързо (и в движение! разбира се) с още едни 1000-1500 оборота отгоре. Удоволствието не е евтино и в крайна сметка става въпрос и за разбирания, приоритети и ... финанси.
2.Относно разпределителния вал и усилените пружини. Да тук сме на границата да караме със станадартни пружини, но най-малкото фирмата производител (SCAT) препоръчва при тези градуси (с приблизително същите параметри е и по-известният вал W110 на Engle) да се ползват усилени. Става въпрос и за известно презастраховане спрямо 40 годишните пружини на донора . Освен това пружините не са скъпи. Иначе и при тази конфигурация двигателят е доста тих (имам предвид откъм работата на повдигачи, клапани и т.н.).
3.Относно тези 80км/ч на 2ра и гърнето. С 4 към 1 изпускателна система и гърне, от което не съм особено доволен. Най-малкото откъм дизайн, а и е много ниско. Но то е “вързано” на фланец и сравнително лесно ще се смени с нещо доста по-издържано тук на място в БГ. Относно тези 80км/ч на 2ра. Радвам се, че и двамата ги вдигаме. Но тук става въпрос и за ДИНАМИКА/УСКОРЕНИЕ. Все ми се струва, че при моята конфигурация на мотора тези 80км/ч ще ги вдигна доста по-бързо от много костенурки с 1300/1500/1600 двигатели. И вероятно не само от костенурки. Нещо повече. На последното ретро рали за 2011г. във Варна (където за пръв път я понастъпах здраво) доста колеги с повече от прилични “бегачки” – Пежо 205 GTI, Рено 5Алпин, Порше 924 и др. – останаха повече от учудени и надявам се (приятно) изненадани от това как ускорява/дърпа костенурката. Вероятно и максималната ми скорост не е фрапиращо по-висока от (примерно) стоков 1600сс въздушен боксер. Най-малкото поради рестрикция откъм страна на трансмисията (скоростна кутия/диференциал). Но въпросът е ЗА КОЛКО ВРЕМЕ и КЪДЕ я постигаме тази максимална скорост. И накрая – все още съм с калориферите/топлообменниците. Ясно е, че и те са рестрикция и може би е крайно време да ги махна. Но аз пък взех, че ги сервизирах и сега имам префектно парно ... та се изкушавам да карам и през зимата.
4.Относно това как се държи колата над 130км/ч. Ами съвсем прилично се държи, но то е въпрос и на опит и усещане може би. И аз като теб Асене от доста време карам костенурка (имам поне 6-7г., през които костенурки са ми били основната кола) и доста километри на извънградско. Въпреки, че съм със стандартно окачване, всичко по предницата и задницата е сервизирано и евентуално подменено с нови неща (торсионите са сервизирани и са сменени всички амортисьори, лагери, шарнири, накрайници, тампони и т.н.). Ясно е, че е добре да се снижи предницата, но от собствен опит мога да споделя, че ЗАДИЦАТА Е НЕ ПО-МАЛКО ВАЖНА. Правихме малко експерименти със задния торсион и височината на задното окачване. В момента, в който я вдигнахме с половин/една идея повече и колата стана доста нестабилна в завоите (задницата се опитваше да “тръгне”, на където си поиска). Така, че в момента карам с малко по-ниска задница, но пък за сметка на това колата се държи отлично в завоите.
5. За спирачките си абсолютно прав. И там при мен всичко е сервизирано и регулирано, но дискови спирачки просто си трябват. Разчитам на опита си и това да не попадам в критични ситуации, където да трябва да “скачам” върху спирачките.
6.Относно бензиновата помпа. Със стокова съм (нова мисля от бус) и засега не съм забелязал да има проблеми. По-скоро се притеснявах дали ще може да храни двата Вебера, но опредено няма проблеми (с “храненето”). Между другото на 30-40 % от клиповете в YouTube тунингованите въздухари 1600-1800сс са с механични/стокови бензинови помпи. Което все още нищо не означава, разбира се. Електрическа е разумен ъпгрейд.
7.Относно забележката на Митко за степента на сгъстяване. Да 9.5:1 е нещо по-добро и това е може би е пропуск. Можеше да я вдигнем да ...но накрая така или иначе остана на тези 8.4. Още повече, че аз и без това карам със 100 октана.
8.И накрая относно “отворения” капак. Определено върши рабта, но така карах относително кратко време в най-големите жеги през лятото. Докато се наканя да пръснем и сложим вентилиран капак, които имах още като правехме мотора. Отдавна вече съм с “вентлиран” капак и даже в комплект с тази предпазна (декоративна) пластмаса за решетките, която се намира още по-трудно от самия вентилиран капак.
В момента мисля за някакви панти, с които горната част на задния капак да може се отваря и затваря с минимално "усилие" ("в движение")и да карам с отворен капак само на извънградско в най-големите жеги. И да мога да го затворя по най-бързия начин - например при (здрав) дъжд . Ако някой има идея - да дава инженерна мисъл, че тези фабрични панти, които имам, си е играчка да се слагат и свалят.
ПС. Надписът VW1300 на задния капак е за "заблуда на врага" .
1.Относно коляновия вал. Първо, исках “дъното” да е перфектно и да не го “затварям” със стандартен колянов вал на N-ти шлайф. Още повече, че стоковият колянов вал е ефективен докъм 4500 (мах 5000) оборота, а с този мога да развъртам бързо (и в движение! разбира се) с още едни 1000-1500 оборота отгоре. Удоволствието не е евтино и в крайна сметка става въпрос и за разбирания, приоритети и ... финанси.
2.Относно разпределителния вал и усилените пружини. Да тук сме на границата да караме със станадартни пружини, но най-малкото фирмата производител (SCAT) препоръчва при тези градуси (с приблизително същите параметри е и по-известният вал W110 на Engle) да се ползват усилени. Става въпрос и за известно презастраховане спрямо 40 годишните пружини на донора . Освен това пружините не са скъпи. Иначе и при тази конфигурация двигателят е доста тих (имам предвид откъм работата на повдигачи, клапани и т.н.).
3.Относно тези 80км/ч на 2ра и гърнето. С 4 към 1 изпускателна система и гърне, от което не съм особено доволен. Най-малкото откъм дизайн, а и е много ниско. Но то е “вързано” на фланец и сравнително лесно ще се смени с нещо доста по-издържано тук на място в БГ. Относно тези 80км/ч на 2ра. Радвам се, че и двамата ги вдигаме. Но тук става въпрос и за ДИНАМИКА/УСКОРЕНИЕ. Все ми се струва, че при моята конфигурация на мотора тези 80км/ч ще ги вдигна доста по-бързо от много костенурки с 1300/1500/1600 двигатели. И вероятно не само от костенурки. Нещо повече. На последното ретро рали за 2011г. във Варна (където за пръв път я понастъпах здраво) доста колеги с повече от прилични “бегачки” – Пежо 205 GTI, Рено 5Алпин, Порше 924 и др. – останаха повече от учудени и надявам се (приятно) изненадани от това как ускорява/дърпа костенурката. Вероятно и максималната ми скорост не е фрапиращо по-висока от (примерно) стоков 1600сс въздушен боксер. Най-малкото поради рестрикция откъм страна на трансмисията (скоростна кутия/диференциал). Но въпросът е ЗА КОЛКО ВРЕМЕ и КЪДЕ я постигаме тази максимална скорост. И накрая – все още съм с калориферите/топлообменниците. Ясно е, че и те са рестрикция и може би е крайно време да ги махна. Но аз пък взех, че ги сервизирах и сега имам префектно парно ... та се изкушавам да карам и през зимата.
4.Относно това как се държи колата над 130км/ч. Ами съвсем прилично се държи, но то е въпрос и на опит и усещане може би. И аз като теб Асене от доста време карам костенурка (имам поне 6-7г., през които костенурки са ми били основната кола) и доста километри на извънградско. Въпреки, че съм със стандартно окачване, всичко по предницата и задницата е сервизирано и евентуално подменено с нови неща (торсионите са сервизирани и са сменени всички амортисьори, лагери, шарнири, накрайници, тампони и т.н.). Ясно е, че е добре да се снижи предницата, но от собствен опит мога да споделя, че ЗАДИЦАТА Е НЕ ПО-МАЛКО ВАЖНА. Правихме малко експерименти със задния торсион и височината на задното окачване. В момента, в който я вдигнахме с половин/една идея повече и колата стана доста нестабилна в завоите (задницата се опитваше да “тръгне”, на където си поиска). Така, че в момента карам с малко по-ниска задница, но пък за сметка на това колата се държи отлично в завоите.
5. За спирачките си абсолютно прав. И там при мен всичко е сервизирано и регулирано, но дискови спирачки просто си трябват. Разчитам на опита си и това да не попадам в критични ситуации, където да трябва да “скачам” върху спирачките.
6.Относно бензиновата помпа. Със стокова съм (нова мисля от бус) и засега не съм забелязал да има проблеми. По-скоро се притеснявах дали ще може да храни двата Вебера, но опредено няма проблеми (с “храненето”). Между другото на 30-40 % от клиповете в YouTube тунингованите въздухари 1600-1800сс са с механични/стокови бензинови помпи. Което все още нищо не означава, разбира се. Електрическа е разумен ъпгрейд.
7.Относно забележката на Митко за степента на сгъстяване. Да 9.5:1 е нещо по-добро и това е може би е пропуск. Можеше да я вдигнем да ...но накрая така или иначе остана на тези 8.4. Още повече, че аз и без това карам със 100 октана.
8.И накрая относно “отворения” капак. Определено върши рабта, но така карах относително кратко време в най-големите жеги през лятото. Докато се наканя да пръснем и сложим вентилиран капак, които имах още като правехме мотора. Отдавна вече съм с “вентлиран” капак и даже в комплект с тази предпазна (декоративна) пластмаса за решетките, която се намира още по-трудно от самия вентилиран капак.
В момента мисля за някакви панти, с които горната част на задния капак да може се отваря и затваря с минимално "усилие" ("в движение")и да карам с отворен капак само на извънградско в най-големите жеги. И да мога да го затворя по най-бързия начин - например при (здрав) дъжд . Ако някой има идея - да дава инженерна мисъл, че тези фабрични панти, които имам, си е играчка да се слагат и свалят.
ПС. Надписът VW1300 на задния капак е за "заблуда на врага" .
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
Ето малко снимки от "събирането" на двигателя.
- bai vicho
- Мнения: 223
- Регистриран на: Вто 12 окт 2010 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dobrich
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
Колата си изка и една кутия с полагаш и се диф.
Мислел ли си в тая насока.
Мислел ли си в тая насока.
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
Горната снимка е от майсторското на последното ретро рали "Обиколка на Варна", където червеното зверче стана първо сред доста сериозна кункуренция. И именно спирачките са причина да не дръпнем с поне още половин секунда пред основната конкуренция (Рено 5 Алпин и Пежо 205GTI). Точно на снимката по-горе се вижда правия участък, където се кара с максимална газ в двете посоки и порди факта, че съм с "барабани" отпусках доста по-рано газта за да не "прескоча" двата "кантара" - този след старта ("паркинг" с излизане на задна) и в обратната посока на старт-финалната права, към която се движа на снимката. Освен всичко друго на старта потеглих с прекалено много газ и колата 1-2 секунди просто не можа да зацепи (въпреки доста сухия асфалт).
А човекът със синята костунерка по-долу (която също е с тунингован 1600сс двигател и в перфектно състояние) има основната заслуга всичко тава по-горе да се случи.
Последна промяна от nik1302 на Нед 05 фев 2012 11:21, променено общо 4 пъти.
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
И накрая - ето това определено ме вдъхновява. Забележете за колко време се превключват скоростите до 5та на клипа по-долу и как ускорява жълтия звяр (накъде към 1та минута на клипа). Разбира се става дума за абсолютно професионлно тунингован Тип 4 въздухар 2360сс от порядъка на 220+ кончета и ...720купе. Тази костунърка е печелила куп "автослаломи" в Австрия (и вероятно не само там).
Последна промяна от nik1302 на Нед 05 фев 2012 11:20, променено общо 5 пъти.
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Нед 12 ное 2006 10:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
Здравей,евала за труда.Би ли споделил колко ти излезе цялото това удоволствие като крайна цена на частите без труда и би ли се наел да сглобиш още един такъв двигател,колко би взел за сглобяване?Мерси и успех
- bai vicho
- Мнения: 223
- Регистриран на: Вто 12 окт 2010 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dobrich
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
Ники зад тия коли стоят спонсори и опитни специалисти.
Краино време е и ние в БГ да направим отборна кола и да докажем че и ние можем.
Не изкам да мисля че с тия знания и опит на доста хора един такъв проект е невъзможен.
Трябва само див хъс и 100% себеотдаване на всички.
Краино време е и ние в БГ да направим отборна кола и да докажем че и ние можем.
Не изкам да мисля че с тия знания и опит на доста хора един такъв проект е невъзможен.
Трябва само див хъс и 100% себеотдаване на всички.
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
относно "гадното стърчащо гърне" - сложи си една zoomtube, като в края и правиш 2 тромпета свързани с перфорирана тръба, а отгоре и ги уплътниш със телчета за съдове. Набиваш тромпета.... от задната страна на zoomtube пробиваш 2 малки дупки и прикапваш с аргон /за да не "жабясва"/ периферията на тромпета. Така zoomtube става и гърне, а звука е доста добър. При мен е обърната надясно и някога много се кефя, когато от ляво на светофара някой гъзар се опита да ме резне.....получава за начало респектиращ саунд, а после и доста нерви на самочуствието си
- Прикачени файлове
-
[ Play Quicktime file ] 16032011010.mp4 [ 4.75 MiB | Видяна 4328 пъти ]
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
Абе, да ви кажа за звука - с тия малки клапанчета, няма смисъл да се надявате на гърне, за да сполучите на звук ви трябват по-големки, тогава, дори със стоковото гърне, дори и ретро-поршетата се засрамват, пробвано...
Ники, със 100-те октана само намаляваш горивните запаси на планетата, с такова сгъстяване и 95 е много, но със сигурност ще върви повече с него, щото за 100-така иска друга схема, пробвай и да почерпиш после...
bai vicho, тоя проек на който се кефим, съвсем не е високо-бюджетен, по-скоро ентусиаст си е събрал мотор, със завидни знания и бюджет, но, дори не го е "изцедил", за да кара с него няколко състезания и, вероятно, щото няма пари за резервен... А за клубен състезателен автомобил, дори и не си мечтая, щото за да е на ниво, за да върши "работа" ни трябват много-пари... За подобен проект, си трябва сериозен спонсор, ама и те, в тая криза, с лупа да ги търсиш...
Ники, със 100-те октана само намаляваш горивните запаси на планетата, с такова сгъстяване и 95 е много, но със сигурност ще върви повече с него, щото за 100-така иска друга схема, пробвай и да почерпиш после...
bai vicho, тоя проек на който се кефим, съвсем не е високо-бюджетен, по-скоро ентусиаст си е събрал мотор, със завидни знания и бюджет, но, дори не го е "изцедил", за да кара с него няколко състезания и, вероятно, щото няма пари за резервен... А за клубен състезателен автомобил, дори и не си мечтая, щото за да е на ниво, за да върши "работа" ни трябват много-пари... За подобен проект, си трябва сериозен спонсор, ама и те, в тая криза, с лупа да ги търсиш...
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
Темата за тунинга на въздушни боксери е много дълга и на практика безкрайна. Това, което мога да споделя в допълние към всичко по-горе е, че най-достъпният и рацонален тунинг (според мен естествено) на всичко двупортово 1300/1600 е: двойка Вебери (36) IDF, спортна/"развързана" изпускателна система, олекотен маховик и повишена степен на сгъстяване. За двойката Вебери съм повече от категоричен! Да на -15/-20 може и да имате проблеми, но днес на -5/-6 градуса запалихме от раз (и не само днес ), боксерчето загря доста бързо (както и парното!) и направихме един чудесен зимен драйв - първо до Златните, после и да видим какво става на буните.
Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта