Браво Ники,
Добре върви колата, дано да станем повече тези, които си караме колите и им се кефим както ти го правиш !
Аз лично не бих дал пари за динометър - това е кола за кеф а не за състезания или за статистика. Относно предложението на Асен да снижиш малко предницата подкрепям.
Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
Точно, защото искам всички да караме дълго и безпроблемно - давам, такива съвети...
Не може при смяна или доработка на няколко детайла на двигател да не използваш газ-анализатор и диностенд - смешно е. Хората си слагат чип на стоков двигател управляван от компютър и минават дино за донастройки, а какво остава за по-сериозни доработки, а да не говорим за "атмосферен" тунинг...
Мисля, че Ники се страхува, че резултата ще е незадоволителен, но, това си е в реда на нещата и е част от играта...
Не може при смяна или доработка на няколко детайла на двигател да не използваш газ-анализатор и диностенд - смешно е. Хората си слагат чип на стоков двигател управляван от компютър и минават дино за донастройки, а какво остава за по-сериозни доработки, а да не говорим за "атмосферен" тунинг...
Мисля, че Ники се страхува, че резултата ще е незадоволителен, но, това си е в реда на нещата и е част от играта...
- stingray
- Мнения: 582
- Регистриран на: Пет 25 авг 2006 20:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
Мисля, че Ники с кефи на колата си максимално и просто споделя радостта си...Ама както и да е.
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
Ето още малко дино ...на пътя Паджерото на клипа изглежда като спряло, но не е ...просто зверчето твърде бързо освирепява над 3500 оборота на 4та. Доста впечатляващо е да се реже и на 3та, но просто не се налага. Тук изпреварвам и на лек баир освен всичко друго. По подобен начин стоят нещата и на Девненския байр на магистрала Хемус по посока Варна От това по-голямо дино ..здраве.
В моята база данни с клипове на тунинговани 1600 въздухари (изключвам професионално направени рейсинг мотори) разполагам с около 25 - 30 прилични клипа и не съм срещал нещо, спрямо което да се изложим . Нещо повече, очевадно е, че сме доста по-напред с материала от поне 70-80 % от тези машини Порозтърсете се из youtube и ще се уверите.
PS. По-скорошно завършване на проектите и най-важното е да си караме машините. Звукът на Веберите не лъже и се усеща най-добре в колата, а иначе се искат поне едни прилични двулентови колони за да се придобие приблизителна представа за какво иде реч .
В моята база данни с клипове на тунинговани 1600 въздухари (изключвам професионално направени рейсинг мотори) разполагам с около 25 - 30 прилични клипа и не съм срещал нещо, спрямо което да се изложим . Нещо повече, очевадно е, че сме доста по-напред с материала от поне 70-80 % от тези машини Порозтърсете се из youtube и ще се уверите.
PS. По-скорошно завършване на проектите и най-важното е да си караме машините. Звукът на Веберите не лъже и се усеща най-добре в колата, а иначе се искат поне едни прилични двулентови колони за да се придобие приблизителна представа за какво иде реч .
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
Още малко дино в съпровод на ДСи
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Съб 03 мар 2007 18:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
От чиста завист ще попитам, Ники откъде взе тези статисти с джиповете.
Освен това сменяй от време на време маршрутите, за да не се окаже, че камерите дето снимат и изпращат честитки, няма да дадат разлика с твоя скоростомер.
Пожелавам ти безпроблемни автомобилни излети, готов съм да свидетелствам , ако ме викнеш за баласт!
Освен това сменяй от време на време маршрутите, за да не се окаже, че камерите дето снимат и изпращат честитки, няма да дадат разлика с твоя скоростомер.
Пожелавам ти безпроблемни автомобилни излети, готов съм да свидетелствам , ако ме викнеш за баласт!
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
Ти добре даваш газ, а с какви "запинянки " си. Как спира колата , я сподели?
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
По отношение на спирачките ще дерзаем още малко, но ето как ускоряваме. Малко статистика на видеото по-долу. Ускорение от 0 до 140 и от 120 до 150 на 4та. Засега това са ни възможностите
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
Още малко на темата тунинг, карбуратори и ... откриване на топла вода.
Спецификация на въздухари на Порше 356 от края на 50те и началото на 60те.
При кубатура 1600 и степен на сгъстяване в диапазона 8.0 към 1 до 9 към 1:
Двойка еднокамерни Солекс 32 PBIC = 60 кончета.
Двойка двукамерни Зенит 32 NDIX = 75 кончета.
Двойка двукамерни Солекс 40 PII-4 = 90 кончета (при въздухара на 356 Super 90 например).
Ето го този супер 90 въздухар, а 90 кончета са напълно реални от 1600сс и за нашите тип 1 въздухари
А сега най-интересното. От диното С единичен двукамерен Солекс 40 (същият като на Порше 356) прилично тунингован 1679 въздухар тип 1 (69мм колянов вал х 88мм бутала) дава 86 кончета при 5500 оборта и...същият въздухар с двойка двукамерни Солекси 40 дава 107 кончета при същите 5500 оброта. Справка - Бил Фишер, 36 страница от "How to Hot Rod Volkswagen Engines". Коментарът е излишен.
При мен нищо друго належащо освен да махна калориферите...само каране и най-важното е да не се опитваме да откриваме топлата вода.
Спецификация на въздухари на Порше 356 от края на 50те и началото на 60те.
При кубатура 1600 и степен на сгъстяване в диапазона 8.0 към 1 до 9 към 1:
Двойка еднокамерни Солекс 32 PBIC = 60 кончета.
Двойка двукамерни Зенит 32 NDIX = 75 кончета.
Двойка двукамерни Солекс 40 PII-4 = 90 кончета (при въздухара на 356 Super 90 например).
Ето го този супер 90 въздухар, а 90 кончета са напълно реални от 1600сс и за нашите тип 1 въздухари
А сега най-интересното. От диното С единичен двукамерен Солекс 40 (същият като на Порше 356) прилично тунингован 1679 въздухар тип 1 (69мм колянов вал х 88мм бутала) дава 86 кончета при 5500 оборта и...същият въздухар с двойка двукамерни Солекси 40 дава 107 кончета при същите 5500 оброта. Справка - Бил Фишер, 36 страница от "How to Hot Rod Volkswagen Engines". Коментарът е излишен.
При мен нищо друго належащо освен да махна калориферите...само каране и най-важното е да не се опитваме да откриваме топлата вода.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
Ми ти с тея статистически знания, ще ми решиш проблема бре - кажи ми колко коне е станал 1835 10,5:1 с двойни Вебъри, Ейгъл 120 и клапани 40Х35 нещо, бяха, главите са с тънките свещи и двойните пружинки, щото не го държат 215мм съединител и кутиите нещо си им става и не мисля, че ще покаже кво може на дино, а от 2 години се чудим и само сменяме кутии и феродови дискове. Кажи и колко вдига, че километража само го обръща... А и за 1679 10,5:1, пак с Е.120, но със сток клапани, като му сложа инжекциона и махна делкото, колко ще даде? По натам, ще питам и за няколко Тип4 проекта, един от които личен...
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
От показанията на оборотомера и звука на мотора (Веберите ) би трябвало да е ясно, че максималната ми скорост дори и в момента е по-висока от това на клиповете . А има и още малко потенциал и то без да се пипа каквото и да е по мотора: свалят се калориферите (ясно е, че "душат" във високите и... юни няма да ги има) и се минава на 205/65/15 задни (разтоварваме трансмисията, а тъкмо ще "свалим" малко и предницата).
Лично мен тези кубатури (1835 и 1679) не ме впечатляват особено много. Кубатурата, която би трябвало да е по българския джоб и си струва парите при тунинг на тип 1 въздухар е 1776 кубика. И то при положение, че се пипнат сериозно главите! Иначе е по-добре да се остане на 1600 .
Справка:
http://www.aircooled.net/vw-performance-engines/
а човекът, който пише това, най-малко има нужда да се доказва пред гения на БГ инженерната мисъл . Между другото едва ли е случайност, че в youtube (където е качено и от пиле мляко) има в пъти (в доста пъти) по-малко клипове на 1835 въздухари, отколкото на 1776 въздухари. При положение, че цената на комплект ризи и бутала е еднаква за двете кубатури отговорът на въпроса защо се отива на 1776, а не на 1835 не е труден. Горе долу така стоят нещата и с 1679.
В БГ доста мозъци са промити по отношение на тунинга на двигатели (иначе от ламарини разбират всички). Под тунинг се разбира най-вече това да се сложи първият що годе читав двукамерен карбуратор от моргата (задължително един, централен, щото ще върви колкото с два и ще харчи два пъти по-малко ), колкото се може по-големи бутала (ако може - като 3литрови буркани), задължително "бърз" вал на Engle (само това сме чували, нищо че има куп по-добри) и задължително някаква фантастична степен на сгъстяване, щото сме имали много качествени горива (и също за да се дотрошат по-бързо и без това 40 годишните ни глави, най-често преправяни бусови и какви ли не).
А тези дето се занимават с тунинг от 30-40 (че и повече ) години ги правят по малко по-друг начин нещата. И ако проблемът беше само в липсата на пари - добре, но по-страшен е геният на БГ инженерната мисъл ...колко топла вода има да се открие.
Ето един въздухар 1776 тип 1, който със сигурност върви доста по-добре от куп мотори с доста по-сериозни кубатури ...не ми се мисли, ако колегата му "извади" буталата на 7000+ оборота ... не е инжекцион ...може и на дино да не е ходил ... с някакви си карбуратори 48 IDA е ... интересна работа ...
Между другото същят този по-горе (Джон Коноли се казва) е написал "няколко реда" и за тези карбуратори, Weber 48 IDA (за двойка такива Вебери става дума). И не само пише...при такива като него нещата отдавна се случват...без да се открива топлата вода.
http://www.aircooled.net/rebuild-weber- ... rburetors/
Лично мен тези кубатури (1835 и 1679) не ме впечатляват особено много. Кубатурата, която би трябвало да е по българския джоб и си струва парите при тунинг на тип 1 въздухар е 1776 кубика. И то при положение, че се пипнат сериозно главите! Иначе е по-добре да се остане на 1600 .
Справка:
http://www.aircooled.net/vw-performance-engines/
а човекът, който пише това, най-малко има нужда да се доказва пред гения на БГ инженерната мисъл . Между другото едва ли е случайност, че в youtube (където е качено и от пиле мляко) има в пъти (в доста пъти) по-малко клипове на 1835 въздухари, отколкото на 1776 въздухари. При положение, че цената на комплект ризи и бутала е еднаква за двете кубатури отговорът на въпроса защо се отива на 1776, а не на 1835 не е труден. Горе долу така стоят нещата и с 1679.
В БГ доста мозъци са промити по отношение на тунинга на двигатели (иначе от ламарини разбират всички). Под тунинг се разбира най-вече това да се сложи първият що годе читав двукамерен карбуратор от моргата (задължително един, централен, щото ще върви колкото с два и ще харчи два пъти по-малко ), колкото се може по-големи бутала (ако може - като 3литрови буркани), задължително "бърз" вал на Engle (само това сме чували, нищо че има куп по-добри) и задължително някаква фантастична степен на сгъстяване, щото сме имали много качествени горива (и също за да се дотрошат по-бързо и без това 40 годишните ни глави, най-често преправяни бусови и какви ли не).
А тези дето се занимават с тунинг от 30-40 (че и повече ) години ги правят по малко по-друг начин нещата. И ако проблемът беше само в липсата на пари - добре, но по-страшен е геният на БГ инженерната мисъл ...колко топла вода има да се открие.
Ето един въздухар 1776 тип 1, който със сигурност върви доста по-добре от куп мотори с доста по-сериозни кубатури ...не ми се мисли, ако колегата му "извади" буталата на 7000+ оборота ... не е инжекцион ...може и на дино да не е ходил ... с някакви си карбуратори 48 IDA е ... интересна работа ...
Между другото същят този по-горе (Джон Коноли се казва) е написал "няколко реда" и за тези карбуратори, Weber 48 IDA (за двойка такива Вебери става дума). И не само пише...при такива като него нещата отдавна се случват...без да се открива топлата вода.
http://www.aircooled.net/rebuild-weber- ... rburetors/
-
- Мнения: 310
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
еи ники днес пак те гледам здраво натискаш гаста ама и новите джанти не лъжат
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
Защо 1679 ли, ами, точно, това е най-голямата кубатура, която мошеш да получиш с оригиналните части на 1600, без да пипаш блок или глави... А 1835 е вече друга бира, там се пипа блока (онуй дет му викаш дъно ) и главите или ги сменяш с нови за тоя размер цилиндри и съм го предпочел пред следващият 1914, щото се упасявах, че конете и разходът на гориво няма да ми се вържат на проекта... Колегата John Connolly от Aircooled.Net не продава, не препоръчва и не монтира на клиентите си междинките 88 и 92мм. бутала и предпочита по-дебелостенните, щото се упасява от лошо охлаждане, щото предполагам си има проблеми с температурата на която работят двигателите му. Поражда се въпроса: на каква работят моите, но предпочитам да не казвам, че не е за вярване, това просто, трябва да се види, въпреки, че аз не повярвах, виждайки го, първият път...
Ники, радвам се, че, толкова четеш, но внимавай, какво и къде, щото от литература от 80-те и хора със знания от тогава - се забиваш, а давайки преписаните рецепти тук, може да забиеш и мнооого още хора, което вече е кофти и непрепоръчително.
Ники, радвам се, че, толкова четеш, но внимавай, какво и къде, щото от литература от 80-те и хора със знания от тогава - се забиваш, а давайки преписаните рецепти тук, може да забиеш и мнооого още хора, което вече е кофти и непрепоръчително.
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
Мите, прав си! Не крия - привърженик съм на "старата школа". Самият аз програмирам ето такива неща
но ми е писнало от компютри, чипове, програми и... евтина пластмаса и китайска електроника . Затова и карам костенурка, а не някоя "чипосана" хондичка (примерно). А звукът на двойката Вебери направо ме и ...
но ми е писнало от компютри, чипове, програми и... евтина пластмаса и китайска електроника . Затова и карам костенурка, а не някоя "чипосана" хондичка (примерно). А звукът на двойката Вебери направо ме и ...
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
Нещо интересно по отношение на показанията на ...скоростомера. Оказва се, че гумите, с които карам в момента - 185/65/15 на практика най-малко "лъжат" спрямо оригиналните 155 R 15 (измежду тези, които могат да се сложат като предни на 5.5 инча джанта).
Инфото е от Flat4.
На тази графика го няма точно размерът, с който аз карам в момeнта - 185/65 R 15, но ето какво казва немският калкулатор.
А ето какво ще покаже с нещо по-нископрофилно, примерно 175/55 R 15
и при 160 сме с едни 15на км/ч отгоре
Инфото е от Flat4.
На тази графика го няма точно размерът, с който аз карам в момeнта - 185/65 R 15, но ето какво казва немският калкулатор.
А ето какво ще покаже с нещо по-нископрофилно, примерно 175/55 R 15
и при 160 сме с едни 15на км/ч отгоре
Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 144 госта