проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)

Форум за всички "въздушни" Volkswagen-и
berserker
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 17 май 2012 9:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)

Мнениеот berserker » Чет 17 май 2012 11:11


Здравейте, ето за какво става въпрос - една костенурка 1200(34 коня двигател) не иска да запали по никакъв начин, сега ще опиша какво съм направил до тук и ако може някой да даде идея.
1.Колата е на баща ми, стоя близо 15 години в гаража спряна от движение, преди две години решихме да я оправиме и изкърпиме, защото беше сериозно изгнила.
Двигателят го свалихме и разглобихме, основно почистихме(маслото беше станало на мармалад вътре), проверихме всички луфтове и направихме всичко по книгата за колата.След което го сглобихме(не сме объркали зацепването на разпределителния с коляновия вал).Тази пролет завършихме работата по копето и шасито окончателно и започнахме да го сглобяваме.След като го сглобихме, сипахме масло в двигателя, раздвижихме го да качи масло и след като проверихме центровката (както е описано в книгата с лампата) пробвахме да го запалиме - нищо не стана.Проверихме свещите, оказа се, че старите свещи са тотални мъртъвци(бяха мокри), това ни накара да смениме свещите с чисто нови, кабели между делкото и свещите и между делкото и бобината, както и самата бобина, а също така и кондензатора в делкото за всеки случай.
2.След тази смяна колата запали от четвърт оборот, но работеше някак си неравномерно двигателя с вибрации на празен ход, все едно някои цилиндър не работи, при подаване на газ "гърмеше" в гърнето.Проверихме центровка отново, както и дали луфтовете в клапаните са точно регулирани.Направихме и центровка в работно положение, което доведе до значително подобрение в работата(вибрациите намаляха значително и изчезна гърменето при подаване на газ), но двигателят продължаваше да работи някак си с променливи обороти - ту забързва ту забавя, ясно си личеше като гледаш ремъчната шайба на коляновия вал и ремъка до динамото.Освен това се появи нов проблем - като загрее двигателя(след 15-20 минути работа)- няма палене по никакъв начин, стартера върти но не пали(все едно няма бензин, но има бензин, даже се задавя двигателя), освен това открих, че от уплътнението между карбуратора и смукателния колектор подлизва бензин.
3.Свалих карбуратора, той се държи с две шпилки на фланеца на смукателния колектор, едната шпилка(предната) е била изскубана от алуминиевия корпус и е заменена с обикновен дълъг болт М8, задната шпилка се оказа полуизскубана от корпуса на карбуратора и не можеше да стегне хубаво, поради което аз я развих изцяло, почистих остатъците от резбата с мечик и я навих наново с поксипол в резбата, изчаках 2-3 дни да стегне хубаво поксипола и с малко силикон(от този дето е за двигателя) по оплътненията поставих карбуратора и го притегнах, легна добре.Изчаках отново един ден за да стегне и силикона и започна проблема ми.Колата по никакъв начин не иска да запали, ток има, бензин има, смуче въздух като си сложа ръка отгоре на карбуратора, но никакъв дори и опит за припалване не прави.
Тук трябва да кажа, че винта на карбуратора, с който се регулира подаването на въздушно-горивна смес не реагираше преди и въртенето му не водеше до нищо(преди да открия шпилката), а според книгата настройката се прави при загрят двигател и се затяга, докато оборотите на празен ход започнат да спадат, след което се отвива на четвърт оборот.Правих опит с докрай отвит винт и с докрай завит - нищо, не иска и не иска да запали, а мирише на бензин от ауспуха.
Някой ако може да помогне с идея ще съм му много благодарен.




Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: проблем със запалване

Мнениеот BuGmaN » Чет 17 май 2012 21:29


Здрасти и добре дошъл при нас :) Проблемите може да са от много-неща, но основните 2 за които се сешам са давене, заради високо ниво или проблем с иглата на карба и взимане на въздух от някъде. По свещите трябва да се ориентираш, какво иска... :wink:


berserker
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 17 май 2012 9:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблем със запалване

Мнениеот berserker » Пет 18 май 2012 15:47


Мерси за отговора :)
И аз мисля че може да е някакъв карбураторен проблем, защото вчера, а и днес забелязах нещо странно - при опит за запалване и въртене на стартер се размирисва на бензин буквално за секунда, явно идва бензин в повече.
А как да се ориентирам по свещите?Свалях ги вчера - изглеждат като нови, малко работили(каквито и са си де) - чисти са с мнооого лек нагар и чист електрод и керамика около него(само е кафява), нямат сажди.
А за въздуха - не е вече от фланеца на смукателния колектор и карбуратора(щото е със силикон и притегнат), съмнява ме да е от някой фланец към главите?(предполагам, че изобщо не би запалила ако е от там проблема).
Ще разглобя отново карбуратора и/или евентуално да го сменя, ама не знам дали ще стане, имам още един, моя дето е на колата(върви си с нея) е 28PICT, а имам 28PICT-1, дали ще стане - изглеждат почти еднакви като габарити и размери по клапите?


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: проблем със запалване

Мнениеот BuGmaN » Съб 19 май 2012 1:14


Щом свещите са добре на цвят и не са мокри и естествено получават нужната искра в подходяият момент - значи взима въздух от някъде, поради, което не може да направи достатъчен вакуум за да засмуче горивна смес от карба. Силиконите за гарнитури не са бензино-устойчиви и не е добра-идея да се спасяваш с тях, по-скоро мисли за нови гарнитури. А между смукателният колектор и самите глави при "1200" гарнитурите са един вид за еднократна употреба, та може-би от там имаш проблемите... Има полужение на коляновият вал, по-точно - разпределителният, при, което въртейки, ремъчната шайба намираш момент в който всички смукателни клапани са затворени и, ако взима въздух, надувайки - ще разбереш от къде е, това при свален карб. ... :wink:


berserker
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 17 май 2012 9:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблем със запалване

Мнениеот berserker » Съб 19 май 2012 21:39


Така, значи да напиша какво направих до тук:
1-во: не е карбуратор - с този, другият, абсолютно същото, т.е. нищо(или и двата са повредени странно).
За въздуха, смуче от карбуратора, отгоре, на отвора, върху който се прикрепя въздушният филтър, като си сложа ръката и я засмуква много яко, дори и като въртя само шайбата с лула.
2-ро: не е и смукателния колектор(при главите), защото е затегнат добре(и от двете страни), гарнитурите към главите са нови, въпреки всичко проверих да не сме забравили да затегнеме нещо там.

Силикона, който използвам, е черен и е в алуминиева тубичка, като паста за зъби и според описанието на етикета е устойчив на температура, масла, бензин и антифриз...стегна и не пуска нищо вече, сухо напълно.

Утре започвам с проверка на кабелите и центровката(отново за всеки случай), но предполагам, че не е там проблема, та искам да попитам, евентуално да препоръчате някой човек, който да е от София и разбира от тези автомобили( и не търси ангренажна верига/ремък и порт за диагностика, както няколкото квартални автомонтьори наоколо), защото започва да ми става ясно, че без помощ няма да стане тази работа така :)


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: проблем със запалване

Мнениеот BuGmaN » Нед 20 май 2012 0:41


Значи остава проблем с тоците... Тоя мотор е специфичен да, ама, да го накара просто да работи, може почти всеки с общи познания за двигатели, та такъв кардинален проблем, като твоя ще е видим и решим и за кварталният майстор, мисля... :)


Потребителски аватар
joromainata
Мнения: 196
Регистриран на: Съб 28 фев 2009 20:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: проблем със запалване

Мнениеот joromainata » Нед 20 май 2012 7:31


Прост метод да се види дали дава ток на свещите може да го знаеш
развиваш една свещ допираш е някаде до маса както си е с кабела и въртиш и гледаш дали дава ток
Важно не е дръж с ръка
така преди си проверявах свещите на моторетката че често създаваха проблем ВМЗто
проверяваш си дали са ти точно наредени кабелите според диаграмата
и ако има ток и са правилно наредени кабелите чак тогава търсиш проблем в центровката
имал съм подобен проблем оказа се че съм разменил кабелите при смяна на делкото
Успех


berserker
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 17 май 2012 9:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблем със запалване

Мнениеот berserker » Нед 20 май 2012 15:17


Наистина ми трябва човек, който има опит с тези двигатели, просто кварталните без диагностична програма не могат да се оправят... а това е на 40-тина години от диагностичните програми и се отказват, да не кажа, че повечето не са виждали въздушноохлаждан мотор, освен на скутер и питат - това двутактово ли е, например :)Ако знаете някой, който може да помогне, пишете.
Има някакъв сериозен проблем, който не мога да разбера какво представлява, защото вече се изчерпаха възможностите ми за "маневри".
1-во: според мен тече бензин в колектора, защото карбуратора(и двата дето ги имам) се оливат отвън доста яко - тече през капака(хем е с уплътнение и стегнати винтове), тече през оста на чукчето на газта - и от двете страни на корпуса, като го сваля тече и от долу - откъм фланеца му, никога преди не е правил така оригиналния карбуратор(другият, дето го имам, никога пък не е бил слаган, т.е. работил е много но на друг двигател, не на този, на който го бях сложил сега).
2-ро: центровката е по книга(проверих го няколко пъти) и кабелите не са объркани(все пак са си с тази подредба, даже и да са объркани двигателя не би запалил, а той запали няколко пъти, поработи и тъкмо трябваше да направим финна настройка и изгасна и от тогава няма палене), токове има, нова бобина, нов кондензатор(само ново чукче не мога да сложа, щото новите са с кабелче, а моето е с болт и бакелит, няма кабел на него и новите с кабел просто не влизат), нов кабел от делктото до бобината и от чукче/кондензатор до бобината, нови кабели до свещите, нови свещи.След всичките тези опити вчера и днес, включително и опита дали наистина идва ток до всяка свещ на всеки цилиндър, точно като се опре на корпус свеща и се врътне на стартер - всичките хвърлят искри, се стигна до там, че въпреки, че хвърлят искри, след опит за запалване ги вадя мокри и тече бензин от тях.Явно е задавен мотора, ама защо не мога да разбера.
3-то: не знам дали е нормално да тече бензин през бензиновата помпа, като не работи двигателя- какво имам предвид: двигателя не работи, не се върти, маркуча, който е между помпата и карбуратора, ако го свалиш и шурти бензин от там и не спира, предполагам, че може да е нормално(имам оше една помпа, и тя прави същото като я сложа), но все пак да питам, не не е скъсано платно на помпата, защото я разглобих за всеки случай - платното е здраво.
Извинявам се, че пиша може би глупави въпроси, но нито двигателите са ми "силната страна", нито пък има кой да питам.


Потребителски аватар
G_G
Мнения: 150
Регистриран на: Вто 29 яну 2008 19:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: проблем със запалване

Мнениеот G_G » Пон 21 май 2012 8:23


Обади се на 0888-248-233 Велин Рангелов смятам че ще ти свърши работа.


Потребителски аватар
ivo teneketo
Мнения: 311
Регистриран на: Сря 05 яну 2011 21:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: проблем със запалване

Мнениеот ivo teneketo » Пон 21 май 2012 17:58


Колега от кои квартал си ? Даи телефон някакьв,може да наминем и да и баеме нещо :roll: :talk:


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: проблем със запалване

Мнениеот BuGmaN » Пон 21 май 2012 22:28


Карба не трябва да прелива, явно нивото му е много-високо, сложи някаква алуминиева, медна или текстолитова шайба 1мм. или 2 и опитай пак, като преди, това, завъртиш на стартер, при глави без свещи и пълна газ за да изхвърли бензина... :)


berserker
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 17 май 2012 9:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблем със запалване

Мнениеот berserker » Съб 26 май 2012 18:02


Мерси за отговорите, позабавих се да пиша, защото се борих с проклетия двигател.Иначе ако има някой от квартал Княжево или е сравнително близо с удоволствие ще му покажа чудото, телефона ми е 0898 355 342, Георги се казвам - ако имате идея, приемам всякакви вече.Ако пък някой и успее да го оправи ще дадем някой лев :)
Какво стана до тук:
Оправих карбуратора и преливането му... беше проблем с резбата на един от 5-те болта, които притискат горната му част към долната, абе капака на поплавъковата камера, сега само сълзи по много малко от оста на лоста на газта, като се има предвид, че е на повече от 40 години може би е нормално...Теча откъм фланеца го оправих, като разкарах ИЗЦЯЛО оригиналните гарнитури и изрязах същите от маслоустойчива гума(държи и на бензин, както проверих).За идеята на BuGmaN - той и без това карбуратора е повдигнат, защото този автомобил някога(в началото на 80те години) е бил на 6 волта(фабрично) и баща ми го е преработил на 12 волта.Та динамото на 6 волта е с по-малък диаметър от динамото на 12 волта, което налага, като го смениш динамото(и стойката му де) да повдигнеш карбуратора над фланеца на смукателния колектор с около 2 сантиметра.
Открих друг още по-идиотски проблем, който го отстраних временно... та какъв беше проблема: смукателният колектор завършва от двата края с два фланеца, които се приягат към главите, те влизат на стъпало/зъб, в което се поставя уплътнение за еднократна употреба, което е нещо като сгъната на пръстен тънкостенна алуминиева тръба, като притегнеш фланеца и се разплесква тръбата и уплътнява(така е на теория и до този момент беше така и на практика), когато разглобявахме и съответно сглобявахме двигателя, разбира се сложихме чисто нови такива гарнитури и ги притегнахме както трябва, да ама след толкова въртене се оказа, че от точно там тече бензин, става локва върху ламарината, която покрива главата... както и да е, никога не би запалило, защото влиза въздух, излиза бензин, нарушава съотношения и дебити на гориво/въздушната смес.Оправих го и това, как - гарнитури от 3мм клингирит, които са точно изрязани по отворите на главите, след което притягане отново, вече не тече, нито мокри, нищо, но продължава да не иска да запали.Играх си няколко дни и нищо ама нищо не става, даже няма намек за припалване, като въртиш.Буквално пробвах абсолютно всичко, което ми дойде на ума(не че много разбирам, ама по тоя мотор няма и безкрайно много неща, които могат да се прецакат, така, че да не пали).


olymat
Мнения: 49
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)

Мнениеот olymat » Нед 27 май 2012 17:08


колега, остави го...човек блокира и се оплита,сигурен че всичко е направил както трябва.Често е нещо тъпо и дребно но ти вече не можеш да го видиш, трябва да викнеш някой " свеж" да дойде и погледне. Така от дистанция и ние не можем кой знае какво да кажем.По ми бие на тоци, ако е задавен след 5 -10 минути от пробата за палене, въртиш на пълна газ или изобщо без газ поне трябва да припатква и да опитва да работи лошо, димейки и прекъсвайки...бобината нова ли е казваше?Понякога не е гаранция това, веднъж така оплетен и блокирал дълго мъчихме американка да палим след ремонт, бобината беше нова, навъртаха се приятели да пием и бира и цъкаме с език, един каза-" я да сменим бобината, ама нова е, нищо,че е нова, понякога не бачкат,дай да опитаме", взехме стара - втора употреба от гнусна автоморга от голф, сложихме и запали от раз. Ако върти равномерно, без забързвания или припаткване и после започва да върти по-бързо и леко( вече удавен) пак без припаткване или промяна в оборотите е ток объркан, слаб, липсващ...

Последна промяна от olymat на Нед 27 май 2012 17:10, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)

Мнениеот asentm » Нед 27 май 2012 17:10


ток стига ли до цилиндрите?
да не си обърнал реда на запалване ?


Потребителски аватар
boreto1977
Мнения: 234
Регистриран на: Съб 11 юли 2009 16:35
Автомобил: passat 3BG T4 Caravelle syncro
Двигател: AVF 2003 ACV 2001
Местоположение: ПЛОВДИВ БГ ESSLINGEN DE

Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)

Мнениеот boreto1977 » Нед 27 май 2012 18:05


Колега,не е нормално свещите да се мокрят след няколко завъртания :!:
провери поплавака на карба да не е спукан и пълен с бензин :idea: и да не може да затвори иглата.
Явно карбуратора прелива бензин зверски и дави яко мотора :banghead:
След като отстраниш проблема с давенето, задължително подмени свещите с други или обгори хубаво с горелка мокрите свещи :012:
Айде и да почерпиш виртуално :mrgreen: ,като запалиш :да:



Върни се в “Air Cooled & Boxer”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта