Оптималната температура
- bokoboxer
- Мнения: 76
- Регистриран на: Съб 11 окт 2008 23:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Оптималната температура
Интересува ме нормално ли е температурата на маслото да достига до 120 градуса? Става въпрос за Т2 2000 кубика 70 к.с. Уреда и датчика са vdo /оригинална екстра за модела/.Празен по време на движение със скорост около 80 км/ч.
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: ОПТИМАЛНАТА ТЕМПЕРАТУРА
според мен, да!
но не знам нагоре как ще си
но не знам нагоре как ще си
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Оптималната температура
Според мен тая температура е много-висока за стандартен двигател, с нормално масло, на 115 е трябвало да вземеш мерки. Само нов двигател може да издържи известно време на 120 без последствия, после.
Дори и в големите жеги двигателите с въздушно охлаждане се справят доста-прилично. Здравите и правилно настроени държат 80-100, правилно пипнатите с хубаво масълце карат на 70-90.
Ако всичко с охлаждането ти е на ред, то двигателят има някакъв проблем, по-точно проблемите са му станали, вече много - има нужда от преглед и вероятно ремонт. Ако нямаш възможност сложи му някакво синтитично масло 10/60 и пробвай да караш с него, докато "сгъне" окончателно.
Дори и в големите жеги двигателите с въздушно охлаждане се справят доста-прилично. Здравите и правилно настроени държат 80-100, правилно пипнатите с хубаво масълце карат на 70-90.
Ако всичко с охлаждането ти е на ред, то двигателят има някакъв проблем, по-точно проблемите са му станали, вече много - има нужда от преглед и вероятно ремонт. Ако нямаш възможност сложи му някакво синтитично масло 10/60 и пробвай да караш с него, докато "сгъне" окончателно.
- bokoboxer
- Мнения: 76
- Регистриран на: Съб 11 окт 2008 23:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Оптималната температура
Благодаря ви за отговора.За сега няма никакви пследствия ,буса върви перфектно.По принцип винаги едното ми око следи температурата.Тези 120 градуса бяха за кратко и в големите жеги,за това се панирах.Много рових из нета и намерих информация че нормално този двигател работи на 100_ 110 градуса а 120 е максимално допустима граница и то за кратко.Тип 4 е с алуминиев блок което позволявало да достига по високи температури за разлика от костенурката която била с блок от някаква магнезиева сплав.Но все пак искам да се застраховам предвид това че буса е кемпер и се очаква да бъде товарен с джунджурии , да се кара в големите жеги и може би по баири.Ако някой има идеи как да модифицирам охлаждането моля да ги сподели.Разбира се предпочитам минимално отклонение от оригинала.Май е по добре да нямаш уред и да се шашкаш излишно.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Оптималната температура
Двигателят си е направен да издържа на доста по-големи жеги от нашите, дори влачи Т3, което и празно е с няколко стотин килограма повече, тоест - не е проблема в охлаждането, а в твоят мотор...
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Оптималната температура
Божо, виж по сайтовете продаваха кит изнесен радиатор с вентилатор
Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта