Сваляне на двигател
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Чет 31 дек 2009 10:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Сваляне на двигател
Здравейте, искам да сваля двигателя на моят VW1300, но не съм много наясно как, ако може някой по добър от мен в занаята да ми обясни по подробно.Искам да боядисам коша , и да сменя венеца на маховика.Моля помагайте
- Prodriver
- Мнения: 646
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 1:01
- Автомобил: VW Polo VW 1300
- Двигател: AEE 1996 AB 1971
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Сваляне на двигател
Здрасти колега,не съм много по обясненията но ще се пробвам
Трябва да вдигнеш задницата на около 70-80 см от земята за да дойде под ъгъл за да излезе мотора.Не знам какви са ти условията(аз нямам почти никакви) но 2 джанти под гумите са ти достатъчни за да я вдигнеш.
Трябва да откачиш бензинопровода и жилото на газта.
Сваля се стартера,единия му болт дефакто е и един от 4те болта които държат стартера.Отвива се гайката която се намира от дясната страна на колата като бръкнеш между тенекията в която е вентилатора и купето.
От лявата страна на колата е по съшия начин- пак е болт и гайка.Това са горните две места където се държи мотора.
Долните 2 места са при скоростната кутия съответно от ляво и от дясно.Там са гайки завити на шпилки.
Трябва да подложиш под мотора или крик тип крокодил с по голям ход или аз подлагам 2-4 стари гуми.
След което трябва двама човека да разклатите мотора назад и да го издарпате.Буквално се изсулва от скоросната кутия като излязат шпилките.
Дано съм успял да обясня нещо,далече си ми иначе бих дошал да ударя едно рамо
Ако има нещо питай смело,каквото знам ще помагам
Трябва да вдигнеш задницата на около 70-80 см от земята за да дойде под ъгъл за да излезе мотора.Не знам какви са ти условията(аз нямам почти никакви) но 2 джанти под гумите са ти достатъчни за да я вдигнеш.
Трябва да откачиш бензинопровода и жилото на газта.
Сваля се стартера,единия му болт дефакто е и един от 4те болта които държат стартера.Отвива се гайката която се намира от дясната страна на колата като бръкнеш между тенекията в която е вентилатора и купето.
От лявата страна на колата е по съшия начин- пак е болт и гайка.Това са горните две места където се държи мотора.
Долните 2 места са при скоростната кутия съответно от ляво и от дясно.Там са гайки завити на шпилки.
Трябва да подложиш под мотора или крик тип крокодил с по голям ход или аз подлагам 2-4 стари гуми.
След което трябва двама човека да разклатите мотора назад и да го издарпате.Буквално се изсулва от скоросната кутия като излязат шпилките.
Дано съм успял да обясня нещо,далече си ми иначе бих дошал да ударя едно рамо
Ако има нещо питай смело,каквото знам ще помагам
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Сваляне на двигател
Допълвам горният пост, въпреки, че, признавам не съм чел дословно... Друг начин е повдигане на колата, отвиване и откачане на всичко необходимо, като оставяме, не-отвита, само гайката на левият болт (стартерният), стартерът няма нужда да се сваля. Сваляне на колата, сваляне на двигателят и накрая, отново повдигане, може и само на една страна, колкото да направим място за да излезе. При свалена джанта се налага значително по-малко повдигане - кожужа на двигателят минава под калникът... Изглежда по-бавно, но на практика, става по-бързо и лесно и с по-малки рискове от нежелани поражения... Всъщност за свалянето на двигателят използвам крик тип "крокодил" и специално преправена количка на колелца, от която вадя крикът след, като двигателят стъпи на нея, после повдигам колата и вадя на колелца, процедурата е към 15мин. ... Центърът на тежестта на двигателят е пробката на маслото, там се слага 10-тина мм. сгънат парцал, гума или квот се сетиш. Внимава се и при спускането - налага се леко придърпване, защото криковете тип "крокодил" изместват... Не се сещам от коя година, но при повечето 1300 левият болт се развива, също отвътре, защото е навит в скоростната кутия...
Ся някой, ако ме допълни, поправи или опише друг начин за сваляне (например нагоре ) - ще стане чудесно...
Ся някой, ако ме допълни, поправи или опише друг начин за сваляне (например нагоре ) - ще стане чудесно...
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Сваляне на двигател
не е лошо да е вдигната и отпред, не колкото задницата, но все пак...
защото само повдигната отзад ъгъла не е подходящ - амбреажната ос стърчи нагоре надървена заедно със вдигнатата задница, в един момент двигателя " увисва" на оста, а това не е хубаво. Тя се оказва под натиск силно надолу,от тежеста, докато се "откачи" при вдигната много отзад и изобщо отпред кола.В един момент и гърнето ще опре в задната престилка...
Излиза лесно, после на боядисан кош и задна престилка все някъде закача и обелва по малко боя.
Приготви си доста дървени трупчета, за подлагане, хода на криковете е недостатъчен.Не е лошо и 2 крика крокодил да имаш.Може да се наложи да се вдига-сваля колата, а единствения крик да е под мотора.
Аз си правих от палет един мини палет, отдолу с колелца и така че по средата да влиза и излиза крик крокодил.
Иначе кибици да пушат край тебе не са ти нужни, и сам можеш да се справиш.
60-70 см вдигане на кола не е съвсем лесно, гимнастика си е, не става от 1 път, трябва да подлагаш нещо постоянно,ляво - дясно, отпред-отзад... хода не стига, много внимавай крокодилите се местят и измятат...
защото само повдигната отзад ъгъла не е подходящ - амбреажната ос стърчи нагоре надървена заедно със вдигнатата задница, в един момент двигателя " увисва" на оста, а това не е хубаво. Тя се оказва под натиск силно надолу,от тежеста, докато се "откачи" при вдигната много отзад и изобщо отпред кола.В един момент и гърнето ще опре в задната престилка...
Излиза лесно, после на боядисан кош и задна престилка все някъде закача и обелва по малко боя.
Приготви си доста дървени трупчета, за подлагане, хода на криковете е недостатъчен.Не е лошо и 2 крика крокодил да имаш.Може да се наложи да се вдига-сваля колата, а единствения крик да е под мотора.
Аз си правих от палет един мини палет, отдолу с колелца и така че по средата да влиза и излиза крик крокодил.
Иначе кибици да пушат край тебе не са ти нужни, и сам можеш да се справиш.
60-70 см вдигане на кола не е съвсем лесно, гимнастика си е, не става от 1 път, трябва да подлагаш нещо постоянно,ляво - дясно, отпред-отзад... хода не стига, много внимавай крокодилите се местят и измятат...
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Сваляне на двигател
иди в сервиз, където има подемник и си свърши работата за половин час.....заедно с бирата
- Volksrod
- Мнения: 258
- Регистриран на: Пет 20 ное 2009 17:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Сваляне на двигател
Пич, има книги и матряли по нета колко щеш!
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Чет 31 дек 2009 10:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Сваляне на двигател
Благодаря за помоща, тази седмица , може би ще се пробвам, и надявам се да успея да се справя.
- p-sound
- Мнения: 318
- Регистриран на: Пет 02 апр 2010 23:16
- Автомобил: VW T3 Caravelle
- Двигател: MV 1990
- Местоположение: varna
Re: Сваляне на двигател
От малкото опит с този тип автомобили мога само да ти дам съвет да смъкнеш мотора заедно с кутията за да си спестиш много мъки при слагането му обратно в коша!
Успех!!!
Успех!!!
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Сваляне на двигател
Стига, па ти ве, тва да не е Т3 , даже на Транспортер Т2 не си струва, единствено, по-лесно би станало при Т2 68-70, щото няма 2-та, висящи тампона, ама ще е зор, а на Битъла е просто, технически-невъзможно, там има два "рога", които минават под цялата кутия и пречат за да излезе, надолу... Има и друго, интересно: - на костенурките, като свалиш кутията няма какво да държи колелата, там няма главина - барабана се монтира, направо на оста, гениално-опростено и максимално-улекотено...
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Сваляне на двигател
etogobatko написа:Благодаря за помоща, тази седмица , може би ще се пробвам, и надявам се да успея да се справя.
Виж колега, свалянето на мотора не е кой-знай, ква философия, но при полежение, че си ни намерил и потърсил помоща ни, за мен е недопустимо да повтаряш нашите грешки и се учиш по трудният начин, затова предлагам да намериш литература (мога да съдействам), има на руски, немски и английски и да прочетеш инструкциите, гледайки картинките, съпоставяйки ги с написаното в темата. Ако не ти стане, достатъчно, ясно, наври се под колата, огледай и пак ги прегледай... Когато свалиш двигателят, пиши ни за да ти кажем, кое и как да провериш, преди да го върнеш обратно.
Всъщност, най-малкото, с което се бих запасил, предварително и което бих сменил при сваляне на двигател е семерината на вала на кутията и тази на маховикът (въпреки, че, това не е за новобранци), както и трите тампона на кутията.
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Сваляне на двигател
двата тампона ще са за смяна...често са неузнаваеми от деформация , преглед на гуменото уплътнение, което е между купето и двигателя, от 2 части е - около мотора и 1 над, между мотор и кутия, ако е изгоряло, скъсано...може да липсват цели участъци, при отворен капак ако виждаш земята м/у мотор и купе...това уплътнение е важно за охлаждането, а при свален мотор вече оглед също на съединител, вилка, лагер...
- batetony67
- Мнения: 1802
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 2:18
- Автомобил: VW Beetle
- Двигател: CU 1980
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Сваляне на двигател
p-sound написа:От малкото опит с този тип автомобили мога само да ти дам съвет да смъкнеш мотора заедно с кутията за да си спестиш много мъки при слагането му обратно в коша!
Успех!!!
Смея да не се съглася, по едно време с бачо ви Асеня бая се бяхме отренирали, едно сваляне на мотор е не повече от 30 мин.
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Сваляне на двигател
batetony67 написа:p-sound написа:От малкото опит с този тип автомобили мога само да ти дам съвет да смъкнеш мотора заедно с кутията за да си спестиш много мъки при слагането му обратно в коша!
Успех!!!
Смея да не се съглася, по едно време с бачо ви Асеня бая се бяхме отренирали, едно сваляне на мотор е не повече от 30 мин.
14 мин. с размонтиране на твоите 2 карба с колекторите, но с подемник
Костенурковият мотор е невъзможно да се смъкне с кутията
- bai vicho
- Мнения: 223
- Регистриран на: Вто 12 окт 2010 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dobrich
Re: Сваляне на двигател
Има начин имааа за по лесно да раздели купето от дъното и е ти матор а ма той за кутия фанат
Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 134 госта