Сваляне на двигател

Форум за всички "въздушни" Volkswagen-и
etogobatko
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 31 дек 2009 10:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Сваляне на двигател

Мнениеот etogobatko » Чет 06 дек 2012 18:30


Здравейте, искам да сваля двигателя на моят VW1300, но не съм много наясно как, ако може някой по добър от мен в занаята да ми обясни по подробно.Искам да боядисам коша , и да сменя венеца на маховика.Моля помагайте




Потребителски аватар
ztdmp
Мнения: 165
Регистриран на: Чет 30 юли 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: Сваляне на двигател

Мнениеот ztdmp » Чет 06 дек 2012 21:43


Нещо такова


Потребителски аватар
Prodriver
Мнения: 646
Регистриран на: Пон 23 май 2005 1:01
Автомобил: VW Polo VW 1300
Двигател: AEE 1996 AB 1971
Местоположение: София
Контакти:

Re: Сваляне на двигател

Мнениеот Prodriver » Чет 06 дек 2012 23:04


Здрасти колега,не съм много по обясненията но ще се пробвам :)
Трябва да вдигнеш задницата на около 70-80 см от земята за да дойде под ъгъл за да излезе мотора.Не знам какви са ти условията(аз нямам почти никакви) но 2 джанти под гумите са ти достатъчни за да я вдигнеш.
Трябва да откачиш бензинопровода и жилото на газта.
Сваля се стартера,единия му болт дефакто е и един от 4те болта които държат стартера.Отвива се гайката която се намира от дясната страна на колата като бръкнеш между тенекията в която е вентилатора и купето.
От лявата страна на колата е по съшия начин- пак е болт и гайка.Това са горните две места където се държи мотора.
Долните 2 места са при скоростната кутия съответно от ляво и от дясно.Там са гайки завити на шпилки.
Трябва да подложиш под мотора или крик тип крокодил с по голям ход или аз подлагам 2-4 стари гуми.
След което трябва двама човека да разклатите мотора назад и да го издарпате.Буквално се изсулва от скоросната кутия като излязат шпилките.:)
Дано съм успял да обясня нещо,далече си ми иначе бих дошал да ударя едно рамо :)
Ако има нещо питай смело,каквото знам ще помагам :)


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Сваляне на двигател

Мнениеот BuGmaN » Пет 07 дек 2012 0:47


Допълвам горният пост, въпреки, че, признавам не съм чел дословно... Друг начин е повдигане на колата, отвиване и откачане на всичко необходимо, като оставяме, не-отвита, само гайката на левият болт (стартерният), стартерът няма нужда да се сваля. Сваляне на колата, сваляне на двигателят и накрая, отново повдигане, може и само на една страна, колкото да направим място за да излезе. При свалена джанта се налага значително по-малко повдигане - кожужа на двигателят минава под калникът... Изглежда по-бавно, но на практика, става по-бързо и лесно и с по-малки рискове от нежелани поражения... Всъщност за свалянето на двигателят използвам крик тип "крокодил" и специално преправена количка на колелца, от която вадя крикът след, като двигателят стъпи на нея, после повдигам колата и вадя на колелца, процедурата е към 15мин. ... Центърът на тежестта на двигателят е пробката на маслото, там се слага 10-тина мм. сгънат парцал, гума или квот се сетиш. Внимава се и при спускането - налага се леко придърпване, защото криковете тип "крокодил" изместват... Не се сещам от коя година, но при повечето 1300 левият болт се развива, също отвътре, защото е навит в скоростната кутия...
Ся някой, ако ме допълни, поправи или опише друг начин за сваляне (например нагоре :twisted: ) - ще стане чудесно... 8)


olymat
Мнения: 49
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Сваляне на двигател

Мнениеот olymat » Пет 07 дек 2012 1:49


не е лошо да е вдигната и отпред, не колкото задницата, но все пак...
защото само повдигната отзад ъгъла не е подходящ - амбреажната ос стърчи нагоре надървена заедно със вдигнатата задница, в един момент двигателя " увисва" на оста, а това не е хубаво. Тя се оказва под натиск силно надолу,от тежеста, докато се "откачи" при вдигната много отзад и изобщо отпред кола.В един момент и гърнето ще опре в задната престилка...
Излиза лесно, после на боядисан кош и задна престилка все някъде закача и обелва по малко боя.
Приготви си доста дървени трупчета, за подлагане, хода на криковете е недостатъчен.Не е лошо и 2 крика крокодил да имаш.Може да се наложи да се вдига-сваля колата, а единствения крик да е под мотора.
Аз си правих от палет един мини палет, отдолу с колелца и така че по средата да влиза и излиза крик крокодил.
Иначе кибици да пушат край тебе не са ти нужни, и сам можеш да се справиш.
60-70 см вдигане на кола не е съвсем лесно, гимнастика си е, не става от 1 път, трябва да подлагаш нещо постоянно,ляво - дясно, отпред-отзад... хода не стига, много внимавай крокодилите се местят и измятат...


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Сваляне на двигател

Мнениеот asentm » Пет 07 дек 2012 21:23


иди в сервиз, където има подемник и си свърши работата за половин час.....заедно с бирата


Потребителски аватар
Volksrod
Мнения: 258
Регистриран на: Пет 20 ное 2009 17:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Сваляне на двигател

Мнениеот Volksrod » Пет 07 дек 2012 22:14


Пич, има книги и матряли по нета колко щеш!


etogobatko
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 31 дек 2009 10:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Сваляне на двигател

Мнениеот etogobatko » Съб 08 дек 2012 17:17


Благодаря за помоща, тази седмица , може би ще се пробвам, и надявам се да успея да се справя.


Потребителски аватар
p-sound
Мнения: 318
Регистриран на: Пет 02 апр 2010 23:16
Автомобил: VW T3 Caravelle
Двигател: MV 1990
Местоположение: varna

Re: Сваляне на двигател

Мнениеот p-sound » Съб 08 дек 2012 20:01


От малкото опит с този тип автомобили мога само да ти дам съвет да смъкнеш мотора заедно с кутията за да си спестиш много мъки при слагането му обратно в коша!
Успех!!!


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Сваляне на двигател

Мнениеот BuGmaN » Съб 08 дек 2012 23:46


Стига, па ти ве, тва да не е Т3 :P , даже на Транспортер Т2 не си струва, единствено, по-лесно би станало при Т2 68-70, щото няма 2-та, висящи тампона, ама ще е зор, а на Битъла е просто, технически-невъзможно, там има два "рога", които минават под цялата кутия и пречат за да излезе, надолу... Има и друго, интересно: - на костенурките, като свалиш кутията няма какво да държи колелата, там няма главина - барабана се монтира, направо на оста, гениално-опростено и максимално-улекотено... :beer


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Сваляне на двигател

Мнениеот BuGmaN » Нед 09 дек 2012 0:11


etogobatko написа:Благодаря за помоща, тази седмица , може би ще се пробвам, и надявам се да успея да се справя.


Виж колега, свалянето на мотора не е кой-знай, ква философия, но при полежение, че си ни намерил и потърсил помоща ни, за мен е недопустимо да повтаряш нашите грешки и се учиш по трудният начин, затова предлагам да намериш литература (мога да съдействам), има на руски, немски и английски и да прочетеш инструкциите, гледайки картинките, съпоставяйки ги с написаното в темата. Ако не ти стане, достатъчно, ясно, наври се под колата, огледай и пак ги прегледай... Когато свалиш двигателят, пиши ни за да ти кажем, кое и как да провериш, преди да го върнеш обратно.
Всъщност, най-малкото, с което се бих запасил, предварително и което бих сменил при сваляне на двигател е семерината на вала на кутията и тази на маховикът (въпреки, че, това не е за новобранци), както и трите тампона на кутията.


olymat
Мнения: 49
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Сваляне на двигател

Мнениеот olymat » Нед 09 дек 2012 2:59


двата тампона ще са за смяна...често са неузнаваеми от деформация , преглед на гуменото уплътнение, което е между купето и двигателя, от 2 части е - около мотора и 1 над, между мотор и кутия, ако е изгоряло, скъсано...може да липсват цели участъци, при отворен капак ако виждаш земята м/у мотор и купе...това уплътнение е важно за охлаждането, а при свален мотор вече оглед също на съединител, вилка, лагер...


Потребителски аватар
batetony67
Мнения: 1802
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 2:18
Автомобил: VW Beetle
Двигател: CU 1980
Местоположение: София
Контакти:

Re: Сваляне на двигател

Мнениеот batetony67 » Нед 09 дек 2012 23:39


p-sound написа:От малкото опит с този тип автомобили мога само да ти дам съвет да смъкнеш мотора заедно с кутията за да си спестиш много мъки при слагането му обратно в коша!
Успех!!!

Смея да не се съглася, по едно време с бачо ви Асеня бая се бяхме отренирали, едно сваляне на мотор е не повече от 30 мин.


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Сваляне на двигател

Мнениеот asentm » Пон 10 дек 2012 21:22


batetony67 написа:
p-sound написа:От малкото опит с този тип автомобили мога само да ти дам съвет да смъкнеш мотора заедно с кутията за да си спестиш много мъки при слагането му обратно в коша!
Успех!!!

Смея да не се съглася, по едно време с бачо ви Асеня бая се бяхме отренирали, едно сваляне на мотор е не повече от 30 мин.

14 мин. с размонтиране на твоите 2 карба с колекторите, но с подемник :D
Костенурковият мотор е невъзможно да се смъкне с кутията :!:


Потребителски аватар
bai vicho
Мнения: 223
Регистриран на: Вто 12 окт 2010 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: dobrich

Re: Сваляне на двигател

Мнениеот bai vicho » Пон 10 дек 2012 22:27


Има начин имааа за по лесно да раздели купето от дъното и е ти матор :drinking: а ма той за кутия фанат mhihi



Върни се в “Air Cooled & Boxer”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 134 госта