Наближава :arrow УЗАНА (24-26 август 2018 г.)

Правилното масло за двигателите с въздушно охлаждане на VW

Форум за всички "въздушни" Volkswagen-и
Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3026
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Правилното масло за двигателите с въздушно охлаждане на VW

Мнениеот BuGmaN » Чет 13 мар 2014 1:26


Както вероятно повечето от Вас знаят двигателите на нашите машини нямат хартиен, маслен филтър, както е при повечето двигатели, а имат само цедка, която да задържа само най-едрите боклуци, а конструкцията на блокът и специалното масло, карат ситните боклуци да се утаяват на дъното. Затова правилното масло би следвало да е Недетергентно, тоест, общо казано - масло, което няма миещи качества (каквито все по-добри се състезават да имат стандартните масла). Недетергентните масла използват и съставки, които липсват или са с намалено съдържание при съвременните масла, пример е наличието на цинк и калций. Слагайки стандартно (съвременно) масло на двигател без маслен филтър би помогнало на всичкият произведен от двигателят боклук да се върти до безкрайност, действайки като абразив и би спомогнал за няколкократно по-бързо износване на триещите се повърхности. Едно от решенията на проблема е монтирането на маслен филтър, но тъй-като той създава допълнително налягане и изисква допълнителен дебит има опасност стандартната маслена помпа да не може да се справи. За щастие на пазара се предлагат готови комплекти. Доставял съм подобен комплект, който включва помпа с по-широки зъбни колела, стойка, сменяем маслен филтър и т.н., тоест всичко необходимо за подмяна на стандартната помпа:

DSC05772.JPG


DSC05775.JPG


DSC05776.JPG



С даденият комплект решаваме проблемът с филтрирането на маслото и принципно можем да използваме всякакво масло, обаче, бих препоръчал, тази система за нови или двигатели на малко километри, за другите остава въпросът какво ще се случи с утаените от оригиналното масло боклуци, сещате се нали... Остава въпросът, дали и колко, въобще са подходящи стандартните масла за нашите двигатели. Отговорът е, че нашите двигатели, частите и консумативите, които са заложени в тях, хлабините, режима на работа и т.н. са различни от, тези на съвременните двигатели от което следва, че по-добре да използваме специализираното за нас масло. Някъде четох теория как през 90-те години, заради някакви ЕКО-норми се решава да се намалят съставките в маслата, които предпазват частите на двигателите от износване, смисълът бил, да се купуват по-често нови-автомобили, но еколозите искали, такива драстични понижения, че производителите на автомобили никак не се съгласили, опасявали са се че двигателите ще се износват прекалено бързо, дори още гаранционни, освен, това замърсяванията щели да се вдигнат заради лошото смазване или някакви подобни... Накрая стигнали до някакво компромисно решение, но маслата оттогава са значително "орязани" и вероятно, така ще бъде и за напред. Друга история: В някакъв форум, бях попаднал на една графика от правени тестове 94-95г., сканирана от някаква книга, където е показано износване на цилиндър на дизелов двигател със SAE15; 15W50 r SAE30 изненадата е, не само правата крива на износване в полза на САЕ30, а и по-доброто смазване и при ниска и при висока температура:

054685.jpg


Във въпросният форум се питат как и защо е възможно, това, а аз се питам, дали в тестовете SAE30-то не е било въпросното Недетергентно или някое подобно масло предназначено за по-старите двигатели...

В друга статия намирам още интересна информация свързана със маслата, там авторът обяснява, че съвременните масла, често не вършат добра-работа при ретро двигателите защото са предназначени за различна горивна ефективност, различен контрол на емисиите, различен интервал на смяна и т.н. Добавя още, че добавките на цинкова и фосфорна основа имали пагубен ефект върху съвременните системи за контрол на емисиите и сегашните двигатели били проектирани да работят без, тези добавки. Твърди, че съвременните масла могат да причинят големи поражения, особено на разпределителният вал и повдигачите, където пък на нас ни е най-слабото място...
В крайна сметка май излиза, че не е само препоръчително, ами и се налага да използваме маслата за класически автомобили.
За съжаление не зная за вносител в Бг. който да поддържа на склад подобни масла. В списанието за класически автомобили съм виждал обява за масло, но беше отдавна и не помня марка. Доставка на Castrol Classic oil XL20W50 идва с поръчка, разфасовките са в щатски стандарт и са по около 1 литър и 5, като по спомени малката разфасовка не е изгодна на цена когато е за цяла смяна на масло (2,5л) - излизаше, че 3 малки струват колкото голямата, а тя, като си сметнем и доливането, би ни стигнала за препоръчителният интервал 2-3000км. и разход 800-1000гр. на 100км. или нещо подобно.... :idea:

05465.jpg
:beer




Потребителски аватар
bonko
Мнения: 75
Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
Автомобил: Trike
Двигател: CU 2000
Местоположение: Враца

Re: Правилното масло за двигателите с въздушно охлаждане на VW

Мнениеот bonko » Сря 03 фев 2016 23:02


Хубава и полезна статия, поне за тези които наистина си обичат двигателите, но не знам тук на нашия пазар дали се предлагат такива масла за класически автомобили освен тези масла които са за над 100 000 км. но мисля че има съществена разлика между двата вида. Предполагам, че това не важи за двигателите TYPE 4 тъй като те са си с маслен филтър и от тук идва и въпроса, кои са най-добрите масла или да кажем най препоръчителните масла за TYPE 4 моторите и има ли значение дали е нов (след основен ремонт) или е по старичък двигателя :question


Потребителски аватар
bai vicho
Мнения: 223
Регистриран на: Вто 12 окт 2010 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: dobrich

Re: Правилното масло за двигателите с въздушно охлаждане на VW

Мнениеот bai vicho » Чет 04 фев 2016 20:53


Здрасти Митак,боря едно СТ с филтър и утаечна цедка на дъното.Още съм далеч от маслото но 20-20,20-40,20-50 или15-40 ще му ходи.
За сега съм на тема охлаждане, нещо от рода на шевролет корвайр или както там се пише.


Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: Правилното масло за двигателите с въздушно охлаждане на VW

Мнениеот rough » Пет 05 фев 2016 19:43


За охлаждането:
колкото е по-проста схемата е по-малка вероятноста нещо да се прецака а тоя курвар с тия усукани ремъци изглежда супер но дали е надеждно ??

За маслата:
http://yacco-bulgaria.com/products.html#LEGENDE СЕРИЯ - най-долу


Потребителски аватар
bonko
Мнения: 75
Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
Автомобил: Trike
Двигател: CU 2000
Местоположение: Враца

Re: Правилното масло за двигателите с въздушно охлаждане на VW

Мнениеот bonko » Пон 08 фев 2016 20:40


До тук разбрах че правилното масло за TYPE 4 мотора е YACCO LEGENDE MULTIGRADE SAE 15W-50, но я кажете колеги някой карал ли е с него и да даде мнение за качествата му или да препоръча някакво друго, въпроса ми е да намеря най-хубавото масло защото двигателя ми е след основен ремонт и всичко вътре е съвсем ново но не знам подходящи ли са съвременните масла за случая или си трябва масло за класически двигатели, хайде помагайте :smile


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3026
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Правилното масло за двигателите с въздушно охлаждане на VW

Мнениеот BuGmaN » Вто 12 дек 2017 15:44


Здравейте колеги,

Въпросът за правилното масло на двигателиете с въздушно охлаждане и особенно, за тези без маслен филтър,
последно време претърпя развитие в благоприятна посока и е редно да опресним темата... :cool

aircooled.oil.10W30.jpg
aircooled.oil.10W30.jpg (77.73 KиБ) Видяна 563 пъти


Европейската компания “HALKO” е разработила специална гама, съвременни масла за класически двигатели
с въздушно охлаждане. Новоразработените масла ни гарантират:

- Повишено ниво на добавките ZDDP с които гарантират намаляването на износването и защита на компонентите в двигателя
- Отлично смазване в широк, температурен диапазон
- По-лесен студен старт
- Защита при студено палене
- Намален разход на масло
- По-високи обороти
- По-ниска температура на двигателят
- Икономия на гориво
- Намаляване на вредните емисии
- Защита от смесване с гориво
- По-лесно изпарение на кондензиралата влага
- Съвместимост с уплътненията

Инженерите от “HALKO” са обърнали особенно внимание на вискозитетът на маслото, от което идват и някой
от предходно изброените преимущества.

Изборът е достатъчен за удовлетворението на нуждите на всички типове двигатели:

15W30 – Минерално моторно масло с намалени нива на миещите съставки с което да удовлетвори изискването на
стандартните двигатели, без маслен филтър - за утаяване на замърсяванията по дъното на двигателят.

15W40 – Модифицирано, Минерално масло подходящо за стандартните двигатели на които има добавен филтър за маслото

10W40 – Полусинтетично масло, с допълнителна доза ZDDP съставки, предназначено да отговори на нуждите на
спортните и с повишен обем двигатели.

Справяйки се със завишените изисквания за оптималното смазване на класическите двигатели, монтирани на Фолксваген
„Костенурка“ и себеподобните му, се предполага, че маслото на “HALKO”, няма да има особенни грижи за удовлетворяването
на нуждите от оптималното смазване и на останалите видове Четиритактови двигатели.

Препоръчителният интервал за смяна, особенно на двигателите без маслен филтър е 5000км.

Още по темата:

http://www.halso.co.uk/products/vw-air- ... gine-oils/

http://www.airmonkeys.co.uk/halso-air-cooled-motor-oil/

Налични за заявка – опаковки от 5л. “HALKO” 15W30 на цена: 117лв.

https://www.scarab.be/ShowItem.aspx?s_id=25-370

Заявки и допълнителна информация на sxsrestorations@gmail.com

Поздрави!

Екипът на ‘’SxS RestorationS”

:th_up



Върни се в “Air Cooled & Boxer”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: sergo88 и 3 госта