Двигатели тип1 срещу тип4 - плюсове и минуси +++---

Форум за всички "въздушни" Volkswagen-и
Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Двигатели тип1 срещу тип4 - плюсове и минуси +++---

Мнениеот rough » Нед 03 май 2015 7:35


предлагам да разберем най-накрая колко пък да са различни тия двигатели и кой е по-добър

нека коментарите и споровете започнат сега !


:Mr Green Fun

по идея на:
BuGmaN написа:Ако се развие тема: "плюсове и минуси" на двата двигатела - предполагам - при повечето условия ще бие Тип1!




Потребителски аватар
batetony67
Мнения: 1802
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 2:18
Автомобил: VW Beetle
Двигател: CU 1980
Местоположение: София
Контакти:

Re: Двигатели тип1 срещу тип4 - плюсове и минуси +++---

Мнениеот batetony67 » Нед 03 май 2015 16:17


И на мен ще ми е хем интересно, хем полезно, в момена съм с тип 4 от бус на Баха-та, давайте да ви чуя.
П.п. Джоси в момента е в Германия, занесе три блока да се сглобят на мотори и ще видим какво ще излезе.


Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигатели тип1 срещу тип4 - плюсове и минуси +++---

Мнениеот rough » Нед 03 май 2015 18:38


Как седят нещата според мен при стандартно окомплектовани двигатели без тюнингъ :



маслен филтър-т4 да т1 не
картер-при т4 е доста по-дълбок и маслото не залива цилиндрите в завой
маслена помпа-при т4 е с по голям дебит
въздушно охлаждане-т4 се охлажда доста по-добре
маслен охладител-при т4 е по голям
клапани-най-малките при т4 са по големи от най-големите при т1
мощност-без коментар
кубатура-най-малкия т4 е по-голям от най-големия т1
кобилици-при т4 са с по-голямо съотношение и повдигат клапаните повече при еднакъв лифт на вала
захващане маховик-при т4 е по-стабилно с 5 болта а при т1 с един централен
съединител-при т4 е по-голям
блок-т4 е с алуминиев блок докато т1 е с доста по-слаб изработен от магнезий
тегло-т1 е по-лек...е с нещо трябваше да е по добър все пак :icon_lol

до тук резултата е 12:1 за тип4 като съм сигурен че ще се сетя още нещо :Mr Green Fun
ако някой се сети да допълва :th_up


Потребителски аватар
bonko
Мнения: 75
Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
Автомобил: Trike
Двигател: CU 2000
Местоположение: Враца

Re: Двигатели тип1 срещу тип4 - плюсове и минуси +++---

Мнениеот bonko » Нед 03 май 2015 23:13


Някъде четох че Type 1 тежи 116 кг. а Type 4 е 126 кг. разлика 10 кг. но като се вземат горе изброените предимства на Type 4 не ми се виждат толкова много тези килограми :mhihi


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Двигатели тип1 срещу тип4 - плюсове и минуси +++---

Мнениеот BuGmaN » Пон 04 май 2015 10:16


Нещо се обърках - това тема за прилики и разлики между двата мотора ли е или принципно, какъв двигател е по-добрият вариант- имайки в предвид наличието и цената на предлаганите части. Ако е първото - добре върви, ако е второто - хич...


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Двигатели тип1 срещу тип4 - плюсове и минуси +++---

Мнениеот BuGmaN » Пон 04 май 2015 10:24


bonko написа:Някъде четох че Type 1 тежи 116 кг. а Type 4 е 126 кг. разлика 10 кг. но като се вземат горе изброените предимства на Type 4 не ми се виждат толкова много тези килограми :mhihi


Ако е вярна, тая разлика, имайки в предвид алуминиевият блок при тип4 излиза, че разликата идва от теглото на движещите се части, а всички се сещаме до кокво води, това... което е и в основата на моята теза, че Тип1 бие Тип4. :smile


Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигатели тип1 срещу тип4 - плюсове и минуси +++---

Мнениеот rough » Пон 04 май 2015 22:07


BuGmaN написа: това тема за прилики и разлики между двата мотора ли е или принципно, какъв двигател е по-добрият вариант

темата е за плюсовете и минусите като аз съм дал моята гледна точка :th_up
ако нещо мислиш че не е така кажи го :rolleyes
BuGmaN написа:Нещо се обърках

ти се обърка още тука:
BuGmaN написа:при повечето условия ще бие Тип1!

а ако сравняваш кое ще ти излезе по-евтино сметни първо колко пари са ти нужни за да докараш тип1 със мощноста на тип4 и от там нагоре вече смятай кое как ще ти излезе
теглото на движещите се части наистина е малко по-голямо но това идва и от по-голямата кубатура а като цяло на тип4 всичко му е по-тежко
и ако не знаеш магнезиевата сплав е по-лека но доста по-слаба та в една друга тема за тип1 даваше съвет че на сериозно тунингован двигател само блока може да остане от оригиналните части...я пак помисли!

хубаво е да разнищиме тази тема за да не въведеш някой в заблуда който те е помислил за авторитет със невярна и подвеждаща информация и после всички да страдаме от това...започва да ми харесва да звуча като тебе :mhihi


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Двигатели тип1 срещу тип4 - плюсове и минуси +++---

Мнениеот BuGmaN » Вто 05 май 2015 23:58


Ти искаш ли да почерпиш, нещо от знания и опит събирани с години и да сбереш един двигател, който да искара поне няколко хиляди без проблем?
Пак да напомня, че това тук е технически форум, а не е "Бг-мама" или "Искрено и лично" и да помоля да не ни занимавате с лични проблеми...

rough написа:Как седят нещата според мен при стандартно окомплектовани двигатели без тюнингъ :

маслен филтър-т4 да т1 не
картер-при т4 е доста по-дълбок и маслото не залива цилиндрите в завой
маслена помпа-при т4 е с по голям дебит
въздушно охлаждане-т4 се охлажда доста по-добре
маслен охладител-при т4 е по голям
клапани-най-малките при т4 са по големи от най-големите при т1
мощност-без коментар
кубатура-най-малкия т4 е по-голям от най-големия т1
кобилици-при т4 са с по-голямо съотношение и повдигат клапаните повече при еднакъв лифт на вала
захващане маховик-при т4 е по-стабилно с 5 болта а при т1 с един централен
съединител-при т4 е по-голям
блок-т4 е с алуминиев блок докато т1 е с доста по-слаб изработен от магнезий
тегло-т1 е по-лек...е с нещо трябваше да е по добър все пак :icon_lol

до тук резултата е 12:1 за тип4 като съм сигурен че ще се сетя още нещо :Mr Green Fun
ако някой се сети да допълва :th_up


Коя от изброените екстри не се предлага или не може да се ползва за тип1?
Не е редно и нормално да правим сравнения по този начин, щото в оригинал, единият двигател е мислен 30-те, а другият 70-те... В предвид и днешните горива и масла и това, че, ако имаш желание да караш дълго и безпроблемно е безмисленно да се прави "чиста" реставрация, а най малко да се оптимизира. Смятам, че за да се получи прилична база за сравнение, ще е най-добре, да се имат в предвид предлаганите части и съответната им цена и така да направим някаква тема полезна за всички. Изключваме бусовете, защото Тип4 си е правен за тях, а и там нещата са по-различни и вероятно тип4 е по-добрият избор.
Предлагам да започнем с база 100 коня - "атмосферни", защото мисля, че на костенурата повече ще и дойдат множко и става опасна за шофиране. Да изберем и какви максимални обороти ще не трябват и да я смятаме... :th_up


Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигатели тип1 срещу тип4 - плюсове и минуси +++---

Мнениеот rough » Сря 06 май 2015 8:14


Аз ще продължа още малко с искренно и лично защото форума боксува напоследък и доста хора спряха да пишат !
Бъгман...един прост съвет ще ти дам а ти ако искаш ме слушай!
Спри да дразниш хората като им обесняваш как нещата с който са се захванали няма да станат щото не им е от работа или как подбора от части не им е правилен или нещо каквото и да е и започни вместо това да говориш и обесняваш как да се случат нещата
тона във форума ще се промени много и повярвай ми всички ще имаме полза от това
имаш достатъчно опит да помагаш на хората като споделяш част от него спрямо желанията и фантазийте на хората който са се захванали да градят нещо вместо това ако им обясниш че са тъпи и са на грешен път с грешните части директно ги отказваш от каквото и да е
в друга тема се говореше за финансовата ти изгода...силно се надявам да започнеш да даваш съведи и да продаваш части на хората който се заслушват в тах
аз лично ще се радвам да имаш много финансова изгода от тая работа което значи че много интересни костенурки ще се движат по улиците
просто спри да казваш "това няма да стане" и започни със "това може да стане така...или така"
форума има нужда от такъв човек със знания и опит !


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Двигатели тип1 срещу тип4 - плюсове и минуси +++---

Мнениеот BuGmaN » Сря 06 май 2015 10:52


Как да обяснявам какво и как се прави, когато смятам, а и времето и опитът показват, че не е за всеки тая работа!? Познавам, достатъчно хора, практикували години и направили десетки опити и пак - нищо... Защо да давам празни надежди, че всеки би се справил сам, единствено само за да продавам части ли - не е чесно?! Преди години, когато нямаше части и "майстори" не бяха пипали по колите - бяхме стотици - сега сме останали, десетки. Колко хора си разпродадоха проектите на безценица, осъзнавайки невъзможноността да се справят сами?
Получавал съм и получавам помощ от колеги и съм допускал грешки, които са ме научили, но съм загубил много време и ресурси които се опитвам да ви ги спестя...
Не мога да се съобразявам с тези, които не пишат, защото нямат какво да кажат, защото повече ми пука за, тези, които четат и попиват и взимат решения въз основа на грешна или вярна информация.
Искам пак да станем стотици и затова ще се опитвам да бъда честен и обективен и ще продължавам да опонирам на заблуждаващите и заблуждаващите се и да помагам с каквото и когато мога на всеки в нужда!

Дано съм разбран правилно и да приключим с това! :love.vwclub


Потребителски аватар
stingray
Мнения: 582
Регистриран на: Пет 25 авг 2006 20:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Двигатели тип1 срещу тип4 - плюсове и минуси +++---

Мнениеот stingray » Сря 06 май 2015 14:35


Аз отивам за пуканки. Аааа ходих преди няколко дни с едната ми костенурка до Одрин да гледам финала на рали Марица. Абе да ти кажа като за аматьор като мен / неразбиращ и не знаещ и хич да не е имам костенурки от 1998 / останах доволен от колата. Че и много хора я разглеждаха и и се радваха...;)Peace!


Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигатели тип1 срещу тип4 - плюсове и минуси +++---

Мнениеот rough » Съб 09 май 2015 19:47


BuGmaN написа:Искам пак да станем стотици

Тогава спри да убиваш ентусиазма на хората !


Потребителски аватар
batetony67
Мнения: 1802
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 2:18
Автомобил: VW Beetle
Двигател: CU 1980
Местоположение: София
Контакти:

Re: Двигатели тип1 срещу тип4 - плюсове и минуси +++---

Мнениеот batetony67 » Съб 09 май 2015 20:06


Ето ви един Тип 4 в мойта убавица:


11162328_971749496169838_4944593072326109599_n.jpg
11209394_971749222836532_3167745269952849887_n.jpg


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Двигатели тип1 срещу тип4 - плюсове и минуси +++---

Мнениеот BuGmaN » Вто 12 май 2015 1:15


И един от мен, омазан в кал от поредният Off-Road със служебният Rat bus:

DSC03395.JPG


DSC03387.JPG


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигатели тип1 срещу тип4 - плюсове и минуси +++---

Мнениеот asentm » Сря 13 май 2015 19:12


type4
Прикачени файлове
IMG_3666.JPG



Върни се в “Air Cooled & Boxer”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта