Наближава :arrow УЗАНА (24-26 август 2018 г.)

Съвет за реставрация на vw 1300 1968г.

Форум за всички "въздушни" Volkswagen-и
stanislav_5959
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 18 дек 2012 23:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: добрич

Съвет за реставрация на vw 1300 1968г.

Мнениеот stanislav_5959 » Съб 03 юни 2017 19:26


Притежавам vw 1300 1968 г. от няколко години и сега дойде и неговото време. Двигателя е перфектен, но има работа по купето. Идеята ми е да се поизкърпи и да се боядиса, като бъде приведен в състояние подходящо за минаване на техническа комисия. Тъй като работата по купето не е от моята компетентност ще се наложи да ползвам чужда помощ. Въпросът ми е кой би могъл да ми свърши тази работа и каква е приемливата цена за това, като съм готов да се включа активно в ремонта. Приемам и каквито и да било съвети относно реставрацията, всичко ще ми е от полза. Да отбележа ,че идеята е да бъде възтановен като автомобил за каране нямам намерения да го превръщам в изложбен експонат.
Прикачени файлове
FB_IMG_1496478441344.jpg
Ето я и колата




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 5221
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Съвет за реставрация на vw 1300 1968г.

Мнениеот ktamen » Нед 04 юни 2017 19:35


Иди при някой бояджия и му кажи, че искаш да му работиш една седмица напълно безплатно. През тази седмица той ще те кара да търкаш с шкурка, китваш и облепваш. Търкането и китването е 95% от труда по боядисването. За тази седмица ще се научиш как трябва да си подготвиш колата за боя. После подготвяш и твоята и я караш на същия бояджия само да ти я пръсне. Само за пръскането едва ли ще ти вземе повече от 50 - 100лв. Ако има дупки от ръжда не ги заваряй а ги запушвай със стъкломат.


stanislav_5959
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 18 дек 2012 23:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: добрич

Re: Съвет за реставрация на vw 1300 1968г.

Мнениеот stanislav_5959 » Пон 05 юни 2017 9:13


Благодаря за идеята колега. По принцип не би трябвало да има дупки по метала, но докато не се свали боята мога само да гадая. От там идва и другата дилема, дали да бъбе свалена боята с пясук?


Потребителски аватар
ivo teneketo
Мнения: 311
Регистриран на: Сря 05 яну 2011 21:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Съвет за реставрация на vw 1300 1968г.

Мнениеот ivo teneketo » Вто 06 юни 2017 23:38


недеи с пясък.


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3026
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Съвет за реставрация на vw 1300 1968г.

Мнениеот BuGmaN » Чет 08 юни 2017 10:51


Всяка кола, както и всеки детайл се прави по различен начин, няма общо правило, по-скоро - тя си казва... Конкретно костенурките, поради спецификата си, се правят от колеги които се занимават предимно с такива.
Примерен вариант е:
-грубо сваляне на старите покрития с горещ въздух; смивка за сваляне на боя; с шкурки; с телени четки и т.н. - всяка система си има плюсове и минуси, като първата иска най-много опит и специфични инструменти и може да бъде, както най-безобидна, като поражения, така и обратно..., последната - не толкова.
-възстановяване на ламарините, което е съпроводено и с частично пясъкоструене и грундиране
-грундиране, например с Епоксиден грунд, като преди него се прави, най-добре цялостно пясъкоструене, но може и частично - само по ръждите.
-кит; основа; боя - това са последните и най-безотговорни операции, защото може да се повтарят, докато се получи желаният резултат... :icon_lol

ivo teneketo - вероятно си виждал какво се случва с ламарините, когато не се използват подходящи - дюза; абразив и налягане, но по добра-подготовка за адхезия и по добро почистване на ръжда, няма с каква друга технология да се постигнат. :smile


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 5221
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Съвет за реставрация на vw 1300 1968г.

Мнениеот ktamen » Чет 08 юни 2017 11:37


Авторът иска ежедневка, а не музеен експонат. На всички е ясно, че свалянето на цялата боя с пясък или още по-добре потапяне в химия е предпоставака за отличен краен резултата, но нужният бюджет е драстично по-голям.
Затова аз му препоръчах да се придържа към класическото закърпване на положението, като мине със шкурка сегашната боя за да я надраска и да пръска новите грунд и боя върху нея.


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3026
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Съвет за реставрация на vw 1300 1968г.

Мнениеот BuGmaN » Пет 09 юни 2017 12:04


Закърпването на положението при 40-50 годишна кола, неминуемо води до ранен или по-късен провал... и в един момент,
отново ще се намира в сегашното състояние, че и по-лошо... и всичко ще трябва да започне от начало...
Повечето колеги, включително и аз - сме го практикували и знаем какво се случва... Затова не го препоръчвам. :smile


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 5221
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Съвет за реставрация на vw 1300 1968г.

Мнениеот ktamen » Пет 09 юни 2017 21:48


BuGmaN написа: неминуемо води до ранен или по-късен провал

Напълно съм съгласен, че след няколко години колата пак ще изглежда по същия начин, но колегата очевидно не иска да налее 5 - 10 хиляди в нея, така, че му остава само закърпване на положението.


stanislav_5959
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 18 дек 2012 23:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: добрич

Re: Съвет за реставрация на vw 1300 1968г.

Мнениеот stanislav_5959 » Съб 10 юни 2017 10:28


По принцип идеята в началото бе сваляне на цялата боя, обработка на метала и търсене на перфектен резултат, Но от там дойдоха и проблемите. В моя град има само "пясакоструене" с медна шлака което се оказва много не подходящо. Също така се оказва ,че бояджиите се занимават с пръскане на детайли което е много по лесно и отнема малко време. До момента не съм намерил майстор който да се занимава с реставрации. Оттам идва и идеята за закърпване на положението. Знам,че това не е добре за колата но в момента ми озглежда най- реалистично. Освен това колата е бракувана и малко ме притеснява дали ще успея да я пусна в движение, а да на лея 5 000 за боя и да не мога да я карам... (преполагам всички знаете,че управлението без номера бе криминализирано). А на мен ми се кара тази кола, не искам вече да я гледам какстои.след време ако всичко мине наред с регистрасията и управлението и ми допадне с удоволствие бих я разглобил и направил перфектна. Така че ако може да ми дадете съвет кой е най-оптималния вариан за мен


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 5221
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Съвет за реставрация на vw 1300 1968г.

Мнениеот ktamen » Съб 10 юни 2017 21:18


Щом е бракувана...............
Откажи се, безнадеждно е.


stanislav_5959
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 18 дек 2012 23:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: добрич

Re: Съвет за реставрация на vw 1300 1968г.

Мнениеот stanislav_5959 » Нед 11 юни 2017 9:21


Ами не е така.
Колата е вписана че ще се съхранява в частен имот и за да се пусне в движение трябва да мине техническа комисия след което с протокола от тази комисия се регистрира. За колата имам талон и договор за покупко продажба, така че проблема с бракуването съм го решил остава само да я оправя за да покрие изискванията им. В понеделник дори ще проверя датите за моя град на въпросната комисия.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 6110
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Съвет за реставрация на vw 1300 1968г.

Мнениеот muns61 » Нед 11 юни 2017 12:33


Първо провери как е пода, колко ръжда има и как ще се кърпи. Мисля, че доста работа ще има по това купе, за да стане за каране.


stanislav_5959
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 18 дек 2012 23:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: добрич

Re: Съвет за реставрация на vw 1300 1968г.

Мнениеот stanislav_5959 » Нед 11 юни 2017 20:49


Пода за моя изненада е добре. Има малък проблем само в часта под резервоара, но не е кой знае какво има доступ и лесноще се оправи. Дори ламарината под резервната гума е ок. Днес един приятел бояджия я гледа и каза ,че не е толкова страшно колкотоси мислех. Стигнахме до решениерода шлайфаме до метал, няма да е лесно но ще се позабавляваме. В най скоро време започвам да разглабям.


Потребителски аватар
Mihailov78
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1900cc Petrol
Местоположение: Sofia

Re: Съвет за реставрация на vw 1300 1968г.

Мнениеот Mihailov78 » Пон 19 юни 2017 22:22


Свалете окачването и мотора от купето, не е сложно, купето е леко. Огледайте добре дъното, крепежите за тампоните и гредичките. Ако има изгнило задължително заварки и ламарина.това държи колата, другото е козметика. след това промазка с грунове и антикор. След като оправите дъното вече по каросерията шкурете и с телена четка на ъглошлайф където има повече корозия. китване, шкурене и боя. Колкото повече се работи, толкова по-добре ще изглежда. Парите не са много, зависи ти какво сам ще си правиш, ако имаш повече свободно време си действай по колата и ще спестиш много пари. Щом искаш да си караш колата си я оправи от към дъно и окачване - това е важното, във външния вид може да вложиш по-малко труд и пари.



Върни се в “Air Cooled & Boxer”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта