VW -SP2

Форум за всички "въздушни" Volkswagen-и
Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

VW -SP2

Мнениеот BuGmaN » Сря 13 юли 2005 12:02


Днес случайно в паяжината на интернет се заплетох в историята на един представител на VW-Aircooled, и понеже за себе си сега го открих, ако вие не сте, порадвайте му се - представям ви VW SP2:
Изображение
http://www.vwsp2.com.br/
http://www.biavilela.com/vwsp2/English/index-english.htm




Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2191
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
Двигател: ALH 2005_AHU 1997
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот w_smith » Сря 13 юли 2005 12:22


Колата е направо велика. За нея знам, че е произвеждана само от бразилското подразделение на Фолксваген. Така де те са я измислили, създали и т.н. bowdown bowdown bowdown bowdown bowdown


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот asentm » Сря 13 юли 2005 15:02


автомобила е Пума, произвежда се в Бразилия, на базата на 411/412, мотор тип 4, 1800 сс. с два карбуратора или К-джетроник и е 80 к.с., колата е пласмасова


Потребителски аватар
ickata
Мнения: 594
Регистриран на: Пон 08 ное 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ickata » Сря 13 юли 2005 15:53


:shock: Колата е направо фантазия!


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2191
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
Двигател: ALH 2005_AHU 1997
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот w_smith » Сря 13 юли 2005 19:20


asentm написа:автомобила е Пума, произвежда се в Бразилия, на базата на 411/412, мотор тип 4, 1800 сс. с два карбуратора или К-джетроник и е 80 к.с., колата е пласмасова

Колега на страницата пише, че Пума е друга кола. Това е SP1 1.6 65к.с и SP2 1.7 75к.с пише също, че е със стоманена каросерия за разлика от Пума


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот asentm » Чет 14 юли 2005 8:45


прав си ! честно казано мислех че излизат от 1 и съща фабрика ....... може би защото гледах снимки от събор на пума и там имаше и такива коли ........
Пумата използва базата на костенурката ... преден торсионен мост доколкото SP2 е на базата на 411/412
The history of the VW SP 2, ето и малко история :


The new car was shown to the audience for the first time on the occasion of the German industries fair into two versions in São Paulo in March 1971. Cruzeiros the selling price amounted to 27,700 cruzeiros for the 1600s and for the 1700s 29,700 (course of June 1972: 1.85 cruzeiros = 1 marks). At first the production confined itself to three vehicles per day, the production maximum should, however, be reached daily of 20 cars by the end of the year 1972. Became the bodywork exclusively in São Bernando before the gates of São Paulo, conceived by the Volkswagen styling department.
The interior was equipped with upholstered instrument panel and integrated console quite luxuriously.
Contained in it: Speedometer with day odometer, time clock, tank advertisement, rev counter, light switch, two-step ventilator, dimmer for the instrument lights as well as ashtray and illuminated Zigarrenanzünder. Artificial leather equipment, two sound horn and short control lever formed broader equipment features.
It was intention of VW Do Brasil then to strengthen the brand's reputation effectively for advertising purposes in the country. So the production capacity was also limited, then and each of the 850 dealers couldn't expect the allocation of a SP. The director of Volkswagen Do Brasil, Werner P. Schmidt, more still recommended the contracting parties to leave the first vehicles for the purpose of doctorate in the shopwindows and not to sell immediately. Within the three years between the first outline and the production attempt VW had invested 30 million cruzeiros (at that time about 16 million marks) in the project. This low rate resulted from the production of the necessary tools and devices in the house of one's own as well as the far-reaching use of already available components from existing model ranges.
The floor group is VW 1600 identically with this. Both SP 1 and SP 2 had disc brakes usual torsion springing and this one at the rear engine VW in front.
The daughter enterprise of the inhabitants of Wolfsburg could therefore offer the new model relatively favourably for a sports car.
Stood to the planning phase keeping, to manufacture the bodywork of the SP from GFK by discussion. Despite the possible clear weight reduction one dropped this alternative in favour of the steel sheet bodywork. For the prototype production had the synthetic material variant been cheaper for certain, one, however, still trusted the material not quite particularly at use for speeds by 160 km/h.
The bodyworks were fitted with Karmann do Brasil
and sent back to the paintwork to the Volkswagen plant. Either different colors stood compatibly more blackly or a beige-colored interior décor had a choice of.




A protection on the flank made of polyurethane completed the synthetic material jacketed Steel bumper. A circulating broad decorating stripe in red or black color and the double headlights made the sporting appearance grow. Lashing belts arrived for the baggage in the back trunk. The comfort of the seats with integrated head-rests is exemplary.
The most important difference between the two versions was the engine. From this taken machine was installed with the two 32-Millimeier Solex carburettors, VW 1600 the SP 2 got a jet engine modified from this with 100 cubic centimetres of more cubic capacity while at the SP 1 this one. The technicians extended the top-hat drilling by 2.5 millimetres, increased the compression from 7.2: 1 on 7.5: 1 and two bought 34 millimetre carburettor. On the edge it is in an interesting way that you had to tank because of the higher compression at the SP 2 super gasoline. So the stronger variant created 65 DIN hp from 4600 U/min therefore 11 hp more at around 400 tours of higher rotational speed. One could bunker up to 40 litres of fuel at the gas station.
In addition, the SP 2 disposed Öltemperaturmesser of card reading lamp, ammeter, in addition (at only 2.5 litres contents in the crankcase quite sensible)!and halogen lamps in the headlights compared with the a little Spartan SP 1.
Only two options stood for the sports cars in the on-price list on the side of the work: Radio and leather equipment.




Altogether, the 10200 were around Volkswagen SP built between June 1972 and February 1976, of what of 681 in the export gingen.155 to Nigeria, 80 to Zaire, 59 to Saudi Arabia, 90 to Kuwait and 65 to the Canary islands. This has officially never been sold to Coupe by VW to Germany. The copies to be found some in European streets are private imports. The sleek South American creation pleases also today certainly and has become the sought-after enthusiast object by now.
According to the information of an veteran cars dealer in São Paulo exists today on the whole one be only wavy SP 2 about 15 true to the original; the SP 1 was the wallflower of the production series from the beginning and might have completely disappeared of the projection surface well by now. So not wound it either that bodywork spare parts have to be got hold as well as no more. Regarding the mechanics it looks not quite so bad: Identically constructed parts of others rear engine VW can help out up to a certain degree.


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот asentm » Чет 14 юли 2005 9:07


ето и малко пума :
http://wj2d.100megsdns.com/


Потребителски аватар
ЧАНДЛЪР БИНК
Мнения: 456
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 14:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ЧАНДЛЪР БИНК » Чет 14 юли 2005 9:17


Много яка кола


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот PACH » Пет 15 юли 2005 16:28


Еххххх интересно че не я намирам нито в Е-бей нито в мобиле.де Толкова ли е дефицитна че не я продават никъде ;)


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2191
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
Двигател: ALH 2005_AHU 1997
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот w_smith » Пет 15 юли 2005 17:15


Ми колега 10205 произведени автомобила като официалният износ за Европа е 670 бройки. Тва и да го намериш сигурно струва майка си и баща си. Друг е въпроса, че според мен колкото и да им искат си струват.




Потребителски аватар
Бетончо
Мнения: 174
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 18:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: karlovo

Re: VW -SP2

Мнениеот Бетончо » Вто 29 мар 2011 10:32


Току що щях да правя тема за SP 2,мислех си,че като мене има много хора,които не знаят за съществуването и,но явно има още няколко човека,които знаят модела :)
Та и аз да се включа копирам ви това download/file.php?id=122522&mode=view от темата "Кой, какво видял в "нета"" .Аз имено от там рабрах за колата,явно има кой да продаде такава кола и то в Европа :) Намерих и информация още малко за някакъв концептен модел,също така се казват и няколко приказки,защо модела не е станал популярен http://www.avtomarket.bg/newsd.php?id=417 love.vw


Потребителски аватар
batetony67
Мнения: 1802
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 2:18
Автомобил: VW Beetle
Двигател: CU 1980
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW -SP2

Мнениеот batetony67 » Вто 29 мар 2011 19:23


Асен да каже.

Утре ще го питам :) - PACH


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW -SP2

Мнениеот asentm » Сря 30 мар 2011 6:25


batetony67 написа:Асен да каже.

Утре ще го питам :) - PACH

колата си е популярна, но извън океана и малко на юг. Проблема е, че тя никога не е официялно внасяна в Европа и затова колите, които ги има са частен внос, който като сложиш транспорта и си излиза солено. В прочем същата е и съдбата на Карман Джия бразилско производство. От Европейска страна пък модела Карман Джия тип 34 никога официялно не е изнасян от Европа.
П.С. Колега при братята "Флекс" нямаше ли нешо подобно или тяхното беше Пума, че вече не помня ?


Потребителски аватар
Pacho B
Мнения: 720
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 16:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: VW -SP2

Мнениеот Pacho B » Сря 30 мар 2011 7:34


И аз за първи път я виждам и ми хареса
Прилича ми на "American muscle" :D



Върни се в “Air Cooled & Boxer”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 150 госта