По една или друга причина, това не се осъществи до 17 декември 2024-та година, когато гордо станах собственик на червена "Tornado Rod" двойка във възможно най-базовото оборудване с четири врати и двигател за който не се пита (1.3 MH). Колата беше в състоянието в което може да видите от снимките, като не беше шофирана известно време, беше обута в гуми мой набор, без особено добри спирачки, без преглед и Гражданска, с избеляла боя и заминал стартер.


След като подминавах обявата няколко пъти, поради не особено доброто състояние на боята, един ден реших, че все пак ще се свържа със собственика и отидох да видя колата, която успях да покарам само за няколко метра в междублоковото пространство в Студентски град. Въпреки не особено добрия тест драйв и огледа на колата по тъмно, вече бях решен, че ще се прибера вкъщи с Голф-а и това ще е началото на един проект, който вече близо година успява да ме запознае с много нови готини хора и автомобили и да ме радва всеки път, когато го погледна.

Та връщайки се на момента с покупката, на 18 декември станах горд собственик на Голф-а, който ден по-късно бе откаран до родния ми град Ловеч, разбира се с малко перипетии, където бе регистриран и спрян гордо в гаража.


Още същата вечер колата бе пастирана, а два дни по-късно дойде и първата модификация, която бе регулируемо окачване. Една безсънна нощ по-късно, колата вече бе "изсипана" с оригиналните 13-цолови джанти. Вече споменах, че колата имаше няколко проблема, които също бяха отстранени и след няколко сваляния на стартера, колата вече палеше, а след смяна на цилиндърчета и накладки, дори и спираше.


В края на декември успях да намеря и 15-цолови джанти на марката Technocast, а след новогодишните празници се сдобих и с гуми 195/45 R15, които намериха своето място върху джантите, а по-късно и върху колата.


След малко настройки на окачването, колата застана по приятен начин за стокови калници, а междувременно бе поставена и решетка с четири фара и червена лента. Визията, която гонех бе вдъхновена от тениска от VW Fest 2018 с емблематичния надпис "Немаш ли Голф, немаш нищо" и бях в търсене на цялостен GTI пакет и широки брони. За мой късмет, това не се оказа толкова трудно начинание и за кратко успях да събера арки на калниците, прагове, брони и лайсни от няколко краища на България.

Отново позовавайки се на късмета, броните бяха в цвета на колата и веднага намериха своето място, заедно с всички останали елементи допълващи GTI визията, включително и оригинално крило на задната врата, заради което купих цял багажник със стъкло с дупки. Стоповете с оранжевия мигач ме дразнеха, което ме принуди да направя и "евтината черно-червена Hella" с фолио на горната част. Последва поставяне на GTI генерация и поредната фотосесия.




През следващите седмици екстериорът не претърпя особени промени, но пък за сметка на това интериорът получи четирилъчов волан и барче посредата. Успях да намеря салон от Passat GT, който с малко преправяне застана много добре в Golf-а, като едновременно получих и задни седалки с подглавници и подлакътник. Междувременно се сдобих с оригинален черен таван и направих коланите червени.


При поставянето на волана ми попадна и лостче за чистачки с МФА от модел като моя, а именно старата инсталация и новите лостчета и не пропуснах възможността да го взема и сложа, макар и да не бе вързано с таблото, което при моята версия дори не разполагаше и с часовник, а камо ли с дисплей. Разбира се, това бе поправено бързо и се сдобих с табло с МФА, което бе свързано и работи коректно. Успях да намеря и така желаните халогени, които запълниха дупките в долната част на бронята.



Месецът беше май и колата вече изглеждаше по начинът по който исках за момента, което ме накара вътрешно да се успокоя, че за момента повече пари и части няма да трябват и ще се насладя на лятото с тази ѝ визия. Бях прав до момента в който в една от фейсбук групите не изпаднаха джанти RH ZW1 в рядката конфигурация с 4 болта, които пък сбъдваха друга моя мечта, а именно да притежавам разглобяеми джанти. Един ден по-късно и тази мечта вече беше сбъдната, а в края на седмицата вече разполагах с четири разглобени, полирани и обратно сглобени джанти, които получиха капачки на Porsche.




Сдобих се с Вотекс барче (реплика), което също намери своето място в интериора с три измервателни уреда. Горе-долу тогава бе отворено и записването за изложбената част на Узана и за моя радост, колата бе одобрена, което означаваше, че трябваше да се справя с единствената по-зле изглеждаща част от интериора, а именно - корите. Набързо бяха намерени по-добре изглеждащи кори с джобове, а междувременно бяха поставени и електрически огледала, които надявам се в близко бъдеще ще бъдат допълнени и от ел.стъкла.

Както вече споменах, колата се представи на Узана, където идеята ми за това да поставя въздушно окачване стана още по-силна и смело мога да заявя, че е една от следващите модификации, надявам се в най-скоро време. За момента колата изглежда по този начин, като следващите месеци вероятно ще прекара основно в гаража, но за сметка на това аз имам занимавка с това дълбоко Рекаро, което ми попадна преди няколко дни.



Като за финал на този първи пост ще напиша, че се надявам да продължа да развивам тази тема в бъдеще, радвайки се, че форумът отново се завръща.
Може би пропускам някой етап от развитието и добавянето на дребни детайли, но ще се радвам да отговоря на въпроси.
