Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190
Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190
Днес завърших проекта с теглича. Един колега мина и вика , ти си го разглобил тоя пасат все едно отива за части... вярно бая се разглобява , за да стане кадърно.
Тук виждате свалена щората, кучкаарника, кората на багажника, могета под него, резервната гума, лявата релса за двете нива на пода, лявата облицовка на багажника, капака на акумулатора (при мен е отзад вляво, защото имам шечка)
тук по-близък план на фабрината инсталация, който път следвам чак до отпред над педалите , където е BCM- body control module, където трябва да се прикача с инсталацията за модула на теглича.
тук виждате демонтирана облегалка лява , седалка задна цяла и облицовката на левия праг
тук малко сергията навън от автомобила
това е тапата на задната престилка през която влиза инсталацията от външната букса навътре
тук виждаме трасето на инсталацията под облицовката на левия праг
тук трасето от предния му край
този син дебел маркуч е отводнителния път на заден ляв отводнителен канал на панорамата
тук виждате къде завършва и излиза зад задно ляво колело, между купето и подкалника
тук се вижда сваления BCM , който е наврян на доста неудобно място и не можах да му сваля буксите докато не го махнах заедно с тях
това са въпросните букси, най предната на пин 16 и пин 17 има оранжев/зелен и оранжев/кафяв кабел CAN, изваждат се съответните пинове от буксата и на тяхно място се включват кабелите от инсталацията на теглича, извадените CAN-ове се вкарват в празна букса , която идва с инсталацията за теглича, към нея се включва другата буса със същия цвят от инсталацията за теглича. Идеята е да се направи разклонение на CAN-овете , защото по тях идва цялата комуникация за модула.
на задната букса по същия начин се прави едно разклонение на черен/червен кабел , не запомних за какво е, че ми пушеше главата :)
това е разглобена букса А, виждат се двата оранжеви кабела на дясната букса преди да ги извадя.
ето и схемата
взима се и захранване от един празен бушон на позиция F38 и воала, вече светна модул Trailer при диагностика
така изглежда сложена бронята , изрязва се на определено място с конкретни размери дадени в упътването.
тук вече финално сглобен , буксата се вижда също
Обаче това далеч не е края. Светлините вече работят коректно , обаче Front assist системата умря, набива грешки и не могат да се изтрият. Продължаваме да четем упътването и се оказва, че трябва малко заигравка с VCDS, около 12 модула , не помня точно колко бяха искат да се запознаят с новодошлия модул .
Не бих могъл да ги изброя всички, но основните са заден капак, който следи дали е закачена букса на буксата за теглича и ако е, не позволява да се отвори автоматично задния капак , за да не се удари в монтирана стойка за колела, ремарке или каравана стояща в полето на отваряне на капака :)
ACC и парктрониците също при закачено ремарка променят алгоритъма си, но още не знам как точно , освен че задния парктроник се спира, камерата вече има меню с друг ъгъл на виждане ако е закачено ремарке , за да може да се паркира на зад и да се спре точно под лапата на ремаркето.
ABS - има програми за стабилизиране на ремарке , ако е закачено такова.
Разни визуализации на медията , виртуалното табло и т.н. се активираха, но още не съм карал с ремарке и не съм разучил всичко.
Това е в общи линии цяла един работен ден, става кадърно , като фабричен теглич, като изключим, че не се спуска с копче , но след запитване в порше и обявена цена 3100лв за теглич с всичко необходимо реших, че мога да завивам два болта ако искам кука, и да ги махам като ходя на море в ГЪрция. :)
п.с. марката на теглича е Steinhof, инсталацията е JAEGER
Тук виждате свалена щората, кучкаарника, кората на багажника, могета под него, резервната гума, лявата релса за двете нива на пода, лявата облицовка на багажника, капака на акумулатора (при мен е отзад вляво, защото имам шечка)
тук по-близък план на фабрината инсталация, който път следвам чак до отпред над педалите , където е BCM- body control module, където трябва да се прикача с инсталацията за модула на теглича.
тук виждате демонтирана облегалка лява , седалка задна цяла и облицовката на левия праг
тук малко сергията навън от автомобила
това е тапата на задната престилка през която влиза инсталацията от външната букса навътре
тук виждаме трасето на инсталацията под облицовката на левия праг
тук трасето от предния му край
този син дебел маркуч е отводнителния път на заден ляв отводнителен канал на панорамата
тук виждате къде завършва и излиза зад задно ляво колело, между купето и подкалника
тук се вижда сваления BCM , който е наврян на доста неудобно място и не можах да му сваля буксите докато не го махнах заедно с тях
това са въпросните букси, най предната на пин 16 и пин 17 има оранжев/зелен и оранжев/кафяв кабел CAN, изваждат се съответните пинове от буксата и на тяхно място се включват кабелите от инсталацията на теглича, извадените CAN-ове се вкарват в празна букса , която идва с инсталацията за теглича, към нея се включва другата буса със същия цвят от инсталацията за теглича. Идеята е да се направи разклонение на CAN-овете , защото по тях идва цялата комуникация за модула.
на задната букса по същия начин се прави едно разклонение на черен/червен кабел , не запомних за какво е, че ми пушеше главата :)
това е разглобена букса А, виждат се двата оранжеви кабела на дясната букса преди да ги извадя.
ето и схемата
взима се и захранване от един празен бушон на позиция F38 и воала, вече светна модул Trailer при диагностика
така изглежда сложена бронята , изрязва се на определено място с конкретни размери дадени в упътването.
тук вече финално сглобен , буксата се вижда също
Обаче това далеч не е края. Светлините вече работят коректно , обаче Front assist системата умря, набива грешки и не могат да се изтрият. Продължаваме да четем упътването и се оказва, че трябва малко заигравка с VCDS, около 12 модула , не помня точно колко бяха искат да се запознаят с новодошлия модул .
Не бих могъл да ги изброя всички, но основните са заден капак, който следи дали е закачена букса на буксата за теглича и ако е, не позволява да се отвори автоматично задния капак , за да не се удари в монтирана стойка за колела, ремарке или каравана стояща в полето на отваряне на капака :)
ACC и парктрониците също при закачено ремарка променят алгоритъма си, но още не знам как точно , освен че задния парктроник се спира, камерата вече има меню с друг ъгъл на виждане ако е закачено ремарке , за да може да се паркира на зад и да се спре точно под лапата на ремаркето.
ABS - има програми за стабилизиране на ремарке , ако е закачено такова.
Разни визуализации на медията , виртуалното табло и т.н. се активираха, но още не съм карал с ремарке и не съм разучил всичко.
Това е в общи линии цяла един работен ден, става кадърно , като фабричен теглич, като изключим, че не се спуска с копче , но след запитване в порше и обявена цена 3100лв за теглич с всичко необходимо реших, че мога да завивам два болта ако искам кука, и да ги махам като ходя на море в ГЪрция. :)
п.с. марката на теглича е Steinhof, инсталацията е JAEGER
-
- VW експерт
- Мнения: 12861
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190
Поздравления за положените усилия, и за подробните инструкции.
Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190
Благодаря, вече набухан до тавана и байкчетата на малките готови да превземат нови места
Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190
Все пак реших да метна едно патронче силика в казанчето без силика , конструкцията ми допадна, не е меко като торбичката в оригиналното казанче, закупено от представителството на марката. Просто се пуска вътре.
Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190
Първа смяна на маслото след направени 10хил км. Маслото което сипвам и на предния и на този Пасат е Total 5w30 long life 504/507. От смяна до смяна не съм доливал , не е и намаляло. Един недостатък спрямо предния Пасат , който мога да отбележа е локацията на масления филтър, заврян е отдолу и смяната с помпа за 15 минути, както бях свикнал не се получава. Трябва си крик или канал , сваля се кората и филтъра се маха отдолу.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11928
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190
Трябва и обезмаслител, че изтича гнусното масло върху маркучите на електрическата водна помпа и ги скапва ако не се измият хубаво от маслото. Доста недъгаво изпълнение на точно масления филтър
Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190
на маркуча не потече, но на инсталацията се опита да омаже всичко, та се сетих и ги дръпнах нагоре докато тече. Пробката на капачката на филтъра с каква цел е , предполагам да си източиш събраното в капачката да не се оливаш, но прецених, че няма нужда да си усложнявам нещата
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19715
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190
Аз си я ползвам пробката на капачката на филтъра и се получава доста културно. Маркучи и кабели ги откачам и местя в някак. Последният път нищо не се омаза.
Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190
Ще пробвам следващата смяна да източа и през пробката на филтъра, сигурно ще потече по-малко и ще е по-чиста смяната.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11928
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190
Първо виж дали във филтъра има резервна гумичка за пробката и тогава източи от нея, малко по малко е мазалото, че е по концентрирано изтичането
Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190
Имаше , аз затова се загледах в капачката и видях пробката, но вече я бях свалил и новия филтър беше на мястото си, нямаше смисъл да си играя да я свалям. Точно тънката струя от пробката + липсата на масло до ръба на чашката благоприятства за по-чиста смяна , благодаря!
Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190
Днес си бях пуснал Тorque , досега не си бях играл да следя параметри. Направи ми впечатление следното , при поддържане на скорост 120им/ч заковава 91 градуса и почти не мърда. На тунелите на пернишката магистрала посока София - Дупница има знаци 80км/ч после баир, после пак 80км/ч и по едно време гледам аха да чукне 100 градуса и почнах да ускорявам и си спадна до 91 градуса. Преди малко ходихме до копитото и пак пуснах да видя нагоре какво ще се случи. 1 км преди самата кула почна 96-97-98- пуснах към хижата и падна на 94, връщам се пак към кулата и викам я да оставя да бръмчи на място да видя до къде ще стигне , стигна 101 градуса и пусна перките на лека степен свали си на 97 и винаги спря . Постоях още 5 минути пак си стигна 101 пусна ги и свали на 97.
Та питането ми е този мотор така ли се държи, някой заигравал ли се е да следи градуси , мисля не е нужно да казвам , че уреда на таблото си беше закован на 90.
Та питането ми е този мотор така ли се държи, някой заигравал ли се е да следи градуси , мисля не е нужно да казвам , че уреда на таблото си беше закован на 90.
- jordan17772
- Мнения: 673
- Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
- Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
- Двигател: BCB + CAWB
Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190
За охлаждането на целия моторен отсег е от огромно значение състоянието на ламелите на климатичния радиатор. Ако са в лошо състояние ще държи до 10 целзиеви градуси нагоре и ще пуска високата степен често.
Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190
Това е ясно, идеята ми беше за конкретния двигател да получа информация как се държи
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта