Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6111
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 19 юли 2023 18:52


Днес завърших проекта с теглича. Един колега мина и вика , ти си го разглобил тоя пасат все едно отива за части... вярно бая се разглобява , за да стане кадърно.

Тук виждате свалена щората, кучкаарника, кората на багажника, могета под него, резервната гума, лявата релса за двете нива на пода, лявата облицовка на багажника, капака на акумулатора (при мен е отзад вляво, защото имам шечка)
Изображение

тук по-близък план на фабрината инсталация, който път следвам чак до отпред над педалите , където е BCM- body control module, където трябва да се прикача с инсталацията за модула на теглича.
Изображение

тук виждате демонтирана облегалка лява , седалка задна цяла и облицовката на левия праг
Изображение

тук малко сергията навън от автомобила
Изображение

това е тапата на задната престилка през която влиза инсталацията от външната букса навътре
Изображение

тук виждаме трасето на инсталацията под облицовката на левия праг
Изображение

тук трасето от предния му край
Изображение

този син дебел маркуч е отводнителния път на заден ляв отводнителен канал на панорамата
Изображение

тук виждате къде завършва и излиза зад задно ляво колело, между купето и подкалника
Изображение

тук се вижда сваления BCM , който е наврян на доста неудобно място и не можах да му сваля буксите докато не го махнах заедно с тях
Изображение

това са въпросните букси, най предната на пин 16 и пин 17 има оранжев/зелен и оранжев/кафяв кабел CAN, изваждат се съответните пинове от буксата и на тяхно място се включват кабелите от инсталацията на теглича, извадените CAN-ове се вкарват в празна букса , която идва с инсталацията за теглича, към нея се включва другата буса със същия цвят от инсталацията за теглича. Идеята е да се направи разклонение на CAN-овете , защото по тях идва цялата комуникация за модула.

на задната букса по същия начин се прави едно разклонение на черен/червен кабел , не запомних за какво е, че ми пушеше главата :)
Изображение

това е разглобена букса А, виждат се двата оранжеви кабела на дясната букса преди да ги извадя.
Изображение

ето и схемата
Изображение

взима се и захранване от един празен бушон на позиция F38 и воала, вече светна модул Trailer при диагностика
Изображение

Изображение

така изглежда сложена бронята , изрязва се на определено място с конкретни размери дадени в упътването.
Изображение

тук вече финално сглобен , буксата се вижда също
Изображение

Обаче това далеч не е края. Светлините вече работят коректно , обаче Front assist системата умря, набива грешки и не могат да се изтрият. Продължаваме да четем упътването и се оказва, че трябва малко заигравка с VCDS, около 12 модула , не помня точно колко бяха искат да се запознаят с новодошлия модул .

Не бих могъл да ги изброя всички, но основните са заден капак, който следи дали е закачена букса на буксата за теглича и ако е, не позволява да се отвори автоматично задния капак , за да не се удари в монтирана стойка за колела, ремарке или каравана стояща в полето на отваряне на капака :)
ACC и парктрониците също при закачено ремарка променят алгоритъма си, но още не знам как точно , освен че задния парктроник се спира, камерата вече има меню с друг ъгъл на виждане ако е закачено ремарке , за да може да се паркира на зад и да се спре точно под лапата на ремаркето.
ABS - има програми за стабилизиране на ремарке , ако е закачено такова.
Разни визуализации на медията , виртуалното табло и т.н. се активираха, но още не съм карал с ремарке и не съм разучил всичко.

Това е в общи линии цяла един работен ден, става кадърно , като фабричен теглич, като изключим, че не се спуска с копче , но след запитване в порше и обявена цена 3100лв за теглич с всичко необходимо реших, че мога да завивам два болта ако искам кука, и да ги махам като ходя на море в ГЪрция. :)

п.с. марката на теглича е Steinhof, инсталацията е JAEGER




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12861
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 19 юли 2023 20:02


Поздравления за положените усилия, и за подробните инструкции.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6111
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 21 юли 2023 10:27


Благодаря, вече набухан до тавана и байкчетата на малките готови да превземат нови места

Изображение
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6111
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 08 авг 2023 13:54


Все пак реших да метна едно патронче силика в казанчето без силика , конструкцията ми допадна, не е меко като торбичката в оригиналното казанче, закупено от представителството на марката. Просто се пуска вътре.

Изображение


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6111
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 08 авг 2023 14:00


Разходихме и малко към Добрич, да почернее :beach

Изображение


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6111
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 31 авг 2023 14:40


Първа смяна на маслото след направени 10хил км. Маслото което сипвам и на предния и на този Пасат е Total 5w30 long life 504/507. От смяна до смяна не съм доливал , не е и намаляло. Един недостатък спрямо предния Пасат , който мога да отбележа е локацията на масления филтър, заврян е отдолу и смяната с помпа за 15 минути, както бях свикнал не се получава. Трябва си крик или канал , сваля се кората и филтъра се маха отдолу.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11928
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 01 сеп 2023 7:45


Трябва и обезмаслител, че изтича гнусното масло върху маркучите на електрическата водна помпа и ги скапва ако не се измият хубаво от маслото. Доста недъгаво изпълнение на точно масления филтър


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6111
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 01 сеп 2023 14:16


на маркуча не потече, но на инсталацията се опита да омаже всичко, та се сетих и ги дръпнах нагоре докато тече. Пробката на капачката на филтъра с каква цел е , предполагам да си източиш събраното в капачката да не се оливаш, но прецених, че няма нужда да си усложнявам нещата


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19715
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот Vlad777 » Пет 01 сеп 2023 15:16


Аз си я ползвам пробката на капачката на филтъра и се получава доста културно. Маркучи и кабели ги откачам и местя в някак. Последният път нищо не се омаза.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6111
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 01 сеп 2023 16:43


Ще пробвам следващата смяна да източа и през пробката на филтъра, сигурно ще потече по-малко и ще е по-чиста смяната.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11928
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 02 сеп 2023 4:52


Първо виж дали във филтъра има резервна гумичка за пробката и тогава източи от нея, малко по малко е мазалото, че е по концентрирано изтичането


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6111
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 02 сеп 2023 10:40


Имаше , аз затова се загледах в капачката и видях пробката, но вече я бях свалил и новия филтър беше на мястото си, нямаше смисъл да си играя да я свалям. Точно тънката струя от пробката + липсата на масло до ръба на чашката благоприятства за по-чиста смяна , благодаря!


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6111
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 02 сеп 2023 22:36


Днес си бях пуснал Тorque , досега не си бях играл да следя параметри. Направи ми впечатление следното , при поддържане на скорост 120им/ч заковава 91 градуса и почти не мърда. На тунелите на пернишката магистрала посока София - Дупница има знаци 80км/ч после баир, после пак 80км/ч и по едно време гледам аха да чукне 100 градуса и почнах да ускорявам и си спадна до 91 градуса. Преди малко ходихме до копитото и пак пуснах да видя нагоре какво ще се случи. 1 км преди самата кула почна 96-97-98- пуснах към хижата и падна на 94, връщам се пак към кулата и викам я да оставя да бръмчи на място да видя до къде ще стигне , стигна 101 градуса и пусна перките на лека степен свали си на 97 и винаги спря . Постоях още 5 минути пак си стигна 101 пусна ги и свали на 97.
Та питането ми е този мотор така ли се държи, някой заигравал ли се е да следи градуси , мисля не е нужно да казвам , че уреда на таблото си беше закован на 90.


Потребителски аватар
jordan17772
Мнения: 673
Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
Двигател: BCB + CAWB

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот jordan17772 » Нед 03 сеп 2023 19:09


За охлаждането на целия моторен отсег е от огромно значение състоянието на ламелите на климатичния радиатор. Ако са в лошо състояние ще държи до 10 целзиеви градуси нагоре и ще пуска високата степен често.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6111
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот DoH_KuXoT » Нед 03 сеп 2023 21:56


Това е ясно, идеята ми беше за конкретния двигател да получа информация как се държи



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта