VW Polo 2F (The Rusty Kombi)

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
BukTop
Мнения: 503
Регистриран на: Чет 18 мар 2010 21:37
Автомобил: Impreza WRX + Polo 2F GT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

VW Polo 2F (The Rusty Kombi)

Мнениеот BukTop » Сря 21 мар 2012 18:24


Това е "историята" на моето поло или поне тази част, от както е моя собственост. :)

До лятото на 2010 карах бус VW T3 1.6D
Изображение
и вече ми беше писнало в пиковите часове да търся къде да паркирам, по 30-40 минути. Реших да си взема по-малка кола, естествено пак VW и след сравнително дълго търсене се спрях на нея:
1992 VW Polo 2F Kombi 1.1mI, код на мотора AAU 45к.с.
Изображение

Изображение

Изображение

Тук там поочукана, одраскана, ръждичка малко, но за сметка на това с перфектен двигател и ходова част.

След като я покарах известно време, реших да оставя железните джанти за зимата и да си взема алуминиеви такива. И ето ги и тях:
ATS Cups 13" 5.5J

Изображение

Изображение

Изображение

Тук вече монтирани на колата:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Болтовете на задните джанти бяха сменени на другия ден, но нямам снимки от тогава...

След джантите нямаше много промени по колата. Сложих и някаква музика: CD player и усилвател + предна линия + 10" суб в багажника.
Много и се кефех на колицата вършеше ми много добра работа. Въпреки, че бях скептично настроен към малкия двигател, останах очарован как се държи в градски условия. Но бързо очарованието ми изчезна, като почнах да карам извънградско...
По баирите, мъка, като изпреварвам ТИР-ове и някой ми излезе насреща настръхвах. За това също допринасяше факта, че колата беше натоварена с хора и багаж почти винаги...
И така все повече и повече започвах да се замислям за смяна на двигателя. Не исках да сменям колата, защото много си я харесвах.
Реших, че двигателя ще е от GT, а именно 1.3 MPI 75к.с. код 3F.
Няколко месеца си търсих двигател, тъй като нямаше особено много оферти.
Та, в крайна сметка се намери мотор с инсталация и комп, и се започна
Суапа го правихме аз и баща ми, като ползвахме сервиза на познати, за което съм им много благодарен.
Ето го и процеса на работата:
Мотора след автомивката
Изображение

След това го натоварихме на буса и директно в сервиза.
Малко по малко започнахме да разкачаме инсталацията на стария мотор
Изображение

Тук вече изкаран от коша
Изображение

Изпъден в ъгъла :D
Изображение

А новия чака в готовност
Изображение

Монтирахме му скоростната кутия от ААU-то
Изображение

След това го "пуснахме" в коша и започнахме да закачаме маркучите и инсталацията. За съжаление отново нямам снимки от този процес...
Оказа се обаче, че инсталацията има дооооста липси, както и, че дросела е друг, и се наложи да импровизираме. Разкачихме всичко без двигателя и монтирахме моното на новия двигател, за да мога да се движа, докато си намеря всичко необходимо. Около месец изкарах така, колата вървеше, но в ниските обороти я нямаше никаква направо забиваше предницата като й дам газ.
Благодарение на Volkov се сдобих с точния дросел и пълна инсталация за мотора. Веднага щом ми остана свободно време, махнахаме моното и сложихме новата инжекция и приключихме с работата по двигателя или поне така се надявах...
Изображение

След това се наложи да закарам дюзите на ултразвук, тъй като бяха доста запушени.
Всмукателния колектор се оказа друг и беше заменен с оригиналния за 3Ф мотора.
Смених син датчик и разни други глупости.

Тук е момента да благодаря на пичовече от Polo Team-a, защото без тяхна помощ голям зор щях да видя! ГоУеми сте! :bowdown

След което се захванах с някои по-скоро козметични промени по колата.
Джантите претърпяха пребоядисване:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Преди лака:
Изображение

И вече на колата:
Изображение

При положение, че не бях боядисвал със спрей преди това, смятам, че доста добре се получиха. :D
Също така смених мигачите с бели такива, на снимките се виждат.
Задните калници бяха разширени с около 2см. всеки, тъй като гумите опираха.

Смених и таблото, тъй като оригиналното беше с часовник, а това което монтирах си имаше оборотомер:
Изображение

Един тест на магистралата:

Нямам претенции да съм много добър "раЦер", просто исках да я тествам колко може. :D

И малко random снимки от тогава:

Изображение

Изображение

Изображение

"Леко" мръсна:
Изображение

Изображение
Със зимните гуми и натовaрена с хора :D:
Изображение

И малко офф-роуд:
Изображение

Изображение

Известно време нищо не се случаваше с колата, освен че се караше. Не знаех точно какво искам да правя с нея.
Накрая го реших естествено:

Купих още един преден капак
Изображение

Изображение

И почнах да му свалям боята :D

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

След като боята беше долу, го "третирах" с разтвор за ръжда :Mr Green Fun

Изображение

Изображение

Изображение

Реших да го лакирам, за да мога да го запазя за по-дълго време

Изображение

Изображение

За да избегна бъдещи въпроси, надписа е "rust is not a crime" просто "r"-тата се получиха кофти.
Лака изсъхна и го метнах на колата
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изтърках и капчаката на резервоара, по-нататъка ще се види.
Естествено нещатата не можеше да приключат само с това, сдобих се със специален, "тунинг" халоген +15к.с. минимум! :D
Изображение

Последна промяна от BukTop на Сря 21 мар 2012 18:32, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
BukTop
Мнения: 503
Регистриран на: Чет 18 мар 2010 21:37
Автомобил: Impreza WRX + Polo 2F GT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Polo 2F (The Rusty Komby)

Мнениеот BukTop » Сря 21 мар 2012 18:25


И малко се заиграх с него

Изображение

Изображение

Изображение

Междувременно, след една разходка, реших, че колата ми идва ниска или поне пружините са много меки:

Изображение
:Mr Green Fun

Взех си ладови тампони, които се слагат между витките на пружините

Изображение
И ги монтирах, първо отзад

Преди:
Изображение

След:
Изображение

И от другата страна...
Преди:
Изображение

След:
Изображение

После отпред

Преди:
Изображение

След:
Изображение

Ефекта не е поразяващ, но предвид цената, се получи много добре.
Заиграх се и с лайсната под фаровете
Изображение

Изображение

И няколко снимки от една разходка до Еленския Балкан:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

След като се върнах от там, ми протече водната помпа и естествено трябваше да бъде сменена

Изображение

Изображение

Изображение

Малко след това си организирахме много приятна среща с пичовете от cultstyle.pl, снимки може да видите, тук: viewtopic.php?f=77&t=285843

Няколко месеца нищо не се правеше по колата, но наближи зимата и се захванах със железарките за зимнити гуми

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Свалих им боята и другото оставих на кишата и мизериите по родните пътища :D

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Докато ги "чакам" да ръждясат се сдобих с "тунинг" синджир отново +15к.с. :D

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
BukTop
Мнения: 503
Регистриран на: Чет 18 мар 2010 21:37
Автомобил: Impreza WRX + Polo 2F GT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Polo 2F (The Rusty Komby)

Мнениеот BukTop » Сря 21 мар 2012 18:25


Също така ми изпаднаха едни джанти, които търся от много време, Mangles Powertech 13" 7J ET25 и веднага ги отнесох :banana
Сложих ги само за проба с гуми 205/60/13, които са прекалено големи за тая кола, въпреки, че стои яко, като джипка :D

175/60/13 и 205/60/13 :D
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Тук ясно се вижда къде опира отзад. Бях сам в колата и не съм минавал през големи лашкания...
Изображение


Железарките ръждясаха хубаво и им сложих капачки
Изображение

Изображение

Изображение

После, благодарение на колегата gar4a, се сдобих с комплект задни дискови спирачки, които все още не съм монтирал

Изображение

Изображение

Няколко зимни снимки

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Зимата започна да поотминава и се захванах с Mangels-ите. Закарах ги на пясъкоструй и грундиране:

Изображение

Изображение

Изображение

В момента съм почнал да ги боядисвам, ще кача снимки, като са готови. ;)

Това са повечето неща, в общи линии, замислил съм още много, но всичко е въпрос на средства и свободно време. :)


Потребителски аватар
vilden
Мнения: 262
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 6:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: VW Polo 2F (The Rusty Kombi)

Мнениеот vilden » Сря 21 мар 2012 20:13


Голямо БРАВО за желанието и положените усилия. Един въпрос: как успя да напъхаш тампоните в задните пружини? При мен не се получи. Прекалено са близо витките. Отпред стана без проблем.


Потребителски аватар
BukTop
Мнения: 503
Регистриран на: Чет 18 мар 2010 21:37
Автомобил: Impreza WRX + Polo 2F GT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Polo 2F (The Rusty Kombi)

Мнениеот BukTop » Сря 21 мар 2012 20:26


Срязах ги през средата, иначе няма влизане, наистина. До сега не са мръднали. :)


Потребителски аватар
vilden
Мнения: 262
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 6:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: VW Polo 2F (The Rusty Kombi)

Мнениеот vilden » Сря 21 мар 2012 20:37


По-скоро си мислех за откачане на амортсьора, така ще се разтегли повече пружината и ще трябва да влезе.Има вариянт за втулка под тарелката или задни пружини от ауди 80, но се иска повече време.


Потребителски аватар
yarek
Мнения: 2312
Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:41
Автомобил: Passat B5
Двигател: AJM 2000
Местоположение: Габрово - Daugavpils

Re: VW Polo 2F (The Rusty Kombi)

Мнениеот yarek » Сря 21 мар 2012 20:58


приятен ratstyle, нещо по интериора правил ли си?


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: VW Polo 2F (The Rusty Kombi)

Мнениеот vucata » Сря 21 мар 2012 21:00


Браво Викторе, доста промени по Половера. Допада ми, обаче трябва да го раздуеш малко заради тези джанти и ще стане трепач :beer . Замисли се да направиш задния капак така например :Mr Green Fun
Изображение мисля, че ще стане убиец :beer


Потребителски аватар
BukTop
Мнения: 503
Регистриран на: Чет 18 мар 2010 21:37
Автомобил: Impreza WRX + Polo 2F GT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Polo 2F (The Rusty Kombi)

Мнениеот BukTop » Чет 22 мар 2012 12:06


По интериора за момента нищо не е правено, но ще се прави. :)
Относно раздуването, предните калници мисля, че ще са ОК, обаче задните задължително ще се пипнат.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: VW Polo 2F (The Rusty Kombi)

Мнениеот kris11 » Чет 22 мар 2012 13:24


Браво . Сложи червен кант на броните като на ГТ. С тоя един фар за мъгла може да имаш неприятности с чичко паричко с палката.


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: VW Polo 2F (The Rusty Kombi)

Мнениеот nokiangage » Чет 22 мар 2012 14:00


Тези Поло-та винаги са ми харесвали много колега, поздравления и успех с развитието - задължително ще следя темата ти. :beer


Потребителски аватар
STEYN
Мнения: 342
Регистриран на: Чет 03 юни 2010 13:34
Автомобил: A4 B6
Двигател: AVF
Местоположение: BAPHA

Re: VW Polo 2F (The Rusty Kombi)

Мнениеот STEYN » Чет 22 мар 2012 19:19


Засичал съм Полото ти в един от моловете на междинните етажи. Определено ми допаднаха идеите ти и дори го огледах тогава за стикер на клуба, но в последствие те засякох във форума. Много ми хареса на живо :да: :beer


Потребителски аватар
BukTop
Мнения: 503
Регистриран на: Чет 18 мар 2010 21:37
Автомобил: Impreza WRX + Polo 2F GT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Polo 2F (The Rusty Kombi)

Мнениеот BukTop » Чет 22 мар 2012 19:35


Радвам се, че ви харесва! :)
Червен кант нямам намерение да слагам, никога не ми е харесвало това.
А относно катаджиите, спирали са ме няколко пъти и дори не са питали нищо за капака и халогена (който между другото, не свети :D) Само гледат малко и си продължават по процедурата.
Надявам се другата седмица да приключа с джантите и да ги слагам на колата.


Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4186
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: VW Polo 2F (The Rusty Kombi)

Мнениеот bbboiko2004 » Сря 28 мар 2012 13:06


Престраши се за тема браво :beer


Потребителски аватар
RoadRunner
Мнения: 4117
Регистриран на: Сря 26 ное 2008 19:32
Автомобил: VW Golf
Двигател: ASZ 2003
Местоположение: София

Re: VW Polo 2F (The Rusty Kombi)

Мнениеот RoadRunner » Чет 29 мар 2012 2:55


Много симпатична количка :)



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 35 госта