От поне месец се каня да си пусна тема, но пусто време ...
Без да планирам отново съм тук. 6 месеца си търсих семеен автомобил от друга марка и този Passat ми изпадна съвсем случайно. Принципно исках Nissan Primera 1.6 P11-144, 1999-2002 г. За съжаление са доста редки и тези които гледах не ми харесваха. Мой колега и приятел още миналата година спомена, че мисли да сменя возилото си. До тогава само бях слушал за тази кола. Бях я виждал 4-5 пъти и то не от близо. Често се съветваше с мен неща от типа "Какви гуми да си взема?", "Какво масло да си сипя?", "Какви ремъци и ролки да взема?" ... Всичко го избирах като за мен си.
Не съм си и помислял, че може да е моя, докато на 21 Октомври 2014 г. не ми каза "Имаш ли парите, че ми трябват?". Тогава без да съм я оглеждал, без да съм го мислил, просто отидох в банката и му ги преведох. След 2 дни минахме и през нотариус. Знаех само, че колата е бяла, Passat 1.9 TDi, с любимия ми мотор AFN и че е сменил ремъци (Gates)и ролки (INA) преди няма и 5000 км. Взех я за 3000 лв.
2 дни след като минахме при ноториус успях да седна за сефте зад волана и. Настроих си седалката да ми е удобно и ... телефонът ми звънна, заключих я и офейках. След още 2 дни обаче бях в почивка и я разгледах по-подробно.
Тези черните петна по броните са олющена боя. Бодяха ми очите и вече са оправени :)
Тези ляти джанти мисля да си останат на зимните гуми. Просто за 200-300 кинта със сигурност ще си намеря по-хубави. Последно за да ми сложат зимните гуми на тези джанти ме оръсиха 30 кинта и висях цял ден да си пазя реда. Мисля да ми е за предпоследно. Между другото колата я взех с 2 чифта гуми. Зимните са UG8 с ДОТ 2012, а летните PremiumContact5 c DOT 2013.
Колата е доста просторна. Дори и при наличие на детско столче, задната седалка си остава просторна.
Интериорът е запазен. Беше ми счупен джойстика за ел.огледалата и панела за управление на ел. огледалата беше издраскан. Е взех си чисто нови и ги подмених.
Само нова жабка трябва да си взема, че на тази счупена. Оказаха се доста дефицитни по моргите.
На тази снимка: километрите на които е колата (да, реални са си) и километрите, от както я имам (до момента на снимките). Предишният и собственик я е карал почти 10 години. Била е нов внос от Швейцария и е внесена на 180 000 км. От както я кара колегата, колата е гаражна и се е карала само на дълги разстояния.
Двигателят не е мит! Просто си е естествено прашен.
Малко след покупката, колата започна да си показва и магариите. Първото ни палене сутрин беше малко трудно. Оказа се, че имам 4 изгорели подгряващи свещи (4 бр. х 12.50 лв .... с отстъпка). Взех си чисто нови HTK.
Питате защо такива? Такива са оригиналните на Nissan Primera 2.0TD и в нисанския форум не съм виждал тема за изорели свещи. Имах и съмнения, че термостата е за смяна. При извънградското градусите ми играеха между 70 и 80. Използвах търсачката и установих, че Behr и Wahler хвалите най-много. Е взех си Behr, смених и антифриза с Hepu G12+ На по-шибано място нямаше как да го забият. Добре, че е YouTube да ме светне къде.
В момента я карам с Castrol Magnatec 5W40 ... на 255 000 км трябва да го сменя. Понеже съм супер предубеден към тази марка и страшно много я недолюбвам, гаранция ще сипя друго масло. Филтрите са ми Mahle и ще ги сменям с маслото. Набелязал съм си до къде стига маслото на щеката, пък ще мерим. Знам, че доспустимия разход на масло за този мотор е 0.5-0.7 л./10 000 км. Отново ще сипя пълна синтетика.
Гледам, че в този раздел има страхотни Passat-и. Надявам се един ден поне малко да се доближа до по-хубавите :)
In the club again - Passat B5 AFN (1999)
-
- Мнения: 1195
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
In the club again - Passat B5 AFN (1999)
Последна промяна от Svetlix на Пон 02 мар 2015 21:23, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 1195
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Re: In the club again - Passat B5 AFN (1999)
Едно от първите неща, които направих е да си сменя оригиналната музика с нещо по-съвременно. Преместих си добрия стар Alpine 9880R от старата кола. Изводът за флашката го направих да е под копчето за аварийките.
А също така Дядо Коледа ми донесе това:
Честичко пътувам до Благоевград и мисля, че ще ми влезе в употреба. Изчетох всички теми за инсталирането на тази джаджа, надявам се скоро да се похваля с инсталацията му.
А също така Дядо Коледа ми донесе това:
Честичко пътувам до Благоевград и мисля, че ще ми влезе в употреба. Изчетох всички теми за инсталирането на тази джаджа, надявам се скоро да се похваля с инсталацията му.
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: In the club again - Passat B5 AFN (1999)
Честита придобивка колега, колата изглежда свежа - само консумативи ти пожелавам да сменяш и нещата, които искаш да подобриш. Прав си и наистина гумаджиите гърбят много в Плевен, там съм изправял алуминиева 14-ка за 30 лева на Радиала, докато за 17-ка във Варна си я изправям за 17 лева, а да не говорим, че махам 4 и слагам други гуми на едни джанти за 12 лева във Варна... Както и да е, към какви джанти си се насочил за летните гуми?
-
- Мнения: 1195
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Re: In the club again - Passat B5 AFN (1999)
За джантите съм много в размисъл. Или 15-ки за да си ползвам летни гуми, или 16-ки с гуми 205/55/15. За вариант 2 обаче ще трябва да се бръкна по-дълбоко. Всичко зависи от това какво ще ми хареса и с какви цифри ще разполагам. Не искам по-големи джанти, защото ще я ползвам за дълъг път, а и ще возя съвсем малко дете.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: In the club again - Passat B5 AFN (1999)
Честито Svetlix, желая ти много километри и малко ремонти. Мотора е пословично здрав и ако е обслужван и експлоатиран правилно, ще кара много. Най-ги харесвам такива - прашни и неизмити. Някак си като видя измит двигател ми светва лампата, че нещо се прикрива . Ще следя темата с интерес за развитието на колата. Мнение-махни го този ароматизатор от таблото, щото скоро ще търсиш и централни духалки, а те са още по-кът от джабките (втора година си търся, щото от такъв ароматизатор са се изпочупили ламелите на духалката). Намери му друго място - някой колега тук беше споделил, че си го е сложил на духалката за краката.
- Apokaliptiko
- Мнения: 1945
- Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1998 AFN
- Местоположение: гр. Русе
Re: In the club again - Passat B5 AFN (1999)
Браво, със здраве да си я караш колега. Ще понахлузиш някое левче, дано да са дреболии, но те ще ти се отплатят. Харесва ми как изглежда колата.
-
- Мнения: 1195
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Re: In the club again - Passat B5 AFN (1999)
Благодаря за идеите и коментарите!
Послушах lz2aiiи още от деня на неговия пост, ароматизаторчето е на мястото, за което ми подшушна - в краката. Да, върши си работата и така!
Краси е прав, че без да се нахлузи някой лев не става. На колата и жената поддръжката е скъпа, а и от време на време трябва да се дава някоя кинта за красота. А кефът цена няма ...
Какво стана от последния ми пост до сега? Ами разгеле намерих време да си монтирам новата дръжка на бутоните. Смених си и джойстика за ел.огледалата. Срам - не срам, като упътване за операцията използвах клип в Youtube.
Беше ми повреден бутона за пасажерския прозорец и си купих и панела за управление (нов си взех). Тук благодаря специално на половинката за това, че ми държеше кората, подаваше инструменти и ми правеше компания
Смених си и копчето на подлакътника. Вече се затваря! Голям кеф :)
На 15-ти февруари успешно ми направиха центровка на помпата. Колата палеше трудно, с повечко въртене, смърдеше на икарус и тракаше доста. Благодаря на Пепи и брат му за отделеното време и положените усилия. Резултат от тяхната работа:
Вече гореописаните проблеми липсват. Колата ми пали само като види ключ.
За реставрация ми остава само жабката, но и нейния ред ще дойде.
А днес се възползвах и на 100% от прекрасното време вън. С мой приятел (заклет BMW E30 ентусиаст) успяхме успешно да инсталираме темпомата. Като четях темите по въпроса, ми беше трудно да повярвам "какво толкова правят тия хора, че ги монтират по 4-5 часа?". Е днес разбрах по трудния начин. Но все има резултат.
Утре по случай най-българския празник, ще разходя кораба по музеите в София. Естестено ще пробвам и новата придобивка.
Надявам се следващия ъпдейт да е по-скоро
Послушах lz2aiiи още от деня на неговия пост, ароматизаторчето е на мястото, за което ми подшушна - в краката. Да, върши си работата и така!
Краси е прав, че без да се нахлузи някой лев не става. На колата и жената поддръжката е скъпа, а и от време на време трябва да се дава някоя кинта за красота. А кефът цена няма ...
Какво стана от последния ми пост до сега? Ами разгеле намерих време да си монтирам новата дръжка на бутоните. Смених си и джойстика за ел.огледалата. Срам - не срам, като упътване за операцията използвах клип в Youtube.
Беше ми повреден бутона за пасажерския прозорец и си купих и панела за управление (нов си взех). Тук благодаря специално на половинката за това, че ми държеше кората, подаваше инструменти и ми правеше компания
Смених си и копчето на подлакътника. Вече се затваря! Голям кеф :)
На 15-ти февруари успешно ми направиха центровка на помпата. Колата палеше трудно, с повечко въртене, смърдеше на икарус и тракаше доста. Благодаря на Пепи и брат му за отделеното време и положените усилия. Резултат от тяхната работа:
Вече гореописаните проблеми липсват. Колата ми пали само като види ключ.
За реставрация ми остава само жабката, но и нейния ред ще дойде.
А днес се възползвах и на 100% от прекрасното време вън. С мой приятел (заклет BMW E30 ентусиаст) успяхме успешно да инсталираме темпомата. Като четях темите по въпроса, ми беше трудно да повярвам "какво толкова правят тия хора, че ги монтират по 4-5 часа?". Е днес разбрах по трудния начин. Но все има резултат.
Утре по случай най-българския празник, ще разходя кораба по музеите в София. Естестено ще пробвам и новата придобивка.
Надявам се следващия ъпдейт да е по-скоро
- Silverlight
- Мнения: 15
- Регистриран на: Чет 29 яну 2015 20:43
- Автомобил:
- Двигател:
Re: In the club again - Passat B5 AFN (1999)
Колега как си оправил черните петна по предната броня и може ли снимка с резултата? И аз отпред имам такова петно едно голямо и все мисля, как да си я оправя без да я давам на бояджия...
-
- Мнения: 1195
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Re: In the club again - Passat B5 AFN (1999)
Не съм пребоядисвал бронята, само съм туширал петната. Ще я щракна под различни ъгли и ще постна снимки.
- yarek
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:41
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AJM 2000
- Местоположение: Габрово - Daugavpils
Re: In the club again - Passat B5 AFN (1999)
Зелен светофар и път без дупки ти желая! Жабките са кът наистина, зависи какво ти е повредено, ако е само дръжката, то има вероятност за ремонт доста под цената на жабка.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: In the club again - Passat B5 AFN (1999)
Svetlix написа:Послушах lz2aiiи още от деня на неговия пост, ароматизаторчето е на мястото, за което ми подшушна - в краката. Да, върши си работата и така!
Най-странното е, че ти давам този съвет, пък моя ароматизатор си е на централната духалка . Само, че при мен вече е късно, `щото ламелите вече ги няма хихихи. Сменя ли духалката обаче, веднага ароматизатора отива в краката .
-
- Мнения: 1195
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Re: In the club again - Passat B5 AFN (1999)
Silverlight написа:Колега как си оправил черните петна по предната броня и може ли снимка с резултата? И аз отпред имам такова петно едно голямо и все мисля, как да си я оправя без да я давам на бояджия...
Снимките са леко кофти, но просто времето е такова. Измих бронята специално за да я щракна. Съседите ми ме гледаха странно ...
Снимки от по-далеч
А ето от съвсем близо как изглеждат тушираните точки.
Реално ако не знаеш за тях - няма да ги забележиш. Просто не желая да си пребоядисам бронята, защото съм си харесал друга, но лошото е, че не знам кога
Моят съвет е да си направиш боя и да запретваш ръкави
lz2aii написа:Сменя ли духалката обаче, веднага ароматизатора отива в краката .
Който се качи в тази кола и се оглежда като пръснал в рейс и пита "Къде ти е ароматизатора, че не го виждам?". Определено много оригинално място
-
- Мнения: 1195
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Re: In the club again - Passat B5 AFN (1999)
Малък ъпдейт. Може да звучи странно, след тази покупка ще спя една идея по-спокойно. Ще се питате защо не взех оригинални на VW? Просто Еуратек предложиха доста по-добра цена. В Еуратек имаше и с 10 лв по-скъпи, но реших че просто няма смисъл.
Като качество нямат абсолютно нищо общо с китайските боклуци, които има по магазините. Всеки чифт е с уникална резба.
Като качество нямат абсолютно нищо общо с китайските боклуци, които има по магазините. Всеки чифт е с уникална резба.
-
- Мнения: 1195
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Re: In the club again - Passat B5 AFN (1999)
С наближаването на топлите дни се замислих за смяна на гумите. С колата ми дадоха 4 бр. почти нови Conti PremiumContact 5. DOT-ът пресен, гумите в супер състояние ... но нещо липсваше. От Януари се оглеждам за джанти. Изпуснах 2 страхотни комплекта ... и след 3-месечен пазарлък се сдобих на много добра цена с тези:
Снимката е направена след като ги измих хубаво с чиста вода и малко автошампоан. Продавачът ми каза, че всичко ще се изчисти, желание да имам само.
След около час здраво търкане с препарат за джанти, имах чувството, че ако бях събрал всичкия асфалт по тях, щях да запълня половината дупки в квартала. А феродото, което падна - чифт накладки щях да си събера. И все пак ...
... и остават още 3 бр. Който си мисли, че е лесно - сбъркал е. Иска си ръчичка ;)
Нямам търпение вече да ги видя на колата си
Снимката е направена след като ги измих хубаво с чиста вода и малко автошампоан. Продавачът ми каза, че всичко ще се изчисти, желание да имам само.
След около час здраво търкане с препарат за джанти, имах чувството, че ако бях събрал всичкия асфалт по тях, щях да запълня половината дупки в квартала. А феродото, което падна - чифт накладки щях да си събера. И все пак ...
... и остават още 3 бр. Който си мисли, че е лесно - сбъркал е. Иска си ръчичка ;)
Нямам търпение вече да ги видя на колата си
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 158 госта