Golf MK3 1.9 TDI AFN GT

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
hibernate
Мнения: 100
Регистриран на: Пон 03 дек 2012 14:55
Автомобил: Golf MK3 GT 1997
Двигател: AFN
Местоположение: Русе

Golf MK3 1.9 TDI AFN GT

Мнениеот hibernate » Сря 08 апр 2015 22:44


Здравейте! Казвам се Цецо от Русе и от 4 години съм само на Голф 3. Предният беше 1Z без екстри, та реших да мина към AFN. Новото голфче си го купих през октомври 2014, ходих чак до Козлодуй, че са дефицит бройките.
Колата е мотор 1.9 TDI AFN(110hp) GT 1997г., две врати, ел. пакет(ел. огледала, ел.стъкла), климатик, MFA(борд комп.), 4 дискови спирачки, Recaro салон, без грам ръжда!
Забележките: таванът е за претапицирване, боята на капака и тавана е за пребоядисване, опечена е. В последствие се появиха и още забележки, но всичко по реда се оправи с времето.
Взех я с джанти BBS 15-ки с летни гуми, но не ми харесваше боята, та предната седмица ги носих на прахово, резултатът ще видите в снимките :) Лятото го карам с GTI нож, на зима слагам обикновения :) .
Оттогава досега е претърпяло редица посещения в сервиза и смяна на следните неща:
- смяна на амортисьорите - KYB предни и задни.
- сменени ударни тампони LEMFORDER, прахозащитници SASHS и лагери макферсън
- смяна на пистите за пасажерското ел.стъкло, не работеше изобщо.
- закупени постелки на SPARCO.
- закупена и монтирана кора под двигател.
- Смяна на уплътнения и стенд за нафтовата помпа, смяна на маркучи за излишно гориво.
- Смяна на масло с MOTUL 5w40, филтри на MANN(горивен, маслен).
- Смяна на масло на скоростната кутия.
- Почистване на турбо и колектори от нагар.
- Сменени тампони стабилизираща щанга и биалетки.
- Покупка на гейджове за налягане на турбото и темп. на маслото.
- Сменени предни главини и лагери.

Както и още редица други неща, но реших да споделя по-важното. Днес минах и за чип тунинг през Плодив в Madness, стоково ми удари 118 коня, 232NM. С чипа стигна 140HP, 323NM. Като повечето коне се дължат най-вероятно на премахнатия катализатор и запушен EGR. Аз я взех без катализатор, а запушихме EGR, тъй като губи някъде вакум и според майстора проблемът е в мембраната на EGR клапана.
Снимки:
Първите три са с оригиналната боя на джантите, най-старите снимки, малко след покупката:
Изображение

Изображение

Изображение

Тук турбото преди да бъде почистено :)
Изображение

Изображение

Зимата ринем сняг :)
Изображение

Изображение

Гейджовете за турбо буст и темп. на масло
Изображение

Снимка с новата боя на джантите:
Изображение


А ето резултатът и от чип тунинга днес:
Изображение
Ще снимам и салона!
Та това е засега, предстои ми боядисване на таван и капак, после претапицерия :)

Последна промяна от hibernate на Пет 13 апр 2018 10:53, променено общо 6 пъти.




Потребителски аватар
Marto_cafeto
Мнения: 439
Регистриран на: Нед 06 ное 2011 21:14
Автомобил: Peugeot 307
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf MK3 1.9 TDI AFN GT

Мнениеот Marto_cafeto » Чет 09 апр 2015 17:08


Изглежда запазен. Само тея джанти нещо :screwy :screwy . Късмет ! :th_up


Потребителски аватар
hibernate
Мнения: 100
Регистриран на: Пон 03 дек 2012 14:55
Автомобил: Golf MK3 GT 1997
Двигател: AFN
Местоположение: Русе

Re: Golf MK3 1.9 TDI AFN GT

Мнениеот hibernate » Пет 10 апр 2015 8:38


Днес ще сменям тампон на двигателя до скоростната кутия. Баш преди пътуването ми до Пловдив се разтрака нещо като карах на задна. Двигателят направо се вдигаше с цяла педя на задна скорост с лашкане напред-назад от място. Също така мисля да сложа буст метъра до CD-то, че не ми харесва как стои със стойката на гредата. Гейджа за темп. на маслото мисля да го уволня и пусна в OLX, в интерес на истината MFA-то си има датчик, ще се върна на него.

Последна промяна от hibernate на Нед 19 апр 2015 13:21, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
hibernate
Мнения: 100
Регистриран на: Пон 03 дек 2012 14:55
Автомобил: Golf MK3 GT 1997
Двигател: AFN
Местоположение: Русе

Re: Golf MK3 1.9 TDI AFN GT

Мнениеот hibernate » Съб 18 апр 2015 8:24


Смених въпросния тампон, беше в покъртително състояние :biggrin

Изображение

Изображение

Изображение

Снощи свалих тавана за претапициране, ако има някой колега който е по в час, да даде съвет за лепило и автотапицерски платове? Рових се из темите, но снимковият им материал липсва на повечето.

Изображение

Изображение

PS: Това не съм го разлепял аз, така взех голфеца...

Последна промяна от hibernate на Пет 13 апр 2018 10:53, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
hibernate
Мнения: 100
Регистриран на: Пон 03 дек 2012 14:55
Автомобил: Golf MK3 GT 1997
Двигател: AFN
Местоположение: Русе

Re: Golf MK3 1.9 TDI AFN GT

Мнениеот hibernate » Нед 19 апр 2015 13:05


Въпреки, че темата е с нулев интерес, аз продължавам упорито да поствам :biggrin
Свалих стария плат, донапренът го изчистих с четка с твърд косъм, после минах с леко влажна гъба да обера остатъка. Резултат:

Изображение

Изображение

Поръчах плат и лепило, във вторник чакам да дойдат. Смятам, че 2 метра от плата и 1 литър лепило за плат ще ми стигнат. Ще снимам и самата процедура на лепене, после ще кача резултата. Дано да стане както трябва :c010

Последна промяна от hibernate на Пет 13 апр 2018 10:54, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
hibernate
Мнения: 100
Регистриран на: Пон 03 дек 2012 14:55
Автомобил: Golf MK3 GT 1997
Двигател: AFN
Местоположение: Русе

Re: Golf MK3 1.9 TDI AFN GT

Мнениеот hibernate » Чет 23 апр 2015 11:40


Ами колеги, ако не друго се убедих, че за това си има хора за конкретно нещо, а не човек за "всичко". Като за пръв път може да се каже, че е приемливо, но лично аз съм си недоволен от труда и от поредицата грешки, които направих по време на самото лепене.

На първите две снимки само сложих да видя как ще стои плата върху кората. Взел съм повечко, но по-добре отколкото по-малко :c020

Изображение

Изображение

Самата процедура протече така, намазах половината таван(първо задната част) и залепих плата, след това намазах и предната, като видях че ми остава бая лепило и взех да плескам по повече. Ето това беше първата грешка, не трябва да се прекалява. След това, седнах отгоре, за да ми е по-лесно да го залепя на по-трудните места. В тази зона се смачка, а на едно-две места е пробило лепилото от външната страна, т.е. там има жълти петна. Рязането също не е лесна процедура, хем рязох с макетен нож, а беше доста гадничко, плата по-скоро се късаше и разплиташе, отколкото да се реже. Явно трябва нещо по-специално за тази цел. Та това е резултатът общо взето, може да не е претапицирането на годината, но пък и не мисля да се хващам втори път с такова нещо.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Както виждате, на слънце нищо се вижда, ама на по-тъмно се вижда и с детайлите чак, да се надявам вътре в колата да не се забелязва много. А и преди беше доста по-зле.

Последна промяна от hibernate на Пет 13 апр 2018 10:54, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Милен Чавдаров
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 15 мар 2015 18:15
Автомобил: VW Golf 3 rabbit
Двигател: 1.6 aee
Местоположение: Търговище

Re: Golf MK3 1.9 TDI AFN GT

Мнениеот Милен Чавдаров » Пет 15 май 2015 18:58


браво колега тавана на какви пари ти излезе


Потребителски аватар
hibernate
Мнения: 100
Регистриран на: Пон 03 дек 2012 14:55
Автомобил: Golf MK3 GT 1997
Двигател: AFN
Местоположение: Русе

Re: Golf MK3 1.9 TDI AFN GT

Мнениеот hibernate » Нед 17 май 2015 3:22


Снимки на тавана и интериора на колата:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Иначе плата ми излезе 20 лева(10 лева на метър), лепилото 15 лева, доставката 5-6.

Последна промяна от hibernate на Пет 13 апр 2018 10:54, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19111
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Golf MK3 1.9 TDI AFN GT

Мнениеот stefan4o » Нед 17 май 2015 6:56


В Стара Загора искаха 80 кинта да ти го направят от-до с техни материали. И става като нов. Аз бих ги дал тези 40 лева отгоре, вместо да получа подобен резултат :confused


Потребителски аватар
hibernate
Мнения: 100
Регистриран на: Пон 03 дек 2012 14:55
Автомобил: Golf MK3 GT 1997
Двигател: AFN
Местоположение: Русе

Re: Golf MK3 1.9 TDI AFN GT

Мнениеот hibernate » Нед 17 май 2015 11:23


Който живее в Стара Загора и околността - да, но за останалите - около 100 лева. Както казах малко по-нагоре, съветвам да се дадат 100 лева, вместо загуба на 3-4 дена без ясен резултат. Да не споменавам, че качването на тавана си беше предизвикателство, щипките бяха толкова изпечени, че се рушаха по време на слагането. В крайна сметка опитах, видях, че не е за всеки и си имам едно наум :)

Та колеги, имам един въпрос, мисля да сложа права тръба, като я пусна от катализатора(който го няма). Ще трябва ли да мисля средно гърне, много ли ще е шумно и какви тръби е хубаво да взема?


Потребителски аватар
Apokaliptiko
Мнения: 1945
Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: гр. Русе

Re: Golf MK3 1.9 TDI AFN GT

Мнениеот Apokaliptiko » Вто 19 май 2015 7:41


Не се занимавай с тия глупости. Ще съжаляваш. Помисли над някаква по различна идея.

P.S. А и с тия 118 коня "стокови" нещо ми е странно???


Потребителски аватар
hibernate
Мнения: 100
Регистриран на: Пон 03 дек 2012 14:55
Автомобил: Golf MK3 GT 1997
Двигател: AFN
Местоположение: Русе

Re: Golf MK3 1.9 TDI AFN GT

Мнениеот hibernate » Вто 19 май 2015 15:46


Казаха ми ако ще правя генерация, да е след средното гърне, защото ставало досадно шумно ако е изцяло с права генерация. Т.е. не става за ежедневка. Ще го мисля, засега няма да избързвам. Та както обясних малко по-нагоре за конете, дължат се най-вероятно на липсващия катализатор, запушен EGR и спортен филтър.


Потребителски аватар
Apokaliptiko
Мнения: 1945
Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: гр. Русе

Re: Golf MK3 1.9 TDI AFN GT

Мнениеот Apokaliptiko » Вто 19 май 2015 21:35


Не е момента да споря, и ние караме доста време само дизел и ми е чудно и почти невъзможно кола близо на 300-400000 км да е на същите си коне от нова, а дори и повече дори и с намесата на КN Филтър и ред др. механични промени.

Но пък е хубаво, че си се отказал от генерации и такива простотии.

А пък защо не се замислиш за едно прилично окачване, поносимо за каране и едни красиви джанти, които ще ти радват окото ежедневно?


Потребителски аватар
hibernate
Мнения: 100
Регистриран на: Пон 03 дек 2012 14:55
Автомобил: Golf MK3 GT 1997
Двигател: AFN
Местоположение: Русе

Re: Golf MK3 1.9 TDI AFN GT

Мнениеот hibernate » Сря 20 май 2015 0:10


Аз пък не мисля, че има изобщо за какво да се спори? Километрите не са определящ фактор, преди всичко е била поддържана, а и диностенда не лъже. Не съм ходил случайно до Пловдив за чип тунинг, а не при кварталния "майстор". Факт е, че е изкарала конете и малко отгоре. Криви го, съмнявай се, чуди се, спори - резултатът е налице.
Окачването съм го сменял, може да се замисля за по-ниски пружини, но едва ли за смяна и на амортисьори, не съм дал 350 лева за ново окачване ей така :)
Джантите ще ги мисля, ако успея евентуално да продам тези, че за съжаление много разходи ми излязоха по колата и трябва да се ограничавам.


Потребителски аватар
hibernate
Мнения: 100
Регистриран на: Пон 03 дек 2012 14:55
Автомобил: Golf MK3 GT 1997
Двигател: AFN
Местоположение: Русе

Re: Golf MK3 1.9 TDI AFN GT

Мнениеот hibernate » Пет 18 мар 2016 15:27


Малко да разбутам темата... Зимата смених свещите, чудех се защо се мъчи с паленето на -10, а то се оказа, че нито една свещ не работи :eek Смених спирачни маркучи и течност... Смених и джантите, ама имат за правене и ще почакат.

Сега преди месец ми се случи следния номер: Както си карам изведнъж лампата за температура на таблото взе да мига. Колата беше още студена. В казана на антифриза нямаше никой, което ме очуди, преди 2-3 дена беше на макс нивото. Развих капачката и ми направи впечатление, че налягането беше много голямо защото взе да хвърля целият антифриз и нивото се възстанови частично. Веднага отидох на сервиз, където не откриха течове и подобни работи, не беше омешило масло и антифриз и обратното. Казаха ми, че проблемът е най-вероятно издухана гарнитура(в малки случаи - пукната глава), ходих и за второ мнение - същото казаха. Та реших, ако ще отварям двигателя, да сменя и следните неща около него:
-Гарнитура глава - Елринг
-Гарнитура капак комплект - Елринг
-Гарнитура всмукатели и изпускатели
-Ремък и ролки - Gates и Inna
-Повдигачи - Inna
-Водачи
-Маслообирачи
-Болтове за глава - Елринг
-Антифриз
Отделно от това реших да оправя другите кусури на колата:
-Смяна на горна и долна помпа съеденител, някоя от двете ми прави проблем, но ще сменя и двете
-Тампони на заден мост
-Жила на ръчната спирачка

След всичките тея удоволствия ще пребоядисам колата изцяло... И снимки ще кача :)
Няма смисъл да казвам, че колата все едно съм я купил два пъти, налял съм мноооого пари в нея, а сигурно ще се наливат и още. :no
Но пък ми е слабост, какво да правя, надявам се в един момент да заспи :love.vwclub
ПС: Да имате идея къде е най-добре да сложа буустметъра?

Малко снимки от процедурата:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Последна промяна от hibernate на Пет 13 апр 2018 10:55, променено общо 3 пъти.



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: artyom и 28 госта