Polo 6n2 16V (stage 1 destroke)

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
jocha
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 01 юни 2012 17:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.3NZ 1990
Местоположение: Пловдив

Re: Polo 6n2 16V (сивушко)

Мнениеот jocha » Вто 24 яну 2017 1:53


Малко да попиша по темата с колата понеже има доста развитие, но все ме мързи да пиша. Визуално промените са минимални, сложих лип от сеат ибиза, разкарах койловърите и сега съм на зимен сетъп с окачване от поло комби, което се държи стабилно колкото койловърите с разлика,че вози сравнително приятно и минах на джанти Fondmetal 7J et24 с гума 175/55/15 за зимата та за момента по визията няма нещо впечатляващо

Изображение

Сериозното развитие по колата е от към ако може да се нарече силов тунинг, а пък вече колко е силов ще стане ясно скоро като иде на валяците. Първоначално реших и без това колата е спънат кон от към инжекцион и компютър, а имаше и изгорял подгрев на ламбда сондата на колектора (оная "евтината" 5 кабелна 6 пинова широколентова) та хванах та си реших проблема генерално като сложих на колата газов инжекцион с дюзи и рейка за 110kw и редуктор до 180 коня първоначално замисъла беше да има запас просто да си я карам скопена, а ако някога сменям мотор да мога да си остана с готов инжекцион....да ама не....понеже газаджиите бяха мои хора и ми сложиха най-високия клас програмируем компютър на газовата и ми казаха, че може да се мапва по обороти фино и системата си е с външен мап и си прави отделна карта на както я настроиш да върви, та от тука май тръгна всичко :mhihi Първото, което беше e да разкарам втория катализатор на колата (казвам втория защото заводски има и в колектора) след като го разкарах, реших че искам цяла генерация от меката връзка назад затова сложих заместител на magnaflow на мястото на катализатора, средно гърне от 6N2 GTI и крайно проходно от голф 2 GTI 1.8KR като практически се получи една проходна генерация,която обаче е приятно заглушена, но пък се чува до толкова, че да знаеш, че не е оригинално.

Изображение

След генерацията и премахването на втория катализатор съответно колата спря да бъде много спряла, а стана просто доста спряла и казвам доста,защото имаше такъв зверски лаг в педала на газта и реакцията, че горе долу като дадеш газ можеш да идеш до 7-мия етаж да се изпикаеш и пак да слезеш и евентуално след като си изпиеш следобедното кафе тръгваше да ускорява и то не както трябва. Рових се по разните му теми в крайна сметка ще спестя обясненията, но се оказа комбинация от мап сензор и дросел, разбира се грешки никакви не излизаха, но колата вървеше като триколка.По коледа имах ходения до Германия и реших да си направя малко подаръци та реших генерално, че колата ще се засилва атмосферно. Купих си чисто нов дросел и мап сензор като твърдо се реших,че ще действам по изпитани проекти и ще гоня Stage 1 което е около 100-110 коня и затова си взех като за начало дросел от 101 коня AUB, мап от най-високия клас,който имаха и разни други дреболии от порядъка на свещи кабели, бобина и прочие кажи речи смених половината мотор :mhihi

Изображение

Изображение

Междувременно успях да счупя скоростна кутия,та се хванах и си взех от поло комби с код AUA кутията като си прехвърлих някои валове от моята старата някои останха от на комбито трети смених с други, в крайна сметка 1,2,3 скорост са къси 4-та е с дължината на 5-та скорост на поло 1.4 60 коня, а 5-та я пуснах магистрална на 120 във 2950-3000 оборота :Mr Green Fun :Mr Green Fun

След като монтирах кутията и новите части и минахме базова центровка вече успешно на по-високо налягане на газ и колата почна да търкаля вече доста по-бързо от преди започнах да издирвам колектори. Първо се хванах с изпускателния, за да мога да разкарам тая глупост, която са я монтирали от завода,за да може да покрива евро 3 нормите успешно и убива колата изцяло ето го как изглежда слага се единствено на AUA моторите.

Изображение

Въпроса беше какъв изпускателен колектор да сложа,защото никъде по форумите не обсъждаха въпроса какъв изпускателен колектор да се сложи на този мотор пишеха за инжекциони всмукатели и прочие, а е една наистина интересна тема, защото на AUA всмукателя е много специфичен и стандартния 4-2-1 колектор не върши добра работа, защото разпокъсва ужасно много кривата на мотора, но това никъде не го пишеше и трябваше да се разбира по оня по-трудния начин първо със сметки на лист хартия, които в последствие се оказаха точно така както го смятах като взех за пробата от 6N AFH 4-2-1 спортен колектор за пробата. От този момент общо взето бях позиция на кръгла 0 и около 3 дни денонощно рових информации по всичко де що е сайт и сравнявах от модели разни и разнообразни докато накрая не установих нещо доста интересно, което ще бъде от полза на много колеги. Най-добрия вариант за изпускателен колектор при AUA мотора е този от 6N2 GTI, сега ще си кажете от къде пък да го изнамерим такова животно...освен на гти същия колектор се слага и на Lupo 1.4 101 коня с код на мотора AFK,сега и тука ще ми кажете да ама и такова лупо трудно...еми като ви е толкова трудно ей ви най-лесния вариант същия колектор се монтира и на забележете GOLF 4 1.4 16V с код на мотора AHW, абсолютно същият с едно единствено изменение, че има ЕГР клапан на 4-тия рънър,който клапан се маха и дупката се прекапва с електрожен и от там нататък си имате напрактика GTI колектор за около едни 50лв (има и афтърмаркет за конкретно AUA двигателите 1.4 и са 170 паунда с 40 паунда доставка и като параметри са сходни с гти колектора хората по форумите не ги препоръчват защото не давали почти никаква разлика като ги слагали на 1.6 125 коня гти-ките)

Изображение

Изображение


Тук трябва да направя една вметка, че колектора си е абсолютен bolt on, гарнитурата на сакса си е същата захвата долу е същия, горе захвата за главата и на AUA и на AHW е абсолютно еднакъв така че си ползвате заводската гарнитура всичко става 1:1 единствено после щита пред колектора иска да се изпили горния ръб леко на шмиргел с около 2,3мм или да се разпробият дупките за болтчетата, за да пасне на захвата на самия колектор, но става, а иначе другата опция е да се оплете с термолента аз сега съм със щита и в последващ етап като се постопли ще се плете.След колектора смених и мека връзка,защото оригиналната я пръснах като майска роза след смяна на колектора явно се беше запушила или разплела отвътре не знам точно.Като ефект до момента колата просто се промени коренно след изпускателния колектор колата има сила от 2200 оборота почва да тегли като на около 2900-3000 се усеща като нафта която излиза от турбо дупка и до 5300 върви като за две полота от тия каквато беше в началото.
Сега следващата стъпка е поръчал съм всмукателен колектор от 6N2 GTI, който го чакам да дойде от Англия като ще се монтира с моя дросел и след него колата ще мине на цялостна настройка и след това ще я кача на валяци да видя какво точно куцо пиле се е излюпило след интервенциите

Изображение




Потребителски аватар
Vw_polo_16v
Мнения: 583
Регистриран на: Чет 17 юли 2008 0:07
Автомобил: VW Polo 6n Seat ibiza 1.8T
Двигател: AFH 1996 AQX 2000
Местоположение: София/Волуяк

Re: Polo 6n2 16V (сивушко)

Мнениеот Vw_polo_16v » Вто 24 яну 2017 7:10


Крайно време беше да си влезеш в ролята :)


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Polo 6n2 16V (stage 1)

Мнениеот vucata » Вто 24 яну 2017 14:38


Доста заигравки. Дано се получи нещо от сорта на 120+. Защо не свалиш главата и не я портнеш, или няма много смисъл?


Потребителски аватар
jocha
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 01 юни 2012 17:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.3NZ 1990
Местоположение: Пловдив

Re: Polo 6n2 16V (stage 1)

Мнениеот jocha » Вто 24 яну 2017 14:49


За момента няма смисъл ще се тества какво ще изкара само от периферия като единственото което портнах и то без да пипан диаметър, промених само градуса беше входа на изпускателния колектор по ръбовете на рънърите на снимката горе се вижда пуснах им ъгъл 45 градуса, който би трябвало да подпомага пулсациите на изпускателния такт и в комбинация с моя колектор се получи много добре. В някой по-следващ етап, когато намеря валове от 1.4 AUB мотор 101 коня понеже по спомен всмукателния вал е с различен градус от моя, тогава ще отворя мотора, но по-скоро ще е контролен шлайф и шлайф легла на клапани с пренапасване и порт на главата,като вероятно няма да сгъстявам повече. За над 120 коня за жалост без други валове и освен периферията и дросели от CBR 600 доста трудно мога стигна. За момента съм оптимист дори на около 100 коня :th_up

П.С Не възлагам големи надежди на всмукателния колектор от GTI понеже измества пика много нависоко принципно и дори да имаш някакви плюсове, то са за сметка на доста минуси в ниски и за момента го взимам просто за пробата, да видя какво ще се получи. По интересното е,че не един път съм виждал поло GTI с всмукател от моя мотор го дават като по-добрия вариант междинни обороти от 2500 до 4000, а аз принципно не гоня максимално да изцедя коне като цифра, а просто приятна за каране кола с адекватна графика - поведение


Потребителски аватар
Gigabyte
Мнения: 2857
Регистриран на: Нед 29 окт 2006 9:08
Автомобил: neko drugo
Двигател: vaprosche
Местоположение: Оряхово / Велико Търнуу

Re: Polo 6n2 16V (stage 1)

Мнениеот Gigabyte » Вто 24 яну 2017 15:05


Записвам си една сверка ,моето и по-тежко и по-малко коне ,ама съм неверник и ми е чудна тая ралзика в конете с тези дребни модове :)


Потребителски аватар
jocha
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 01 юни 2012 17:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.3NZ 1990
Местоположение: Пловдив

Re: Polo 6n2 16V (stage 1)

Мнениеот jocha » Вто 24 яну 2017 15:14


Няма проблем, за момента имам само една сверка след това,което съм го свършил до момента със Civic 6gen 1.4 90 коня и резултата беше около половин кола в моя полза за други наблюдения относно вървежа съпоставено с друго нямам ако имаш идване към пловдивско пиши ще ги замерим :)


Потребителски аватар
jocha
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 01 юни 2012 17:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.3NZ 1990
Местоположение: Пловдив

Re: Polo 6n2 16V (stage 1)

Мнениеот jocha » Вто 24 яну 2017 15:25


П.С Двигателите 1.4 75 коня (AUA) и двигателя 1.4 101 коня (AUB) при 6N2 като глава и блок и степен на сгъстяване са еднакъви, разликата идва от друг всмукател с дросел с малко по-различен дизайн(който съответно го имам), друг инжекцион(съответно нали и компютър и се върти до 6300) и различен градус на всмукателен вал с това приключват разликите спрямо моя и 101 коньовия при 6N2. На практика с различна комбинация от всмукател и изпускател, съответно с правилна настройка 1.4 75 коня си вади без проблем около конете на AUB дори без всмукателния вал,защото напрактика може да го компенсираш с комбинация от колектори, а различния инжекцион си го компенсирам с газовия компютър и отделния мап като там колкото и както го направим така ще работи и при евентуално добавяне в последствие на вала от AUB ще е само + ,но както казах оптимист съм дори на около 100 коня на газ, ще бъда повече от доволен. За мен най-важното нещо е да бъдат разпръснати по целия диапазон, защото това което не искам да правя е да гоня пикова мощност от дадена цифра коне(колкото и да е тя),която да я имаш за 100 оборота, а през останалото време смърт и да иска да не пада под 4000, за да върви. За момента колата върви както искам с идея, че може една идея повече ако се пооправят смесите, но ще изчакам да дойде другия колектор за проба ако стане точно това, което не искам, ще увивам с термолента оставям моя всмукател и мапвам с него, а пък колкото изкара :)


Потребителски аватар
jocha
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 01 юни 2012 17:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.3NZ 1990
Местоположение: Пловдив

Re: Polo 6n2 16V (stage 1)

Мнениеот jocha » Сря 25 яну 2017 10:23


Ето за колегите,които ми писаха на лично с молба да им пратя видео как звучи въпросната генереция тип мелез, качвам видео направо в темата да може ако някой друг се е "вдъхновил" да прави сбирщайн като моя да знае как звучи :th_up

https://www.youtube.com/watch?v=GClEDrDkp4s


Потребителски аватар
Freak_GTI
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 05 окт 2015 21:52
Автомобил: Golf 2 GTI
Двигател:

Re: Polo 6n2 16V (stage 1)

Мнениеот Freak_GTI » Чет 26 яну 2017 23:12


Мисля, че звука е повече от задоволителен колега. Не вярвах, че като отворя клипа ще чуя този плътен звук честно! Успех за напред с полото супер е! :beer


Потребителски аватар
jocha
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 01 юни 2012 17:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.3NZ 1990
Местоположение: Пловдив

Re: Polo 6n2 16V (stage 1)

Мнениеот jocha » Съб 28 яну 2017 10:53


Мерси колега най-важното е резултата от към динамика на колата и че не надува главата както ония гърнета "мъфлъри" на дълго. Относно физиката 4-1 е пиков колектор гонещ скорост на газове от средни нагоре като максимума го достига при почти максимални обороти като кривата е от ниско постъпателно към високо затова и рязко се изменя звука от среди нагоре. Ако се смени колектора и се мине на 4-2-1 без да се пипа нищо друго тогава звука коренно се променя заради това, че 4-2-1 гони по-високо налягане в тръбите като по този начин разтяга графиката от мотора тръгва от ниско, на средни прави пик на въртящ момент и след това има спад към високи като при 4-2-1 скоростта на газовете е по-ниска във всички диапазони и колата звучи по-приглушено, но има повече тяга и за градско каране, където се гоня първите 3000 оборота 4-2-1 кара колата да се чувство по-еластична и пъргава докато 4-1 колектора в началото колата се усеща леко по-мудна, но след това рязко стига пик тоест усеща се все едно излиза от турбо дупка и за по-състезателен тип на каране,където колата се натиска повече във високи и често се минават 3500-4000 оборота 4-1 е по-добрия вариант(ако разбира се има добро пълнене мотора), но ако стила на каране е в по-ниски обороти и често се гони доускорение в диапазона 2000-3500 на различните предавки тогава 4-2-1 е по-добрия вариант.
П.С Надявам се да е от полза информацията за колегите,които се чудят какво да изберат като трябва да отворя една голяма скоба и да кажа, че горе написаното е сравнително общо и събирателно. Има различни вариации като съответно се удължат рънърите на 4ката при 4-1 и по този начин се разтегне диапазона има значение диаметъра спрямо дължината също, при 4-2-1 там има различни вариации спрямо дължина на 4-ката след това на 2-ката и отделно на широчината на съответно едното и другото като и там според как се направи се получава различен ефект и вече може да се направи 4-2-1 и за високи обороти с по-голям разтяг или 4-1 за средни към високи обороти с продължителен пик, но най-общо основните положения са описани горе :th_up


Потребителски аватар
Freak_GTI
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 05 окт 2015 21:52
Автомобил: Golf 2 GTI
Двигател:

Re: Polo 6n2 16V (stage 1)

Мнениеот Freak_GTI » Съб 28 яну 2017 11:00


Колега аз съм на същото мнение,трябва да се гледа крайния резултат и дали има подобрение, а не звука. Много хора тъкмят генерации и вадят звук,а всъщност само задушават колата. Не е работата да сложиш правата тръба и да се чуваш от километри. Според мен трябва да получиш краен резултат качвайки я на валците. Много малко са обаче тези стремящи се към това.


Потребителски аватар
jocha
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 01 юни 2012 17:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.3NZ 1990
Местоположение: Пловдив

Re: Polo 6n2 16V (stage 1)

Мнениеот jocha » Вто 31 яну 2017 0:03


Още малко развитие по темата, на кратко, намерил съм схеми и формули за смятане на гърнета и в най-скоро време като се стопли съм си го запланувал като проект по домашна работа да си изработя сам едно крайно гърне като ще се ползва за модел и структура group N гърне, но ще тествам материал с друга резонансна честота спрямо перфорираната ламарина вътре на въпросните гърнета и различни комбинации от типове вати и прочие. Ще качвам снимки подробни като подхвана да го правя като повече е да видя какво ще се получи, а пък ако се получи добре ще си скалъпя и едно средно :mhihi А по темата за колата взех си джнати speedline 15ки 5.9кг като от към параметри не са кой знае какво ама така или иначе колата тръгна в друга насока :mhihi

Изображение

Отделно в събота съм запланувал да я водя на центровка като ще се сменя газов клапан, филтър на газов клапан ще и минем центровка и по между другото смятам да сваля колектора всмукателния и да го изчистя, че заради един стар проблем с картерната вентилация в комбинация от изгорелите газове на ЕГР-а вътре има слуз натрупана около 3,4мм. Направих и едно скромно видео как върви за момента колата като след 4800 просто все едно някой я стиска за врата и омалява и затова и не я въртя до край приятно гледане и поздрави :th_up

https://www.youtube.com/watch?v=AffqY7vMHy4


Потребителски аватар
jocha
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 01 юни 2012 17:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.3NZ 1990
Местоположение: Пловдив

Re: Polo 6n2 16V (stage 1)

Мнениеот jocha » Вто 31 яну 2017 11:09


Джантите са на колата от преди малко, по лично мнение застанаха добре, но най-вече положителен ефект се усети от към динамиката на колата. Стана доста по-рязка, по-леко ускорява и доускорява като в движение поддържа скорост в пъти по-леко :th_up
Прикачени файлове
16443287_1680245045371457_50294621_n.jpg
16467144_1680245012038127_957520106_n.jpg


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2191
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
Двигател: ALH 2005_AHU 1997
Местоположение: София
Контакти:

Re: Polo 6n2 16V (stage 1)

Мнениеот w_smith » Сря 01 фев 2017 10:13


Точно на мястото си са на Полото.


Потребителски аватар
jocha
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 01 юни 2012 17:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.3NZ 1990
Местоположение: Пловдив

Re: Polo 6n2 16V (stage 1)

Мнениеот jocha » Чет 02 фев 2017 16:29


Оправих финални дреболии като нови тръби на ф50 без колена,правени с тръбогиб от меката връзка назад и нови тампони на гърнетата и вече от към празнене колата е завършена :th_up
Прикачени файлове
IMAG0085.jpg



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: the c-b и 21 госта