Polo 6n2 16V (stage 1 destroke)

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
jocha
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 01 юни 2012 17:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.3NZ 1990
Местоположение: Пловдив

Re: Polo 6n2 16V (stage 1)

Мнениеот jocha » Вто 07 фев 2017 11:39


Днес събрах остатъка от колата,смених филтър рейка,филтър клапан на системата, взех pipercross филтър като я качихме на валяците за настройка и както разбира се можеше да се очаква колата не е доволна със сегашните дюзи,които има и на 4500 оборота рязко обеднява,когато пуснем точни смеси.Резултата който изкара беше 88 коня и 134Нм като след 4500 просто рязък пад.Сега ще се взимат нови дюзи по-бързи и пак ще се закара като преди това ще сваля да изчистя и всмукателния колектор от налепите и ще видим какво ще покаже
Прикачени файлове
IMAG0095.jpg
IMAG0096.jpg
IMAG0097.jpg




Потребителски аватар
jocha
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 01 юни 2012 17:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.3NZ 1990
Местоположение: Пловдив

Re: Polo 6n2 16V (stage 1)

Мнениеот jocha » Пет 10 фев 2017 14:13


Малко да попиша по темата, оказа се, че проблема с дюзите и загубата на мощност във високи не е изцяло по вина на самите дюзи. От няколко дни колата почна да прави проблеми. На смукач всичко е 6 държи си 1200 оборота равномерно и в момента, в който колата излезе от смукач почва да мени оборотите от 940 да ги кажем ориентировъчно падат с по 150 и се качват пак до 940, на загрял мотор проблема намалява почти до минимум като на моменти държи стабилни обороти на моменти ги мени през 80 и прави леки детонации в гърнето, като понякога колата до 2000 оборота леко заглъхва над 2000 избистря друг път когато оборотите са горе долу стабилни на място като я натиснеш и скача и се реже без проблем(колата на студено и топло пали от 1/16 стартер няма проблеми и след като я запалиш 5 секунди по късно почва играе леко и така). Та реших аз да търся какво може да е при което разбира се нали тука ме наведе на мисълта за основно 3 неща, бобина с комутатор, датчик температура на антифриза(редовния проблем) и датчик разпределителен вал, който управлява инжекторите и тайминга. В момента, в който откачих буксата на датчика на разпределителния вал и какво да видя пълно с масло вътре, редовния проблем на тия полота, заради това, че Гюнтер не си е пил кафето сутрин и решил да прави датичка целия от пластмаса, разбира се може да се предположи че от топло студено пластмасата в даден момент се предава и датчика се пропукал острани на корпуса много леко,но достатъчно да качва масло. Сега ще сменя датчика, поръчал съм и бобина с комутатор, ще сменя и датчика на охладителната течност да знам, че всичко по смесообразуването и запалването е ново и ще пиша допълнително за резултата :th_up


Потребителски аватар
jocha
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 01 юни 2012 17:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.3NZ 1990
Местоположение: Пловдив

Re: Polo 6n2 16V (stage 1)

Мнениеот jocha » Пет 10 фев 2017 23:45


Така проблема може да се каже, че се отстрани, но по-интересното в случая е не какво се оказа, а с какви симптоми се прояви.Първоначално сложих датчика на разпределителния вал с надеждата всичко да се е дължало на него предвид пробива и омасляването в буксата, но уви мененето на обороти на празен ход си остана като глъхненето до 2000 оборота все още си го имаше, съществена разлика обаче се усети при обороти над 2500, където педала на газта просто почна реагира светкавично(колкото светкавично може да се приеме реагиране на електронна газ,но реакцията стана доста директна), като във високи обороти бих казал, че гадното забиване почти изчезна(казвам почти, защото колата все още продължаваше да мени обороти,където си беше показател, че не е наред всичко и няма как да е на 100%). Второто, което беше по поредност беше бобината с комутатора при. С нея нещо съществено като промяна не усетих от към поведение, единствното по-забележимо беше, че колата спря да детонира смесите в гърнетата при смяна на предавка (преди това на 2200-2500 в момента щом натиснеш съединителя и пукаше) и работата на мотора може да се каже, че поомекна.Разковничето се оказа проклетия датчик за температура на антифриза или по-скоро, че нищо от това, което е изписано по тонове теми не съответстваше на проблема. На VCDS стойностите отговаряха 1:1 и по табло и по показания и по замерване на с термо пистолет, но не е и само това, волтажа на крачетата отговаряше, грешка никъде не се изписваше и на всичкото отгоре колата студена пали от раз има смукач, топла пали още повече от раз и нито да се замисли нито да заиграят обороти при самото палене.Единствени по-сериозни признаци освен мененто на оборотите беше от край време колата при натискане на газта реагираше по различен начин всеки път на моменти тръгваше през глава дето се вика,друг път наемаше едно спънато като все едно нещо я дави, но не придърпваше и на баири доста често се усещаше като загуба на мощност. Обаче след поредица тестове с разни и разнообразни програми LPG Tech, VCDS и тем подобни постоянно нищо не излизаше и висчки ме убеждаваха, че колата е на 100% наред и ме убеждаваха, че това забиване се било дължало на електронната газ и че вероятно имало изтъркани писти и педала не пращал винаги точни сигнали и понеже действал по предварителни стойности ако не отчете по-високото връщал към по-ниско и затова забивал и колата омалявала по баири, което за мен лично никаква логика не правеше, но го приех, че абе програми компетентни хора да им вярвам ДА АМА НЕ. В момента, в който смених температурния датчик въпреки, че се чудех много дали да го сменям,но накрая викай айде да пробвам отидох и купих най-евтиния,който имаха в магазина е така за проба викам си с тия 7лв с тях и без тях, в момента в който го сложих, колата си промени работата, оборотите спряха да се менят и да има някакво колебание то е 50-60 оборота, което е в рамките на допустимото, реакцията на педала стана директна без значение в кой диапазон от оборотите се натиска, колата почна да се наема в пъти по-добре в ниски като във високи си се реже до край без да се замисли, а загубата на мощност по баир напълно изчезна и в момента колата върви с лекота и без газ независимо с каква скорост независимо по какъв релеф.

П.С По двигателя не съм сменил единствено датчик колянов вал и датчика на радиатора всичко друго вече е ново :beer


Потребителски аватар
Snuupy
Мнения: 471
Регистриран на: Пон 26 яну 2015 0:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n2 16V (stage 1)

Мнениеот Snuupy » Съб 11 фев 2017 9:01


Много добре върви проектчето, евала, че си я оправил ! Мислил ли си за монтиране на малка турбинка след това, нещо от 1.9TDI 90/110к.с. Или ти се кара атмосферка?


Потребителски аватар
jocha
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 01 юни 2012 17:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.3NZ 1990
Местоположение: Пловдив

Re: Polo 6n2 16V (stage 1)

Мнениеот jocha » Съб 11 фев 2017 9:56


Този мотор принципно е най-неподходящия за турбо и за да държи и под държи разбирай до 170 коня иска много сериозна заигравка и като пари идва същото като да пусна 1.8T,а иначе ето това излезе явно колата си е била още с оригиналния датчик
Прикачени файлове
1486799738545-1926787602.jpg
IMAG0101.jpg


Потребителски аватар
jocha
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 01 юни 2012 17:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.3NZ 1990
Местоположение: Пловдив

Re: Polo 6n2 16V (stage 1)

Мнениеот jocha » Нед 12 фев 2017 11:09


Продължаваме по същество с проекта. Следващата стъпка е всмукателен колектор от polo 6n 1.4 AFH мотора, който ще претърпи малко модификации, за да стане по реда си и заедно с него съм поръчал новите дюзи с рейка lpg tech dragon
Прикачени файлове
21213-OkwZlUpkhVax.JPG
74691110_1_585x461_barzi-dyuzi-lpg-tech-dragon-2g-garantsiya-gr-stara-zagora.jpg


Потребителски аватар
jocha
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 01 юни 2012 17:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.3NZ 1990
Местоположение: Пловдив

Re: Polo 6n2 16V (stage 1)

Мнениеот jocha » Сря 15 фев 2017 13:31


Колектора го монтирах на колата заедно с нови гарнитури и всичко ново по периферията на колектора,който си мисли че е много лесно да се сложи оказа се живо изпитание.Ъгъла на колектора опира в главата иска да се препили за да прибере,отделно горния ръб на колектора опира в куката на мотора отгоре и трябваше да се пили и куката и колектора по ръба,след това сервото за да се прехвърли искаше преправяне. Отдолу на колектора входа на егр-а трябва да се запуши.След това дросела не става,болтовете идват дълги и трябва да се прехвърли плочката фабричната на AUA под дросела на която има отново изход за серво и егр и те също трябва да се запушат,след което дупките за болтовете на дросела в плочката трябва с боргия да се разширят с по 2мм иначе се разминават след това като се сложи дросела трябва да се стяга с рамо иначе не прибира хубаво,но в крайна сметка става.После трябва да се пусне нов маркуч за вакуум към рейката от колектора,мап сензора застава в друга позиция от преди и идва много близо до щеката за маслото, там се пренареждат кабелите и се откачат маркучите за бензина,за да може да се закачи буксата.След като всичко това е направено отгоре на колектора има планка за жилото на газта,тя се изрязва и не приключва филма с това, след това филтърната кутия иска преправяне защото дросела седи една идея по високо от колкото трябва и единия болт който държи кутиятя за колектора се маха запълва се дупката в кутията и се оставя само на един болт този който е при рейката.След това монтирах новите дюзи lpg tech dragon 1.9m/s на 0.9m/s на 6 бара и 155л/мин като разпробиването на колектора беше приключение,но накрая стана и като резултат мога да кажа,че колата тръгна зверски много в кой да е диапазон, единствено преди 2000 оборота е леко по мудна,но защото нямат скорост газовете от 2000 нагоре тръгва много и от 4000 се отпушва зверски рязко усеща се като ритник отзад и до 5800 където е прекъсвача,просто се набира като за последно и в прекъсвач влиза и се усеща все едно скачаш на спирачките
Прикачени файлове
orca-image-1487149810421.jpg_1487149810671.jpeg
Screenshot_20170215-131059.png


Потребителски аватар
jocha
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 01 юни 2012 17:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.3NZ 1990
Местоположение: Пловдив

Re: Polo 6n2 16V (stage 1)

Мнениеот jocha » Съб 18 фев 2017 11:49


В хода на нещата да напиша още нещо, което установихме вчера. В момента изпускателния колектор, който при заводския всмукател с малък пленум и рънъри беше достатъчен и имаше само плюс от него, след смяната на дюзи и всмукател има диапазон от 1000 оборота между 3000 и 4000 където е повече тапа за мотора. Веднага ще се обосновя защо. Късите рънъри са за low end torque и повече сила в ниски, предвид че GTI е мотор с променливо газоразпределение и лифта на клапаните се променя след N-ти обороти, какво се получава имаш бонус в ниски където мотора е доста слаб, късите рънъри подпомагат, в момента в който вдигнеш обороти,където им достигаш лимита и вече за да празнят бързо късите рънъри имат нужда от по-висок оборот или друг лифт на клапани и сила да изкарва газовете, лифта при GTI се променя и принудително почва да вкарва въздух съответно да изкарва газовете като тогава се получава в по-голяма сила и Bernoulli ефект-а. В края на 4-те рънъра на изпускателя има една голяма тръба, в която се събират, нарича се колектор на рънърите и с негова помощ, когато единия цилиндър изтласква газовете и подпомага празненето на другия предвид VVT-то в конкретните обороти мотора компенсира с по-голям дебит по-бързо празнене, докато при моя се получава ефекта, че оборотите на двигателя/количеството газове на изхода не са достатъчни да преодолеят тапата,която се получава в диапазона 3000-4000 оборота и се получава като лек пад на мощността, колата набира, но не е прогресивно, а се усеща като леко забавяне след което от 4000 оборота нагоре където вече мотора подпомага празненето от оборот успява да преудолее този праг,който се получава и колата тръгва нагоре да ускорява рязко и добре. Сега пред мен има няколко варианта да удължа рънърите като по този начин подпомагам празненето в среди и високи или да мина на 4-2-1 колектор, който в конкретния случай би трябвало вече да окаже положителен ефект. Ще държа в течение какво се случва.


Потребителски аватар
jocha
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 01 юни 2012 17:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.3NZ 1990
Местоположение: Пловдив

Re: Polo 6n2 16V (stage 1)

Мнениеот jocha » Пон 20 фев 2017 19:25


Днес реших да се заиграя и да портна дросела, предвид че промених обема на пленума и размера на рънърите, оставаше само клапата да де нагоди с останалото.Затова се хванах и премахнах фабричния ръб около клапата и портнах входа под конус в горния край общо с 4мм в долния над клапата 1мм,така че да може входящия въздух да има по-голяма скорост на входа.Идеята беше да се постигне ефекта на тромпет и за моя голяма радост ефект имаше,в ниски преди 3000 колата е много по рязка и с много повече тяга,а в последните 1000 оборота се развърта още една идея по-лесно,междинния диапазон не усещам да се е применил по някакъв начин,но в последствие с 4-2-1 смятам че ще си дойде на място всичко.
П.С ето снимка как стана отляво е портнатия отдясно е същия,но обикновен
Прикачени файлове
IMAG0140.jpg


Потребителски аватар
jocha
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 01 юни 2012 17:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.3NZ 1990
Местоположение: Пловдив

Re: Polo 6n2 16V (stage 1)

Мнениеот jocha » Вто 21 фев 2017 13:51


Днес довърших дросела като го минах с няколко размера шкурка и на този етап е това.По-натам ще претърпи същото упражнение и портовете на главата и всмукателните рънъри,но ще е по-натам във времето
Прикачени файлове
IMAG0146.jpg
IMAG0145.jpg


Потребителски аватар
Panaiot0224
Мнения: 6
Регистриран на: Пон 02 яну 2017 20:59
Автомобил: vw golf 5
Двигател: BRU 2006 year old
Местоположение: Бургас,България

Re: Polo 6n2 16V (stage 1)

Мнениеот Panaiot0224 » Вто 21 фев 2017 20:25


количката ми харесва много, понеже и аз искам да закупя такава в близките 2-3 месеца, но ще сложа само лети джанти както и хубава музика според мен така си е най добре!


Потребителски аватар
jocha
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 01 юни 2012 17:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.3NZ 1990
Местоположение: Пловдив

Re: Polo 6n2 16V (stage 1)

Мнениеот jocha » Вто 21 фев 2017 23:21


Не е лоша количка като цяло, но моторите им са малко как да се изразя избираш по-малкото зло,защото 1.0, 1.4 8V от бензиновите директно може да не ги броиш, защото там проблеми с кофите се сипят горят много и не вървят ама изобщо и атмосферните нафти също просто ги забравяш и там положението с многото горене и невървене е в пълна сила. TDI версията на 1.4 преки наблюдения нямам, но до колкото от познати съм чувал от към разход добре,но от към поддръжка скъпо, а останалите 16 клапанови бензинови мотори, не са лоши, но иска всичко де що е датчик да работи като нов иначе колата не върви добре и гори много, отделно си имат стандартните проблеми и трябва да ги гледаш през цедка, че духат глави като за добро утро, но ако случиш на читаво ще си много доволен, за да случиш на читаво оглеждай се за 75 коня(горят сравнително малко и вървят приятно за конете си отделно търпят на засилване ако му се занимава на човек), защото 1.4 101 коня там е 700лв дросел клапа,400лв кутия ако счупи а със сигурност ще счупи ако сложиш от 1.4 75 коня там са по 250-300лв, отделно са с друг инжекцион друг комп и имат си разликите и обикновено са шпорени като за последно, при GTI е подобно положението само дето там има части освен по мотора и по екстериора и интериора дето нямат намиране ако стане нещо или ако намериш са много ама много скъпи. Успех :th_up


Потребителски аватар
Snuupy
Мнения: 471
Регистриран на: Пон 26 яну 2015 0:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n2 16V (stage 1)

Мнениеот Snuupy » Сря 22 фев 2017 9:33


Аз имам 1.4TDI.
Плюсове:
Изключително нисък разход - градско от 5.5-6/100
Извънградко зависи с колко караш, ако караш с 90км/ч (което за мен е невъзможно) 4/100, нагоре се увеличават цифрите и то драстично.
Моята е ремапната и имам около 105к.с. и 250-280Nm въртящ момент, казвам го така, защото държи 250 при равна газ, при пъна газ пиква на 260-280. Колата е адски приятна за каране.

Минуси:
Шумен, тракащ неравномерно работещ мотор, тъй като е трицилиндров.
Кофти шумоизолация, като всички полота.
Няма борд компютър....
Друго не се сещам.
За 2г, от както я имам, съм сменил N75 клапан на турбото, два шарнирни болта, които бяха тръгнали от закупуването й, със спортното окачване им доразказах играта. И задни дискове и накладки. Мисля, че за 16 годишна кола е доста прилично.

Приятел има 1.4i 60к.с. AUD мотор, железна ! Кара я вече 3 години, само консумативи... Но харчи 10/100 в София, което е адски нерантабилно за тази мизерна мощност.

Имам наблюдения и върху 1.6 16V 125к.с. Там вече си заслужава разхода, идентичен е с Polo 1.0, 1.4, 1.4 16V, само дето вървежа е доста приятен за такава малка колица, с малки модификации може да стане доста сериозна малка машинка. Аз лично предпочетох дизела, защото 10/100 за моите цели ми е прекалено. Успех !

@jocha - Въпреки нулевия интерес към проекта ти, следя и ме кефи как изпипваш всеки детайл, евала. Предполагам ще стане доста приятна за каране кола !


Потребителски аватар
jocha
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 01 юни 2012 17:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.3NZ 1990
Местоположение: Пловдив

Re: Polo 6n2 16V (stage 1)

Мнениеот jocha » Сря 22 фев 2017 10:27


Мерси, а от към интереса не съм я пуснал темата, за да гоня някаква аудитория, а да опиша с какво съм се и с какво се сблъсквам, отделно какво може да се прави по конкретно този мотор и ако темата бъде полезна за някой колега и успее от нея да извлече нужната информация, за мен това стига.За вървежа още има неща за доизпипване, но в момента колата просто е коренно преобразена спрямо началото, върви си доста мъжки и разхода е доста приятен 8.5/100 на газ смесено. Просто относно тези полота и този мотор и как да се засили, информация по българските сайтове липсва и всичко,което правя или съм намислил да правя е или прочетено и превеждано от италиянски,френски, испански и прочие и компилирано или някакви мои идеи вкарани и реализирани и затова и си правя труда да пиша,защото по европа хората много се заиграват с тези полота докато тука каквото и да си говорим само голф и пасат се гледат и правят. За момента съм захванал изцяло по мотора да се занимавам + дребни неща по купето от порядъка на двоен къп холдър, двоен дин тъчскрийн медия, замислил съм малко заигравка със стелки волан и скоростен лост маншончето да има и да си внеса от Германия едни фарове от GTI с лупи и други глезотии, но отвън ще е скучна кола без окачване и широки джанти,защото ми мина мерака от към окачвания и глупости.


Потребителски аватар
Daniel Kuntov
Мнения: 820
Регистриран на: Пон 05 мар 2012 18:29
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: GTI 2.0 8V AGG

Re: Polo 6n2 16V (stage 1 destroke)

Мнениеот Daniel Kuntov » Сря 22 фев 2017 20:30


Здрасти колега.Как по точно портна дросела,с какъв уред?И сваля ли клапичката посредата?



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: stantr и 176 госта