Моето Audi A4 Душегуб Quattro

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1658
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Audi A4 B6 Avant Quattro
Двигател: AKE 2004
Местоположение: София

Моето Audi A4 Душегуб Quattro

Мнениеот Traytor » Вто 20 сеп 2016 16:52


Здравейте колеги,

Време е да пусна темата, която отлагам от 4+ месеца.
Както някои от вас знаят, бях горд собственик на Passat B5.5 AVF. Много си я харесвах тая кола, но толкова много ме глождеше идеята за Quattro, че реших да разкарам обслужения си пасат за едно черничко... Audi.
Не какво да е Audi, а 2.5TDI V6 AKE душегуб 180к.с. Quattro 2004г. Със филмите се почна още преди покупката. Пича който я продаваше ни БЕШЕ семеен приятел(ключовата дума тук е БЕШЕ). Обадих му се за цена и състояние на колата защото винаги ми е грабвала окото, има екстри които винаги съм искал и най-важното... Quattro e. Обясни ми той, като на приятел че е в много добро състояние, че я дава с 2 комплекта лети джанти(оригиналните 17ки и едни 16) със гуми на по един сезон и на двата комплекта, платен данък за цялата година, платена гражданска, винетка, щял да я даде първо на баща ми да я покара 1 седмица да я пробва ако искам, за да не бия път до Омуртаг за проби, направи ми цена като за приятел(от 7500лв на 7000).... Абе струваше ми се окей, като се има на предвид че знаехме историята на собствениците на колата, а въпросното момче се водеше като маниак на тема обслужване и поддържане(не веднъж я е карал в сервизите на VW). И няма к'во да стане, клъвнах и му се обадих че на следващия ден мога да си взема отпуска да дойда да видя колата, но ще искам да я пробвам и закача на диагностика и евентуално ще я взема.
Е те тогава почнаха филмите...

Не можело в момента, била в сервиза за смяна на ангренаж и масло... Викам човек, ти ненормален ли си да обслужваш кола която продаваш? Той отговори че бил оставил преди да му се обадя и по нашия край нямало интерес и било платено всичко в сервиза и като цяло мислел да си я оставя... Тогава почна да ми понамирисва, ама нали съм клъвнал... Питах го кога ще е готова колата за проба. Почна се с 2 дена, след тия дни се оказа че майсторите били несериозни и не си давали зор... Пратих баща ми директно в сервиза(добре че е малък град и разбрахме в кой сервиз е колата). Там, какво да види... Двигателя отворен и хората му казали сменяме клапан и две кобилици и след това ще се прави ангренаж. Звъня аз на пича и той въртя и сука и каза че майстора чул чукане и отворили капака на главата и видяли че имало кобилици за смяна та нашия казал да сменят, после излязъл и клапана. Майсторите казаха на баща ми че валовете са в добро състояние и аз викам супер, ся таман ще сменят кофти кобилиците и ще си карам и ще си свиркам(надежди говежди, но за това малко по-нататък). Та след 100 пъти отлагания дойде деня в който можех да я пробвам.

Отидох аз и гледам колата(отново ми потекоха лигите, много го харесвах това Audi), пича ми даде ключовете и каза, карай колкото искаш. Качих се, запалих я кеф голям, вътре лукс, кожи, екстри, тишина(пасата много си го обичах, ама PD си е шумен мотор). Покарах я и както и очаквах, вървеше по-малко от пасата който беше чипосан, но вървежа ми хареса. Нагоре по баира на четвърта ускоряване и не се чува почти нищо от мотора в купето(гледам 3000+ оборота). Закачихме я на диагностика, никакви грешки освен липсващото оптично устройство за навигацията в багажника(викам майната му, то и без това няма карти за тая навигация за България). Отидох да я плащам.... Греда, оня ми вика, не съм сигурен че ще я продавам, дай ми време да мисля.... 300км съм бил, 1 седмица+ ме мотае и накрая ми го казва това... След сума разговори му казвам "кажи колко пари искаш отгоре" защото вика, като я оставих в сервиза не мислех че ще ми вземат 1500лв(ангренаж и ролки на Conti сложил и споменатия ремонт+масло)... Дай ми 500лв още(намалението което ми беше направил) и я вземай. Рекох си еб*л съм му мамата, вземам я и да върви. Последва прехвърляне, каско и всички тези нормални неща след като си вземеш кола. И съответно си бих шута към София и така завършихме глава първа....

Изображение

Изображение

За съжаление нямам сносни снимки на колата. То от работа и ремонти не остана време, но нека не изпреварваме събитията.

Карах си аз колата около 1 седмица и всичко беше окей. Много и се радвах и почти се бях успокоил... Тогава в една слънчева съботна утрин, тръгвам за работа аз и на Цариградско ми изпищя борда че трябва да долея антифриз... Иб*си змията, градусите на 110... Спрях, не я угасих и изчаках да паднат на 90 и лека по лека се добрах до работа, където долях антифриз и не разбирах какво става... Свързах се с niksi веднага дали ще мога след обяд да отида и да я погледнат(хиляди благодарности за което). За съжаление без да се разглоби, нямаше как да разберат от къде е теча на антифриз и нямаше как да се захванат да разглабят, защото имаха много коли. Четох аз из UK форумите и намерих че има доста случаи на този мотор да се пробие някаква метална тръба която отвеждала антифриза от едната глава към другата(в последствие разбрах и как изглежда и колко струва). Търсих свободен майстор къде ли не, тогава всички ми отговаряха че за 2 седмици напред са заети. Колегата Spas ми препоръча майстори но и те бяха заети и последния вариант който ми даде, беше Auto Bravo във Младост. В началото всичко тръгна добре, приеха колата, обясних им за тръбата която евентуално е заминала, много кимане падна и зачакахме да я разглобят(първата им работа на следващия ден по техни думи). Забавиха се ама не съм създавал проблем, обадиха се към 19:00 часа с диагноза спечени О-пръстени, попитах само това ли е... "Да, о-пръстените, ама понеже за да ги стигнем имаше много разглабяне труд+пръстени и антифриз 230лв". Супер доволен че на следващата вечер ще си взема колата им благодарих и зачаках обаждане. На следващия ден отново по същото време, може би 18:30 ми звънят, оказа се че има спукана тръба и още тече... Втора употреба тръбата била 50лв, а нова 300+лв, нямало да ме таксуват за труд защото било тяхна грешка... Почна да ми кипва защото предупредих за тръбата, те са разглобили и шибаната тръба им е била в ръцете и не са я погледнали, ама к'во да правиш, казваш окей и това е. На следващия ден отидох без да чакам обаждане и гледам майстора вече я събира, но ми казаха че сигурно нямало да стане за днес и т.н. ама майстора се появи и каза че щял да успее. Сглоби всичко, запали я и каза че искал да загрее да види дали пак ще хвърля антифриза и ми каза че мога да отида да плащам. Седя аз при мацката и тя ми смята при което чувам рева на мотора, гледам отвън... Нисичкото ми Audi пере през черния път в двора на сервиза със душманска газ и поне 3500 оборота на студен мотор.... Щях да се разплача, в този момент момичето ми съобщава че сумата която трябва да платя е 380лв.... Ама това не може да бъде имах 230лв+50лв тръба... Ами имаше допълнителни неща, описани са.... Да бяха описани, втори път таксуван 100лв за труд заради тяхна грешка. Последвалата случка не е за обясняване, гласа ми се чуваше до летището, некъв там разбирач ми обясняваше колко съм неосведомен и прочие, общо взето нецивилизовани работи и от двете страни и няма да го описвам в подробности. Взех си колата, платих и затворих глава втора.

Стигнахме до глава трета, бих я кръстил „3 месеца без повреди“. След въпросния ремон, въпреки лошото отношение и безумното таксуване за техни грешки, ремонта свърши работа. И така аз реших да свърша някои работи които ме дразнеха. Имаше неработещ бутон за ел. стъкло, смених носачите с марката която се утвърди в очите ми докато карах пасата(няма да споменавам името за да не звучи като реклама). Струваше ми 600лв с монтажа и спряхме да хлопаме, не че возията е като на пасата, но това са рисковете при S-line пакет и окачване. Реших да отида до Адлер за една диагностика за да проверя турбината в какво състояние е, все пак дори и колата да се движи и да няма повреди аз винаги съм обичал да си търся занимания. Момчетата я тестваха и казаха че турбото е ок, но ще е добре да се изчисти геометрията и да се балансира. Речено сторено, на следващата седмица запалих колата и тръгнах натам. Нали обаче съм карък и на Бучин проход на един остър завой един сладур реши да вземе завоя в моето платно и аз излязох на банкета за да избегна удара, резултата... Счупен пластмасов праг и ударена врата, все още не съм много наясно как стана, но все тая(аз още си чакам и решението за щетата от каското). Отидох в Адлер, имаше и там драми, за да се развие турбото трябваше някакъв изчанчен ключ, та поръчаха. Абе в крайна сметка станаха нещата, изчистено турбото, балансирано(по-нататък ще кача и графиката). Колата не вървеше повече, но вървежа идва по малко по-рано и не приключва на 3000 оборота. Като цяло от Адлер съм много доволен и смятам да се възползвам от услугите им и занапред. И така завършва, забележете, безпроблемната част(аз поне я смятам за такава в сравнение с остатъка) от историята на превозното ми средство. И така стигаме до.....

Частта която ще нарека „Инат съм и нема да се предам!“. Понеже колата си прикапваше масло(никой от майсторите не ми предложи решение на проблема, пък и не се усещаше, за 10000км стигнах от максимум до минимум) намаля маслото и реших да сменя маслото и филтрите, които „уж“ бяха сменени с ангренажа. Това което се случи при смяната на маслото ме фрапира... Най-малкия проблем беше че маслото, което моя „приятел“ беше сменил се оказа поне 15W40, очевидно за да е малко по-тиха и да се продаде... Но с маслото излезе това което ме притесни.... Както си протече маслото от пропката се чу едно тупване... Колко му е, половин повдигач да ти изтече с маслото.... Стана ми ясно колко са ремонтирали момчетата в Омуртаг, замазали са малко нещата, сложили са гъсто масло да е малко по-тиха и са я затворили, а това че са изпуснали повдигач някъде(добре че е паднал през маслените канали в картера...) това не е проблем. Наляхме новото масло, сменихме филтрите които се оказаха несменяни и запалихме колата. Резултата: почна да се чува причукване от към лявата глава. Веднага ми призля... Нямах нужда от диагностика за да разбера че имам минимум кобилица паднала. След като вече известно време имах въпросния автомобил, се бях пообразовал за проблемите му и от какво се предизвикват... Реших да разузнавам за цени за най-лекия вариант, смяна на 24 кобилици и 24 повдигача и най-лошия вариант, 4 вала + въпросните кобилици и повдигачи. На много места решиха да ме откажат с цени от по 3500лв само за частите без труда, тъкмо почвах да се отчайвам и се оказа че майстор приятел на баща ми се е прибрал от чужбина и си е отворил сервиз. Пича ми направи цена 1700лв за пълния комплект части на Колбеншмит. Колата му беше закарана на следващия ден. Вече около 2 седмици е там и е почти готова да излезе. Уговорката беше да отвори двигателя, да види какво се случва и да решаваме какво ще се прави. Оказа се че не съм имал паднала кобилица, а липсваща на лявата глава... Два вала бяха аут, казах му да смени гарнитурите на капаците, дифтунгите на дюзите и той ми каза че проблема с теча на масло е от някакви семеринги, съответно се сменят. Казах му да смени двата задни спирачни маркуча и да смени едното жило на ръчната. Почти бяхме готови но когато събра всичко и завъртя ангренажа на ръка чу почукване и свалихме главата да видим кой клапан е крив, оказа се че има 1 крив и един леко пукнат, в момента чакам клапаните да пристигнат за да се събере колата. И до тук сме на 2040лв труд+части. Душегуба и Душманина който го е карал ми нанесоха сериозен удар, но както каза Хулигана, се опитах да отвърна на удара и в петък ще разбера какво съм свършил.

Та, до тук историята на моята кола приключва. Надявам се че от тук насетне ще започнат положителните неща.
Като информация за количката, S-пакет е(дори не е купувана от eBay емблемата :mhihi ), Bose озвучаване, цветния FIS, седалките са кожа по борда и плат посредата, определено имат доста повече настройки от на пасата и lumbar support-a е ел., има парктроник, навигация на FIS-a която няма как да ползвам, подгрев на седалките, сензор за движение в колата и toe protection, имала е телфон и като че ли не се сещам за друго. Следва да оправя прага и вратата и да я наснимам за да ви я покажа, защото колкото и да ме изтормози, много ми харесва и нямам търпение пак да си я карам!

Имам желанието да съм един от малкото хора, които карат здрав 2.5TDI първа ревизия(кодове на мотора започващи с А).

Последна промяна от Traytor на Съб 24 сеп 2016 19:47, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
К.Одаджийски
Мнения: 10688
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: VW Passat 35i
Двигател: PF 1989
Местоположение: София / Берковица
Контакти:

Re: Моето Audi A4 Душегуб Quattro

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 20 сеп 2016 17:47


Имам познат с ауди с такъв мотор, само че не на куатро, изтропаха кобилици, клапани и не знам още какво. Май намери мотор за около 1500лв и го монтира...
Може и да се бъркам обаче, че не ги разбирам много аудитата.


phantom_
Мнения: 2147
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1100
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Моето Audi A4 Душегуб Quattro

Мнениеот phantom_ » Вто 20 сеп 2016 18:09


И на мен ми харесват тея Аудита,но от това което съм чел и виждал така съм наплашен че не бих си взел,освен в случая като теб от "приятел" :banghead А честито за колата.Защо махна Пасата?


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1658
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Audi A4 B6 Avant Quattro
Двигател: AKE 2004
Местоположение: София

Re: Моето Audi A4 Душегуб Quattro

Мнениеот Traytor » Вто 20 сеп 2016 18:37


Ако трябва да съм честен... Защото ми омръзна.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 6774
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Dixon Ticonderoga GTR 1800 CSL
Двигател: CHHB
Местоположение: София

Re: Моето Audi A4 Душегуб Quattro

Мнениеот hooligan_sk » Вто 20 сеп 2016 19:44


Така правят тея пасати - омръзват. Записвам се и чакам Империята отвръща на удара. :c010


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1658
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Audi A4 B6 Avant Quattro
Двигател: AKE 2004
Местоположение: София

Re: Моето Audi A4 Душегуб Quattro

Мнениеот Traytor » Вто 20 сеп 2016 20:24


Преместено в първото мнение...

Последна промяна от Traytor на Съб 24 сеп 2016 19:47, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 8949
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: AUDI A4 AVANT 2004
Двигател: 1.9 TDI AVF
Местоположение: София

Re: Моето Audi A4 Душегуб Quattro

Мнениеот IvanMan » Вто 20 сеп 2016 20:35


Успех.
Повече да я караш и по-малко да ремонтираш.

П.П. Снимките в ж.к. Младост ли са?


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1658
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Audi A4 B6 Avant Quattro
Двигател: AKE 2004
Местоположение: София

Re: Моето Audi A4 Душегуб Quattro

Мнениеот Traytor » Вто 20 сеп 2016 20:41


Мерси, да в Младост са снимките до старата ми работа.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9316
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro
Двигател: AEL
Местоположение: София

Re: Моето Audi A4 Душегуб Quattro

Мнениеот radi_nrj » Вто 20 сеп 2016 20:51


Главите на AKE и BAU са взаимозаменяеми. Сменяш глави, филтъра на картерната вентилация и вече си с В серия мотор.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 6774
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Dixon Ticonderoga GTR 1800 CSL
Двигател: CHHB
Местоположение: София

Re: Моето Audi A4 Душегуб Quattro

Мнениеот hooligan_sk » Вто 20 сеп 2016 21:21


Прави го смело! Все пак можеше да е преднячка с мултитрошник. Нищо не е загубено! :th_up

ПС: Тва сигурно ще си изкара конете на Дино, а чипнат AVF не е повече от 170кс. Би трябвало да вървят сходно?


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1658
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Audi A4 B6 Avant Quattro
Двигател: AKE 2004
Местоположение: София

Re: Моето Audi A4 Душегуб Quattro

Мнениеот Traytor » Вто 20 сеп 2016 22:05


Моя AVF беше малко по-надут, ifidik беше нарекъл ремапа му зверски.
При това вървежа е друг, пасата има някак си експлозивна сила, като настъпя рязко газта от 2000 оборота на 3та, почва да ми мига ESP-то. При Аудито усещането при ускорението е друго, но просто усещам повечето нютон метри при пасата.


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1672
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN 2000
Местоположение: Враца

Re: Моето Audi A4 Душегуб Quattro

Мнениеот 110afn » Вто 20 сеп 2016 22:33


Пасата няма никакъв шанс срещу 180 коня и то в А4. Вярно, че на AVF много му мига ЕСП, но шестак в кондиция си върви.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 6351
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: yamaha dragstar 1100
Двигател: V-twin 2002

Re: Моето Audi A4 Душегуб Quattro

Мнениеот samo_pechka » Вто 20 сеп 2016 22:41


Винаги съм харесвал звука на шестака ( на здравия де :) ) обаче като им знам проблемите, ми се отщява. Моторът е със заложен ресурс по рождение . Много насериозно е приложено планираното остаряване при него. Така са планирани нещата, че след определен пробег, си купуваш още едно такова ауди. Жалко е за такъв реномиран производител на коли.
Точно това е и причината и двете ми алдита ( А4 Б5 куатро и А6 Ц5) да ги купя с 1.9 АФН двигател.
Успех с колата ! Шапка ти свалям за откровеността :)


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1658
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Audi A4 B6 Avant Quattro
Двигател: AKE 2004
Местоположение: София

Re: Моето Audi A4 Душегуб Quattro

Мнениеот Traytor » Вто 20 сеп 2016 22:46


110afn написа:Пасата няма никакъв шанс срещу 180 коня и то в А4.

Ами сега ще разберем. Един от цилиндрите ми не е работел като хората. Аудито го усещам с голямо предимство във по-високите обороти.

samo_pechka написа:Успех с колата ! Шапка ти свалям за откровеността :)


Благодаря ти! Не виждам смисъл да лъжа хората че съм си купил перфектен автомобил и да им разправям как ближе нафтата :smile Идеята на това да пусна тема е да се види какво съм купил и до какво ще го докарам. :th_up


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 832
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Моето Audi A4 Душегуб Quattro

Мнениеот M3ntata » Вто 20 сеп 2016 23:00


Честито колега и дано това да ти е с ремонтите (по сериозните) много без аварийни. Да не забравяме все пак че аудито е 4х4, а пасата предно. Смея да твърдя, че разликата във "развъртането" идва от тук!

Мое виждане и пример: Имам две голф 4-ки и двете 4-ри врати. Единият е 1.4 16v (75к.с.) 195/65/15 ,а другият 2.3 VR5 (150к.с.) 4Motion 205/55/16. Та като реша да потегля "грубо" тази която е 1.4 върти яко гуми 1 и 2-ра предавка (дори на моменти 3-та) реално и "развъртането" е по добро (по бързо стига червеното) но тук мотора е 1 цилиндър по малко, по леко купе и най важното мотора върти само 2 колела. При другата която е 4Motion нямам никакво завъртане на колелата, пускал съм съединителя на над 4000rpm пълна газ с надежда да завърти/замирише, но няма изстрелва се без колебания чак имам чувството, че нещо ще изпадне от колата много яко излашква. Известно време бях карал само на задно (поради проблеми) и тогава колата въртеше дупето с НЕголеми усилия. Та исках да кажа, че вероятно (поне според мен) проблемът е там 150-200к.с. не са много за 4х4 кола и е леко по мудна (поне самото усещане) до като се развърти. Вярно изстрелва се далеч по добре на старта (на високи обороти) от колкото предното, но пък когато караш на по ниски обороти примерно едни 2000-2500 и изведнъж настъпиш за да ускориш според мен е нормално да по чувстваш едно "странно" усещане до като вдигнеш оборотите, при теб мощността за сравнение е сходна по добре може да прецениш това. Имаме семейна B5.5 2.5tdi 150к.с. само на предно и вървежа е сходен с моя 4Motion, но определено усещането в пасата е по добро 1-ва , 2-ра гумиии, дава усещане за мощност :mhihi. Лично ако ме питаш мен, никога повече не бих си купил кола на предно 4х4 или задно. :th_up



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: vanesto и 6 госта