Това е "историята" на моето поло или поне тази част, от както е моя собственост.
До лятото на 2010 карах бус VW T3 1.6D
и вече ми беше писнало в пиковите часове да търся къде да паркирам, по 30-40 минути. Реших да си взема по-малка кола, естествено пак VW и след сравнително дълго търсене се спрях на нея:
1992 VW Polo 2F Kombi 1.1mI, код на мотора AAU 45к.с.
Тук там поочукана, одраскана, ръждичка малко, но за сметка на това с перфектен двигател и ходова част.
След като я покарах известно време, реших да оставя железните джанти за зимата и да си взема алуминиеви такива. И ето ги и тях:
ATS Cups 13" 5.5J
Тук вече монтирани на колата:
Болтовете на задните джанти бяха сменени на другия ден, но нямам снимки от тогава...
След джантите нямаше много промени по колата. Сложих и някаква музика: CD player и усилвател + предна линия + 10" суб в багажника.
Много и се кефех на колицата вършеше ми много добра работа. Въпреки, че бях скептично настроен към малкия двигател, останах очарован как се държи в градски условия. Но бързо очарованието ми изчезна, като почнах да карам извънградско...
По баирите, мъка, като изпреварвам ТИР-ове и някой ми излезе насреща настръхвах. За това също допринасяше факта, че колата беше натоварена с хора и багаж почти винаги...
И така все повече и повече започвах да се замислям за смяна на двигателя. Не исках да сменям колата, защото много си я харесвах.
Реших, че двигателя ще е от GT, а именно 1.3 MPI 75к.с. код 3F.
Няколко месеца си търсих двигател, тъй като нямаше особено много оферти.
Та, в крайна сметка се намери мотор с инсталация и комп, и се започна
Суапа го правихме аз и баща ми, като ползвахме сервиза на познати, за което съм им много благодарен.
Ето го и процеса на работата:
Мотора след автомивката
След това го натоварихме на буса и директно в сервиза.
Малко по малко започнахме да разкачаме инсталацията на стария мотор
Тук вече изкаран от коша
Изпъден в ъгъла
А новия чака в готовност
Монтирахме му скоростната кутия от ААU-то
След това го "пуснахме" в коша и започнахме да закачаме маркучите и инсталацията. За съжаление отново нямам снимки от този процес...
Оказа се обаче, че инсталацията има дооооста липси, както и, че дросела е друг, и се наложи да импровизираме. Разкачихме всичко без двигателя и монтирахме моното на новия двигател, за да мога да се движа, докато си намеря всичко необходимо. Около месец изкарах така, колата вървеше, но в ниските обороти я нямаше никаква направо забиваше предницата като й дам газ.
Благодарение на Volkov се сдобих с точния дросел и пълна инсталация за мотора. Веднага щом ми остана свободно време, махнахаме моното и сложихме новата инжекция и приключихме с работата по двигателя или поне така се надявах...
След това се наложи да закарам дюзите на ултразвук, тъй като бяха доста запушени.
Всмукателния колектор се оказа друг и беше заменен с оригиналния за 3Ф мотора.
Смених син датчик и разни други глупости.
Тук е момента да благодаря на пичовече от Polo Team-a, защото без тяхна помощ голям зор щях да видя! ГоУеми сте!
След което се захванах с някои по-скоро козметични промени по колата.
Джантите претърпяха пребоядисване:
Преди лака:
И вече на колата:
При положение, че не бях боядисвал със спрей преди това, смятам, че доста добре се получиха.
Също така смених мигачите с бели такива, на снимките се виждат.
Задните калници бяха разширени с около 2см. всеки, тъй като гумите опираха.
Смених и таблото, тъй като оригиналното беше с часовник, а това което монтирах си имаше оборотомер:
Един тест на магистралата:
Нямам претенции да съм много добър "раЦер", просто исках да я тествам колко може.
И малко random снимки от тогава:
"Леко" мръсна:
Със зимните гуми и натовaрена с хора :
И малко офф-роуд:
Известно време нищо не се случаваше с колата, освен че се караше. Не знаех точно какво искам да правя с нея.
Накрая го реших естествено:
Купих още един преден капак
И почнах да му свалям боята
След като боята беше долу, го "третирах" с разтвор за ръжда
Реших да го лакирам, за да мога да го запазя за по-дълго време
За да избегна бъдещи въпроси, надписа е "rust is not a crime" просто "r"-тата се получиха кофти.
Лака изсъхна и го метнах на колата
Изтърках и капчаката на резервоара, по-нататъка ще се види.
Естествено нещатата не можеше да приключат само с това, сдобих се със специален, "тунинг" халоген +15к.с. минимум!
VW Polo 2F (The Rusty Kombi)
- BukTop
- Мнения: 503
- Регистриран на: Чет 18 мар 2010 21:37
- Автомобил: Impreza WRX + Polo 2F GT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
VW Polo 2F (The Rusty Kombi)
Последна промяна от BukTop на Сря 21 мар 2012 18:32, променено общо 1 път.
- BukTop
- Мнения: 503
- Регистриран на: Чет 18 мар 2010 21:37
- Автомобил: Impreza WRX + Polo 2F GT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Polo 2F (The Rusty Komby)
И малко се заиграх с него
Междувременно, след една разходка, реших, че колата ми идва ниска или поне пружините са много меки:
Взех си ладови тампони, които се слагат между витките на пружините
И ги монтирах, първо отзад
Преди:
След:
И от другата страна...
Преди:
След:
После отпред
Преди:
След:
Ефекта не е поразяващ, но предвид цената, се получи много добре.
Заиграх се и с лайсната под фаровете
И няколко снимки от една разходка до Еленския Балкан:
След като се върнах от там, ми протече водната помпа и естествено трябваше да бъде сменена
Малко след това си организирахме много приятна среща с пичовете от cultstyle.pl, снимки може да видите, тук: viewtopic.php?f=77&t=285843
Няколко месеца нищо не се правеше по колата, но наближи зимата и се захванах със железарките за зимнити гуми
Свалих им боята и другото оставих на кишата и мизериите по родните пътища
Докато ги "чакам" да ръждясат се сдобих с "тунинг" синджир отново +15к.с.
Междувременно, след една разходка, реших, че колата ми идва ниска или поне пружините са много меки:
Взех си ладови тампони, които се слагат между витките на пружините
И ги монтирах, първо отзад
Преди:
След:
И от другата страна...
Преди:
След:
После отпред
Преди:
След:
Ефекта не е поразяващ, но предвид цената, се получи много добре.
Заиграх се и с лайсната под фаровете
И няколко снимки от една разходка до Еленския Балкан:
След като се върнах от там, ми протече водната помпа и естествено трябваше да бъде сменена
Малко след това си организирахме много приятна среща с пичовете от cultstyle.pl, снимки може да видите, тук: viewtopic.php?f=77&t=285843
Няколко месеца нищо не се правеше по колата, но наближи зимата и се захванах със железарките за зимнити гуми
Свалих им боята и другото оставих на кишата и мизериите по родните пътища
Докато ги "чакам" да ръждясат се сдобих с "тунинг" синджир отново +15к.с.
- BukTop
- Мнения: 503
- Регистриран на: Чет 18 мар 2010 21:37
- Автомобил: Impreza WRX + Polo 2F GT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Polo 2F (The Rusty Komby)
Също така ми изпаднаха едни джанти, които търся от много време, Mangles Powertech 13" 7J ET25 и веднага ги отнесох
Сложих ги само за проба с гуми 205/60/13, които са прекалено големи за тая кола, въпреки, че стои яко, като джипка
175/60/13 и 205/60/13
Тук ясно се вижда къде опира отзад. Бях сам в колата и не съм минавал през големи лашкания...
Железарките ръждясаха хубаво и им сложих капачки
После, благодарение на колегата gar4a, се сдобих с комплект задни дискови спирачки, които все още не съм монтирал
Няколко зимни снимки
Зимата започна да поотминава и се захванах с Mangels-ите. Закарах ги на пясъкоструй и грундиране:
В момента съм почнал да ги боядисвам, ще кача снимки, като са готови.
Това са повечето неща, в общи линии, замислил съм още много, но всичко е въпрос на средства и свободно време.
Сложих ги само за проба с гуми 205/60/13, които са прекалено големи за тая кола, въпреки, че стои яко, като джипка
175/60/13 и 205/60/13
Тук ясно се вижда къде опира отзад. Бях сам в колата и не съм минавал през големи лашкания...
Железарките ръждясаха хубаво и им сложих капачки
После, благодарение на колегата gar4a, се сдобих с комплект задни дискови спирачки, които все още не съм монтирал
Няколко зимни снимки
Зимата започна да поотминава и се захванах с Mangels-ите. Закарах ги на пясъкоструй и грундиране:
В момента съм почнал да ги боядисвам, ще кача снимки, като са готови.
Това са повечето неща, в общи линии, замислил съм още много, но всичко е въпрос на средства и свободно време.
- vilden
- Мнения: 262
- Регистриран на: Сря 11 ное 2009 6:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: VW Polo 2F (The Rusty Kombi)
Голямо БРАВО за желанието и положените усилия. Един въпрос: как успя да напъхаш тампоните в задните пружини? При мен не се получи. Прекалено са близо витките. Отпред стана без проблем.
- BukTop
- Мнения: 503
- Регистриран на: Чет 18 мар 2010 21:37
- Автомобил: Impreza WRX + Polo 2F GT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Polo 2F (The Rusty Kombi)
Срязах ги през средата, иначе няма влизане, наистина. До сега не са мръднали.
- vilden
- Мнения: 262
- Регистриран на: Сря 11 ное 2009 6:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: VW Polo 2F (The Rusty Kombi)
По-скоро си мислех за откачане на амортсьора, така ще се разтегли повече пружината и ще трябва да влезе.Има вариянт за втулка под тарелката или задни пружини от ауди 80, но се иска повече време.
- yarek
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:41
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AJM 2000
- Местоположение: Габрово - Daugavpils
Re: VW Polo 2F (The Rusty Kombi)
приятен ratstyle, нещо по интериора правил ли си?
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: VW Polo 2F (The Rusty Kombi)
Браво Викторе, доста промени по Половера. Допада ми, обаче трябва да го раздуеш малко заради тези джанти и ще стане трепач . Замисли се да направиш задния капак така например
мисля, че ще стане убиец
мисля, че ще стане убиец
- BukTop
- Мнения: 503
- Регистриран на: Чет 18 мар 2010 21:37
- Автомобил: Impreza WRX + Polo 2F GT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Polo 2F (The Rusty Kombi)
По интериора за момента нищо не е правено, но ще се прави.
Относно раздуването, предните калници мисля, че ще са ОК, обаче задните задължително ще се пипнат.
Относно раздуването, предните калници мисля, че ще са ОК, обаче задните задължително ще се пипнат.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: VW Polo 2F (The Rusty Kombi)
Браво . Сложи червен кант на броните като на ГТ. С тоя един фар за мъгла може да имаш неприятности с чичко паричко с палката.
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: VW Polo 2F (The Rusty Kombi)
Тези Поло-та винаги са ми харесвали много колега, поздравления и успех с развитието - задължително ще следя темата ти.
- STEYN
- Мнения: 342
- Регистриран на: Чет 03 юни 2010 13:34
- Автомобил: A4 B6
- Двигател: AVF
- Местоположение: BAPHA
Re: VW Polo 2F (The Rusty Kombi)
Засичал съм Полото ти в един от моловете на междинните етажи. Определено ми допаднаха идеите ти и дори го огледах тогава за стикер на клуба, но в последствие те засякох във форума. Много ми хареса на живо
- BukTop
- Мнения: 503
- Регистриран на: Чет 18 мар 2010 21:37
- Автомобил: Impreza WRX + Polo 2F GT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Polo 2F (The Rusty Kombi)
Радвам се, че ви харесва!
Червен кант нямам намерение да слагам, никога не ми е харесвало това.
А относно катаджиите, спирали са ме няколко пъти и дори не са питали нищо за капака и халогена (който между другото, не свети ) Само гледат малко и си продължават по процедурата.
Надявам се другата седмица да приключа с джантите и да ги слагам на колата.
Червен кант нямам намерение да слагам, никога не ми е харесвало това.
А относно катаджиите, спирали са ме няколко пъти и дори не са питали нищо за капака и халогена (който между другото, не свети ) Само гледат малко и си продължават по процедурата.
Надявам се другата седмица да приключа с джантите и да ги слагам на колата.
- bbboiko2004
- Мнения: 4190
- Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
- Автомобил: VW Polo 2f
- Двигател: 3f - 1993
Re: VW Polo 2F (The Rusty Kombi)
Престраши се за тема браво
- RoadRunner
- Мнения: 4117
- Регистриран на: Сря 26 ное 2008 19:32
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: ASZ 2003
- Местоположение: София
Re: VW Polo 2F (The Rusty Kombi)
Много симпатична количка
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 154 госта