Здравейте колеги,
наскоро се сдобих с пасат 2.8 (от доста време чакам) и реших да го споделя с вас.
Ако може някой с такъв пасат да ме подготви за евентуални проблеми или за неща за които трябва да внимавам, ще е супер.
Passat b5.5 2.8 V6 4x4
- N_F_B
- Мнения: 101
- Регистриран на: Сря 15 мар 2017 17:27
- Автомобил: Passat B5 5
- Двигател: AMX 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat b5.5 2.8 V6 4x4
V6 като цяло
Ако е автоматик - със скоростната няма да имаш много големи ядове, според зависи от предния собственик - евентуално да имаш един път
За разхода, предполагам си наясно как е и, че не е много ок за градска кола, освен ако това не те притеснява
Поддръжката е тегня на V-тата като цяло и затова сервизите взимат малко повечко за труд, дори и за консумативите, заради спецификата на самите двигатели.
По ходовата част, естествено също има разлики в частите, в сравнение с колите с предно и са направени да носят горе-долу на същата експлоатация и затова и те са с една идея (не кой знае колко) по-скъпи.
За добро или зло 4х4 на VW (поне на тези) няма блокаж на преден и заден диференциал, което удря леко в разхода, но пък имаш една грижа по-малко.
Дотолкова съм наясно, понеже нямам опит от първа ръка и ако навлезна в някакви подробности - има риск да почна да драскам глупости затова спирам
Като цяло пасатите са си направени да могат да носят и да могат да возят, та със сигурност няма да съжаляваш
Честито и много безаварийни
Ако е автоматик - със скоростната няма да имаш много големи ядове, според зависи от предния собственик - евентуално да имаш един път
За разхода, предполагам си наясно как е и, че не е много ок за градска кола, освен ако това не те притеснява
Поддръжката е тегня на V-тата като цяло и затова сервизите взимат малко повечко за труд, дори и за консумативите, заради спецификата на самите двигатели.
По ходовата част, естествено също има разлики в частите, в сравнение с колите с предно и са направени да носят горе-долу на същата експлоатация и затова и те са с една идея (не кой знае колко) по-скъпи.
За добро или зло 4х4 на VW (поне на тези) няма блокаж на преден и заден диференциал, което удря леко в разхода, но пък имаш една грижа по-малко.
Дотолкова съм наясно, понеже нямам опит от първа ръка и ако навлезна в някакви подробности - има риск да почна да драскам глупости затова спирам
Като цяло пасатите са си направени да могат да носят и да могат да возят, та със сигурност няма да съжаляваш
Честито и много безаварийни
Re: Passat b5.5 2.8 V6 4x4
@N_F_B
Мерси, колега!
При мен е от Януари месец и за сега единственият проблем беше с гарнитурите.
Нали е V образен и са две и ми излезнаха по 60 лв. всяка. Не съм запознат с другите мотори на какви цени са. Надявах се на по-малко, но предвид проблемите които можеха да изникнат покрай този проблем не съм се мръщил.
За разхода - градско около 18 на газ, дори съм го свалял на 15, но този тип каране не ми допада. Миналта седмица до разходих до Пловдив и много се изненадах - 350 км - 37 лв. газ.
Доволен съм много от колата и не ми се слиза от нея.
Автомат е да - 5 скороти с типтроник. Никакви проблеми с него ( за сега).
Мерси, колега!
При мен е от Януари месец и за сега единственият проблем беше с гарнитурите.
Нали е V образен и са две и ми излезнаха по 60 лв. всяка. Не съм запознат с другите мотори на какви цени са. Надявах се на по-малко, но предвид проблемите които можеха да изникнат покрай този проблем не съм се мръщил.
За разхода - градско около 18 на газ, дори съм го свалял на 15, но този тип каране не ми допада. Миналта седмица до разходих до Пловдив и много се изненадах - 350 км - 37 лв. газ.
Доволен съм много от колата и не ми се слиза от нея.
Автомат е да - 5 скороти с типтроник. Никакви проблеми с него ( за сега).
- Dagestan
- Мнения: 958
- Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
- Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
- Двигател: AGN 2000
- Местоположение: Разград
Re: Passat b5.5 2.8 V6 4x4
N_F_B написа:V6 като цяло
По ходовата част, естествено също има разлики в частите, в сравнение с колите с предно и са направени да носят горе-долу на същата експлоатация и затова и те са с една идея (не кой знае колко) по-скъпи.
Отпред е еднакво.
N_F_B написа:За добро или зло 4х4 на VW (поне на тези) няма блокаж на преден и заден диференциал, което удря леко в разхода, но пък имаш една грижа по-малко.
Това не го разбирам, какво имаш в предвид.
Иначе честито на колегата, комбинацията автомат+4х4 е супер, двигателя също би трябвало да движи безпроблемно и адекватно купето, разход 18/100 градско газ
е добре според мен, но зависи и от маршрута и карането, де.
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: Нед 27 апр 2008 18:27
- Автомобил: Passat B2 _ Passat B5 _ Octavia 2
- Двигател: JN _ ACK _ BMM
- Местоположение: София
Re: Passat b5.5 2.8 V6 4x4
Надявам се да си го обслужил правилно. Говорим за всички ремъци, ролки, обтегачи, водна помпа, термостат.
Тия гарнитури по двигателя не са само те, има и тапи, надявам се и тях да си ги сменил.
За ходовата част очаквай само отпред да сменяш нещо и всичко е като на нормален пасат.
Огледай си пружините, ако нещо ти се види нисък отнякъде, чупят се.
Има вериги между валовете на двете глави, те не са скъпи, но обтегачите им + труд става малко дебело. Трябва да се види дали не са за смяна.
Диагностиката казва ли някакви грешки?
Тия гарнитури по двигателя не са само те, има и тапи, надявам се и тях да си ги сменил.
За ходовата част очаквай само отпред да сменяш нещо и всичко е като на нормален пасат.
Огледай си пружините, ако нещо ти се види нисък отнякъде, чупят се.
Има вериги между валовете на двете глави, те не са скъпи, но обтегачите им + труд става малко дебело. Трябва да се види дали не са за смяна.
Диагностиката казва ли някакви грешки?
Re: Passat b5.5 2.8 V6 4x4
@ma_in
Понякога ми светва чека за обичайното - втори въздушен инжектор.
Първоначално се притесних много и даже мислех да не карам а направо на рапатрак и в сервиз, но проучих нещата и се оказа често срещана грешка за вредните. Нищо притеснително, просто ще ми светва чека от време на време.
Понякога ми светва чека за обичайното - втори въздушен инжектор.
Първоначално се притесних много и даже мислех да не карам а направо на рапатрак и в сервиз, но проучих нещата и се оказа често срещана грешка за вредните. Нищо притеснително, просто ще ми светва чека от време на време.
- N_F_B
- Мнения: 101
- Регистриран на: Сря 15 мар 2017 17:27
- Автомобил: Passat B5 5
- Двигател: AMX 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat b5.5 2.8 V6 4x4
Dagestan написа:Това не го разбирам, какво имаш в предвид.
постоянно е 4х4 - не можеш да спреш предаването към едната ос (ръчно)
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: Нед 27 апр 2008 18:27
- Автомобил: Passat B2 _ Passat B5 _ Octavia 2
- Двигател: JN _ ACK _ BMM
- Местоположение: София
Re: Passat b5.5 2.8 V6 4x4
hauzer написа:@ma_in
Понякога ми светва чека за обичайното - втори въздушен инжектор.
Първоначално се притесних много и даже мислех да не карам а направо на рапатрак и в сервиз, но проучих нещата и се оказа често срещана грешка за вредните. Нищо притеснително, просто ще ми светва чека от време на време.
Не съм виждал такава грешка досега. Даже не знам какво е това въздушен инжектор. Идеята ми беше на диагностика какво изкарва, само за "въздушния инжектор" ли?
- Mario951
- Мнения: 483
- Регистриран на: Нед 30 дек 2012 21:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Passat b5.5 2.8 V6 4x4
ma_in написа:hauzer написа:@ma_in
Понякога ми светва чека за обичайното - втори въздушен инжектор.
Първоначално се притесних много и даже мислех да не карам а направо на рапатрак и в сервиз, но проучих нещата и се оказа често срещана грешка за вредните. Нищо притеснително, просто ще ми светва чека от време на време.
Не съм виждал такава грешка досега. Даже не знам какво е това въздушен инжектор. Идеята ми беше на диагностика какво изкарва, само за "въздушния инжектор" ли?
Бих предположил, че става дума за ламбда сонда?
Re: Passat b5.5 2.8 V6 4x4
Само за въздушния инжектор беше - да.
Идеята на това е да вкарва допълнителен въздух към катализатора с цел допълнителни изгаряния и по-малко вредни емисии.
Нека подчетая, че информацията ми е от нета и е възможно да греша.
До сега не съм имал някакви проблеми с колата и за това се и доверих на това. Да стискаме палци, че ще си остане така.
Не е ламбда сонда със сигурност, защото хората казват, че са я сменили и грешката си остава.
Попринцип излиза за 3-4 дена след изчистване, а вече карам 2-ра седмица без нея.
Идеята на това е да вкарва допълнителен въздух към катализатора с цел допълнителни изгаряния и по-малко вредни емисии.
Нека подчетая, че информацията ми е от нета и е възможно да греша.
До сега не съм имал някакви проблеми с колата и за това се и доверих на това. Да стискаме палци, че ще си остане така.
Не е ламбда сонда със сигурност, защото хората казват, че са я сменили и грешката си остава.
Попринцип излиза за 3-4 дена след изчистване, а вече карам 2-ра седмица без нея.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Passat b5.5 2.8 V6 4x4
Имат уклон към горене на масло както повечето мотори с 5 клапана на цилиндър, ако трябва да се сменят гумички и да се напасват 30 клапана е голям купон. Имат и проблеми с течове на масло от капаци на клапани.
Колектора е с клапи, които трябва да фунционират адекватно за да върви колата. Съответно всички вакууми трябва да са в изправност.
Има 2 доста скъпи обтегача на веригите между разпределителните валове. Освен че са скъпи са и тегави за смяна.
Колектора е с клапи, които трябва да фунционират адекватно за да върви колата. Съответно всички вакууми трябва да са в изправност.
Има 2 доста скъпи обтегача на веригите между разпределителните валове. Освен че са скъпи са и тегави за смяна.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Passat b5.5 2.8 V6 4x4
Също има и еднин капак на блока между 2-те глави, оттам също избива масло.
Re: Passat b5.5 2.8 V6 4x4
Благодаря, колега.
Преди да сменя капаците на клапаните доста течеше и имах малко проблеми.
Сега 3 седмици по-късно след като ги смених нямам никакви ядове.
Благодаря за инфото, ще знам на къде да се насоча, ако пак имам течове.
++++
Преди да сменя капаците на клапаните доста течеше и имах малко проблеми.
Сега 3 седмици по-късно след като ги смених нямам никакви ядове.
Благодаря за инфото, ще знам на къде да се насоча, ако пак имам течове.
++++
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта