Private Jet Traveller MK2 1990

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19662
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Private Jet Traveller MK2 1990

Мнениеот Vlad777 » Съб 09 дек 2017 11:00


Bai Sando написа:Двойката си е голямо хоби :beer
Като дете имах огромно количество Lego, с което съм израсъл. Колкото повече разглобявам и сглобявам, толкова повече се връщам в ония години :biggrin

Надявам се наистина да успея да сглобя колата и да отида с нея на Worthersee през май. Това е и основната причина да я правя с толкова старание. :smile

Всъщност тази година на Worthersee за втори път имаше организирана обиколка на околностите само за MK1 и MK2. Миналата (2016) също имаше, но беше само за МК1. Та тази година бяхме на тази обиколка, заедно с 420, с неговия МК1 кабриолет. Малко съм виновен и пред него, че вече над половин година не съм намерил време да кача някъде стотиците снимки и клипове, които направих. :redface
wor08.jpg


Какво представляваше обиколката - всички участници, които са предварително регистрирани се събират на определено място, където им се раздават номера и дребни подаръци. Ние бяхме номер 153. След като приключи преброяването (на което според мен бяха над 200 автомобила), всички тръгнахме в колона, като на ключови кръстовища полицията отцепва движението.
wor01.jpg

wor02.jpg


Движихме се по разни живописни междуселски алпийски пътчета. Пътувахме около час и пововина-два и пристигнахме в едно малко градче, където ни очакваше обяд (вурст) и немски духов оркестър.

wor04.jpg

wor05.jpg

wor09.jpg


Нямаше как да хвана в една снимка всичките коли, за да се добие представа за мащаба на това събитие, но ето няколко снимки
wor03.jpg

wor06.jpg

wor07.jpg

wor10.jpg




Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19662
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Private Jet Traveller MK2 1990

Мнениеот Vlad777 » Съб 09 дек 2017 11:33


Но да се върнем на моята кола :mhihi

Детайлите, които се поцинковат е важно да са много добре полирани преди това - да са лъскави. Когато един детайл е просто минат на пясък, той е доста грапав и след това като се поцинкова, става матов. Затова повечето детайли, които имам възможност ги минавам допълнително и с телената четка на бормашината или шкурки, докато станат лъскави.
pai01.jpg
pai04.jpg
pai05.jpg
pai06.jpg
pai02.jpg
pai03.jpg
pai07.jpg
pai08.jpg


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19662
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Private Jet Traveller MK2 1990

Мнениеот Vlad777 » Нед 10 дек 2017 11:49


Днешният ъпдейт е на тема спирачки, които са ми много важен елемент.

Придържам се изключително много към оригинално монтирани части на MK2, но тук реших да направя изключение и да монтирам четириканален ABS - Ate MK20, който се монтира на коли след 96-97 г. На моя Golf 2 имам оригинален двойков ABS и мога да кажа, че е по-добре без него, отколкото с него. Затова и реших, че няма как да сложа нещо, което не работи.

Ето го и самия ABS - помпа и компютър на едно място. Намерих такъв от Passat:
br02.jpg
ABS MK20


Тук вече е старателно почистен:
br03.jpg


Отпред преминах на апарати, шенкели и дискове от G60 - 280 mm. Отзад се подготвих също с дискове.

Ето каква е разликата между оригиналните дискове за 1.6, които са на 239 мм и тези за G60, които са 280 мм. Повърхността, на която ляга накладкста е доста по-голяма, освен това спирането се извършва в по-външна точка от центъра на колелото:
br04.jpg


Потърсих в 4-5 големи магазина за авточасти, но за съжаление нямаше 280 mm 4x100 на Ate, TRW, Textar, които предпочитам. Затова се наложи да купя Brembo. Поне накладки си намерих Ate.
br01.jpg


mitice
Мнения: 379
Регистриран на: Вто 04 окт 2016 19:59
Автомобил: Golf 3 Europe
Двигател: ABU

Re: Private Jet Traveller MK2 1990

Мнениеот mitice » Нед 10 дек 2017 23:45


Евала колега,ех изтекоха ми очите по снимките по горе от събирането с толкоз много мк1 ! :)


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19662
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Private Jet Traveller MK2 1990

Мнениеот Vlad777 » Съб 16 дек 2017 9:05


Двигател, лапи, алтернатор, шайби бяха боядисани жълти прахово. Беше готино, но някак си не се връзваше с това, което ми се искаше да постигна, когато се отвори капака на двигателя. Затова реших да ги върна към оригиналния им цвят, което се оказа една доста времеемка задача.
alt01.jpg


Пробвах какво ли не - механично да свалям праховото боядисване с телена четка, после с пясъкоструй... не става! После пробвах с 3 различни препарата за сваляне на боя - стана частично, но отново без добър резултат.

alt02.jpg


В крайна сметка установих, че прахово нанесена боя се сваля с кореселин! Оставя се детайла да покисне в кореселин около половин час и след това с телената четка всичко пада на парцали. След доста търкане се получи това:

alt03.jpg


Тъй като не ми се търкаше и колектора, реших да взема направо нов и да го почистя хубаво:
kol01.jpg

kol02.jpg


Ето ги двата един до друг:

kol3.jpg


За да се запази този резултат реших да ги пръсна с безцветен автолак:

pai01.jpg

pai02.jpg


И това е вече крайния резултат:
res01.jpg

res02.jpg


Перката и ролката на алтернатора се върнаха от поцинковане:

res03.jpg


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19662
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Private Jet Traveller MK2 1990

Мнениеот Vlad777 » Съб 16 дек 2017 9:53


Добавям няколко общи снимки от "работното място", където прекарвам по-голямата част от времето си напоследък.
:love.vwclub

rab01.jpg

rab02.jpg

rab03.jpg

rab04.jpg


Тук имаше и гост, който пренощува няколко пъти под джета :biggrin

rab05.jpg


Потребителски аватар
abbaa
Low rider
Мнения: 292
Регистриран на: Пет 10 сеп 2010 16:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lovech

Re: Private Jet Traveller MK2 1990

Мнениеот abbaa » Нед 17 дек 2017 18:54


Евалата! Доста работа си свършил и най- хубавото е че правиш нещата с голям мерак и баш както си трябва. Поздрави!


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8338
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Private Jet Traveller MK2 1990

Мнениеот samo_pechka » Нед 17 дек 2017 19:17


Очарован съм :eek Браво!


mitice
Мнения: 379
Регистриран на: Вто 04 окт 2016 19:59
Автомобил: Golf 3 Europe
Двигател: ABU

Re: Private Jet Traveller MK2 1990

Мнениеот mitice » Нед 17 дек 2017 19:27


Незнам как спиш спокойно докато е дигната над костенурката :D .Гледах по рано такива повдигачи как изпускат и цял туарег долу :D .Тва ако изпусне и костенурката и джетата ще отидат на кино.Нямам идея как спиш така спокойно :D


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19662
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Private Jet Traveller MK2 1990

Мнениеот Vlad777 » Нед 17 дек 2017 19:34


С предния мост се случи следното:

Взех от ogi.73 едно резервно магаре, което сложих на колата, а моето го минах на пясък и прахово боядисване.

Сложих нови тампони за двигателя, стойката я поцинковах. Ето ги двете магарета:
most01.jpg

most04.jpg


Тук Bobby_ ми помогна на пресата да се набият новите лагери на шенкелите:
most02.jpg


Ето го и резултатът с новите лагери и поцинкованите главини:
most03.jpg


Рейката за чистене:
most05.jpg


Почистена и монтирана на моста с нови маншони:
most06.jpg


Стаб щангата също мина на прахово и получи нови биалетки и нови тампони. Нови шарнири също.
most07.jpg


Ето къде трябваше да отива моста:
most08.jpg


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19662
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Private Jet Traveller MK2 1990

Мнениеот Vlad777 » Нед 17 дек 2017 19:48


mitice написа:Незнам как спиш спокойно докато е дигната над костенурката :D .Гледах по рано такива повдигачи как изпускат и цял туарег долу :D .Тва ако изпусне и костенурката и джетата ще отидат на кино.Нямам идея как спиш така спокойно :D
Аз до момента не съм видял кола да е паднала от подемника без чужда намеса. Или ги удрят, или претоварват, или не ги захващат където трябва или просто са пълни идиоти.

След като аз мога да стоя под подемника и да не се притеснявам за живота си, какъв е проблема да стои една кола?

Връщам се към носачите.

Носачите също имах план да ги дам на прахово, но се замотах със смяната на тампоните и нямаше как да стане в същата поръчка, а точно тогава за праховото се чакаше над 2 седмици и реших да не чакам, а да си ги направя сам.

Това използвах:
nos05.jpg


Stenly и Bobby_ ми съдействаха с избиването и набиването на новите тампони. След това щателно почистване с бормашината и телената четка.

nos01.jpg


Обработка с Wurth:
nos02.jpg


Боядисване със спрея Antigravel на Novol:
nos03.jpg


Следва боядисване с черния асфалтов спрей:
nos04.jpg


Тампоните са плътни от Audi S3 - LEMFORDER 27132 01 - ако някой се интересува как да си реши проблема с разбитите тампони веднъж завинаги.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7635
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Private Jet Traveller MK2 1990

Мнениеот goppa » Нед 17 дек 2017 19:49


Впечатляващо. Направо си става нова кола :bowdown


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11895
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Private Jet Traveller MK2 1990

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 17 дек 2017 20:09


Vlad777 написа:
mitice написа:Незнам как спиш спокойно докато е дигната над костенурката :D .Гледах по рано такива повдигачи как изпускат и цял туарег долу :D .Тва ако изпусне и костенурката и джетата ще отидат на кино.Нямам идея как спиш така спокойно :D
Аз до момента не съм видял кола да е паднала от подемника без чужда намеса. Или ги удрят, или претоварват, или не ги захващат където трябва или просто са пълни идиоти.

След като аз мога да стоя под подемника и да не се притеснявам за живота си, какъв е проблема да стои една кола?



След години работа, на подемника почват да му изпускат каманшетите на хидравликата и в някои случаи ако има кола примерно за една нощ е възможно да слезе до долу, но да я изтърсиш от подемника е глупост неземна. Все пак има и контри, на които ако си закачил, няма шанс да падне
Vlad777 написа:Тампоните са плътни от Audi S3 - LEMFORDER 27132 01 - ако някой се интересува как да си реши проблема с разбитите тампони веднъж завинаги.

Стават и от ауди ТТ, аз карам вече 60 хил с такива тампони и са още здрави, а преди ги сменявах всеки месец :th_up

Vlad777 написа:Потърсих в 4-5 големи магазина за авточасти, но за съжаление нямаше 280 mm 4x100 на Ate, TRW, Textar

Ами моите АТЕ от интеркарс ги купувах, не вярвам да няма


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19662
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Private Jet Traveller MK2 1990

Мнениеот Vlad777 » Нед 17 дек 2017 21:08


К.Одаджийски написа:Ами моите АТЕ от интеркарс ги купувах, не вярвам да няма

Така е наистина, не зная как съм пропуснал. :rolleyes Сега видях, че има и TRW и ATE там 4х100 на 280 мм.

Продължението е, че реших, че ще сложа климатик на джета, за да мога през лятото да си джиткам и да ми е приятно. Така или иначе няма да е състезателна кола, та няма толкова голямо значение, че ще има още няколко компонента да тежат на колата.

Намерих климатик, но се оказа, че трябва да се дупчи купето, за да може да се монтира.

Така изглеждаха дупките на донора:
ac01.jpg

ac02.jpg


Взех един лист хартия и си направих шаблон точно колко трябва да са големи дупките и къде точно се падат:
ac03.jpg


После ги очертах с фулмастер на моето купе:
ac04.jpg

ac05.jpg


Ползвах дремел, предоставен с любезното съдействие на vaskoto1 :mhihi
ac09.jpg


Срязано и около него облепено и боядисано, където се беше наранила боята:
ac06.jpg

ac07.jpg

ac08.jpg




Намерих си и heat shield, който седи зад генерацията, но в доста лошо състояние. Постарах се колкото можеше и го монтирах и него. Кошът започна лека-полека да се пълни
ac10.jpg


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Private Jet Traveller MK2 1990

Мнениеот vlado_tonev » Нед 17 дек 2017 22:55


За климатика ако нещо потрябва,мога да помогна.Имам от B4 доста останали неща.
Иначе за проекта.........наистина вървиш в правилната посока :love.vwclub



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта