Passat Alltrack 2.0 bitdi

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
yavorov
Мнения: 3
Регистриран на: Вто 04 апр 2023 7:44
Автомобил:
Двигател:

Passat Alltrack 2.0 bitdi

Мнениеот yavorov » Вто 04 апр 2023 8:10


Здравейте,

От съвсем скоро съм собстеник на alltrack 2.0 bitd 2016 г. Нямал съм VW досега, бях със Subaru и съответно не знам много за марката. Колата е супер, докарах я чак от Малмьо, върви доста и за мое учудване е икономична - изкара ми малко под 7 среден разход за 2000 км. Знам, че сигурно има доста писано за мотора и проблемите на този автомобил, но успявам да намеря тук таме само по темите нещо, та може ли да дадете мнение/линкове към теми, където мога да прочета повече. В момента колата е на 75к км и ще сменям масло на двг, масло на DSG, ангренажен ремък, ролки, водна помпа и т.н., ремък на маслена помпа. Маслото на халдекса е сменено, както и всичко по спирачките. Цена за това обслужване ми искат малко под 3к лв., звучи ми като средна цена за тези неща.

Също така тези джанти (оригиналните albertville) ми се струват огромни и по-скоро бих сложил 17 или 18, какво препоръчвате за нашите пътища, а и за лек офроуд? Има ли място във форума където могат да се пуснат за продажба или да си действам с добрия стар OLX

Поздрави,
Явор
Прикачени файлове
viber_image_2023-03-21_16-00-11-265.jpg




Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Passat Alltrack 2.0 bitdi

Мнениеот Ивайло Димов » Вто 04 апр 2023 9:10


Да ти е честита придобивката и много безаварийни км ,предполагам си я огледал отдолу за ръжди .

Поискай помпата да не е включваема с ел.управление ,и ако не е сменен разширителния съд със силика го смени задължително .Антифриза се подменя с G12Evo и се прави промивка на системата .Има писано по теми във форума за това какви поразии правят ОЕМ помпите и антифриза G13 .


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1258
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Skoda Kodiaq
Двигател: DFHA
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Passat Alltrack 2.0 bitdi

Мнениеот netizen » Вто 04 апр 2023 9:58


Честито!
Кое налага смяната на тези неща сега? Масло на кутия се сменя на всеки 60хил км, а ангренажен комплект на 120хил км.


yavorov
Мнения: 3
Регистриран на: Вто 04 апр 2023 7:44
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat Alltrack 2.0 bitdi

Мнениеот yavorov » Вто 04 апр 2023 12:47


Маслото на кутията не видях в книжката да е сменяно и затова. Аз я взех на 72. Ангренажния комплект ми казаха, а и някъде тук бях чел, че на 6 години е добре да се сменя. Не съм уверен и аз, че нещо ще му има, но да се презастраховам. До колкото ми е известно на мен по-скоро 10г. е срока за ангренажни комплекти.

Иначе като чета темата за водната помпа се хванах малко за главата :D


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19142
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Passat Alltrack 2.0 bitdi

Мнениеот stefan4o » Съб 08 апр 2023 8:26


Всяка марка си има свои изисквания. Ще кажа тези, за които зная със сигурност:
1. Дачия - Рено - 4г. или 60 000км.
2. Форд - 10г. или 160 000км
Погледни в ръководството или попитай в дилърството за пробезите и годините при ангренажа.
Честита кола, изглежда яка :beer :beer
Само нафта да й сипваш ти пожелавам.
Сподели защо реши от Субару да минеш на немски автомобил. Хората, с които съм комуникирал едва ли не се кълнат във вярност до живот на японските коли :mhihi Да не говорим, с какви епитети ги описват. Или просто не робуваш на марки?


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat Alltrack 2.0 bitdi

Мнениеот dobrin » Съб 08 апр 2023 11:48


Първа смяна на масло на скоростна кутия - 120 000 км по предписания на производителя. Аз бих го сменил веднага и след това на всеки 50 000 км или три години.
Първа смяна на ангренаж и водна помпа - 210 000 км по предписания на производителя или 5 години. Аз бих го сменил веднага, заедно с цялата периферия и след това на всеки 80 000 км, ако се слагат възможно най-качествените. Иначе на 60 000.
Кола от Швеция на тези години и тези км - има и изключения, но ми се струва фантазия, дано не съм прав.
Джантите можеш да ги пуснеш в раздел Гуми и джанти, но разбира се в ОЛХ ще имаш доста по-голяма гледаемост на обявата от тук.

stefan4o написа:Сподели защо реши от Субару да минеш на немски автомобил.

Един от Олтраците, които продадох, го купи именно човек, продал Субару. Всякакви хора има ...


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19695
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat Alltrack 2.0 bitdi

Мнениеот Vlad777 » Съб 08 апр 2023 20:40


При BiTDI ангренажът се сменя на 120 000 км. При DSG DQ381 се сменя масло на 120 000, но BiTDI са с DQ500, при които се сменя на 60 000 км. Ето тема с повече инфо за обслужването и интервалите: https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=6&t=488275

И за DSG: https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?p=4851831#p4851831

Моята кола е 190 к.с., също 2016 и при нея ангренажът се сменя на 210 000. Според VW няма предписани години - специално питах, но аз също ще го сменям скоро - някъде бях чел, че след 7 години е вече за смяна, независимо от километрите.

Относно джантите - аз бих ги карал летни, особено на Alltrack, където гумата е един размер по-голяма - например 245/45/18 срещу 235/45/18 за обикновения Passat B8.

Имам 2 комплекта джанти 18" (зимни и летни) със стандартния размер гуми 235/45/18 и като цяло нямам никакви проблеми с пътищата.


yavorov
Мнения: 3
Регистриран на: Вто 04 апр 2023 7:44
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat Alltrack 2.0 bitdi

Мнениеот yavorov » Вто 11 апр 2023 13:47


Мерси момчета или както се казва по форумите - колеги :D

Реших да сменя всичко описано по-горе, гледам че и тук мненията са такива. Ще махна и казанчето със силиката.

Километрите на колата са си такива, в Швеция нещата са много стриктни. Може да се види всеки собственик на колата, какви километри е карал и кога е прехвърляна на други собственици, на каква цена и т.н. Особено на по-новите коли има информация даже, кой е човека карал колата, адрес и т.н. По адрес я видях паркирана пред на човека къщата в покрайнините на Стокхолм през гугъл стрийтвю. След като има сервизна книжка и колата е поддържана в официални сервизи не виждам какво да стане. Кроната е с 10% по-ниска спрямо година назад и за мен там беше най-подходящото място за покупка.

За джантите, твърдо ми вози с тези 19-ки, то и гумите в момента са доста старички, но ми се струва че с 17-18 ще е доста по-комфортно. Според вас каква е цената моите джанти https://premiumwheels.de/19-Zoll-original-VW-Passat-B8-Albertville-3G0601025AG-Felge-Alufelge/171730460 ? Предлагат ми бартер за оригиналните 17-ки, мисля че 800-1000 лв. в моя полза в добавка звучи адекватно.

А относно субаруто, просто не ми харесват новите аутбеци - CVT скоростната кутия и малкия мотор в Европа. Б12-ката, която карах 10 години е железен автомобил във всяко едно отношение, но остаря много вече. За мен този тип автомобил е най-практичен, особено за БГ- комфорт на дълъг път, като цяло предимствата на лека кола пред SUV, без притеснения офроуд, голям багажник и сигурност на пътя. Волво и Ауди имат твърде висока цена на подръжка за километрите, които карам годишно (около 15к), VW доста повече ми хареса от Шкодите за тези пари, а супърб скаут ми се стори доста скъп за това което предлага.



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта