1986 Vw Golf GTI 16V KR

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
kazakstaneca
Мнения: 179
Регистриран на: Съб 02 фев 2008 21:14
Автомобил:
Двигател:

1986 Vw Golf GTI 16V KR

Мнениеот kazakstaneca » Нед 17 дек 2017 3:29


В един слънчев ден към края на 2013 година, си седяхме с един авер в едно кафе в родния ми град и тъй като бях останал без кола последните два месеца, понеже ме тотализираха, докато минавах през легнал полицай…
Изображение
…стана на въпрос, че има обява за голф 2 GTI 16V във Варна. През тези два месеца се оглеждах за запазен голф, тогава си мислих за турбо дизел, бензин може би, но по-скоро турбо дизел. Сезона беше приключил, следователно вече не работих и се чудихме какво да правим, предложих на авера да отидем да я погледнем, а той се изсмя и ми каза „ти направо взимай пари да я купуваме кво ше ѝ гледаме”. Снимките не изглеждаха кой знае колко обещаващи и си мислих, че едва ли ще я купя, още повече пък и на същия ден. След 40мин. бяхме във Варна като по пътя се бяхме разбрали с човекът от телефона в обявата, който в последствие се оказа сина на собственика. Пуснал я да се продава, понеже баща му вече е възрастен и не му трябвала, пък и да ходи с нея до магазина и обратно с тоя разход не е офертичка…
Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение
Бях изумен, колата нямаше никакви липси, пластмаси, лайсни, всичко по интериора си беше там, а багажника нямаше и прашинка дори, аптечката пълна на макс, може да се изроди бебе с нея, седалките бяха като нови, с изключение на двата леви борда на шофьорската естествено. Запалиха я да я чуя, разбира се в началото не държеше обороти, скоростната кутия ромолеше, но това не беше фактор, тъй като бях решил, че каквото и да взема ще му се прави ремонт за да е двигателя сто процентов и за да не наливам масло като идиот. Повозих се, разликата с предишния ми голф, който имах и си мислих, че беше доста запазен, се оказа от небето до земята, този возеше супер стегнато нямаше никакви шумове, никакво тропване, пълна тишина в купето. Тъй като не се бях качал в KR до този момент, а само точих лиги на снимки във форума и по клипове в интернет, нямаше как да знам колко точно върви, но мамка му стори ми се супер бърза. Свалих малко от цената, понеже бях решил, чe нещата които даваха към колата тогава като изпускателен колектор от ABF и ъпгрейд на спирачките към 280мм не ми трябват. Та малко по-късно през деня колата вече беше моя за 1400лв. Спомням си, че валеше супер много, а чистачките бяха пълен боклук, едвам я закарах на 60км от Варна, на половината път спирах да заменя шофьорската чистачка с тази на задното стъкло…
Изображение
Изображение
Изображение

Последна промяна от kazakstaneca на Вто 01 сеп 2020 22:38, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
kazakstaneca
Мнения: 179
Регистриран на: Съб 02 фев 2008 21:14
Автомобил:
Двигател:

Re: 1986 Vw Golf II KR

Мнениеот kazakstaneca » Нед 17 дек 2017 3:36


След първата автомивка, се оказа доста по-добре от колко си мислих, предната престилка е одрана, има понатиснати ламарини тук там, корозия на задната престилка на обичайното място, някой е разбивал колата някога и следите по дясната врата си седяха. Забележки, на които все още не съм обърнал внимание, за сметка на ръждивите джанти и накрайници на ауспуха, които освежих веднага. Бяха подменени масло, свещи, филтри и не помня още какво… Спомням си, че от горивния филтър изтече някакъв страшен мазут, което за бензинова кола си е малко стряскащо.
Изображение Изображение Изображение

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
kazakstaneca
Мнения: 179
Регистриран на: Съб 02 фев 2008 21:14
Автомобил:
Двигател:

Re: 1986 Vw Golf II KR

Мнениеот kazakstaneca » Нед 17 дек 2017 3:47


Беше минала една година от както имах колата и вече бяха заделени нужните финанси, за да се направи ревизия на мотора. За съжаление, нямам почти никакви снимки от ремонта. Имаше доста грозен биален лагер.

Изображение

След като главата отиде на ремонт се оказа, че е била доста зле, върнаха ми я със счупен датчик за стрелката за температурата на таблото, което в последствие се оказа гОлям проблем… Блокът и коляновият вал, бяха замерени, оказаха се в изключително добро състояние. След като се оказа, че и няма нужда да си търся нова биела, понеже стругаря спаси моята, бяха закупени нови биелни лагери както и сегменти, гарнитури за глава, картер и клапани и започнахме да събираме всичко. Взех нови кабели, капачка, свещи, ангренаж, ролка, водна помпа,термостат, воден радиатор, всички филтри, верига за разпределителните валове и нови предни дискове, понеже при натискане на педала за спирачките, от вибрации ръцете ми играеха чак до раменете.

Изображение

Предни дискове взех Ferodo, за накладки исках възможно най-мекия тип накладка, дадоха ми Trusting. :dontknow

Изображение

Следваха почти 2000км разработка на двигателя с не повече от 2500rpm. бяхме сипали много тънко масло. През това време се разработиха и спирачките. Стрелката за водата както споменах по-горе откачи, човекът който ми правеше колата, ми изсипа една шепа датчици и ми каза да ги пробвам, все един ще работи… ами не, метнах всички в контейнера и отидох до моргата, в която знаех, че има пасат б3 с 9A мотор и си взех истински датчик. Не след дълго дойде и капачката за казанчето, която чаках от Румъния, понеже топранските, който държат по 2бара налягане не ми харесваха.

Изображение

Последва смяна на тънкото масло, сложих Motul 10w40, след което започнах да катеря километража. Горе споменатите дискове и накладки не мога да ви опиша как се сработиха, колата от скорост 150-160км/ч спира уникално за 239мм вентилиран диск.
Понеже двигателния отсек беше доста мръсен, в рамките на 1 или 2 слънчеви дни се случи следното:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Един ден, през лятото на 2015 година както си карах извънградско, отлепения плат на тавана в задната част, изведнъж се свлече на главата ми и с предната си част, започнах да се боря с една ръка и да се опитвам да разкарам гнусния плат, от който хвърчеше дунапрен навсякъде, за да не се нацепя в някой… Кората излезе долу горе без кой знае какви поражения, до колкото е възможно за 31 годишна кора. В края на лятото, вече бях избрал плат, почти неразличим от заводския черен и за 60 и няколко лева вече имах лепило, плат и четка,с които бях готов да омажа навсякъде.

Изображение Изображение

Последна промяна от kazakstaneca на Съб 15 авг 2020 18:07, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
kazakstaneca
Мнения: 179
Регистриран на: Съб 02 фев 2008 21:14
Автомобил:
Двигател:

Re: 1986 Vw Golf II KR

Мнениеот kazakstaneca » Нед 17 дек 2017 3:57


Няколко месеца по-късно, изключително доволен от заводския вид на колата с простите железарки, мернах в нета джанти, които си казах, че няма как да пропусна за 180лв колкото и да исках колата да си остане на железа. Дори „не били карани в БГ” :mhihi се тая, така или иначе щях да ги проверя на машината за изправяне.

Изображение

Още няколко месеца и вече бях закупил ново регулируемо окачване, спрях се на боклука JOM защото вече знаех, че другите боклуци са доста по-твърди и изкъртващи, а идеята беше колата да слезе надолу съвсем леко. :biggrin

Изображение

В началото на 2016та, вече доста сериозно се оглеждах за кутията, в която седи горивната помпа под колата. След два неуспешни опита в рамките на два-три месеца, да залепя проклетата кутия, намерих друга… оказа се още по-голям леш… Отново сложих моята като изтъргах всичко, което имаше като останки от лепило. Обърнах се към човека, от който купих колата, тъй като при първото сваляне видях, че има лепило и го попитах какво е използвал. Човекът, дори ми даде от въпросното двукомпонентно лепило, приличащо на пластилин. Каза ми и други химични тарикатлъци със секундните лепила, които нанесох преди да сложа въпросния пластилин. Ем… по спомен, май не издържа и месец… Гледах да ползвам колата възможно най-малко, но понякога нямаше как понеже я ползвам за всичко, включително и да ходя на работа с нея. Капейки си аз по светофарите, от към задния мост, зачервен на моменти като видя някой тъпанар да си изхвърля фаса през прозореца, разбрах за двукомпонентна течна стомана на локтайт. Намерих магазина и закупих въпросното лепило, цената му беше около 30лв, можe би повечето от вас го знаят. Е, от всички лепила това издържа доста, няколко месеца, след което въпросното място на кутията от към горните два щуцера, отново прокапа…
Вече се търсеше заварчик, добър, даже не питах за цената, а само „ще стане ли” :D Дадох една от кутийте за образец и се получи следното:

Изображение

Започна да се затопля и вече бях монтирал окачването.

Изображение

Изображение

Последна промяна от kazakstaneca на Съб 15 авг 2020 18:02, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
kazakstaneca
Мнения: 179
Регистриран на: Съб 02 фев 2008 21:14
Автомобил:
Двигател:

Re: 1986 Vw Golf II KR

Мнениеот kazakstaneca » Нед 17 дек 2017 4:05


Организирахме се и посетихме за пореден път vwaterfalls, в случая 2016.

Изображение

Изображение

Изображение

Естествено, нямаше как да се размина и с пръсването на нещастното водно съединение от главата към водната помпа и масления охладител и в един слънчев ден, се случи и това. За щастие водата се изля на 100тина метра от нас. Предложиха ми два варианта, аз естествено избрах видимо уж по-надеждния и се получи това:

Изображение

Разбира се, нямаше как да оставя този и се върнах да взема другия, по-евтин боклук, който се състоеше от три маркуча и пластмасов тройник, но поне можех да наглася ъгъла на маркучите. Ето как изглежда, все още съм с него.

Изображение

Наскоро си намерих от кола на части здраво, заводско водно съединение и го взех, да има там, за всеки случай…

Наложи се да сменя и горното съединение на водия радиатор, който е най-малкия вариант, е там беше малко по-трудно. В поредния магазин за водни съединения, продавачът изкара всички маркучи, които на око му се сториха с подобна кривка и в крайна сметка избрахме маркуч за някакъв опел, изрязах излишната част и всичко заспа.
Не след дълго, колегата Rumbata_1 изнесе лекция с рециклирането на задните спирачни апарати, след което сложих новите дискове, накладки, лагери, жила и брони за ръчната. Бяха подменени и найлоните зад корите на вратите.

Изображение Изображение Изображение

Последна промяна от kazakstaneca на Съб 15 авг 2020 18:14, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
kazakstaneca
Мнения: 179
Регистриран на: Съб 02 фев 2008 21:14
Автомобил:
Двигател:

Re: 1986 Vw Golf II KR

Мнениеот kazakstaneca » Нед 17 дек 2017 4:23


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

В началото на 2017 година, след повече от две години сменяне на предавки, което наподобяваше бъркане на супа с лъжица, реших да се заема с лостовия механизъм на скоростния лост и румоленето на предавките. Бях закупил пластмасовите истории за цялата система както и нови тампони за носачите, шарнири, вътрешни и външни кормилни накрайници, нови тампони за двигателя. Също така, бях решил да използвам момента със свалянето на кутията за да сменя и съединителя с нов…
Вдигнах предницата на две стойки и почнах да разглобявам.

Изображение

След като свалих и почистих кутията, свалих и съединителя, маховика имаше огромна бразда и грозен ръб, беше и напукан на места...

Изображение Изображение

Изображение Изображение

Изображение Изображение

След това измъкнах носачите и рейката, почистих ги и ги подготвих за боя. Наврях се под колата и започнах да разскачам ауспуха, за да достигна до скоростния лост, не след дълго целия механизъм беше навън.

Изображение Изображение

Изображение Изображение

Изображение Изображение

Мина се почти месец в чакане на майсторът, който трябваше да се занимава със скоростната кутия. През този един месец боядисах всички части покрай скоростния лост, носачите, рейката и общо взето всичко, което беше ръждаво, окислено и се нуждаеше от освежаване. Стартера реших да не го отварям, тъй като върти като ненормален, беше само почистен и боядисан.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Сглобих целият механизъм на скоростния лост, с новите му части, като за всичко пластмасово и гумено използвах силиконова грес. Рейката също беше готова.

Изображение
Изображение Изображение
Изображение Изображение Изображение Изображение
Изображение

Последна промяна от kazakstaneca на Съб 15 авг 2020 18:43, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
kazakstaneca
Мнения: 179
Регистриран на: Съб 02 фев 2008 21:14
Автомобил:
Двигател:

Re: 1986 Vw Golf II KR

Мнениеот kazakstaneca » Нед 17 дек 2017 4:38


Почистих всичката гняс от предния мост и започнах да връщам всичко на мястото си, монтирах и новия съединител SACHS, маховика мина през стругар като преди да го сложа, го качих на кантара, теглото му е 4,6кг.

Изображение Изображение
Изображение

В крайна сметка се намери друг човек, при когото да закарам кутията. Постоя си разколачена ден два при него и след поредното изнервяне, с колегата Rumbata_1 я събрахме в кашони, качих я на пасата ми и я метнахме в гаража му.

Изображение

Почистихме с обезмаслител всичко, оказа се че синхронизаторите не са толкова зле колкото си мислих, на следващия ден бяхме в магазина да закупим новите лагери и семеринги. Започнахме да я събираме и към 2 през нощта, след доста чукане, блъскане и набиване на лагери и семеринги, няколко стотин п***и м***и, скоростната кутия беше готова.

Изображение Изображение Изображение
Изображение Изображение

Тъй като вече бях нацепил повечето от нещата в колата, ми оставаше да монтирам и нея.

Изображение

Последна промяна от kazakstaneca на Съб 15 авг 2020 18:49, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
kazakstaneca
Мнения: 179
Регистриран на: Съб 02 фев 2008 21:14
Автомобил:
Двигател:

Re: 1986 Vw Golf II KR

Мнениеот kazakstaneca » Нед 17 дек 2017 5:19


Изображение

Изображение

Бяха закупени уреди и датчици VDO, които монтирах в барчето на мястото на пепелника, беше голяма дилема дали да са на мястото на радиото или пепелника, но в крайна сметка, според мен, се получиха перфектно.

Изображение

Също така бяха разглобени всички бутони по таблото, на които бяха поставени нови лампи, не диодни, от онези със жицата, а на уредите нацепих гумени маншончета в зелен цвят. Исках всичко по таблото да свети в заводския си зелен цвят...

Изображение

Изображение Изображение

Дойде ред и за поредното обслужване на двигателя. :love.vw

Изображение

:beer

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Последна промяна от kazakstaneca на Съб 15 авг 2020 18:50, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19111
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: 1986 Vw Golf II KR

Мнениеот stefan4o » Нед 17 дек 2017 7:56


Интересен автомобил. И в доста добро сток-състояние. С две думи - кола за ценители, а не като повечето кокошарници, дето ги продават в нета като "ценни" :Mr Green Fun


Потребителски аватар
the c-b
Мнения: 106
Регистриран на: Вто 29 юни 2010 20:55
Автомобил: GOLF II GTD
Двигател: SB 1990
Местоположение: Kavarna \ Varna

Re: 1986 Vw Golf II KR

Мнениеот the c-b » Нед 17 дек 2017 8:31


най-накрая да пуснеш тема 10 години си в тоя форум ! ,


caro
Мнения: 547
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
Местоположение: Шумен

Re: 1986 Vw Golf II KR

Мнениеот caro » Нед 17 дек 2017 11:14


Едно голямо БРАВО.Значи ти си ме изпреварил с покупката на тази кола.Голямо желание имах да е моя ,но не ми достигаха кинти около 500 лева.Едно време беше обявен за 2500лв.Ще напиша само две думи:[bперфектен е][/b].Точно любимият ми модел и любимият ми цвят.Да си я житкаш със здраве и без проблеми и катастрофи.Едно от най-красивите ГТИ във форума.Малко късно ,но ЧЕСТИТО.Имам една огромна молба към теб - моля,те измисли някъкви оригинални джАнси за модела и си готов.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8110
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: 1986 Vw Golf II KR

Мнениеот Bai Sando » Нед 17 дек 2017 14:10


Едно голямо БРАВО :12


Потребителски аватар
tonkogtd
Мнения: 290
Регистриран на: Съб 04 май 2013 12:14
Автомобил: Golf GTD Polo GTI
Двигател: JR-1991 BJX-2006
Местоположение: Ямбол

Re: 1986 Vw Golf II KR

Мнениеот tonkogtd » Нед 17 дек 2017 15:25


Браво!Колата е перфектна. :respekt


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19662
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1986 Vw Golf II KR

Мнениеот Vlad777 » Нед 17 дек 2017 15:29


GTI мечта - тесни брони и оригинално състояние... И на мен ми се иска да имам точно такова :)

Имал ли си някакви проблеми с инжекцията?


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: 1986 Vw Golf II KR

Мнениеот vucata » Нед 17 дек 2017 17:03


Браво, перфектен е станал.



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта