Здравейте, колеги.
Карам VW от доста време, но досега не бях писал във форума. Сега започвам нов "проект" - Golf Mk II 1.3i NZ 1991' (имам и Passat 3B5 Estate 1999' 1.8 125)
Колата я взех от един приятел, на когото тя беше проектна и той е вложил доста в нея. Освен това получавам и 2ра комплетна - всичко без купето.
В момента имам малко снимки, защото колата все още не е при мен. На снимките не се вижда, но всъщност имам 2 компректа х4 джанти от 2та вида, които в момента са на колата на снимките.
Каква ми е идеята зад този проект:
Искам тази кола да ми е ежедневната такава за из града (София). Като цяло искам да запазя всичко максимално близо до оригиналният класически вид.
Или "работна кола, в която се водя и тя изглежда добре". :)
Снимки:
Какво е направено до момента:
- Чисто ново окачване отпред и отзад, включае амортисьори, пружини, тампони по окачването, тампони на купето (Колата вози без да трака или скърца, ама грам :) )
- Ангренажен комплект
- Масно на двигател, маслен, горивен и въздушни филтри
- Масло на СК
- Промиване на охладителна система + нов антифриз
- Смяна на маркучи по охладителна система
- Нов радиатор с перка
- смяна на табло и поправки по ел. система
- почистване на въздухопроводи и кутията зад таблото
Какво предстои да се прави по план:
- Спирачки (В момента се правят)
-- смяна на спирачна помпа
-- смяна на предни дискове
-- смяна на накладни отпред и отзад
-- спирачна течност
- нови гуми (До 2 дни)
- освежаване на джанти (алуминиевите)
- смяна на колекторна система с поцинкована такава
- смяна на уплътнения на купето (врати, прозорци)
- смяна на всички външни пластмаски по купето с нови (повъзможност)
- смяна на мокет
- смяна на салон (имам такъв наличен)
- рециклиране на мостове и смяна (имам 2ри комплект)
- "затваряне" на пода отдолу с някаква химия, за да не ръждясва повече
- тенекеджийски работи по купето
- пребоядисване в бяло или нюанс на бялото
Неща, които бих искал да направя:
- Ел. стъкла отпред и отзад с управление само отпред
- Климатик/Климатроник (тука разбрах, че е голям филм работата)
Евентуално:
- ABS
- турбо кит
Въпроси:
1. Някой знае ли откъде мога да си купя:
- пълен комплект нови уплътнения за купето (врати и прозорци)
- пълен комплект нови пластмаски по купето (https://www.volkswagen-classic-parts.de/ излжегда ги произвеждат)
2. VW Golf MK II 1.3i NZ въобще предлагал ли се е с климатик / климатроник и мога ли да си намеря такъв от 2ка, за да не се преправя мн.м мн. ?
3. Приемам предложения за бял цвят :)
4. Какво Ви е мнението за "пребоядисване" с качествени фолиа?
Скоро ще стана и официален член на
VW Golf MK II 1.3i NZ (Daily Driver)
VW Golf MK II 1.3i NZ (Daily Driver)
Последна промяна от B0z4P0w3r на Пон 30 юли 2018 11:56, променено общо 1 път.
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: VW Golf MK II 1.3i NZ (Daily Driver)
Честито и браво за ентусиазма! Дано си наясно с какво се захващаш, трябва да знаеш, че може да ти струва доста пари този проект. Особено с ръждата отдолу, ако тръгнеш да я правиш, не се знае до къде ще стигнеш. Вероятно и дупки ще се отворят. За климатик не съм чувал точно с този двигател, и не мисля че е добра идея. Слабичък е, и съвсем няма да върви с климатик. Виждал съм Голф 2 оригинално с климатик, но беше 1,6. За уплътнения питай по магазините.
Re: VW Golf MK II 1.3i NZ (Daily Driver)
vanesto написа:Особено с ръждата отдолу, ако тръгнеш да я правиш, не се знае до къде ще стигнеш. Вероятно и дупки ще се отворят.
Тука до няколко седмици ще се разбере. Като цяло има само една люспа, тази която съм показал на снимка, така че ще видим. Имам добри отзиви от един майстор, който каза че не е виждал толкова малко ръждъв.
Предният собственик (преди, човека от който го купувам) си го е държал само в гараж.
- stefan4o
- Мнения: 19141
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: VW Golf MK II 1.3i NZ (Daily Driver)
Климатик при 1.3 моторите не се предлага заводски, което не значи, че не може да се монтира. Климатроник няма изобщо при тази генерация.
Re: VW Golf MK II 1.3i NZ (Daily Driver)
stefan4o написа:Климатик при 1.3 моторите не се предлага заводски, което не значи, че не може да се монтира. Климатроник няма изобщо при тази генерация.
Климатик е достатъчно, стига да не е перкалено сложен монтажа и съответно промените по колата.
- stefan4o
- Мнения: 19141
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: VW Golf MK II 1.3i NZ (Daily Driver)
То лесното е само на масата с лъжицата. Иначе може да се помисли за шайби, стойка за компресор и генератор и пистов ремък да кажем от някое Поло 9Н 1.4. Другото ще стане без особени промени и побългаряване. Радиатор с дехидратор и изпарител в купето мисля стават от Толедо Мк1. Има колеги тук, които мисля са ползвали. И накрая инсталацията - ако не си с две леви можеш и сам да си я спретнеш. Само не знам как ще вдигнеш оборотите на ПХ с включен климатик, ама дотам я докарай...
Re: VW Golf MK II 1.3i NZ (Daily Driver)
Имах предвид, че просто искам да държа колата максимално близо до оригиналната сборка.
Последна промяна от icokr на Вто 31 юли 2018 10:08, променено общо 1 път.
Причина: не е необходим цитат на всичките мнения
Причина: не е необходим цитат на всичките мнения
- stefan4o
- Мнения: 19141
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: VW Golf MK II 1.3i NZ (Daily Driver)
Тогава не слагай климатик...
- AngelEmanuelaSpasovi
- Мнения: 14
- Регистриран на: Пон 28 ное 2016 21:49
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: ABF 1991
Re: VW Golf MK II 1.3i NZ (Daily Driver)
Успех. Ще следя.
Re: VW Golf MK II 1.3i NZ (Daily Driver)
Тъй като колата беше в друг град и трябваше да ходя да я събера, тази седмица ѝ се случиха доста неща.
"Накратко":
- прехвърляне
- пренасяне на един куп части до мой гараж
- карта на СБА + преглед
- нови задни барабани, спирачни цилидри и накладки
- сухо пране на "новия" салон
- разглобяване на салон
- вътрешно миене на разглобената кола
- миене и полиране на интериорни части
- сглобяване на салон (временно)
В няколко поста ще пусна снимки от случилото се, а сега какво беше преди.
Ден 1:
"Накратко":
- прехвърляне
- пренасяне на един куп части до мой гараж
- карта на СБА + преглед
- нови задни барабани, спирачни цилидри и накладки
- сухо пране на "новия" салон
- разглобяване на салон
- вътрешно миене на разглобената кола
- миене и полиране на интериорни части
- сглобяване на салон (временно)
В няколко поста ще пусна снимки от случилото се, а сега какво беше преди.
Ден 1:
Re: VW Golf MK II 1.3i NZ (Daily Driver)
AngelEmanuelaSpasovi написа:Успех. Ще следя.
Ентусиазма е важен :).
Въпрос: Форума има ли регулярни срещи на живо?
Re: VW Golf MK II 1.3i NZ (Daily Driver)
Ден 2 и 3:
Разглобяване на интериор, сухо пране на новата тапицерия, мокро пране на купето отвътре
Изпраният интериор:
Купето след измирането:
Единствената люспа на пода се оказа, че има "излаз" и в купето. :) Това да е! Като цяло пупето е без ръжда отвън и на най-болните места на тези коли. Вътрешно има места с ръжда, където боята е била отдрана от ползване.
Като цяло съм доволен, че вдигнах мокета за да знам на 100%, какво е състоянието на пода. В последствие се замислих, че е нужно да направя същото и с тавана.
Разглобяване на интериор, сухо пране на новата тапицерия, мокро пране на купето отвътре
Изпраният интериор:
Купето след измирането:
Единствената люспа на пода се оказа, че има "излаз" и в купето. :) Това да е! Като цяло пупето е без ръжда отвън и на най-болните места на тези коли. Вътрешно има места с ръжда, където боята е била отдрана от ползване.
Като цяло съм доволен, че вдигнах мокета за да знам на 100%, какво е състоянието на пода. В последствие се замислих, че е нужно да направя същото и с тавана.
Последна промяна от B0z4P0w3r на Съб 11 авг 2018 21:12, променено общо 1 път.
Re: VW Golf MK II 1.3i NZ (Daily Driver)
Ден 4:
Поставяне на озвучаване и (частичен) монтаж на интериор.
Монтажа е частичен, тъй като колата отново ще се разглобява в София. Всички пластмасови части, които монтирах бяха старателно изчистени и полирани със сътветните химии
Поставяне на озвучаване и (частичен) монтаж на интериор.
Монтажа е частичен, тъй като колата отново ще се разглобява в София. Всички пластмасови части, които монтирах бяха старателно изчистени и полирани със сътветните химии
Re: VW Golf MK II 1.3i NZ (Daily Driver)
Ден 4 - част 2
Още малко снимки от частично монтирания интериор:
Колата светна страшно и естествено постоянно забелязвам дребни бъгове :D но си е супер.
Работа иска!
Още малко снимки от частично монтирания интериор:
Колата светна страшно и естествено постоянно забелязвам дребни бъгове :D но си е супер.
Работа иска!
Re: VW Golf MK II 1.3i NZ (Daily Driver)
Ден 5:
550 км преход до София
Така, тръгвам натоварен догоре с части и какво ли още не в 07:00
Колата се държи супер и вози супер. 7те часа с нея си бяха чист кеф :) Разхода обаче в момента е висок, заради проблемите по-долу.
Има си няколко проблема, на които трябва спешно да обърна внимание:
- горивната смес е прекалено богата на бензин - причината да не пали от раз, трябва ми специалист по тези двигатели
- синхронизатора не е съвсем в такт, така че се налага междинна газ между скоростите
- патрона на запалителния ключ прави проблем от време на време
550 км преход до София
Така, тръгвам натоварен догоре с части и какво ли още не в 07:00
Колата се държи супер и вози супер. 7те часа с нея си бяха чист кеф :) Разхода обаче в момента е висок, заради проблемите по-долу.
Има си няколко проблема, на които трябва спешно да обърна внимание:
- горивната смес е прекалено богата на бензин - причината да не пали от раз, трябва ми специалист по тези двигатели
- синхронизатора не е съвсем в такт, така че се налага междинна газ между скоростите
- патрона на запалителния ключ прави проблем от време на време
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: rossko088 и 41 госта