Golf 7 Variant 1,6 TDI 110 hp ComfortLine

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
hippiebg
Мнения: 0
Регистриран на: Вто 08 яну 2019 3:37
Автомобил:
Двигател:

Golf 7 Variant 1,6 TDI 110 hp ComfortLine

Мнениеот hippiebg » Пон 27 яну 2020 5:53


Никога не съм си представял, че ще си купя Голф ...
Това е неподправента ми история с надеждата да помогна на някой.
Преди година трябваше да си купя 4-5 годишен автомобил с бюджет от 20 000 лв. - беше ясно, че ще е употребяван, но трябваше да избера нещо което да е с: приличен рейтинг за безопасност на пасажерите, място за мен (щот съм едричък) и за багажа( задължително комби), приличен разхода на гориво, популярен за обслужване модел, нисък данък, максимално ясна история и евентуалните бъдещи разходи и подобен род сметки ...
Бях сигурен, че в автокъщите няма да намеря това което търся, но все- пак пообиколих няколко и ми стана ясно, че си губя времето. В селекцията за оглед и тест влязоха Мазда 6, Шкода Октавия, Опел Астра и Инсигния, Форд Фокус, Тойота Аурис-комби, Бях се позамислил и за хибрид, но ми мина бързо след като се срещнах с Аурис и Приус. От всички изброени най- ми допадна Октавията и Фокуса (изключително малко комбита се предлагаха в България и бяха само „нов внос“ и така отпаднаха). Ако бях по- дребен и слаб, и с по- малки ходила сигурно щях да съм в Мазда.
Заради разни медийни влияния бях изключил Пасат Б7 и Голф 7 от листата. Пасата заради цената – трябваше да дам 4-5 хиляди лева над бюджета си, а Голфа – може би заради лошата репутация :) – все едно да си купя някой раздрънкан 10 годишен Мерцедес или БМВ.
Намерих си две Октавии, който ми харесаха 1,6 ТДИ и 2.0 ТДИ с ръчни скоростни кутии – тъкмо в моя бюджет на по около 130 000 км. В прилично за 4 годишна кола общо състояние.
И тук ми идва на ума да се кача в Голф 7 Вариант – намерих си 1,6 тди 110 к.с. с ръчни скорости подходяща година, Евро 6 – насрочих си ден за оглед и тест драйв. Гледах, карах. Още докато изляза от паркинга разбрах, че Октавията може би е грешка, след градското шофиране и 20 км по скоростния път бях сигурен в това.
Предполагам, че ще наруша някое правило и за това няма да описвам от къде и как се сдобих с колата.
Така на 21 Януари 2019 г. се сдобих с Golf 7 Variant ComfortLine 1,6 TDI 110 к.с. на 140 000 км. за крайна цена от 19 200 лв.
През тази година в му навъртях 20 000 км.
За този период влиза в гаранционния сервиз за следните проблеми:
- смяна на феродов и притискателен диск, лагер и разните му болтове към тях– на около 1600 км. в един стръмен участък прибуксува за кратко на 3 скорост и след това нямаше проблеми, но реших, че е по- добре да се смени. Смяната с нов съединител Закс ми струваше 740 лв.
- след около 8000 км . смяна на датчик за налягането в системата на ДПФ – смяната и труда около него беше безплатана.
- няколко месеца по- късно за друг датчик от ДПФ-а -също безплатно.
Други проблеми:
- при едно ходене в Гърция някой ми беше жулнал лявата част на задната броня, задния калник и врата – каското в официалния сервиз реши проблема, но след боядиснването задния ляв габарит спря да работи и трябваше да се смени крушката – което става относително лесно и евтино около 2 лв. Тук проблема е бил в лошия контакт (най- вероятно заради него крушката е прегрявала и контактните пластинки бяха деформирали леглата си в пластмасовия канал- оправих си го сам за 10 минути със свалянето)
- очаквах по- нисък разход на гориво – тук се изненадах защото на дълъг път колата дава около 6 л./ 100 км. с темпомат на 150 по магистралата и изпреварвания пиково до към 180-200. Понеже зареждам от едно и също място (почти винаги на една и съща колонка) като съм я засичал дава средно около 200 мл. повече гориво, отколкото го показва борд компютъра.
- в градски цикъл около 40 км. пробег разхода е по- висок около 6,8 л/ 100 км. Аз съм от Горна Оряховица и често в такава обиколка е включено ходене до Велико Търново или околни населени места.
Неща които ми харесват в колата:
- Багажника и лесното разпределяне на мястото- оценявам го когато трябва да натоваря 16 компютъра, 7-8 монитора и 3-4 принтера, заедно със съпътстващите ги артикули. Липсата на резервна гума също е голям плюс в багажното пространство. Според мен са се постарали достатъчно по този въпрос: удобните кори, двете нива в багажника, 2 статични и 2 сгъваеми куки за закачане на багаж.
- автоматичния теглич- за няколко секунди е готов за работа или почивка.
- отделните дневни светлини – супер решение за мен. Обичам евтините и практични неща.
- липсата на ксенон, лед и тем подобни безсмислено скъпи технологии в един 4+ годишен автомобил.
- отоплението в купето и на предното стъкло през зимните месеци - в колата става топло за 2-3 минути. Подгрева на предните седалки се усеща за няколко секунди.
- аудио системата – за мен е важна - и тук са се справили доста добре, въпреки, че е относително бюджетна.
- оригинално я взех с лети джанти 16 ки с летни гуми Ханкук на 6 месеца според ДОТ. Размера на джантите най- вероятно е заради комфорт лайн оборудването, но с радост установих, че стоманени 15 инчови джанти могат да се монтират без проблем. И реших по възможно най-добрия начин въпроса със зимните гуми.
- стъклата са с някаква UV защита и е много приятно през лятото –слънцето не запича така досадно ръцете.
- стегнато вози и няма разни тракания, хлопания и прескърцване на разни пластмаси и кой знае какво.
Неща които не ми харесват:
- няма модул и приложение за споделяне на екрана на телефона върху мултимедийния дисплей в колата. Това ще ми струва около 500 лв. за сега се утешавам със стойка за да си гледам Waze докато пътувам.
- когато е мокро за 300 метра всичките мизерии от перфетно чистите ни пътища са върху задното стъкло и капака набагажника – ужас.
- дългите светлини не осветяват достатъчно ясно. Когато се активират се усеща, че става по- светло, но на практика не е кой знае каква разлика (особенно ако няма мантинела със светлоотразители или маркировка)
- колата си промени шума в началото си мъркаше двигателя, сега започна да се чува някаква средна честота в звука на мотора. Не е нещо дразнещо, но се промени и не ми харесва. Дали от горивата или след смяната на маслото се получи. Нямам идея, но не е каквото беше
- не би било лошо да продължат да слагат 6 степнна скоростна кутия и в този двигател. Предишната генерация която е с Евро5, 1,6 ТДИ са с 6 скорости. Тук защо са ги махнали нямам идея.
Разходи по колата за изминалата година:
- 30 лева за регистрация в КАТ.
- 97 лева за винетка – след всичките пари за тол система за да прехвърля винетката от транзитните на постоянните номера си беше почти забавно.
- 300 лв. гражданска
- 940 лв. Каско в официален сервиз.
- 72 лв. годишен данък мпс в община Горна Оряховица.
- 420 лв. смяна на масло, маслен, горивен, поленов и въздушен филтър – лонг лайв за 30 000 км или 2 години. В официалния сервиз (заради гаранцията на колата). В местния сервиз цифрата е близо 3 пъти по- ниска. Ще видя как ще е идната година.
- зимни гуми Kumho 195/65 R 15 с масрафите покрай тях 260 лв.
- употребявани стоманени джанти 15 ки – 120 лв.
Дано да съм бил полезен на някой бъдещ собственик (или да спася такъв ;) ).
Прикачени файлове
IMG_1448.JPG
IMG_1438.JPG
IMG_1436.JPG
IMG_1435.JPG
IMG_1434.JPG




Потребителски аватар
Skruji
Мнения: 1147
Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
Автомобил: Golf 6 Variant
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 7 Variant 1,6 TDI 110 hp ComfortLine

Мнениеот Skruji » Пон 27 яну 2020 12:32


Екстра е колата, препоръка от мен, не сменяй маслото на ЛонгЛайф интервал. Ако караш повече извънгарада, максимум на 15000 км, ако въртиш повече градско, максимум на 10000 км. Филтрите също. Маслото задължително 5W30 със спецификации за DPF. Аз слагам само оригиналното.
Всички 1.6 ТДИ с ръчни кутии са с 5 скорости, независимо дали е Голф 6 или 7.
Не е лошо да провериш дюзите на диагностика, принципно тези двигатели си страдат от тази болка.
Само безаварийни милометри пожелавам.


hippiebg
Мнения: 0
Регистриран на: Вто 08 яну 2019 3:37
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 7 Variant 1,6 TDI 110 hp ComfortLine

Мнениеот hippiebg » Пон 27 яну 2020 15:40


Привет, колега!
Благодаря за коментарите!
Castrol Edge 5w30 - такова масло ми сложиха при смяната от VW. С такова масло е работено и преди да дойде при мен. Нямам представа от качествата му. Но обмислям да го сменя скоро заради този по- странен и по силен шум в двигателя.
Тези дюзи при сервизнатаинспекция като че ли ги провериха - поне в чек листа е ок. Върви си, ускорява нямам никакви индикации за проблеми.



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта