От няколко дни имам база за сравнение за работата на DSG със заводски софт и оптимизиран такъв. Определено с хубавото бързо се свиква и определено има смисъл от оптимизация на софтуера.
Базата за сравнение е колата която взехме за сина - Ауди А3 спортбак 2006 година. Мотора е БММ, има приличен набор от екстри - DSG, оригинална навигация, CD чейнджър, двузонов климатроник, фабричен биксенон, отопляеми седалки, темпомат, хелиоматично огледало и други.
Бяхме ограничили избора до 3 коли: голф 5, Ауди а3 и хонда Сивик 8ма генерация.
Хондатата отпадна заради страния азиатски дизайн и ергономия, за малко да вземем една де, но мотора се оказа муден в сравнение със сивика на един приятел, а не ми се влизаше във филми с ровене по японския мотор.
Голфът ми беше фаворит, но така и не попаднах на читав екземпляр. Или бяха с издухани мотори, или бяха в отвратително състояние, или ги беше захапала кафявата чума, а имаше и с трите наведнъж.
Адито беше първата кола в добро състояние, на която цената не беше раздута драстично и затова го взехме.
Гледайки сухи данни, като размери най-голям е японеца, после аудито и накрая голфа. Но реално сядайки във всяка от тези коли, чисто субективно, най-просторен ми е голфа, после хонда и накрая А3.
Директно сравнявайки голф 5 и А3, не мога приема аудито за по-луксозния модел, дори абстрахирайки се от някои дизайнерски решения като врътките на климатроника взети от печка раховец (но реално имайки ход от 15 градуса наляво и дясно), както и целия панел на климатроника, който е индентичн с тези от 90те години.
Като начало, както споменах, в адито е по-тясно.
Няма духалките за возещите се отзад, които се намират между предните две седалки. Наистина не всеки голф ги има, но пък няма нито едно ауди, което да ги има.
В корите на задните врати няма джобове/ниши за вещи или бутилка вода да кажем, а в голфа има.
Подлакътника е леко недомислен - при свалено докрай положение (на мен така ми е най-удобен), при дръпване на ръчната спирачка, лостът опира в подлакътника и го повдига нагоре. Съответно за да го върнеш обратно първо трябва да го вдигнеш докрай и след това буташ обратно.
Поставката за чаши - тук вече избираш, или поставка, или подлакътник. Защото се намира точно под него. Ако сложиш чашка кафе, може и да го спуснеш, но е невъзможно ако има висока чаша или бутилка от 500мл например.
И така, взимаш си кафе, вдигаш подлакътника, поставяш чашата и потегляш ииии или забравяш че имаш кафе или си в голям риск да го разлееш, защото чашата ти се намира извън зрителната зона, на място и ниво от където ти започва гърба… или свършва… и започва д…
Както съм го описал, излиза че съм мазохист щом съм си взел аудито. Но все пак това е моята гледна точка, а колата е за сина, който реално е още тинейджър и не му пука кой се вози отзад, кафето не му е приоритет и вярва че щом има 4 кръгчета на решетката отпред, колата е по луксозна от голф.
Ето и снимки на новата каручка, директно от обявата: