Днес обикаляхме с едно приятелче по автокъщите за да му изберем колица. Обикаляхме София. Със следващите редове искам да споделя един проблем на който се натъкнахме днес и да предпазя някой който е решил да си купува кола. В една автокъща до МАРГЕЛ на разклона за Кремиковци попаднахме на кола с чудесен вид, много добре почистена и напудрена, почти "обслужена" която се оказа че е била под водата по време на летните наводнения Аз гледам бавно и методично и въпреки това следите от наводнението забелязах след 15-20 мин. Като концентрирах вниманието да определя предимно какви са били пораженията от водата се оказа че колата е била залята поне до над страничните огледала . Маслото на двигателя беше сменено, но при по-щателен оглед в двигателя открихме вода.И кал! А бяха се постарали доста с почистването bowdown, направо професионалисти.
Естествено след половин час оглеждане като запалихме двигателя и вече имахме едно на ум си проличаха и други поражения. А и продавача поразказа това-онова макар и с нежелание.
Таке че, ако купувате кола на старо в заключение искам да Ви препоръчам:
1. Проверете кога е внесена (преди или след наводненията)
2. Не разчитайте на това че: "Тази автокъща не беше под водата" -местят ги от едно място на друго защото хора са ги виждали как плуват!
3. Проверявайте ел инсталацията с особено внимание!
4. Прясно сменено масло+конденз по капачката+кал в двигателя е комбинацията "3в1=подводница"!
Дано съм бил полезен на някого
Внимание! Умели авто-мошеници!
- brother_Tom
- Мнения: 166
- Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Sir T
- the STIG
- Мнения: 1403
- Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Моментите с наводнените коли бяха хит преди известно време, когато имаше доста проблеми с водни стихии по страните от ЕС. Помня, че доста лъснати, удавени возила плъзнаха по нашенския пазар. Достъпните цени естествено бяха магнит за нашенския "далавераджия" и "купувач-баламурник"!
Цяла наука си е купуването на кола втора ръка + огромна доза късмет. Все още наблюдавам, че в България хората са или неуки или няма желанието да си намерят хубава кола, защото винаги основна мотивация е цената и. Никога не се замислят каква е причината за ниската цена на даден автомобил. Сервизна история, касови бележки, фактури и доказателства за ясния произход и поддръжката на колата в миналото са рядко срещано явление, докато на "запад" това е must have правило!
Българите обичаме възможно най-ниската цена, най-новата кола, на най-малко километри, с най-много екстри ... е такова животно нема!
Моят съвет е винаги да купувате кола с ясна история, винаги правете обратната сметка - от цената в лв. извадете транспорт, митнически сборове, печалба, за да стигнете до евентуалната пазарна стойност, след което с бърза справка в mobile.de вижте какво се продава навън като километри за същия модел и година на тази цена и се ориентирайте за автомобила, който купувате.
Аз съм фанатик на тема състояние и поддръжка на колата. Пиша всичко, което сменям по колата, пазя фактури, дори понякога старите части. Този, който евентуално купи колата след мен ще има пълната и история и моята дума, че е гледана като цвете в саксия!
Цяла наука си е купуването на кола втора ръка + огромна доза късмет. Все още наблюдавам, че в България хората са или неуки или няма желанието да си намерят хубава кола, защото винаги основна мотивация е цената и. Никога не се замислят каква е причината за ниската цена на даден автомобил. Сервизна история, касови бележки, фактури и доказателства за ясния произход и поддръжката на колата в миналото са рядко срещано явление, докато на "запад" това е must have правило!
Българите обичаме възможно най-ниската цена, най-новата кола, на най-малко километри, с най-много екстри ... е такова животно нема!
Моят съвет е винаги да купувате кола с ясна история, винаги правете обратната сметка - от цената в лв. извадете транспорт, митнически сборове, печалба, за да стигнете до евентуалната пазарна стойност, след което с бърза справка в mobile.de вижте какво се продава навън като километри за същия модел и година на тази цена и се ориентирайте за автомобила, който купувате.
Аз съм фанатик на тема състояние и поддръжка на колата. Пиша всичко, което сменям по колата, пазя фактури, дори понякога старите части. Този, който евентуално купи колата след мен ще има пълната и история и моята дума, че е гледана като цвете в саксия!
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11161
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Sir T написа:....Моят съвет е винаги да купувате кола с ясна история, винаги правете обратната сметка - от цената в лв. извадете транспорт, митнически сборове, печалба, за да стигнете до евентуалната пазарна стойност, след което с бърза справка в mobile.de вижте какво се продава навън като километри за същия модел и година на тази цена и се ориентирайте за автомобила, който купувате. ...
Боже, най - накрая един брат по идея. От кога го дъфча това, че примерно Г3GTI, ако е нов внос и се продава под 5000 лв е взето от моргата, без пари!!!!!! и то говоря за 115 кс с ДДС ~ 2000 лв
- versace
- Мнения: 735
- Регистриран на: Чет 08 дек 2005 19:57
- Автомобил: Ex Touareg present Mercedes ML
- Двигател: 320 CDI 224 Hp
- Местоположение: Варна
Re: Внимание! Умели авто-мошеници!
brother_Tom написа:комбинацията "3в1=подводница"!
Автокъщите са много умели при пробутването на коли които за нищо не стават. Жалко че българския потребител все още купува по вуншен вид а не по качество. Евала че сте видяли истината
А цитата е защото много умело си визуализирал колата
- evgenyh
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Пет 25 мар 2005 19:47
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: BSE 2005
- Местоположение: София
Специално за Г3 след 94г./демек от по-новите след ъпгрейда/:
- Цена/не в Германия а в Италия или Австрия, като австрииските са без клима, с ел.нагр.огледала и термотроник/ - 500 - 2000 EURO/като 2000 е 95-97г. TDI /
-автовоз - 800 - 1500лв. според зависи
-мито - 1000 - 2000лв.
-допълнителни разходи - до към 500лв./повече продавачите-джамбази не дават /
- комисионна за кибика в автокъщата - 200лв./това е твърдата тарифа в София/
-печалба за продавачаа - 500-3000лв.
Което прави: минимална себестойност на колата около 4000лв. а продажна цена около 6000лв. средно
Тоест читав Г3 под десет години е обявен на не по-малко от 7000лв.
- Цена/не в Германия а в Италия или Австрия, като австрииските са без клима, с ел.нагр.огледала и термотроник/ - 500 - 2000 EURO/като 2000 е 95-97г. TDI /
-автовоз - 800 - 1500лв. според зависи
-мито - 1000 - 2000лв.
-допълнителни разходи - до към 500лв./повече продавачите-джамбази не дават /
- комисионна за кибика в автокъщата - 200лв./това е твърдата тарифа в София/
-печалба за продавачаа - 500-3000лв.
Което прави: минимална себестойност на колата около 4000лв. а продажна цена около 6000лв. средно
Тоест читав Г3 под десет години е обявен на не по-малко от 7000лв.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: alpinab и 34 госта