Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8431
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот samo_pechka » Пон 25 юни 2012 14:43


Който не разбира от коли , си купува кола-еднодневка .Концепциите на прозводителите на автомобили след 96-98 год.,са да правят коли , които да "изкарат" , докато са в гаранция. След това -друга !Един омагьосан кръг ! Няма го онова качество и материали , всичко е евтина пластмаса и пълна имитация :banghead:




Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот radi_nrj » Пон 09 юли 2012 10:53


Реших малко да попиша за този прекрасен автомобил след известно време прекарано с него.

По окачване смених почти цялата предница. Самото окачване е просто тип МакФерсън с долен носач и горен тампон с аксиален лагер.

Носач Bilstein около 100лв. Самия носач е почти невъзможно да се повреди, но шарнирния болт, който всъщност сдава багажа е капсулован за него. Може да се рециклират носачите като се подменят шарнирите от специалист, но при цена на нов от 100лв реших, че това ще е нерентабилно.
Тампон МакФерсъм комплект с лагера Bilstein около 80лв
Прахозашитен комплек около 60лв - това е и за 2-та амортисьора. Прахозащитините маншони е добре да се подменят преди да се скъсат защото се пълни лагера на тампона и заминава бързо.

Препоръчаното масло е 5W40 505,00.

Много е важно да се следи за състоянието на спирачната течност защото на тези коли специално им заминава помпата. Самата спирачна помпа се наложи да я сменя заради смесване на DOT3 и DOT4 спирачна течност от предишния собственик, което беше образувало една желеподобна субстанция, която подозирам беше съсипала уплътненията.
Спирачната помпа не можахме да я открием и затова се наложи да сложим от А8, която има разлика в щуцерите.
Цената на помпата е около 200лв.

Тампоните на двигателя са маслени с датчици и ако са сменени с гумени както е при мен при загрял мотор и вече паднали обороти може да започне да полюшква колата. Оригинален маслен тампон е около 300лв(те са 2), но разликата в комфорта е огромна. Това е една смяна която престои да направя.

За момента имам грижи с ABS-а като предстои една пълна диагностика за да видим къде е проблема.

Колата ако е седяла на много горещо и особено ако е тъмна текстилния бандаж на повечето снопове от проводници ще се е изпекъл и ще се рони. Това е добра да се погледне и да се пребандажират преди да е светнало някъде.

Последна промяна от radi_nrj на Пон 17 авг 2015 23:27, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Ivo_Dinkov
Мнения: 1352
Регистриран на: Вто 28 дек 2004 10:54
Автомобил: Audi Quattro Turbo
Двигател: BGB
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот Ivo_Dinkov » Пон 09 юли 2012 11:07


Помпата на АБС- а се пълни с л@йна, а както описваш желето в спирачната система, това е грижата. Няма оправия.
Иначе се пукат спойки по управляващия блок- малко игра с поялника от ОПИТЕН човек и забравяш за АБС- драми.
Аз сменях датчик, но се оказа проблема в съединен на ръка и изолиран с тиксо кабел!!! снадката беше с кал и затова я видях чак като изкормихме датчика.
Известно време карах със заден датчик отпред, понеже не намирах читав преден (читави много, но свалянето е драма)- да го имаш като вариант, само кабела и защитните гуми върху кабела са по- дълги.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот radi_nrj » Пон 09 юли 2012 11:19


Като за начало ще си сменя стоп машинката защото го имам проблема с мигането на лампата за подгрева и като помига малко ABS-са се изключва (широко разпространен проблем при VW предполагам и при Audi е така). Съответно като дам на контакт ми свети, че ми е изгоряла стоп светлина и като натисна спирачката изписва OK.

Помпата уж я промихме :dontknow:

Ivo_Dinkov написа:Аз сменях датчик, но се оказа проблема в съединен на ръка и изолиран с тиксо кабел!!!


Имайки в предвид как ми бяха вързани задните колони това не го изключвам като вариант:
Изображение
Изображение

Ще трябва да поогледам.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот radi_nrj » Съб 14 юли 2012 22:15


Днес на магистрала Тракия по вълнистия участък край Пазарджик се разтропа отзад, предполагам тампоните на задния мост родиха. Утре ще я прегледаме и ще допълня темата с цени :(

Оказа се най-голямата простотия на света, лагерите на задния мост бяха оставени хлабави (особено тоя на задно ляво) и от вибрациите ламаринката зад диска почнала да дрънчи в него, което в комбинация с хлопащото колело звучеше направо страшничко. За късмет ги отворихме точно на време защото се оказа, че лагерите са почти нови, но не бяха гресирани като хората :banghead

Последна промяна от radi_nrj на Нед 20 апр 2014 19:28, променено общо 1 път.


bai_ganio
Мнения: 3
Регистриран на: Пон 16 юли 2012 16:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bulgaria

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот bai_ganio » Пон 16 юли 2012 17:14


Здравейте , тъй като не исках да отварям нова тема ще пиша тук. Решил съм да сменям колата и съм се ориентирал към два модела.Пасат 2005-2007 2.00 ТДИ , 140 коня DSG или А6 2005-2006г. 3.00 тди мисля че около 220 коня.
Тъй като нямам много наблюдения над колите а и не разбирам кой знае колко имам някои въпроси , надявам се по компетентните тук да ми помогнат.
1.Каква е разликата в цената на обслужването на двете коли (тук въпроса ми е , масла , ролки,ремъци, окачване и т.н. за каквото се сетите както и данъците на двете ако някои има идея , знам че за всяко населено място е различно но долу горе ориентировачно)
2.Има ли често срещани проблеми при някоя от тези модели (двигател,скоростна кутия , окачване , за проблеми с дюзите на дизела четох че се появават)


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот radi_nrj » Пон 16 юли 2012 19:33


Колите, за които питаш нямат нищо общо с A6 C4 от 1996-та година, за което е темата. Най-добре ще е да си отвориш нова, че си мнооооого :офф


danaildel4ev
Мнения: 139
Регистриран на: Чет 23 окт 2008 17:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот danaildel4ev » Чет 19 юли 2012 8:11


колега колко излиза обслужването ролки и ремъци,и какъв разход дава кораба


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот radi_nrj » Чет 19 юли 2012 15:37


Ангренажа е сменен малко преди да я купя. Харчи колкото го натискаш, минимален постигнат разход до момента ми е 5,5 при скорости до 100км/ч, на магистралата с поддържане на 140км,ч разхода е 6,5. Градско от 7 до 10/100 и зависи много от трафика. Всички стойности са с включен климатроник сложен на 24 градуса и са по борд компютър.

Скоро ще я засека пълно-пълно, че си трябват почти 200лв за да я напълниш до горе :D


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8431
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот samo_pechka » Чет 19 юли 2012 21:22


Много приличен разход на гориво , за такава голяма кола с 2.5 ТДИ си е супер , особено и вкл. клима !!


Потребителски аватар
Милослав
Мнения: 3648
Регистриран на: Сря 29 мар 2006 11:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот Милослав » Чет 19 юли 2012 21:51


Бих казал нормален, като бивш собственик.
Ако само си чувал, може да ти се стори измислица :)


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот radi_nrj » Пет 20 юли 2012 22:54


За сега се държи прилично, но днес установих, че алтернатора не зарежда. 14,06V при изключени консуматори хич не е добре, а съм на 500км от дома. Някой ако се сеща за читав ел. техник по южното черноморие да подсказва, че не съм си взел всичките необходими инструменти да си го оправя сам. Пък ако се наложи да взимам четки или реле/регулатор едва ли ще има в железарията в Синеморец mhihi


Поразтърсихме се в района и се намери един познат, който кара А6 и скоро е имал същия проблем с алтернатора. Ще ни даде координати на сервиза в Царево, който е оправил неговата кола.


Потребителски аватар
Ivo_Dinkov
Мнения: 1352
Регистриран на: Вто 28 дек 2004 10:54
Автомобил: Audi Quattro Turbo
Двигател: BGB
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот Ivo_Dinkov » Съб 21 юли 2012 13:05


Щом не пада под 13,6 с пуснати консуматори, карай смело.
Моя е с въздушно охлаждане- въздуховод от бронята до него, но е разположен много ниско и колко мизерия махнахме от него- лошо ми стана.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот radi_nrj » Пет 03 авг 2012 13:54


Пада си на 12,5 като пуснеш климатика и фаровете, а ако пусна и нагревателя на задното стъкло почва да разрежда акумулатора. В понеделник ще я гледаме, на 2,5TDI е най-отгоре и поне е удобен за работа.

Намерихме масло в кулера... Да ми е честит ремонта на турбото :banghead: . Мисля да го карам на 202-ра при майстор известен като "Митко Турбото" защото вече един познат рециклира турбо на ARL и остана доволен. Ще пиша за какви пари става въпрос.

После ми обяснявайте как на турбото нищо му няма като се кара с 10W40 :banghead:

Покрай целия калабалък бяхме забравили да сменим въздушния филтър и:
Изображение

Като го смених разхода градско падна от 8,5/100 на 6,5/100 :shock

Последна промяна от radi_nrj на Сря 18 яну 2017 0:39, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7822
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Audi A6 C4 2.5 TDI 143hp

Мнениеот hooligan_sk » Пет 03 авг 2012 14:19


Ради, колко масло има в тоз кулер че ще рециклираш турбо? Нали не очакваш да е абсолютно чисто? :roll:



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта