Тест на DSG преди покупка

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
wein
Мнения: 7
Регистриран на: Съб 11 яну 2020 10:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Тест на DSG преди покупка

Мнениеот wein » Нед 12 яну 2020 9:49


Извинявам се.Touran 1.6 e.Просто преди да пиша доста изчетох из форума и съм се объркал.Та да си дойдем на думата - явно както казва колегата няма проблем в кутията,сега пробвах по доста голям наклон да направя същият експеримент и се оказа че,ако си държа на спирачката без да мъча колата после като я отпусна си потегля леко сама без да "изключва".Просто до сега не съм имал автоматик и още ми е малко "мътно" по тези въпроси.

deodriver написа:Нямаш проблем с кутията,спокойно.DSG кутийте не могат да държат колата при наклон,както другите автоматици с хидро.Това задържане на автомобила се прави от спирачките,т.е сприрайки на стръмно,за определено време спирачките активни без ти да си натиснал педала.Това е така,за да може да потеглиш напред без да изпуска колата назад.Казват му Auto Hold.Това,което ти усещаш,че все едно изпуска след 10сек.,се дължи на факта,че спирачните апарати отпускат наклатките и колата тръгва назад.Явно е изчислено,че за това време трябва да натиснеш педала на газта и да потеглиш.


Камък ми свали от душата!!!




Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Тест на DSG преди покупка

Мнениеот dobrin » Нед 12 яну 2020 10:26


joro_kem написа:На октавия 3 2.0 тди с 7 дсг няма бутон за ауто-холд - винаги е активна функцията.

Нали говорим за Туран все пак ...


Потребителски аватар
piron45
Мнения: 160
Регистриран на: Нед 04 юни 2017 16:18
Автомобил: VW Touran 1_9 TDI DSG
Двигател: BKC 2005
Местоположение: Самоков

Re: Тест на DSG преди покупка

Мнениеот piron45 » Нед 12 яну 2020 19:31


dobrin написа:
joro_kem написа:На октавия 3 2.0 тди с 7 дсг няма бутон за ауто-холд - винаги е активна функцията.

Нали говорим за Туран все пак ...


Така де, Турана няма такъв бутон.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Тест на DSG преди покупка

Мнениеот dobrin » Нед 12 яну 2020 20:09


Значи няма Ауто Холд.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9879
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Тест на DSG преди покупка

Мнениеот group® » Вто 14 яну 2020 9:19


dobrin написа:Значи няма Ауто Холд.

И да, и не.
Няма auto hold, който е с копче, но може да има hill hold,който да е автоматично (няма копче).


Потребителски аватар
TISSOT
Мнения: 85
Регистриран на: Чет 03 май 2007 9:35
Автомобил: VW Touran
Двигател: CAYC 1600 TDI BMT DSG 2013
Местоположение: Варна/София

Re: Тест на DSG преди покупка

Мнениеот TISSOT » Сря 15 яну 2020 8:04


dobrin написа:Значи няма Ауто Холд.

Auto Hold не е ли само ако си с електрическа ръчна спирачка??? Моя Туран е с обокновенна ръчна спирачка (то май няма Туран от този модел с ел.спирачка) и при наклон си задържа спирачките сама.


Еспресо
Мнения: 13
Регистриран на: Пет 06 дек 2019 12:56
Автомобил:
Двигател:

Re: Тест на DSG преди покупка

Мнениеот Еспресо » Сря 24 авг 2022 14:47


Темата ми е актуална, но освен изпробването ме интересува колко скъп може да излезе един ремонт на проблемна DSG в най-лошия случай? Знам че мехатроникът е около 4000лв (ако не са поскъпнали в последните месеци). Ако се смени мехатроник, има ли други скъпи елементи и дали се намират лесно втора ръка цели кутии? Чисто нова цяла кутия предполагам струва 8-10 хил.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 678
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Тест на DSG преди покупка

Мнениеот railfan » Сря 24 авг 2022 15:54


Комплект съединители за DSG кутията е около 1200 лв, маховика за нея е 500. Общо взето най-скъпия ремонт е мехатроника.
В диброс преди време ми бяха дали оферта за 4500 за смяна на маховик и съединители на 6 степенно DSG..и това е при все, че официалния сервиз Das Auto даде същата оферта наполовина по-евтина.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8308
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Тест на DSG преди покупка

Мнениеот Stivi » Сря 24 авг 2022 16:04


Кой точно е този "официален сервиз" Das Auto !?


Еспресо
Мнения: 13
Регистриран на: Пет 06 дек 2019 12:56
Автомобил:
Двигател:

Re: Тест на DSG преди покупка

Мнениеот Еспресо » Вто 20 сеп 2022 10:47


Нормално ли е DSG да движи с 1300-1500 оборота? Става дума за градско, не някакви високи скорости - по-скоро 30км/ч или макс 40. Върви плавно, не се напъва, но съм чувал съвети за дизел да се кара с 1800-2000 оборота и си смислех, че автоматика ще гледа да е на такива обороти. Дали разбира кога има изкачване (примерно с нивелир) или по друг начин да има обратна връзка, че ускорението не съответства на подаваната газ и да смъква на по-ниска предавка? Нещо, което човек прави по усет с ръчни скорости.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1532
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Тест на DSG преди покупка

Мнениеот Кайзен » Вто 20 сеп 2022 16:52


Еспресо написа:но съм чувал съвети за дизел да се кара с 1800-2000 оборота
Спри да слушаш неподходящи съвети..


telefunken
Мнения: 119
Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
Автомобил: VW T- Roc Style DSG
Двигател: 1500 TSI OPF 2023

Re: Тест на DSG преди покупка

Мнениеот telefunken » Вто 20 сеп 2022 22:06


Q3 35 на Ауди е с двулитров турбодизил 150 коня, с DSG и върви точно така в града, с ниска скорост. Нивелири и отвеси ползват някои хора. Не колите. Кой Ви излъга, че ускорението не съответства на подаваната газ??? Ако натиснете газта докрай, никога не стига до 7-ма скорост!
20220627_203309.jpg


Еспресо
Мнения: 13
Регистриран на: Пет 06 дек 2019 12:56
Автомобил:
Двигател:

Re: Тест на DSG преди покупка

Мнениеот Еспресо » Сря 21 сеп 2022 11:12


telefunken написа:Q3 35 на Ауди е с двулитров турбодизил 150 коня, с DSG и върви точно така в града, с ниска скорост. Нивелири и отвеси ползват някои хора. Не колите. Кой Ви излъга, че ускорението не съответства на подаваната газ???

Не искам да изпадам в излишни обяснения, но при такива реплики се налага. Ако с ръчни скорости си на 1200 оборота и подадеш газ по-рязко ще има едно поведение (ускорение) на равно, друго по надолнище и трето при изкачване особено по-стръмно. Ако си с 200 коня може да се изстреляш предполагам, но с по-скромен двигател ще се позапъне и замисли най-малкото докато вдигне оборотите. Щом от нивелир правиш асоциация с отвес, значи нямаш представа, че има и електронни нивелири и подобни. А устройство, с което може да разбереш наклона пред колата се казва нивелир. При желание може да се реализира и нищо чудно на по-нови модели да го има.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1352
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Тест на DSG преди покупка

Мнениеот fur1ous » Сря 21 сеп 2022 11:47


Еспресо написа:Нормално ли е DSG да движи с 1300-1500 оборота? Става дума за градско, не някакви високи скорости - по-скоро 30км/ч или макс 40. Върви плавно, не се напъва, но съм чувал съвети за дизел да се кара с 1800-2000 оборота и си смислех, че автоматика ще гледа да е на такива обороти. Дали разбира кога има изкачване (примерно с нивелир) или по друг начин да има обратна връзка, че ускорението не съответства на подаваната газ и да смъква на по-ниска предавка? Нещо, което човек прави по усет с ръчни скорости.


Да нормално е, така са настроени от завода, на старото ми 2.0TDI ми беше така и е много досадно постоянно да седи в тези обороти, варианта е да караш на спорт или да флашнеш кутията с друг софтуер. Като цяло е тъпо измислено, колкото по ниски обороти толкова по често и регенерира DPF-а защото няма достатъчно flow, но и толкова по ниски емисии 'уж'.

Ако превключва на 1800-2000 както си написал DPF-а ще регенерира по рядко, лично съм пробвал и тествал, а и за мен кола с CR мотор е по приятна за каране в този диапазон и не е нужно на най малкия баир или поддаване на газ да връща предавка, както всъщност прави защото я държи максимално в ниските обороти.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 678
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Тест на DSG преди покупка

Мнениеот railfan » Сря 21 сеп 2022 12:33


Подкрепям мнението на fur1ous напълно. Аз също обмислям флаш за да почне кутията да ми превключва поне на 2200 оборота. Спортният режим не е точно подходящ, защото там превключването е на над 3000 оборота и пак е много.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта